Jess Thorup.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: Jess Thorup.

Indlæg af mousebreaker »

.
Senest rettet af mousebreaker 16. jul 2017, 21:05, rettet i alt 1 gang.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

tatoo skrev:
16. jul 2017, 19:56
Hvornår begynder vi at vinde over vores formodede konkurrenter i toppen
I Thorups næste kontraktperiode

(Ændring i citat)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT

Indlæg af JBT »

Fansene er tabt og viser sig ikke længere. Det næste han taber er omklædningsrummet.

Raus.

Sahl

Indlæg af Sahl »

tatoo skrev:
Hvis vi ikke begynder at vinde over vores formodede konkurrenter i toppen hvor lang snor tror I så Thorup har ??

Det kan ikke passe at han ikke kan få et forsvar til at fungere. Under Riddersholm havde vi i en periode samme problem, men det fik vi løst.
Hvis vores ledelse var professionel, så burde Thorup være fortid. Jeg tror dog ikke det sker før til vinter. Jeg synes også det er utrolig, at man henter en træner som står for det stik modsatte af hvad man mener spillefilosofien er. Rasmus Ankersen skriver selv "FCM skal spille fremadrettet, direkte og offensivt fodbold, og det må I gerne holde os op på" Hvis nogle vil argumenterer for, at det er den fodbold Thorup står for, så vil jeg meget gerne høre det.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

tatoo skrev:
Hvis vi ikke begynder at vinde over vores formodede konkurrenter i toppen hvor lang snor tror I så Thorup har ??

Det kan ikke passe at han ikke kan få et forsvar til at fungere. Under Riddersholm havde vi i en periode samme problem, men det fik vi løst.
Vi har aldrig før haft så meget forsvarsbesvær som i seneste sæson og nu (husk Lyngby hjemme som et eksempel)

Det har sejlet længe under Thorup/Bak dels på mangel af et fornuftigt forsvarsmateriale men synes godtnok også trænerens taktiske dispositioner samt manglende tilstedeværelse er det der sælger os gang på gang!

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

HKP skrev:
16. jul 2017, 23:41
tatoo skrev:

Vi har aldrig før haft så meget forsvarsbesvær som i seneste sæson og nu (husk Lyngby hjemme som et eksempel)

Det har sejlet længe under Thorup/Bak dels på mangel af et fornuftigt forsvarsmateriale men synes godtnok også trænerens taktiske dispositioner samt manglende tilstedeværelse er det der sælger os gang på gang!
Noget af problemet er, at man prøver at hyppe NK, Riis og RN frem som FCMs avl, og skal sælges, det holder bare ikke 5 meter hvis man vil udfordre FCK.

Man står lige nu med et kæmpeproblem, det er at Kian Hansen har været skadet i lang tid, frem og tilbage på holdet, han har ikke spillet overvældende i lang tid, man har fået en fra Ungarn som skal spilles ind men hvad niveau har han ?, så har man Riis og RN som har vist, at de er langt fra noget der ligner noget, NK er hyppet frem, men ? man smider i aften Novak ind der ikke har spillet i 6 uger, hvorfor ?, fordi han skal sælges.

Det er ikke prof. hvis man vil være med i toppen.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Er det ikke lidt useriøst at vi er kommet igennem sommerpausen, hvor det ville have været oplagt at skifte træner, hvis det var det man vurderede var den bedste løsning. Vinder 3 europæiske kampe, som vi ved er 1. prioritet, spiller en dårlig udebane kamp, der blandt andet skyldes individuelle fejl og så skal træneren fyres?

Jo, det er en skidt kamp, men med 4-5 normale startere ude (Kian, Sparv, Borring, Paul) og 3 dage efter en rigtig svær udekamp i Budapest, mens Brøndby har spillet en relativ nem kamp mod nogle finner.

Det var en skidt kamp, men hvis man vil snakke træner fyrringer skal man se på det som et større billede, og ikke et øjebliks billede der selvfølgelig kan være nem i følelsernes vold efter en aldeles frustrerende nederlag.

Sahl

Indlæg af Sahl »

Steffen am skrev:
17. jul 2017, 00:24
Er det ikke lidt useriøst at vi er kommet igennem sommerpausen, hvor det ville have været oplagt at skifte træner, hvis det var det man vurderede var den bedste løsning. Vinder 3 europæiske kampe, som vi ved er 1. prioritet, spiller en dårlig udebane kamp, der blandt andet skyldes individuelle fejl og så skal træneren fyres?

Jo, det er en skidt kamp, men med 4-5 normale startere ude (Kian, Sparv, Borring, Paul) og 3 dage efter en rigtig svær udekamp i Budapest, mens Brøndby har spillet en relativ nem kamp mod nogle finner.

Det var en skidt kamp, men hvis man vil snakke træner fyrringer skal man se på det som et større billede, og ikke et øjebliks billede der selvfølgelig kan være nem i følelsernes vold efter en aldeles frustrerende nederlag.
Jeg er med på, at vi alle kan se kampene forskelligt og det som udgangspunkt er "resultatet" der tæller, men vi er kun med i EL stadigvæk pga. held. Jeg ville ønske jeg kunne sige noget andet, men det kan jeg ikke. Jeg har siden Thorup har taget over kunne se vores gamle værdier og spil filosofier blive smadret gang på gang. Mange ønskede Thorup fyret længe før denne sæson var over, jeg synes han skulle have chancen, men det er jo åbenlyst selv for børn at han stiller forkert både taktisk og med sine spil filosofier, samt hans mandskabshandling der er ikke eksisterende.

Jeg synes det var dumt ikke, at fyrer ham efter sidste sæson og hvis man ikke fyrer ham hurtigt, så står vi i en situation hvor vi kan være i fare for, at falde helt sammen og miste værdi/fans/SL/EL... Det er meget at satse bare fordi man ikke vil tabe ansigt.

Jeg vil igen (har gjort det mange gange) smække RA egne ord op om hvordan FCM skal spille. "FCM skal spille fremadrettet, direkte og offensivt fodbold, og det må I gerne holde os op på" Mener du det passer på Thorup Steffen ?? i så fald kunne jeg godt tænke mig, at høre argumentationen herom.

En fyreseddel til Thorup nu er ikke pga. et øjebliks billede, men snarer et alt alt for langt bekendtskab. Det kommer aldrig til at gå godt før, at vi får en træner der passer til vores spil filosofier, værdier, kultur og samtidigt kan finde ud af at motivere.. Thorup har aldrig og kommer heller aldrig til, at passe på nogle af disse punkter. Det er jo ikke noget nyt, at gode hold med gode spillere der har den forkerte "træner" først viser deres sande potentielle når de får en der passer til klubben og spillerne.. Tag blot et kig på aftenens modstander og tænk nogle år tilbage.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Sahl skrev:
17. jul 2017, 00:41
Jeg vil igen (har gjort det mange gange) smække RA egne ord op om hvordan FCM skal spille. "FCM skal spille fremadrettet, direkte og offensivt fodbold, og det må I gerne holde os op på" Mener du det passer på Thorup Steffen ?? i så fald kunne jeg godt tænke mig, at høre argumentationen herom.

En fyreseddel til Thorup nu er ikke pga. et øjebliks billede, men snarer et alt alt for langt bekendtskab. Det kommer aldrig til at gå godt før, at vi får en træner der passer til vores spil filosofier, værdier, kultur og samtidigt kan finde ud af at motivere.. Thorup har aldrig og kommer heller aldrig til, at passe på nogle af disse punkter. Det er jo ikke noget nyt, at gode hold med gode spillere der har den forkerte "træner" først viser deres sande potentielle når de får en der passer til klubben og spillerne.. Tag blot et kig på aftenens modstander og tænk nogle år tilbage.
Vil ikke ind i en større spillemæssig analyse nu, men vil sige så meget at det er indiskutabelt at vi har spillet offensivt.
Så kan vi snakke om vi skulle have gjort det bedre, lukket bedre af osv. Men vi har altså en rigtig høj målscore. Den får man ikke af en David Nielsen strategi.

Svært at diskutere imod Brøndby og Zorninger er et godt match med det de har præsteret spille- og resultatsmæssigt,
men vil bare tilføje at det altså også sker efter 12 år hvor Brøndby har big time underpræsteret, og at Brøndby under Zorninger har solgt deres sjæl i forhold til at spille med egne spillere.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Steffen:

Jeg er enig med dig i, at man skal se det i det store billede og det mener jeg også at Sahl gør. Han vurderer hele sidste sæson dvs. minimum 38 kampe + EL + den nye sæson og her vurderer han at holdet ikke er kommet videre på et år.
Det et til trods for en trup, der ret beset ikke burde kunne placere sig uden for medaljerne i sidste sæson. Næste projekt er så det spillemæssige og det er tydeligt for enhver, at det må vække bekymring, når holdet til trods for markante indkøb stadig ikke præsterer og stadig har de samme sygdomme.
Selv mod et hold som Derry formåede vi ikke at lukke ned, hvilket siger alt om niveauet. Næste hold i EL er så en kende bedre og de udstiller os, og det er kun på grund af det røde kort, at vi kommer tilbage i den kamp. Så møder vi så Brøndby som igen er på niveau eller lidt over Feverencvaros og de fuldstændig smadrer os.

Jeg har stor grund til bekymring, når hverken forsvarsspil, børnefejl, eller det med at vi ofte kun spillede godt i 45 min ikke har forandret sig!!

Det er bekymrende når en stærk keeper ligner en ungdomskeeper. Han virker usikker og en målmand er aldrig bedre end sit forsvar. Så er der nogle målmand der kan løfte forsvaret og hele holdet. De er få, men de er der og Jesper Hansen er ikke sådan en keeper.

Jeg forventer ikke Thorup fyres nu, men jeg er overbevist om at ledelsen er opmærksom på de samme ting, som vi pointerer og jeg personligt tror, at de giver Thorup indtil 27. August (sidste kamp inden landskampspause) til at få det vendt. Har vi de samme sygdomme der, er ude af EL og ligger uden for top 6, så trykker RA på knappen.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Lupus1999 skrev:
17. jul 2017, 08:35
Steffen:

Jeg er enig med dig i, at man skal se det i det store billede og det mener jeg også at Sahl gør. Han vurderer hele sidste sæson dvs. minimum 38 kampe + EL + den nye sæson og her vurderer han at holdet ikke er kommet videre på et år.
Det et til trods for en trup, der ret beset ikke burde kunne placere sig uden for medaljerne i sidste sæson. Næste projekt er så det spillemæssige og det er tydeligt for enhver, at det må vække bekymring, når holdet til trods for markante indkøb stadig ikke præsterer og stadig har de samme sygdomme.
Selv mod et hold som Derry formåede vi ikke at lukke ned, hvilket siger alt om niveauet. Næste hold i EL er så en kende bedre og de udstiller os, og det er kun på grund af det røde kort, at vi kommer tilbage i den kamp. Så møder vi så Brøndby som igen er på niveau eller lidt over Feverencvaros og de fuldstændig smadrer os.

Jeg har stor grund til bekymring, når hverken forsvarsspil, børnefejl, eller det med at vi ofte kun spillede godt i 45 min ikke har forandret sig!!

Det er bekymrende når en stærk keeper ligner en ungdomskeeper. Han virker usikker og en målmand er aldrig bedre end sit forsvar. Så er der nogle målmand der kan løfte forsvaret og hele holdet. De er få, men de er der og Jesper Hansen er ikke sådan en keeper.

Jeg forventer ikke Thorup fyres nu, men jeg er overbevist om at ledelsen er opmærksom på de samme ting, som vi pointerer og jeg personligt tror, at de giver Thorup indtil 27. August (sidste kamp inden landskampspause) til at få det vendt. Har vi de samme sygdomme der, er ude af EL og ligger uden for top 6, så trykker RA på knappen.
Og i så fald har RA også fejlet big time og udstillet sin fodboldinkompetence i forhold til ikke at være i stand til at se skriften på væggen medens det har været åbenlyst i meget lang tid for hele fodboldverdenen....

Christian

Indlæg af Christian »

Det er forbavsende mange på dette forum, der er i stand til at tale på mange andres vegne.

Det må føles godt at have det mandat.

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Jess Thorup bliver ikke fyret, og det er der flere gode grunde til:
- man fyrer ikke en træner der præsterer som man ønsker
- hvis man fyrer en træner, erkender man samtidig, at resultaterne ikke er tilfredsstillende
- FCM skal ikke længere vinde titler (som hovedformål), men derimod være rugekasse for unge talenter, og her passer Thorup glimrende ind, da han ikke stiller spørgsmålstegn.
- hvis RA og Steinlein fyrer Thorup, ser de endnu dårligere ud, da de har forsvaret ham hele tide, også selvom hans resultater har været ringe
- hvis Thorup fyres, skal der findes en bedre træner, der så er pisket til at gøre det bedre - og hvor skulle de finde denne træner henne? Spillermaterialet er ikke til mere end resultaterne viser nu, da der købes for bredt ind, i stedet for at købe ind til startformationen

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Christian skrev:
17. jul 2017, 10:48
Det er forbavsende mange på dette forum, der er i stand til at tale på mange andres vegne.

Det må føles godt at have det mandat.
Der har du et point :lol:

Fcm5600

Indlæg af Fcm5600 »

Vi tabte en kamp. Klart. 3 dage efter en hård kamp i Ungarn, og efter 6 ændringer i start opstillingen. Og ja det er jeg skuffet over, men slap nu af med jeres fyringssnak, det gavner ikke Fcm at fyre træneren på nuværende tidspunkt. Lad ham nu arbejde, jeg tror stadig det bliver en god sæson.

Låst