EL KVAL: 1/2 Ferencvaros-FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000

Re: EL KVAL: 1/2 Ferencvaros-FCM

Indlæg af FCM2000 »

jeg må sige jeg er rystet over FCMs defensiv, nogle siger vdv ikke er i form og er skadet hele tiden, men hvad med Kian Hansen ?

Brød skaden nu op igen ? man tog ham med fordi man ikke havde andet ? valg

Steinlein må se tingene, midtforsvaret ser ikke godt ud

Cortez

Indlæg af Cortez »

Jeg er mega glad for resultatet, som bør få os videre til næste runde. Men hold op hvor er vores defensiv bekymrende. Det er selvfølgelig heller ikke nemt med KH og Zsolt, der aldrig har spillet sammen før og En KH der igen går i stykker. Det ligner altså at CS må ud og finde endnu en CBer.

/Cortez

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Mine vurderinger:

Jesper Hansen: 4 - Virkede usikker ved et par indgreb, som han ikke kom ud til i både første og anden halvleg. Havde ingen chance ved modstanderens frisparksmål, men så lidt lammet ud på det første mål. Kæmpe redning i overtiden der sikrer det gode udgangspunkt i Herning.

Marc Dal Hende: 7 - Blev overløbet et par gange i første halvleg, men virker til at være god offensiv. Løber langt og hurtigt.

Kian Hansen: 4 – Virkede usikker og langsom i flere situationer. Ligner en mand langt fra kampformen.

Kristian Riis (indskiftet ’74): Uden bedømmelse.

Zcolt Korscmar: 7 – Sikker skanse i forsvaret og virker allerede nu til at være en af de første på holdkortet efter kun 3-4 kampe. Sikker i duellerne og kan medvirke i opspillet. Ryddede flere gange op for Dal Hende. Så dog lidt passiv ud ved første mål.

Rasmus Nissen Kristensen: 02 – Så skidt ud ved første mål, selvom han ikke alene kan bebrejdes. Blev overløbet flere gange og virker meget usikker defensivt.

Rilwan Hassan: 7 – Løber himlen sort, men burde forbydes at skyde til en bold af træneren. Virker fint med i opspillet og løber fint i mellemrummene.

Jakob Poulsen (MAN OF THE MATCH): 12 – Hattrick og en assist. Evigt løbende, evigt dirigerende, evigt fremaddrivende. Går foran som eksempel med stort E og en af de eneste som kunne være sin indsats bekendt i første halvleg. Vigtigste mand på hele holdet – igen.

Tim Sparv: 7 – Stadig et stykke fra kampformen, men medvirker til at skabe sikkerhed for midterforsvaret, med sit store overblik og samarbejde fremad i banen.

Janus Drachmann: 4 – Usikker præstation og begik flere unødige frispark. Kan ikke se at han er løsningen frem for Duelund, men er trods alt defensivt en skanse, men mangler samspillet med de andre på midtbanen.

Simon Kroon (indskiftet ’73): 4 - Ret usynlig da han kom ind, men havde et par fine løb med bolden. Fik heller ikke meget at arbejde med, da holdet virkede meget usikkert i den følgende periode.

Gustav Wikheim:
10 – Var en af højdepunkterne i første halvleg med flere gode driblinger på venstrekanten. Stadig nogle småfejl og kan virke lidt lad i defensiven.

Mikkel Duelund (indskiftet ’64): 7 – Trækker straffe kort efter han kommer ind og virker til at ville have bolden. Deltager fint i opspillet og virker sikker i sit spil.

Paul Onuachu: 4 – Missede flere enorme chancer i første halvleg og en stor hovedstødschance ca. 10 minutter før tid. Virkede uengageret i Midtjyllands pres og måtte blive vist hvordan han skulle gøre det af anføreren flere gange. Virker dog stadig som fin opspilsstation og er god i forsvaret på standarder. Scorer et mål, men brænder stadig for meget.
Senest rettet af Fodboldfan 13. jul 2017, 22:59, rettet i alt 1 gang.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Hent Erik ind på leje i et halvt år, nu! Kh har ikke niveau pt.

Med et gult til Onu for film i stedet, havde vi været ude af Europa nu. Svineheldigt.

Synes i øvrigt at Rømer pt. Er en bedre back end Nissen.

Fcm5600

Indlæg af Fcm5600 »

Lack os være super glade for resultatet. :fcm: Uden det forkerte røde kort, havde det set sort ud. Stærkt at udnytte det. Jesper Hansen så heller ikke godt ud ved deres anden scoring, men han hiver så lige en klasse redning op tilsidst. Jacob Poulsen scorer hattrick, hvem havde lige set den komme.

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Fantastisk resultat. Defensiven halter javist men det er tidligt på sæsonen og der er nye folk i lineup. Det skal nok blive bedre og fundamentet er der allerede - gejst og en rutineret anfører der træder i karakter. Super runde af samtlige danske hold. God aften alt i alt
Senest rettet af NyX 13. jul 2017, 23:01, rettet i alt 1 gang.

Sahl

Indlæg af Sahl »

Vi var det mest scorende EL hold i aften, men det havde jeg ikke forventet efter de første 42 min. Man må håbe der blot er tale om en uheldig defensiv kamp eller dårlige relationer mellem vores defensive spillere. Men godt resultat og super god kamp af både Poulsen og Wikheim.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kan godt forstå at Steinlein ser så glad ud, men det er jeg sikker på at alle vi også er lige nu.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/europa-l ... m-comeback

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

NyX skrev:
13. jul 2017, 22:59
Fantastisk resultat. Defensiven halter javist men det er tidligt på sæsonen og der er nye folk i lineup. Det skal nok blive bedre og fundamentet er der allerede - gejst og en rutineret anfører der træder i karakter. Super runde af samtlige danske hold. God aften alt i alt
Fundamentet er der ikke i defensiven. Uanset hvem og hvad vi møder sejler vi rundt og det er i alle kampe - Den skriger på forstærkning. Nissen er ikke god nok internationalt, Kian Skadet hele tiden, Riis ikke god nok, og også en lang tidligere skadeshistorik, Dal hende er den bedste vi har defensivt i dag. Zsolt kan jeg ikke bedømme endnu. P.T. spiller vi med 3 lottokuponer i forsvaret.

Steinlein skal gøre et eller andet hvis vi skal have lukket af. Vi kan ikke bare sætte spillere i midterforsvaret der ikke er født til det. Vi må købe eller leje, og det skal være NU Steinlein.

Jakla

Indlæg af Jakla »

klasse gemacht ...fantastisk kamp hvor kombinationerne bare flyder perfekt. Hassan og Poul kunne med lidt kølighed have scoret 2 mere ;) Ser godt ud i år.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Fodboldfan skrev:
13. jul 2017, 22:58
Mine vurderinger:

Jesper Hansen: 4 - Virkede usikker ved et par indgreb, som han ikke kom ud til i både første og anden halvleg. Havde ingen chance ved modstanderens frisparksmål, men så lidt lammet ud på det første mål. Kæmpe redning i overtiden der sikrer det gode udgangspunkt i Herning.

Marc Dal Hende: 7 - Blev overløbet et par gange i første halvleg, men virker til at være god offensiv. Løber langt og hurtigt.

Kian Hansen: 4 – Virkede usikker og langsom i flere situationer. Ligner en mand langt fra kampformen.

Zcolt Korscmar: 7 – Sikker skanse i forsvaret og virker allerede nu til at være en af de første på holdkortet efter kun 3-4 kampe. Sikker i duellerne og kan medvirke i opspillet. Ryddede flere gange op for Dal Hende. Så dog lidt passiv ud ved første mål.

Rasmus Nissen Kristensen: 02 – Så skidt ud ved første mål, selvom han ikke alene kan bebrejdes. Blev overløbet flere gange og virker meget usikker defensivt.

Rilwan Hassan: 7 – Løber himlen sort, men burde forbydes at skyde til en bold af træneren. Virker fint med i opspillet og løber fint i mellemrummene.

Jakob Poulsen (MAN OF THE MATCH): 12 – Hattrick og en assist. Evigt løbende, evigt dirigerende, evigt fremaddrivende. Går foran som eksempel med stort E og en af de eneste som kunne være sin indsats bekendt i første halvleg. Vigtigste mand på hele holdet – igen.

Tim Sparv: 7 – Stadig et stykke fra kampformen, men medvirker til at skabe sikkerhed for midterforsvaret, med sit store overblik og samarbejde fremad i banen.

Janus Drachmann: 4 – Usikker præstation og begik flere unødige frispark. Kan ikke se at han er løsningen frem for Duelund, men er trods alt defensivt en skanse, men mangler samspillet med de andre på midtbanen.

Simon Kroon (indskiftet ’73): 4 - Ret usynlig da han kom ind, men havde et par fine løb med bolden. Fik heller ikke meget at arbejde med, da holdet virkede meget usikkert i den følgende periode.

Gustav Wikheim:
10 – Var en af højdepunkterne i første halvleg med flere gode driblinger på venstrekanten. Stadig nogle småfejl og kan virke lidt lad i defensiven.

Mikkel Duelund (indskiftet ’64): 7 – Trækker straffe kort efter han kommer ind og virker til at ville have bolden. Deltager fint i opspillet og virker sikker i sit spil.

Paul Onuachu: 4 – Missede flere enorme chancer i første halvleg og en stor hovedstødschance ca. 10 minutter før tid. Virkede uengageret i Midtjyllands pres og måtte blive vist hvordan han skulle gøre det af anføreren flere gange. Virker dog stadig som fin opspilsstation og er god i forsvaret på standarder. Scorer et mål, men brænder stadig for meget.
Kuriøst at en indskifter indet 73' minut får karakter, mens en indskifter i det 74' har for lidt tid på banen til en bedømmelse :D

Jeg er ok med din karaktergivning, jeg mener dog at Korchmar havde størst andel i 1-0 målet og har svært ved at se ham få mere end 4. Hælder selv til 02. Det samme vil jeg give Paul.Wikheim havde sine gode aktioner men også nogle vildt dårlige boldtab hvor han upresset misser en inderside aflevering. Læg mærke til at jeg skrev "nogle"
Han kan få et lille 7 tal. Det samme gør Jesper Hansen
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

pdole

Indlæg af pdole »

Synes heller ikke Rilwan spillede til et 7 tal - synes faktisk han var skidt kørende.
Jeg synes Riis spillede stærkt efter han kom ind. Kompromiløs i hovedstødsduellerne og redder fantastisk på stregen. Nu var jeg efter ham for Derry kampene og træningskampen mod Horsens, så skal han også have ros når han gør det godt. :)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Det røde kort bliver kampafgørende. Ser nogle tale om, at det er forkert. Det tænkte jeg også i starten, men efter at have læst op på lovændringen, så er jeg ikke så sikker, her forklaret af Jan Carlsen:

"
Udgangspunktet ved en berøven-forseelse i straffesparksfeltet er godt nok advarsel, men så kommer der lige en stribe undtagelser. Hvis forseelsen er at holde eller puffe (dvs typisk brug af armene), er straffen fortsat en udvisning. Hvis spilleren ikke har til hensigt at spille bolden eller ikke har mulighed for det, er straffen fortsat en udvisning. Hvis forseelsen i sig selv er til en udvisning, uanset hvor på banen den blev begået (f.eks. slag eller spark), er straffen fortsat en udvisning. Og hvis en spiller berøver en oplagt scoringsmulighed eller et mål ved at stoppe bolden med hånden, er straffen fortsat en udvisning.

Det var hovedreglen (advarsel) og alle undtagelserne (udvisning).Og hvad bliver der så egentlig tilbage til advarsel ? Som jeg ser det kun ét enkelt tilfælde, nemlig det, hvor spilleren har mulighed for at spille bolden med fødderne, også har viljen til at gøre det, men desværre fælder manden i stedet (den langsomme forsvarer)." http://www.tipsbladet.dk/blog/jancarlse ... ler-part-1

Som jeg ser situationen, så har den ungarnske forsvarer ikke muligheden for at spille bolden. Bolden er væk og så vælter han Paul. Ergo er det røde kort korrekt.

Ift Kian så ved jeg ikke, hvad der gik galt, men umiddelbart lignede det krampe, som han fik behandling for på banen. Så tænker, at det bare kan handle om, at han var færdig efter den første kamp fra start i lang tid.

Det var dejligt, at vi fik maksimalt udbytte af det røde kort, og vi er med stor sandsynlighed videre nu. Det må give noget selvtillid, at vende kampen på den måde. Men defensiven er langt fra på plads. Der laves stadig individuelle fejl. Må håbe det kommer med flere kampe. Sparv er naturligvis langt fra topform, men forhåbentlig bliver det bedre.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

FCM2000 skrev:
13. jul 2017, 22:54
jeg må sige jeg er rystet over FCMs defensiv, nogle siger vdv ikke er i form og er skadet hele tiden, men hvad med Kian Hansen ?

Brød skaden nu op igen ? man tog ham med fordi man ikke havde andet ? valg

Steinlein må se tingene, midtforsvaret ser ikke godt ud
Måske VdV er et alternativ til det centrale forsvar ? Der skal han da ikke løbe så meget..
Eller det er måske ikke derfor du bliver ved med at nævne ham i en diskussion omkring vores forsvarsudfordringer?

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Fodboldfan skrev:
13. jul 2017, 22:58
Mine vurderinger:

Gustav Wikheim:

Nogle fine pointer imellem.
Dog lige et par kommentarer herfra:
- NK spiller en skidt kamp. Men han er manden bag afleveringen til Polle ved 2-4. En rigtig fin pasning. Det skal han dog have kredit for
- Jeg er slet ikke lige så imponeret af Wikheim i dag. Synes han taber mange farlige bolde på vej frem og ser lad ud defensivt. Et, dog stort, 4-tal herfra. Sjovt som folk ser tingene forskelligt :-)
- Ikke meget Rilwan lykkes med i dag imo. Lille 4-tal herfra på baggrund af arbejdsivren.
- Kroon er manden der sætter 2-4 målet op efter et fantastisk raid og drev med bolden. Det skal han have kredit for

Besvar