EL KVAL: 1/2 Ferencvaros-FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Philipjensen

EL KVAL: 1/2 Ferencvaros-FCM

Indlæg af Philipjensen »

En kopi af mit cheat-sheet frem imod kampen mod Ferencvaros
Alle informationer er taget fra transfermarkt.

Opstilling sidste kamp
Denis Dibuzs

Botka Leandro Koch Lovrencsis

Gorriarán Gera

Amadou Böle Varga

Priskin

Holdinfo - nationalitet, landskampe/ungdomslandskampe, alder, anden liga
Spillerne er stillet op ifht. transferværdi'

Målmænd:
Denis Dibusz(4/0) - 26
Adam Holczer(0/0) - 24
Adam Varga (0/5)

Venstre back:
(Tysk) Janek Stenberg (0/4) - 24, bundesliga

Højre back:
Endre Botka (1/6) - 23

Midterforsvar:
Kenny Otigba (0/6) - 24, Tyrkisk, Eresdivisie
Leandro (16/0) - 35
Bence Batik (0/1) - 23

Defensiv midt:
(Tysk)Julian Koch (0/8) - 26, 2. bundesliga
Andras Csonka (0/16) - 17

Central midt:
(Urug) Fernando Gorriaran, (0/0) - 22
Zoltan Gera (97/3) - 38, Premier League, Championship

Offensiv midt:
(Port) Rui Pedro (0/49) - 29, Rumænien, Bulgarien, Portugal
Istvan Bognar (0/0) - 26
Tamas Hajnal (59/30) - 36, Bundesliga, Belgien
Kornel Csernik (0/8) - 19

Venstre Wing
Luakcs Böle (0/0) - 27, Rumænien
Moutari Amadou (21/0) - 23, Russisk Premier League

Højre Wing:
Gergö Lovrencsis (16/0) - 28, Ekstraklasa
Roland Varga (4/10) - 27

Centerforwards:
Daniel Böde (16/0) - 30
Tamas Priskin (60/ 6) - 30, Russisk Premier League, Premier League, Championship
Balazs Lovrencsis (0/0) - 25

Det virker til at være et solidt hold

THenry

Re: EL KVAL: 1/2 Ferencvaros-FCM

Indlæg af THenry »

Ferencvaros startede i begge kampe mod Jelgava i denne startopstilling:

Denis Dibusz
Gergö Lovrencsis - Julian Koch – Leandro - Endre Botka
Roland Varga - Fernando Gorriaran - Zoltan Gera - Moutari Amadou
Luakcs Böle - Tamas Priskin

Så det må antages, at være deres stærkeste opstilling i øjeblikket.

I øvrigt var Brøndby efter Janek Sternberg i vinters: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -afvisning

Ja. Det er bestemt ikke noget dårligt mandskab, som vi kommer til at møde. De har masser af erfaring på det hold.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Bare lige for at være flueknepper,

Så er det 1. opgør af EL Q2

Dvs. det er EL Kval 2/1

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Sidste sæson blev Videoton-kampen ikke sendt af dansk tv, og så vidt jeg kan se, er der heller ikke nogen, som har programsat denne endnu.

Sidste år kunne man se kampen på M4 sport i Ungarn, som i hvert fald også i år har programsat EL-fodbold på torsdag. Kan dog ikke se, om det er FCM de viser. Guiden fra sidste år ift at se M4 sport fra andre lande end Ungarn er her: viewtopic.php?f=1&t=97141&p=134226

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Mener heller ikke, at bare fordi de hedder Ferencvaros så er de favoritter. Vi har tidligere slået bedre hold og har heldigvis hjemmekamp i sidste opgør. Vi skal naturligvis være oppe på beatet fra start i hver kamp og yde optimalt, så tror jeg på vores egne spillere.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Træner er i øvrigt Thomas Doll, som var med på det tyske landshold til EM i 1992.

De kvalificerede sig til europæisk fodbold ved at vinde pokalfinalen efter straffespark over Vasas med Zsolt Korcsmar på holdet (kun som indskifter). Så mon ikke han kan give trænerteamet noget god info.

Tror ikke det bliver nemt, selvom vi er bookmakernes favorit til at vinde den første kamp i Budapest.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

TrueWolfMidt skrev:
9. jul 2017, 14:59
Mener heller ikke, at bare fordi de hedder Ferencvaros så er de favoritter. Vi har tidligere slået bedre hold og har heldigvis hjemmekamp i sidste opgør. Vi skal naturligvis være oppe på beatet fra start i hver kamp og yde optimalt, så tror jeg på vores egne spillere.
Danske spil har FCM til ca 62% for at gå videre samlet
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Re: EL Kval: 2/1 Ferencvaros-FCM

Indlæg af Steffen am »

Til trods for det ikke er en trådstart, skal i ikke snydes for den mere eller mindre klassiske optakt.

EL Q2, første opgør og 3. tællende kamp i sæsonen

Det Praktiske:
Tid: Torsdag d. 13/07 kl. 21.00
Sted: Groupama Arena (Budapest)
Dommer: TBD
Medie: Den kan desværre godt blive spændende, mon ikke der kommet noget op om dette andetsteds.
Billet information: https://www.fcm.dk/nyheder/klubben/bill ... n-i-ungarn

Karantæner:
Ferencváros: Ingen
Midtjylland: Ingen

Skader:
Ferencváros: Pas
Midtjylland: Nicolaisen, Borring og VdV skadet - Novak og Kian tvivlsomme

Bud på start XI'er
4-2-3-1
Billede

Bænk: Falkesgaard, Riis, Rømer, Drachmann, Kraev, Sørloth, Wikheim

Om Ferencvárosi
Et gammelt ungarnsk storhold, placeret centralt i Budapest. 2,5 km øst for Donau floden.
De har vundet det ungarske mesterskab ikke færre end 29 gange og desuden har et hav af andre nationale titer i pokalskabet.

I Europa har de også ok historie.
41 gange har de været kvalificeret,
hvor de blandt andet har vundet en UEFA cup finale mod Juventus i 1965, og mødte Manchester United i 1968, hvor de skulle ud i 3 kampe for at sikre sejren.
Ligeledes kom de i finalen i 1968, som de tabte til Leeds

Og CL kvartfinale 1966, hvor de tabte til Inter Milan.

De seneste år har det været lidt mere tyndt, men bestemt ikke en modstander der skal undervurederes.
http://kassiesa.net/uefa/clubs/search/f ... 1ros%20Hun

Forudsigelses leg
Reglerne er således:
Fra trådens oprettelse til 1 time før kampstart gives der bud,
og en time før kampstart, hvor startformationen bliver offentliggjort lukkes der for bud.

Vinderen bliver den der har gættet rigtig med højst mulig detaljegrad,
f.eks. stilling, målscorer, minuttal for mål, kort osv.

Ved uenighed om hvem der har mest ret, er jeg uretfærdig overdommer.

I sidste uge var der gode bud, med både 4-0 (Benzo, håber du fik mælk på havregrynen alligevel)
og BMBrandt var igen tæt på med 3-1 til FCM.

Og synes begge har fortjent et kip med hatten for at kalde mere end et mål til Paul

Intet kunne desværre hamle op med dette bud.
Steffen am skrev:
3. jul 2017, 22:48
Jeg siger 4-1 til FCM.

1 mål til FCM i 1. halveg, inden de 4 resterende kommer i 2.
Som jeg har fejret ved at købe ikke en, men hele 3 minimælk på tilbud.

Point fra tidligere runder:
BMBrandt: 1
SteffenAM: 1

Præmien i tredje runde af legen bliver en "energizer" i form af 10 armstrækninger. (med eller uden klap er frivilligt)

Ses vi I Budapest?
Jeg tager selv turen med 2 kammerater fra BWeast. Flere fra ulvegraven der tager afsted?

Og herfra et ønske om en God Kamp

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Steffen am skrev:
10. jul 2017, 09:15

Om Ferencvárosi
Et gammelt ungarnsk storhold, placeret centralt i Budapest. 2,5 km øst for Donau floden.
De har vundet det ungarske mesterskab ikke færre end 29 gange og desuden har et hav af andre nationale titer i pokalskabet.

hvor de blandt andet har vundet en UEFA cup finale mod Juventus i 1965, og mødte Manchester United i 1968, hvor de skulle ud i 3 kampe for at sikre sejren.

De seneste år har det været lidt mere tyndt, men bestemt ikke en modstander der skal undervurederes.
Men fakta er, at de, de sidste 3 sæsoner, er røget ud til nr. 328 (Partizani Tirana), 273 (Zeljeznicar Sarajevo) og 109 (NK Rijeka) på UEFA klubrangliste. Så det er ikke vanvittigt imponerende. Vi ligger nr 111 på den liste og Ferencvaros er selv nr. 308. Over de senere år lader det til, at de er ca. på samme niveau som Videoton, som vi med nød og næppe ekspederede ud sidste sæson. Men der spillede vi også to rædderlige kampe med en meget tynd trup, hvor bænken i realiteten var ikke-eksisterende. Jeg forventer, at vi står meget bedre i år.

Brugeravatar
Hekler

Re: RE: Re: EL Kval: 2/1 Ferencvaros-FCM

Indlæg af Hekler »

Kent skrev:
Steffen am skrev:

Om Ferencvárosi

Men fakta er, at de, de sidste 3 sæsoner, er røget ud til nr. 328 (Partizani Tirana), 273 (Zeljeznicar Sarajevo) og 109 (NK Rijeka) på UEFA klubrangliste. Så det er ikke vanvittigt imponerende. Vi ligger nr 111 på den liste og Ferencvaros er selv nr. 308. Over de senere år lader det til, at de er ca. på samme niveau som Videoton, som vi med nød og næppe ekspederede ud sidste sæson. Men der spillede vi også to rædderlige kampe med en meget tynd trup, hvor bænken i realiteten var ikke-eksisterende. Jeg forventer, at vi står meget bedre i år.
Det er en fornøjelse at læse denne tråd. Jeg har her i løbet af et par minutter fået sikkerhed for de tvivlsspørgsmål jeg har haft og info der sandsynliggør nogle af dw diskussioner vi har haft.
Mange tak til alle der har bidraget så jeg skal nøjes med at kloge i Den og se kampen.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Jeg gætter på at vi får en 1-1'er med hjem fra Ungarn.

Simon Kroon scorer for FCM, og Kristian Riis laver en personlig fejl, som leder op til den ungarske scoring.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Steffen am skrev:
I sidste uge var der gode bud, med både 4-0 (Benzo, håber du fik mælk på havregrynen alligevel)
Desværre ikke, det blev havregryn med cola light istedet, det kan på ingen måder anbefales :?

Med tanke på at vi, trods problemer, slog Videoton sidste år, så er jeg relativt fortrøstningsfuld mht torsdagens opgør, havde dog håbet på en lidt bedre lodtrækning, synes ikke ligefrem vi har vadet i lodtrækningsheld i europa de sidste par år.
Tror på en 2-1 sejr til Midtjylland, Paul og Polle scorer for os, og så en ungarer på straffe.

Steffen am

Re: EL KVAL: 2/1 Ferencvaros-FCM

Indlæg af Steffen am »

Jeg tror faktisk også på en 1-1'er

Begge mål i 2. halveg, vores scoret af Paul.

Benzo skrev:
10. jul 2017, 12:24
Steffen am skrev:
Desværre ikke, det blev havregryn med cola light istedet, det kan på ingen måder anbefales :?
Haha, det er jeg sku ked af at høre. :lol: ;)

Hekler skrev:
10. jul 2017, 10:56
Det er en fornøjelse at læse denne tråd. Jeg har her i løbet af et par minutter fået sikkerhed for de tvivlsspørgsmål jeg har haft og info der sandsynliggør nogle af dw diskussioner vi har haft.
Mange tak til alle der har bidraget så jeg skal nøjes med at kloge i Den og se kampen.
Fedt, selv tak,
glad for hvis det kan bruges :)

Kent skrev:
10. jul 2017, 09:39
Det er rigtig nok, og var også selv overbevist om vi var favoritter.
Men har af omveje hørt fra interne kilder at man ser kampen som værende fuldstændig åben.

odds siger 3,0 - 3,4 - 2,0

Jeg er nok selv forsigtig optimist.
1-1 i den første kamp og så 2-0 hjemme.

Kan godt forestille mig kampen bliver lidt nervøs og lidt noget med at mærke hinanden lidt af.
Selvtilfredsheden med de flotte Derry sejre, skal i hvert fald rystes af og bruges konstruktivt.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Kent skrev:
9. jul 2017, 14:54
Sidste sæson blev Videoton-kampen ikke sendt af dansk tv, og så vidt jeg kan se, er der heller ikke nogen, som har programsat denne endnu.

Sidste år kunne man se kampen på M4 sport i Ungarn, som i hvert fald også i år har programsat EL-fodbold på torsdag. Kan dog ikke se, om det er FCM de viser. Guiden fra sidste år ift at se M4 sport fra andre lande end Ungarn er her: viewtopic.php?f=1&t=97141&p=134226
Jeg har været i kontakt med M4 Sport, der bekræfter at de sender kampen på m4sport.hu så hvis ingen danske kanaler vælger at vise den, så kan vi i hvert fald se den via dem.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Kent skrev:
10. jul 2017, 15:36
Kent skrev:
9. jul 2017, 14:54

Jeg har været i kontakt med M4 Sport, der bekræfter at de sender kampen på m4sport.hu så hvis ingen danske kanaler vælger at vise den, så kan vi i hvert fald se den via dem.
Utroligt at der igen i år ikke er danske kanaler, der viser den. Brøndbys kan det naturligvis godt blive til. Og spar mig for kommentarer om kommercielle interesser - med de kampe der ellers sendes, burde der være et stort nok seertal til kampen. Er sgu træt af at betale for at Brøndby kan få vist deres kampe.

/Cortez

Besvar