Transfervinduet sommer 2017

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af mousebreaker »

Vedrørende midterforsvaret:
Jeg kan sagtens forstå dem der siger at vi bør have en tredje erfaren klassespiller til den position. Det er bare ikke klubbens filosofi at skubbe så gode talenter som Riis og Nico ned som henh 4 og 5/6 valg. Det ville ikke give meget mening ifht hele klubbens opbygning med akademiet som en central det af det økonomiske fundament. Hvis vi siger at Riis og Nico var 27 år begge to, så ville jeg også mene at vi skulle have nyt blod ind.
Både Riis og Nico må forventes at have en fortsat stærkt stigende udviklingskurve. Jeg vil ikke afvise at Riis kan presse sig på som andet valg i medaljespillet.

Alt dette er selvflg forudsat at Korcsmar er den spiller og leder vi alle håber han er. Det ham der skal gøre de andre gode. Slår han ikke til så bliver sæsonen en ny prøvelse
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Arff skrev:
6. jul 2017, 14:24
FCM2000 skrev:
Arff skrev:
6. jul 2017, 11:52

Jeg ser ikke en nødvendighed i at smide flere penge i midterforsvaret - det er selvfølgelig med den forudsætning at hverken Kian, Riis eller Korcsmar render ind i en alvorlig skade.

Det giver heller ingen mening at smide penge efter en stopper mere på baggrund af at vi måske (!!) skal spille EL hele efteråret. Igen, sker det, er det en ny situation, selvom jeg er ret sikker på, at der ikke bliver hentet flere stoppere ind. Kun hvis omstændighederne ændres i form af skader eller salg.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Arff for fanden hvornår er det, at transfer vinduerne er lukkede og åbne ?? hvis Kian skades 3 oktober vil du så åbne vinduet :geek:

Kristian Riis er bare ikke god nok til EL gruppespil og top 2.
Vinduet lukker, som Steffen korrekt skriver d. 31/8, og vi ved inden da om vi er i gruppespillet eller ej. Og nej, selvfølgelig kan vi ikke åbne vinduet efter behag, men derfor giver det ingen mening at hente profiler fordi andre profiler måske bliver skadet.

Havde vi haft FCK's budget kunne vi have 4 klasse midtstoppere, men det har vi ikke, og derfor skal vi naturligvis ikke springe budgettet fordi vi måske render ind i en skade. Som sagt, så tror jeg ikke vi henter en stopper ind - heller ikke hvis vi kvalificerer os til gruppespillet.

Jeg synes Riis har været ganske fin, og taget hans alder i betragtning synes jeg han er opgaven voksen. Nej, han er måske ikke klar til de helt store opgaver endnu, men han skal omvendt også have spilletid for at blive det. Han har (så vidt jeg husker) kostet to mål 20 tællende kampe, hvoraf den ene var sidst mod Derry. Jeg er ganske tryg ved at spille med Riis, også i de større kampe.
Det er hvis noget af en fiberredning du tager der Arff :lol:

Bestemt ikke det du skrev ovenfor.

Sagen er jo, at CS har sagt, at kval FCM sig til gruppespillet er man nød til at hente forstærkninger, det var den lære man dragede sidst, da man havde en for smal trup til gruppespil, superliga og pokal. CS har hertil anført, at man vil udfordre FCK og gå efter guldet, og det er jo nu man skal slå til, når FCK har fået ødelagt lidt af deres hold.

Du har ret til at have din mening om Riis, men vi andre har også vores ret til ikke at synes om det du skriver. :shock:

Efter min opfattelse har han hverken hurtighed, højden og mangler lederskabbet.

Han ung umoden spiller, og mælketænder går ikke hvis man vil byde FCK op til dans i år og samtidig være i gruppespillet.

Jeg har aldrig sagt, at man skulle købe Okore eller hvad han nu hedder, enig i at han vil være en joker, og en joker skal man i hver til fald ikke punge meget ud for.

Arff jeg respektere det du skriver, jeg er bare ikke enig, håber du respektere dette, det samme med Steffen AM, som jo nærmest lever herinde.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Du udvikler ikke dine unge spillere ved aldrig at bruge dem. Vores filosofi er at udvikle unge spillere, og derfor skal folk som Riis ikke være 4-, 5-valg. Det strider mod vores koncept.
Personligt ville jeg da også frygtelig gerne have endnu en klassespiller til det centrale forsvar. Kunne vi finde en "Erik Johansson" ville vi satme stå stærkt. Men vi har de midler og den filosofi vi har.
Det koster nogle gange grå hår og frustration. Hvem husker ikke foråret og efteråret 2016, hvor alle (mig selv inklusiv) til tider bandede Paul langt væk, når han havde truffet endnu et håbløst valg eller brændt endnu en gigantisk chance!?
Men der var næppe mange der bandede ham væk i foråret 2017. Ting tager tid; også udvikling af fodboldspillere :-)

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

FCM2000 skrev:
6. jul 2017, 16:11
Arff skrev:
6. jul 2017, 14:24

Vinduet lukker, som Steffen korrekt skriver d. 31/8, og vi ved inden da om vi er i gruppespillet eller ej. Og nej, selvfølgelig kan vi ikke åbne vinduet efter behag, men derfor giver det ingen mening at hente profiler fordi andre profiler måske bliver skadet.

Havde vi haft FCK's budget kunne vi have 4 klasse midtstoppere, men det har vi ikke, og derfor skal vi naturligvis ikke springe budgettet fordi vi måske render ind i en skade. Som sagt, så tror jeg ikke vi henter en stopper ind - heller ikke hvis vi kvalificerer os til gruppespillet.

Jeg synes Riis har været ganske fin, og taget hans alder i betragtning synes jeg han er opgaven voksen. Nej, han er måske ikke klar til de helt store opgaver endnu, men han skal omvendt også have spilletid for at blive det. Han har (så vidt jeg husker) kostet to mål 20 tællende kampe, hvoraf den ene var sidst mod Derry. Jeg er ganske tryg ved at spille med Riis, også i de større kampe.
Det er hvis noget af en fiberredning du tager der Arff :lol:

Bestemt ikke det du skrev ovenfor.
Synes nu ikke jeg ændrer min mening, jeg kom bare med en uddybelse af det jeg tidligere har skrevet. Jeg siger jo egentligt bare, at en ny stopper kun kan blive aktuel, hvis vi a) mister en af profilerne til en længerevarende skade, eller b) sælger en af dem (omstændighederne jeg snakker om). :-)
FCM2000 skrev:
Sagen er jo, at CS har sagt, at kval FCM sig til gruppespillet er man nød til at hente forstærkninger, det var den lære man dragede sidst, da man havde en for smal trup til gruppespil, superliga og pokal. CS har hertil anført, at man vil udfordre FCK og gå efter guldet, og det er jo nu man skal slå til, når FCK har fået ødelagt lidt af deres hold.
Den er jeg helt med på. Nu handler det jo bare om, hvordan du/jeg/klubben vurderer de nuværende midtstoppere. Pt. har vi fem midtstoppere - Zsolt, Kian, Riis, Halsti og Nicolaisen, dertil har vi Munksgaard, Tim Sparv og til dels Rømer der kan vikarierer derinde, hvilket efter min mening burde være nok.

Jeg synes egentligt også at de investeringer vi har gjort, vidner om, at vi satser på at udfordre FCK denne sæson.
FCM2000 skrev:
Du har ret til at have din mening om Riis, men vi andre har også vores ret til ikke at synes om det du skriver. :shock:
Naturligvis - jeg har heller aldrig givet udtryk for andet. Jeg prøver, som sagt, bare at uddybe mine forklaringer. Så længe der er argumenter, og saglig debat respekterer jeg folks holdning :-)
FCM2000 skrev:
Efter min opfattelse har han hverken hurtighed, højden og mangler lederskabbet.
Jeg tror du undervurderer ham. Han har en rigtig fin højde, selvom han ikke ser særlig høj ud (1,89 cm jf. FCM.dk) - jeg blev også overrasket første gang jeg stod og snakkede med ham, han ser nemlig ikke så høj ud. Hurtigheden er jeg ikke uenig med dig i, selvom jeg bestemt har set langsommere folk klare den på topniveau. Lederevnerne har han også, men man skal huske på at han blot er 2. års senior, så det tager nok lidt tid.
FCM2000 skrev:
Han ung umoden spiller, og mælketænder går ikke hvis man vil byde FCK op til dans i år og samtidig være i gruppespillet.
Her er jeg ikke enig. Jeg synes han er meget moden ift. sin alder - han gør det ikke sværere end det er (udover de par gange han har kostet), og har imo de fysiske evner der gør han kan komme langt, og blive en profil for os. Jeg er enig med dig i, at vi ikke slår FCK med "mælketænder", men det er jo heller ikke de kampe han skal spille en rolle. Det er kampene mod de mindre hold. I øvrigt synes jeg ham og Nicolaisen gjorde det godt rigtig godt mod FCK i foråret, og er en af de kampe der giver mig tro på ham og hans berettigelse på holdet.
FCM2000 skrev:
Jeg har aldrig sagt, at man skulle købe Okore eller hvad han nu hedder, enig i at han vil være en joker, og en joker skal man i hver til fald ikke punge meget ud for.
Jeg har heller aldrig udtalt at vi skulle købe Okore - tværtimod (tror ikke den er henvendt direkte til mig).
FCM2000 skrev:
Arff jeg respektere det du skriver, jeg er bare ikke enig, håber du respektere dette, det samme med Steffen AM, som jo nærmest lever herinde.
I lige måde. Jeg er glad for "den nye FCM2000", ham kan man debattere med på et rigtig fornuftigt niveau - også selvom vi ikke er enige :D
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Arff skrev:
5. jul 2017, 22:48
Steffen am skrev:
FCMInside skrev:
5. jul 2017, 16:13
Har du taget den nye nigerianske højreback med? "Uzo"
Jeg tror faktisk at man satser på Torp, jeg har i hvert fald intet hørt omkring ham.
Vil tro på et eller andet tidspunkt at Simon også forsvinder. Jeg har hørt rygter om både AGF og Esbjerg.
Det har jeg ikke.
Hvilken årgang er Uzo?

Er egentlig ikke i tvivl om Torp er en man tror på, til det har han spillet for godt i bl.a. Youth League,
det var mere om han allerede i den her sæson kommer til at have noget med superligatruppen at gøre, ligesom jeg forventer A. Poulsen og Baidoo gør.

Men selvfølgelig uanset hvem han træner med, skal han nok få spiletid i u19, nu bredden på A-holdet er så god, og der i hvert fald i efteråret er relativ få reserveholdskampe. (6)
Kunne vi evt. lave en tråd vedr. akademiet, med trupperne, positioner og årgang? Så fyldes tranfertråden heller ikke med ting der ikke omhandler transfers ;-)

Hvad siger i andre? Jeg kan sagtens lave en Akademi sticky, hvis i synes behovet er der.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg har været stor fortaler for Okore i FCM og det er jeg fortsat.

Prisen på angiveligt 4 millioner kroner gør, at det er en no brainer for mig. En spiller med hans kvaliteter og ikke mindst potentiale og videresalgspotentiale gør, at det for mig er et røverkøb. Lad os antage at han kun kommer på 90% af hans niveau i FCN og Aston Villa, så vil han være en stor superligaprofil og kunne snildt sælges videre for 15-25 millioner om ca. 2 år.
Desuden vil han øge sandsynligheden for top 2 betragteligt, samt pokalfinale og EL gruppespil. Med en ekstra midtstopper i den klasse vil vi kunne agere i tre turneringer.

Willigenburg

Indlæg af Willigenburg »

Administrator skrev:
6. jul 2017, 17:30
Arff skrev:
Steffen am skrev:
Det har jeg ikke.
Hvilken årgang er Uzo?

Er egentlig ikke i tvivl om Torp er en man tror på, til det har han spillet for godt i bl.a. Youth League,
det var mere om han allerede i den her sæson kommer til at have noget med superligatruppen at gøre, ligesom jeg forventer A. Poulsen og Baidoo gør.

Men selvfølgelig uanset hvem han træner med, skal han nok få spiletid i u19, nu bredden på A-holdet er så god, og der i hvert fald i efteråret er relativ få reserveholdskampe. (6)
Kunne vi evt. lave en tråd vedr. akademiet, med trupperne, positioner og årgang? Så fyldes tranfertråden heller ikke med ting der ikke omhandler transfers ;-)

Hvad siger i andre? Jeg kan sagtens lave en Akademi sticky, hvis i synes behovet er der.
Ja tak!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ser ud til at Mabil lejes ud til Portugal: https://www.fourfourtwo.com.au/news/mab ... lub-467774
Vi har rigeligt med kantspillere, men når man sender ham så langt væk, så virker det ikke til, at man tror på ham. Mon ikke det er at af de forretningsområder, som den nye sportschef skal udvikle? At man kan ende med at tjene penge på en spiller som Mabil, selvom man aldrig rigtig selv har brugt ham.

mortenS

Re: RE: Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af mortenS »

Administrator skrev:
Arff skrev:
Steffen am skrev: Det har jeg ikke.
Hvilken årgang er Uzo?

Jeg syntes det ville være fedt med en Academy tråd. :)

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk

Spicker

Indlæg af Spicker »

Kent skrev:
6. jul 2017, 18:30
Ser ud til at Mabil lejes ud til Portugal: https://www.fourfourtwo.com.au/news/mab ... lub-467774
Vi har rigeligt med kantspillere, men når man sender ham så langt væk, så virker det ikke til, at man tror på ham. Mon ikke det er at af de forretningsområder, som den nye sportschef skal udvikle? At man kan ende med at tjene penge på en spiller som Mabil, selvom man aldrig rigtig selv har brugt ham.
Der er vist nok en anden australier på holdet med samme agent så det er nok agenten der har arrangeret lejeperioden.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Alt omkring akademiet er velkomment 👍

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:
6. jul 2017, 18:30
Kender ikke fourfourtwo speciel godt, men undrer mig over det er det eneste sted med nyheden.

Nogen der kan bekræfte den af sekundær kilden, eller kan sige god for kilden?

Spicker

Indlæg af Spicker »

Den er på tipsbladet men de har bare fourfourtwo som kilde
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... l-portugal

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Jeg kan bekræfte Awer's skifte til Portugal, som jeg også smed små hint om i tråden om lejespillere :-)

Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Øv!

AaB snuppede Jores Okore for 4 millioner.
Han bliver en kæmpe profil for dem og i Superligaen.

Låst