EL Q1/1: FC Midtjylland vs. Derry City FC

Om FC Midtjylland og Black Wolves
pdole

Re: EL Q1/1: FC Midtjylland vs. Derry City FC

Indlæg af pdole »

Steffen am skrev:
30. jun 2017, 11:45
mousebreaker skrev:
30. jun 2017, 11:09
Vedr det med at tilsvine andre fangrupper. Enig i at det ikke er videre sympatisk men kun fordi modstanderne var så ringe de var. Når det er mere jævnbyrdigt så er det jo blot en del af kampene som alt muligt andet. Niveauet man tilsviner på kan man så diskutere hvor det skal ligge, men sådan er der jo så meget.
Synes også der er stor forskel på om det er under kampen eller efter kampen.

Men synes det vil være fedt hvis vi også kunne være foregangsmænd for 'good hosting'.

Og hvis man kunne skabe lidt sympati/venskabsklubber, ville det da heller ikke gøre noget.

Umiddelbart vil jeg sige at Derry har vundet min sympati og er nu 'min Irske klub' jeg holder med.
Ved ikke hvad det er, men synes der er noget sympatisk over dem.
Kunne godt tænke mig at vide hvordan (nord)irene har det med os nu.
Fuldstændig enig Steffen am.
Det er måske bare mig der overhovedet ikke kan se meningen med disse chants - tror på ingen måde det hjælper vores drenge på banen.
Synes bare vi som fangruppe kommer til, at fremstå som ubegavede og usympatiske.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg ville ikke selv stå og råbe "you're fucking shit" efter Derry-spillerne, men jeg synes, det er i bagatelafdelingen, så længe det kun foregår under kampen. Mon ikke irerne er vant til den slags i deres egen liga? Havde det f.eks. været AaB, folk havde råbt det mod, tror jeg ikke, der havde været mange klager herinde.

Jeg vil påstå, at "alle i Viborg er bøsser" er mere åndssvagt og langt værre at synge. Den måtte gerne dø.

felisan

Indlæg af felisan »

pdole skrev:
29. jun 2017, 22:41
Udmærket kamp af drengene.

Men lige en lille undring ift black wolves under kampen.
Derry Citys fans opførte sig i mine øjne eksemplarisk både i fan loungen og under kampen.
Så forstår jeg simpelthen ikke, at Black wolves(eller dele af den) synes det er nødvendigt, at stå og råbe "You are fucking shit" i mod dem(eller deres spillere).
Jeg blev virkelig flov på klubbens vegne. Vi var mange på langsiden der stod og krummede tæer pga det.
Hvorfor ikke(når der kommer fans fra udlandet på besøg) vise os frem som en klub man får sympati for, og som man får lyst til at besøge en anden gang.
Jeg synes virkelig det var pinligt..
Kunne ikke være mere enig.
At kalde fyraftensproffer for "fucking shit" er pinligt, kæmpe mangel på format :oops:

Sniper

Indlæg af Sniper »

Acebone skrev:
30. jun 2017, 16:16

Jeg vil påstå, at "alle i Viborg er bøsser" er mere åndssvagt og langt værre at synge. Den måtte gerne dø.

Bare af ren nysgerrighed, ved du hvorfor det bliver sunget ?

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

felisan skrev:
pdole skrev:
29. jun 2017, 22:41
Udmærket kamp af drengene.

Men lige en lille undring ift black wolves under kampen.
Derry Citys fans opførte sig i mine øjne eksemplarisk både i fan loungen og under kampen.
Så forstår jeg simpelthen ikke, at Black wolves(eller dele af den) synes det er nødvendigt, at stå og råbe "You are fucking shit" i mod dem(eller deres spillere).
Jeg blev virkelig flov på klubbens vegne. Vi var mange på langsiden der stod og krummede tæer pga det.
Hvorfor ikke(når der kommer fans fra udlandet på besøg) vise os frem som en klub man får sympati for, og som man får lyst til at besøge en anden gang.
Jeg synes virkelig det var pinligt..
Kunne ikke være mere enig.
At kalde fyraftensproffer for "fucking shit" er pinligt, kæmpe mangel på format :oops:
Ro på. For det første startede de, og for det andet er det en del af fankulturen - særligt i UK. For det andet stod de 'to grupper' og tog lidt pis på hinanden, bla. da deres keeper sparkede den direkte ud over linjen, hvorefter Jesper Hansen gjorde det samme kort efter, og reaktionen fra Derry's fans var den samme. I min verden er det god lir, og forstår slet ikke ophidselsen over noget som er ligegyldigt. Jeg kunne se et problem, hvis der blev kastet noget, eller udøvet vold.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Så lige opgørelse over alle opgør fra aftenen, med tilskuertal.

Rangers er godt nok i en kategori for sig selv, mærkeligt Skotland ikke præstere bedre med den opbakning.
However, ud af 50 opgør fik vi 12. flest tilskuere. Det er da en ting :D

Rangers - Niederkorn 1:0, 48,681
Crvena Zvezda - Floriana 3:0, 19,823
Lech Poznan - Pelister Bitola 4:0, 18,215
Kairat Almaty - Atlantas Klaipeda 6:0, 15,000
Zeljeznicar - Zeta Golubovci 1:0, 8,858
Irtysh Pavlodar - Dunav Ruse 1:0, 8,000
Ferencvaros - Jelgava 2:0, 7,123
Maccabi TA - Tirana 2:0, 7,098 Netanya
Norrkoping - Prishtina 5:0, 6,540
Levski Sofia - Sutjeska Niksic 3:1, 6,456
St.Johnstone - Trakai 1:2, 5,636
Midtjylland - Derry City 6:1, 5,122
Vojvodina - Ruzomberok 2:1, 5,093
Zira - Differdange 2:0, 4,650 Baki, Dalga Arena

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Sniper skrev:
30. jun 2017, 19:55
Acebone skrev:

Nej, jeg ved ikke, hvorfor den startede. Bare at den har været der noget tid nu. Men hvis det er noget med "de andre gjorde det først," så er det et non-argument. Jeg bryder mig vældig lidt om VFF og deres fans, men jeg har ikke noget problem med, at folk har en anden seksualitet.

heine115

Indlæg af heine115 »

Acebone skrev:
1. jul 2017, 01:32
Sniper skrev:
Acebone skrev:

Nej, jeg ved ikke, hvorfor den startede. Bare at den har været der noget tid nu. Men hvis det er noget med "de andre gjorde det først," så er det et non-argument. Jeg bryder mig vældig lidt om VFF og deres fans, men jeg har ikke noget problem med, at folk har en anden seksualitet.

Kunne godt være denne gamle artikel der har sat gang i den

https://www.b.dk/sport/spansk-avis-vibo ... er-boesser

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

heine115 skrev:
1. jul 2017, 09:05
Acebone skrev:
1. jul 2017, 01:32
Sniper skrev:

Kunne godt være denne gamle artikel der har sat gang i den

https://www.b.dk/sport/spansk-avis-vibo ... er-boesser
Godt spottet - ja det kunne godt være derfra det stammer.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Hvis det er pga den artikel så synes jeg faktisk også det er lidt sjovt.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Jeg kan også godt huske den artikel, nu jeg ser den igen. Virkelig bizart. Selvom det er en spøjs historie, synes jeg dog stadig, sangen er dum. Der er formentlig ikke 1% af stadion, der kender den reference, og så virker den ekskluderende.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Det er præcis den artikel der er ophav til sangen. Det er da fuldstændig ligegyldig om alle på stadion kender baggrunden, så længe dem der står i stemnings området kender den og skaber stemning. Hvis alle på stadion skal kende sangene så kan man jo ikke synge nogen sange eller også skal man til at dele sanghæfter ud. Forstår slet ikke man kan blive harm over den slags lir, det er jo netop det der gør opgørene imod Viborg specielle, fordi der efterhånden er skabt noget historie og fordi vi har specielle sange kun til Viborg. Og så er det sq da lidt skægt...

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Jeg tror ikke, du forstår min pointe. Folk der ikke kender den avishistorie hører jo bare sangen for det, den umiddelbart er: Nedgørelse af bøsser. Og det synes jeg ikke hører nogen steder hjemme. Mon ikke der findes en del homoseksuelle FCM-fans også. Jeg kan godt forstå, hvis de bliver trætte af at høre den sang.

Det er sådan noget, man kan gøre internt, for ja, det er da en utrolig mærkelig og sjov historie med den spanske avis. Men at sangen skal gjalde ud over stadion til nærmest alle kampe, er for åndssvagt.

Philipjensen

Indlæg af Philipjensen »

Acebone skrev:
1. jul 2017, 14:30
Jeg tror ikke, du forstår min pointe. Folk der ikke kender den avishistorie hører jo bare sangen for det, den umiddelbart er: Nedgørelse af bøsser. Og det synes jeg ikke hører nogen steder hjemme. Mon ikke der findes en del homoseksuelle FCM-fans også. Jeg kan godt forstå, hvis de bliver trætte af at høre den sang.

Det er sådan noget, man kan gøre internt, for ja, det er da en utrolig mærkelig og sjov historie med den spanske avis. Men at sangen skal gjalde ud over stadion til nærmest alle kampe, er for åndssvagt.
Jeg kunne ikke være mere enig...

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Acebone skrev:
1. jul 2017, 14:30
Helt generelt er det sygeligt, hvad der tolkes som diskriminerende. Det er racisme at kalde en mulat/mørk/sort for abe. I min verden er det ikke værre end at kalde en bleg fyr som mig det. Er det racisme at kalde mig for "skinke-fyr" eller kartoffel fordi jeg er hvid? Man skal passe på med at gøre tingene til mere end de reelt set er (ikke henvendt til dig Acebone, blot en generalisering). Personligt er jeg ligeglad med om folk er røde, sorte, hvide eller gule, så længe de er rare mennesker - det samme gælder for seksualitet :-)

Jeg tror på, at vi som samfund er kommet ud over problemer med racisme og sexisme. Den eneste sviner jeg ser i sangen er, at sige at alle homoseksuelle er fra Viborg ;-)
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Besvar