Transfervinduet sommer 2017

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af Steffen am »

Zimling tager til Sønderjyske
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... en/6727648

Havde jeg ikke lige set komme.
Benzo skrev:
29. jun 2017, 13:37
Der er noget som tyder på at Simon Kjær skifter klub i dette transfervindue, alle de penge den mand er blevet solgt for igennem tiden, gør ham vel til den FCM-spiller som har indbragt klubben mest, både i direkte transferindtægt, evt videresalgsklausul og det som skal betales til den udviklende klub når en spiller skifter liga for en transfersum (nok ikke meget FCM får hver gang han skifter, men det løber jo op).
THenry skrev:
29. jun 2017, 15:18
Apropos penge fra en Simon Kjær transfer, så er Fischer lige blevet handlet for 3 mio euro, så muligvis kan vi hente lidt til klubkassen den vej rundt. http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... er/6726147
Tror folk, inklusiv mig selv, har det med at overvurdere beløbene for 'uddannelsespenge'.
Men ok, "mange bække små", skal man ikke kimse af.

169.000 kr for Fischer
og 1.500.000 - 2.000.000 mill for Kjær, hvis han skifter til den pris der er snak om.

Se også tråden for tidligere spillere i det andet sub-forum
viewtopic.php?f=5&p=142801#p142801

Har ikke lige top-of-mind hvor mange gange Kjær har skiftet.
Men hvis han blev solgt for 30 og måske har tjent 3-4 mill for ham på de skifter han har lavet allerede i hans karriere,
Er der stadig et par millioner op til Sisto på 45-60 mill.

Men måske en god nr. 2.
Reid var også 30-35 men har aldrig skiftet
Kadlec 25-33?
Zidan var 7 + 30 (leje plus salg) = 37

Simon Poulsen, Femi, Skoubu?

Husum

Indlæg af Husum »

Her en opgørelse fra 2015 ifm med hans transfer til Fenerbache med et bud på hvad vi samlet har tjent på Simon Kjær:

http://www.bt.dk/fodbold/fcms-vilde-pen ... sikret-dem

Benzo

Indlæg af Benzo »

Godt fundet Husum, det ville betyde at hvis Simon bliver solgt for ca 100 mil, vil han have tjent omkring 38,5-39 millioner til FCM samlet, en rigtig pæn sum sådan overall.
Sisto kunne også komme til at tjene mange (flere) penge til FCM, han var i FCM i flere år end Simon, så hvis han sælges skal FCM have en endnu større bid af solidaritetspuljen, end ved Simon, pengepengepenge :fcm:

Sniper

Indlæg af Sniper »

Benzo skrev:
30. jun 2017, 14:44
Godt fundet Husum, det ville betyde at hvis Simon bliver solgt for ca 100 mil, vil han have tjent omkring 38,5-39 millioner til FCM samlet, en rigtig pæn sum sådan overall.
Sisto kunne også komme til at tjene mange (flere) penge til FCM, han var i FCM i flere år end Simon, så hvis han sælges skal FCM have en endnu større bid af solidaritetspuljen, end ved Simon, pengepengepenge :fcm:
Som jeg har forstået reglerne så er det vel kun os eventuelle solidaritets beløb ville falde til hvis Sisto skulle skifte klub et par gange?-han har vel været her siden han var 16 år?
Synes det er noget af det mest geniale der er fundet på de sidste mange år, det med udviklings penge, det er nogle super penge de helt små klubber får på den måde.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Sniper skrev:
30. jun 2017, 14:56
Som jeg har forstået reglerne så er det vel kun os eventuelle solidaritets beløb ville falde til hvis Sisto skulle skifte klub et par gange?-han har vel været her siden han var 16 år?
Ifølge den BT artikel Husum fandt, får de klubber en spiller har været i, i alderen fra 12-23 del i solidaritetspuljen. I Sistos tilfælde (han er 22 nu), vil det betyde at Tjørring får for 12-15 år, vi får for 16-21 og Celta for 22-23.. Sådan ca, rundet af hist og her.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Steinlein har lukket vinduet for tilgang og jeg synes der masser af grund til optimisme. Jeg har ihvertfald sjældent været så begejstret så tidligt i et vindue. For en sjælden gangs skyld kan jeg se logikken i alle vores tilgang, som jeg mener rammer rigtigt på netop de pladser vi kunne forbedres mest muligt.

Jesper Hansen:

Dahlin fik aldrig indfriet forventningerne, og udtrykker også selv skuffelse over ikke at ramme det niveau både klubben og han selv havde forventet. Med et barn i start skole alder, og en udtrykt trang til at vende hjem synes jeg Jesper Hansen er et rigtig godt valg som afløser. Har prøvet at vinde DM tidligere, en spillende målmand og i en fantastisk form med Lyngbys sæson i mente. Skal man samtidigt tage Steinleins ord for gode vare også et godt køb hvis prisen modsvarer indtægten på Dahlin. Min eneste malurt er at vi har sagt farvel til Mikkel Andersen. Måske niveauet ikke var helt til top3 i ligaen men en bedre ambassadør og trupmand skal man lede længe efter. Ham kommer jeg til at savne.

Korcsmar:

Kristian Riis er et kæmpe talent, som nok skal komme op i det niveau for centerforsvarer vi efterhånden har en helt god tradition for at udvikle. Men konstellationen med Kian Hansen, Riis og Nicolajsen/Halsti har ikke været nok. Når Kian ikke spillede har vi ikke kunne stille med et midterforsvar som har lignet et top6 hold. Korcsmar har været ønsket længe og med Sparvs offentlige anbefalinger er mine forventninger høje iforhold igen at mønstre et top3 midterforsvar både i bedste start 11 og ikke mindst i bredden.

Wiekheim:

Mit helt store ønske for vinduet var at vi formåede at forlænge med Gustav Wiekheim. Han har allerede bevist at han passer perfekt ind i klubben og ikke mindst vist viljen til at blive i FCM. Niveauet har været svingende og skaderne har desværre også spillet ind men når Wiekheim er i topform er han kampafgørende. Kan han få noget stabilitet ind spillet tror jeg topniveauet og spidskompetencerne er til at han kan blive den næste profil i Simon Poulsen, Zidan og Sisto rækken. Er prisen på 3,5 mio sandt er det bare rigtig godt købmandsskab af Steinlein.

Kraev:

Har ikke set meget til manden med bulletinerne med Goldenboy, landsholdsspiller og målfarlig i en alder af 19 år sætter selfølgelig forventningerne højt. Han ligner en afløser for Duelund når man sender ham afsted om senest 1 sæson. På en billig baggrund fik han en fantastisk debut i euro league hvor han viste fart, agressivitet, god boldbehandling og en fin sparketeknik med målet. Fortsætter de takter bliver også han en gevinst.

Sørloth:

Paul Onoachu var i foråret ligaens bedste angriber IMO. Fantastisk udvikling og helt ekstremt afgørende for at vi trods alt formåede at nå vores sportslige målsætning. Vi grinede allesammen da Ørgaard forudså at han skulle blive klubbens største salg engang, og ingen kunne vil rigtig forstå at Thorup blev ved at spille manden. For søren hvor tog vi fejl! Vi kunne umuligt købe en bedre angriber og det er Sørloth også næppe, men hvor har vi dog manglet et sublement til Onoachu hvis han gik i stykker eller som mulighed for systemskifte. Sørloth lyder som en ung spiller der allerede har bevist sin sportslige formåen i Norge med landskampe. Lad os se om ikke vi kan få ham tilbage på det niveau og vi allerede har hentet afløseren for Onoachu når det ikke længere er muligt at holde ham i superligaen.

Ønsker:

Jeg håber vi formår at sælge Novak og Duelund i dette vindue. Novak bliver en svækkelse selvom afløseren er kompetent i Del Hende men jeg synes han har fortjent at komme videre i en alder af 27 og skal FCM lave penge på ham er det nok også nu. Mht. Til Duelund ved jeg at den er kontroversiel! Duelund er selfølgelig et kæmpe talent og skal også nok får en fin karriere. Jeg dog ikke overbevist om at han er det talent mange gerne vil gøre ham til for synes også der mangler i hans spil. Skulle vi stille en stærkest start 11 lige nu er jeg heller ikke sikker på han bliver fast starter i sæsonen 2017/18, og derfor mener jeg man bør udnytte hypen, og skyde ham af nu hvis den rigtige køber og pris kommer på bordet.

Forventninger til start 11 næste sæson:

Hansen

Nissen - Kian - Korcsmar - Del Hende

Sparv

Wiekheim - Poulsen - Hassan - Kroon

Onoachu

Et stærkt hold og med en bænk bestående af profiler som: Riis, Borring, Duelund, VdV, Kraev, Drachmann, Rømer og Sørloth.

Det svært at bevare pessimismen forud for næste sæson! Jeg kan ihvertfald ikke..

....og så har jeg ikke engang nævnt Ove Pedersen;-)
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Super godt indlæg Mike! Det ser virkelig positivt ud :-)

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Ja, rigtig fint indlæg Mike, tak.

Jeg er uenig med dig ifht. Duelund. Jeg er af den opfattelse, at han nok skal vise mere stabilitet og forbedring. Udover det interviewet hvor han fortæller om sin mentalitetsændring, så ser jeg også en ændring efter, at man har "fundet hans plads". Der har været gjort mange forsøg med Duelund, men jeg synes, at han fungerede rigtig godt i foråret, hvor han lå omkring Paul, som en art hængende angriber, der samtidig havde løbepensum til at virke dybere. Jeg kan se ham få succes som en fattigmands version af Dybala.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Hvad tror i der kommer til at ske med Mabil?

For mig at se bliver der i efteråret for langt til spilletid, medmindre vi kommer i EL.

En udlejning giver mening, men spørgsmålet er om han selv har lyst til det? Mener han tidl. har udtrygt sig negativt herom.

Kunne han få et halvt år i AGF som er skarpt på jagt efter en kantspiller? Og så komme retur og få chancen når Rilwan smutter?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg tror ikke på, at vi lejer nogen ud til AGF. De har allerede oprustet en del; ingen grund til at hjælpe dem yderligere med at komme i mesterskabsslutspillet.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Og omvendt.
Nok er der sportslig forskel, men økonomisk er det ligaens 3. og 4. største hold og ambitionsmæssigt er det også i det lag.

For dem ville det være sammenliglig med at vi lejede fra Brøndby. Vil ikke komme til at ske.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Densestar7430 skrev:Hvad tror i der kommer til at ske med Mabil?
Fra en anden tråd:
Arff skrev:
Mrlewanski skrev:Mads Vang og Gloire Rutikanga bliver i disse dage testet af i Thisted FC (1. division) ifølge Nordjyske
Præcis. Jakub Thomsen skulle have været med også, men han er skadet pt.

Meget tyder også på at Awer bliver udlejet en af de kommende dage :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi kan tabe, men aldrig besejres

FCMInside

Indlæg af FCMInside »

Både Aksel Smith og Mads Carlson er også vendt "hjem" - Mads til Lyngby og Aksel til Roskilde. Jeg tror der er flere spillere fra U19 som også skifter... Synes det er synd at vi ikke forlængede med Mads Olsen.
Som Christian Lønstrup fra FC Helsingør beskrev ham
"- Mads er en nærmest tro kopi af Xabi Alonso – bare lidt mindre. Han er en nyoprykket senior, der er kommet i overskud i FC Midtjylland. En meget spændende spiller."

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Får jeg til 20 mand i u19 truppen,
hvoraf Poulsen og Baidoo selvfølgellig træner med A-holdet.
(Torp?)

I ligaen må de så selvfølgelig forstærkes af 3 af de 1-6 u20 spillere, som er i klubben næste sæson (afhængig af udleje)

Har hørt både det ene og andet med Simon Petersen, er han i klubben næste sæson?

FCMInside

Indlæg af FCMInside »

Har du taget den nye nigerianske højreback med? "Uzo"
Jeg tror faktisk at man satser på Torp, jeg har i hvert fald intet hørt omkring ham.
Vil tro på et eller andet tidspunkt at Simon også forsvinder. Jeg har hørt rygter om både AGF og Esbjerg.

Låst