Drachmann og Dal Hende havde skrevet kontrakt med os efter kontraktudløb, og så købte vi dem fri 4 mdr før tid. Det har vi ikke betalt 1.5 mio per styk for. Nu var det en pakkeløsning med Kroon, men sandsynligivis har vi betalt 0.5-1 mio i alt for Dal Hende og Drachmann.Densestar7430 skrev: ↑20. jun 2017, 15:36Det virker til at de fleste rundt omkring er ved at bløde lidt op, og se lidt mere optimistisk på den nye sæson. Dejligt!
Har lidt på fornemmelsen at det kommende Novak salg har givet os et lille boost ift. indkøb af spillere.
Jeg forventer at Novak kommer til at indbringe et sted mellem 15-20 mio kr.
Det beløb dækker vel overgangssummen for alle nedenstående spillere?
Dal Hende - 1,5 mio
Drachmann - 1,5 mio
Kroon - 4 mio
Wikheim - 3,5 mio
Kraev - 3,5 mio
Sørloth - Ukendt? Men tænker måske også i omegnen af 3 mio?
Regnestykket går selvføgelig i stykker hvis vi begynder at kigge på lønninger, men ellers synes jeg det er en rigtig flot "byttehandel" Steinlein efterhånden har strikket sammen![]()
Transfervinduet sommer 2017
Re: Transfervinduet sommer 2017
Det ser super spændende ud
Jeg er virkelig optimistisk. Hvis vi får Wikheim vil jeg juble, så mangler vi at signe Mikkel Andersen. Jeg har set at nogle ikke mener, at han er god nok. Den mentale energi og udstråling kompenserer for at han ikke er så god med fødderne. Han tænder altså ild i holdet, og han har en super indstilling. Han har stået rigtig gode kampe. Så sign ham, sælg novak og luk det vindue.
-
Steffen am
Mener i starten der var snak om 7 mill. for alle 3, men siden har jeg hørt lavere beløb omkring de 5.
Sørloth er jeg ikke sikker på man har betalt for.
Gronningen ville vist gerne af med ham. 3 mil. tror jeg i hvert fald er over.
Og Zsolt og Falke er selvfølgelig på fri transfer.
Uanset, har du stadig i dit regnestykke at et godt salg af Novak vil kunne dække alle indkøbene i transfersumme.
Sørloth er jeg ikke sikker på man har betalt for.
Gronningen ville vist gerne af med ham. 3 mil. tror jeg i hvert fald er over.
Og Zsolt og Falke er selvfølgelig på fri transfer.
Uanset, har du stadig i dit regnestykke at et godt salg af Novak vil kunne dække alle indkøbene i transfersumme.
Det her er supervigtigt. En af de markante ledelsesmæssige fejl sidste sæson var, at vores hold var på sit absolut svageste, da man stod over for sæsonens vigtigste kampe mod Osmanlispor. Der havde man svækket holdet både på toppen og bredden i en grad, som var grotesk. Det ser ud til, at man har lært af det.Noe skrev: ↑20. jun 2017, 13:28Så vil jeg hellere have ReidSteffen am skrev: ↑20. jun 2017, 13:09
Med mindre Kjær har fået hjemve og savner sne, kan jeg simpelthen ikke se det ske.
Er enig i at det ligner den er lukket på ind siden, dog stadig spørgsmålstegn ved Wikheim om Gent vil lade ham gå.
Jeg er enig i, at det liger et rigtig godt vindue for os. Først og fremmest fordi vi har fået lov at handle før vi sælger. Det har imo været problemet i de seneste vinduer. Det har været meget hektisk op til deadline, fordi vi skulle af med spillere først. Det har enten betydet at vi ikke fik de nødvendige forstærkninger, eller at de nytilkomne først var i omdrejninger langt inde i september (ja ja, jeg har ikke glemt VdV og Bruninho. Så den efterfølgende september, da). Denne gang har vi en stærk og bred trup allerede nu. Det skal simpelthen vise sig som en fordel i efteråret ifht. SL og (forhåbentlig) EL.
Ulempen er, at vi får en kedelig sidste dag i vinduet.![]()
Så er der da også sket lidt på ud siden. Ikke stort eftersom han vidst ikke er så tæt på holdet.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/midd ... -fcm-back/
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/midd ... -fcm-back/
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Søren sorgenfri mener at vide at 4 belgiske klubber udelukkende er til U21 EM med henblik på at scoute videre på Duelund og Ingvartsen. Han mener desuden at begge spillere ligger i prislejet 30mio.
Ikke meget men dog en slags rygte;-)
Www.nordicbetblog.dk/u21-em-udenlandske ... oed-hvide/
Ikke meget men dog en slags rygte;-)
Www.nordicbetblog.dk/u21-em-udenlandske ... oed-hvide/
Mike80
Everybody hates us we don't care...
Everybody hates us we don't care...
Det er naturligvis altid en hårfin grænse mellem at skabe resultater og talentudvikling. Dog ser jeg reelt set kun Zsolt (af de 7 spillere, der er hentet i de sidste 2 vinduer) som en spiller, der er indkøbt til start 11 på bekostning af en ung akademispiller (Riis og tildels Nico). Dal Hende blev hentet som direkte erstatning for Novak, og selvom Andreas Poulsen er et meget spændende talent på venstre back, så tror jeg ikke, at han ville være klar til at overtage startpladsen for Novak.Steffen am skrev: ↑20. jun 2017, 13:00TakkerWBW skrev: ↑20. jun 2017, 11:57http://m.aoh.dk/artikel/pione-sisto-tilbage-i-fcm
Celta holder stadig ferie, så han er vidst bare forbi for at hilse på![]()
Må indrømme jeg er lidt ambivileint med Zsolt, Sørloth og nu Kraev.mortenS skrev: ↑20. jun 2017, 12:05https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/bu ... idtjylland
Det var Kraev![]()
Hver især er de nok gode og positive forstærkninger, specielt Zsolt forventer jeg mig meget af, hvor Sørloth og Kraev måske er lidt mere en lottokupon der kan falde ud begge veje. Men bliver interessant at følge om ikke andet og forøger helt sikkert konkurrencen på alle positioner, som der har været efterspurgt.
Men en talentklub der henter 3 markante skikkelser i vintervinduet og nu indtil videre 4 (med Falke) i sommervinduet.
Det er i sandhed at blæse og have mel i munden.
Den tynde linje hvorpå man skal holde balancen mellem at vise talenterne tro og tillid og hente stærke spillere udefra, ser ud til at blive stadig tyndere.
Falkesgaard er i min optik hentet som en kvalitetsreservemålmand, og dermed direkte erstatning for Mikkel Andersen. Ligesom Ottesen overtage pladsen, som 3. valg for Raahauge.
Drachmann blev vel også mest hentet som gardering for Sparv, da hverken Rømer eller Halsti kunne løfte opgaven som sekser. Jeg forventer, at Sparv sidder tungt på pladsen, når han er skadesfri. Jeg har stor tiltro til Kaan fra akademiet, men ved ikke, om han er klar til at spille fast eller være førstereserve (i tilfælde af Janus f.eks. ikke blev hentet) i den kommende sæson. Sparv har derudover kontraktudløb næste sommer, og hvis han ikke forlænger, så har vi et år til at finde ud af om Kaan udvikler sig til at kunne kæmpe med Drachmann om pladsen om et år, eller om der skal købes en ny sekser.
Kroon blev vel købt som erstatning for den perlerække af etablerede kanter som Pisto, Sly, Royer og Hassan, der enten er blevet solgt elle nok bliver solgt indenfor de kommende transfervinduer. Mikael Andersson er et meget spændende akademitalent, som jeg har store forhåbninger til, men han har desværre været meget skadet, så et lejeophold med masser af spilletid virker oplagt for ham, og så kan han komme tilbage og konkurrere om en plads på kanten om 1 år, når Hassan sikkert er solgt og hvor Borrings kontrakt udløber (den kan selvfølgelig blive forlænget).
Sørloth er købt som gardering for Paul, der som CS tidligere har sagt formentlig bliver skudt af i sommeren 2018, og der kan nordmanden forhåbentlig overtage pladsen, hvis præsterer godt i den kommende sæson. Det er lidt den samme historie med Kraev, der kan overtage pladsen fra Duelund (eller måske i angrebet, hvis Paul sælges), der også forventes solgt i sommeren 2018. Jeg ser ikke nogle af vores unge akademiangribere (Døhr Tychosen, Aziz eller Jakub Thomsen), der er klar til at agere 2 eller 3. valg.
Jeg synes det er nogle stærke og interessante handler af flere unge spillere, der forhåbentlig kan gøre en forskel i den første sæson, men måske bliver endnu bedre i år 2, hvor en del af de nuværende profiler formentlig er på salgsrampen. Det virker som rettidig omhu, og bortset fra Zsolt (fra Riis) så er der vel ikke nogle af disse indkøb, der klart optager en plads for en akademispiller, som vi med begrundet håb kunne forventet et gennembrud fra i den kommende sæson?
Jeg kan generelt god lide filosofien med at tegne kontrakter (lønmæssigt antager jeg at det er en relativ billig løsning) med en stor del af vores egne talenter, og så sende dem til Skive og omegn på lån, og derefter må vi tage en beslutning, om vi tror de kan slå igennem i FCM.
Mediano havde i øvrigt også en fin podcast om talentudviklingen i FCM, hvor mit klare indtryk er, at akademitrænerne i stor stil bliver involveret i forhold til vurdering af, hvilke spillere, der er klar til at slå igennem, og hvornår man forventelig kan tro på, at de kan tage springet fra ungt talent til førsteholdet, hvilket jo er et af de sværrest spring. Derfor tror jeg også, at man har en klar vurdering af om Andersson, Jakub eller Døhr m.v. er klar til at gøre en forskel på førsteholdet i næste sæson. Mit (ukvalificerede) bud er, at de sikkert ryger på lån, men vi får se, hvad der sker.
-
Steffen am
Har ikke lige noget intelligent svar nu,
men fed gennemgang THenry, thumbs op og et kip med hatten for den!

men fed gennemgang THenry, thumbs op og et kip med hatten for den!
Jeg går ud fra, at Jonas Lössl er for dyr for os. Det kunne ellers være en lækker signing. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/bundesli ... onas-lossl
Lössl havde en god tid i Guingamp og har fået prøvet kræfter med Tyskland. Han blev så vidt jeg husker far for noget tid siden, og måske er det tid til at tænke på børnehave/skole hjemme i Danmark?
Det er selvfølgelig ønsketænkning og måske en postgang for tidligt for Lössl, men det ville være klasse at hive ham ind som erstatning for Dahlin, der så også kan få lov at prioritere familien i Sverige.
Do it, Steinlein (så får jeg også 5 point i transferquizzen
)!
Det er selvfølgelig ønsketænkning og måske en postgang for tidligt for Lössl, men det ville være klasse at hive ham ind som erstatning for Dahlin, der så også kan få lov at prioritere familien i Sverige.
Do it, Steinlein (så får jeg også 5 point i transferquizzen
Det er jo ren dejavu, men endnu en spiller præsenteres idag kl 12
Mon ikke man skal gætte på et glædeligt gensyn med Wikheim
Mon ikke man skal gætte på et glædeligt gensyn med Wikheim
Ja. Det må være Wikheim der bliver præsenteret her kl. 12 
-
Kongeren82
- Geografisk sted: Aalborg
4 år til Wikheim, skøn nyhed!
Steinlein fortsætter med at imponere. Så mangler der blot en afklaring omkring Dahlin og at få hentet en afløser for ham. Så er truppen klar. Man kan næsten ikke lade vær med at blive helt optimistisk forud for den nye sæson

Steinlein fortsætter med at imponere. Så mangler der blot en afklaring omkring Dahlin og at få hentet en afløser for ham. Så er truppen klar. Man kan næsten ikke lade vær med at blive helt optimistisk forud for den nye sæson
Jeg synes dog stadig vi lige mangler en angriber mere, Onuachu og Sørloth er lige smalt nok hvis en af dem bliver skadet, og en anden type angriber ville også være godt.