Transfervinduet sommer 2017

Om FC Midtjylland og Black Wolves
WBW

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af WBW »

Densestar7430 skrev:
16. jun 2017, 09:53
Fra Søren Sorgensfri blog på NordicBet.

"FC Midtjylland har våndet sig over den store frikøbsklausul, der fulgte med Wikheims lejemål, men her nærmer Gent og midtjyderne sig hinanden på prisen. Det trækker op til et gensyn med heden for kantspilleren.

Andetsteds er FC Midtjyllands Johan Dahlin et emne for Hammarby, og for nu at blive blandt målmænd så hævder en schweizisk kilde, at AaB også smed et bud i retning af den østrigske målmand Heinz Lindner, der altså endte med at gå til Grasshoppers."

Hvad kunne man forestille sig vi er villige til at betale for Wikheim? <5 mio?
3-4 millioner har det tidligere lydt, om det har ændret sig, ved jeg ikke. Men tænker vi er under eller lige omkring de 5.

Brugeravatar
JEP

Indlæg af JEP »

Densestar7430 skrev:
16. jun 2017, 09:53
Fra Søren Sorgensfri blog på NordicBet.

"FC Midtjylland har våndet sig over den store frikøbsklausul, der fulgte med Wikheims lejemål, men her nærmer Gent og midtjyderne sig hinanden på prisen. Det trækker op til et gensyn med heden for kantspilleren.

Hvad kunne man forestille sig vi er villige til at betale for Wikheim? <5 mio?
Personligt føler jeg at 5 mio er fint og godkendt for en spiller som Gustav "Winckler". Jeg formoder dog samtidig at Gent får procenter, mellem 10-25 %, af en fremtidig handel.
Hvis Wikheim hæver sit bund-niveau, så han ikke falder ud af kampe hvor det ikke lige kører for ham, kan der være tale om et røverkøb, med et stort fremtidigt videresalgs-potentiale.
Sandor Clegane aka The Hound: "Fuck the King!" :evil:

Christian

Indlæg af Christian »

Det har været meget op og ned med Gustav. Jeg synes han startede rigtig godt i klubben og havde så en periode hvor jeg ikke synes han tilførte nok til holdet.
Men når enden er god er alting godt og jeg synes han sluttede ret stærkt af i foråret.

Så et stort ja tak herfra.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Nok ikke ligefrem FCM relevant,
men overrasket over ACH lader både Aabech og O' Brien gå nu de blev oppe.

Der blev jeg snydt
(i forhold til forslag til transferquiz'en)

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ac-horsens

Er personlig lidt fan af O' Brien da jeg har været på højskole med ham, håber han kan finde en god klub i DK.

Mads

Indlæg af Mads »

Dvs I mener, det er rimeligt at betale mellem 3 - 5 millioner for en spiller, som i sidste sæson IKKE formåede at gøre sig gældende i superligaen. Indrømmet få glimt af høj kvalitet, men det samlede billede er: marginalspiller og formåede aldrig at indgå i et fungerende presspil. Fysik underlegen. Og fik alt for sjældent udbytte af sin hurtighed og glimrende teknik!

974

Indlæg af 974 »

Mads skrev:
17. jun 2017, 10:59
Dvs I mener, det er rimeligt at betale mellem 3 - 5 millioner for en spiller, som i sidste sæson IKKE formåede at gøre sig gældende i superligaen. Indrømmet få glimt af høj kvalitet, men det samlede billede er: marginalspiller og formåede aldrig at indgå i et fungerende presspil. Fysik underlegen. Og fik alt for sjældent udbytte af sin hurtighed og glimrende teknik!
Jeg synes ikke at man kan skitsere det op på den måde...

Derimod mener jeg at (som du også selv skriver) vi skal kigge på det potentiale der er i ham, når det kører
Og så tror jeg også at det er vigtigt at få en der netop har noget speed og uforudsigelighed, hvilket Wikheim bestemt har

Mads

Indlæg af Mads »

Du mener ikke, det er en korrekt beskrivelse af hans første sæson i klubben?

At kigge på potentiale er netop min pointe. Masser af spillere har individuelle kompetencer. Men GW har nu haft et år i klubben, og har netop bevist han ikke formår at slå valuta af potentiale .

974

Indlæg af 974 »

jo jeg har faktisk også været lidt skuffet samlet set!

Jeg mener bare, at når vi kan se hvad han rent faktisk godt kan - når han præsterer bedst
Eks. denne fantastiske tur:
https://www.youtube.com/watch?v=Fs1Y3eaeKyM

Så er det de ting vi skal stræbe efter at se flere gange fra ham - dvs. bygge på i spil-relationerne med medspillerne osv
Så vi får den x-factor vi kan få gavn af - specielt i en ny sæson, hvor vi forhåbentligt kommer til at præstere meget bedre end sidste sæson :-)

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Mads skrev:
17. jun 2017, 10:59
Hvor har du prisen 3-5 mio fra? Man kan jo ikke tage en debat om han er pengene værd når man ikke kender prisen :-)
Vi kan tabe, men aldrig besejres

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

GW ligger på 1 mill Euro, han kostede dem næsten 2 mill Euro da han blev hentet, dengang sagde GW nej til FCM

En spiller som Kroon lå på 4 mill kr. da han blev hentet

Mads

Indlæg af Mads »

Har ingen viden om evt pris! Tog blot udgangspunkt i de tidligere indlæg, som udover at gisne om pris også ytrede tilfredshed med at skulle slippe det beløb.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Mads skrev:Har ingen viden om evt pris! Tog blot udgangspunkt i de tidligere indlæg, som udover at gisne om pris også ytrede tilfredshed med at skulle slippe det beløb.
Helt i orden. De forlydninger jeg har, lyder at prisen er under 5 mio. Kigger man (videresalgs) potentiale og topniveau er det et rigtig fint køb. Jeg vil give dig ret i, at han har været svingende i sine præstationer, men tror på han kan forløse sit potentiale i FCM.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Arff skrev:
17. jun 2017, 22:21
Mads skrev:Har ingen viden om evt pris! Tog blot udgangspunkt i de tidligere indlæg, som udover at gisne om pris også ytrede tilfredshed med at skulle slippe det beløb.
Helt i orden. De forlydninger jeg har, lyder at prisen er under 5 mio. Kigger man (videresalgs) potentiale og topniveau er det et rigtig fint køb. Jeg vil give dig ret i, at han har været svingende i sine præstationer, men tror på han kan forløse sit potentiale i FCM.

Det kræver dog også, at han leverer på et stabilt højt niveau. At betale en milliontransfer for en spiller til bænken, er ikke den bedste brug af vores ressourcer. I forvejen har vi Kroon siddende et eller andet sted sammen med Mabil, hvor de leder efter et gennembrud. I øjeblikket sidder Borring og Rilwan tungt på fløjpladserne, og vi ender med at have brugt 10-15 mio på at fylde bænken. Der er ingen andre steder på banen, hvor vi vil have en tilsvarende bredde, og spørgsmålet er, om transfermillionerne kunne bruges bedre på andre positioner?

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Kent skrev:
Arff skrev:
17. jun 2017, 22:21

Det kræver dog også, at han leverer på et stabilt højt niveau. At betale en milliontransfer for en spiller til bænken, er ikke den bedste brug af vores ressourcer. I forvejen har vi Kroon siddende et eller andet sted sammen med Mabil, hvor de leder efter et gennembrud. I øjeblikket sidder Borring og Rilwan tungt på fløjpladserne, og vi ender med at have brugt 10-15 mio på at fylde bænken. Der er ingen andre steder på banen, hvor vi vil have en tilsvarende bredde, og spørgsmålet er, om transfermillionerne kunne bruges bedre på andre positioner?
Blev direkte fortalt, at en ny kantspiller var et mål for transfervinduet. Dels for at give bredde og forskellige muligheder til kanterne, men også fordi Borring er oppe i alderen og Rilwan egentligt bare afventer sit danske pas, før han søger videre.

Skal jeg sætte procenter på, så er jeg 95% sikker på at Wikheim er FCM-spiller i den kommende sæson.

Fcm5600

Indlæg af Fcm5600 »

Jeg synes vi skal købe Wikheim, han er en af den slags spillere, man vil på stadion for at se. Han har haft udfald, men hvor har han et godt drive med bolden. FCM har brug for spillere som ham. Det løfter stemningen, og dermed også resten af holdet.

Låst