Enig. JP er en af vores mest værdifulde spillere, og har været det i samtlige sæsoner han har været i FCM. Klassespiller!
/Cortez
Enig. JP er en af vores mest værdifulde spillere, og har været det i samtlige sæsoner han har været i FCM. Klassespiller!
Vil helst ikke tage part for eller imod, men man kan vende den om og sige at du lige så godt kan finde stats som bakker dit udgangspunkt op, som modparten kan.Sniper skrev: ↑11. jun 2017, 16:22Kent: Hvordan kan det være at hver gang nogen har en anden mening end din egen så har man enten misforstået eller ikke indsigt? Fair nok at bakke sin mening op af forskellige stats som får Poulsen til at ligne en verdensklasse spiller i DK, jeg er bare af den mening at han er blevet langsommere og mister flere bolde og ikke er så stærk i defensiven som tidligere sikkert qua hans alder. Hvis du kan finde nogle stats over boldtab og fejlafleveringer der kan modbevise mig så gør det endelig. Det er lidt nemt at gemme sig bag assists og scoringer når spilleren får lov at tage 95% af alle dødbolde.
Men altså jeg skriver jo hverken at han er færdig eller en dårlig spiller for holdet. Han er holdets anfører og selvfølgelig en vigtig del af holdet og jeg vil nødig undvære ham, så måske det er dig der har misforstået noget?
Nu virker det som om du overreagerer en hel del på min kommentar på 1 linje - og jeg synes sådan set, at det er dig selv, der skal finde stats, der bakker din holdning op. I mit og andres indlæg er der jo rigelig stats der bakker op om, at JP er en ekstrem vigtig spiller for os, og har spillet en god sæson. Over for disse stats står så din holdning. Den er du naturligvis velkommen til at have, men jeg synes ikke, at det er så overbevisende, hvis det eneste man har at falde tilbage på er "Jeg synes...".Sniper skrev: ↑11. jun 2017, 16:22Kent: Hvordan kan det være at hver gang nogen har en anden mening end din egen så har man enten misforstået eller ikke indsigt? Fair nok at bakke sin mening op af forskellige stats som får Poulsen til at ligne en verdensklasse spiller i DK, jeg er bare af den mening at han er blevet langsommere og mister flere bolde og ikke er så stærk i defensiven som tidligere sikkert qua hans alder. Hvis du kan finde nogle stats over boldtab og fejlafleveringer der kan modbevise mig så gør det endelig. Det er lidt nemt at gemme sig bag assists og scoringer når spilleren får lov at tage 95% af alle dødbolde.
Men altså jeg skriver jo hverken at han er færdig eller en dårlig spiller for holdet. Han er holdets anfører og selvfølgelig en vigtig del af holdet og jeg vil nødig undvære ham, så måske det er dig der har misforstået noget?
Jeg troede han skulle til Polen, men tror desværre GF har lavet en god signing til deres rystende defensiv.Steffen am skrev: ↑11. jun 2017, 17:52Hva' siger i til Kantstrup?
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kans ... -udlandet/
For et år siden havde jeg set det som en god signing, men at han måske skulle sigte endnu højere.
Forstod det sådan at han selv havde sagt nej til FCM også.
Nu AGF, selvfølgelig mere i løn, men må have ønsket sig noget højere, og er vel også det han siger i interviewet.
Skal man have det fulde billede, skal man jo have sat alle tallene op mod tidligere sæsoneres statistikker. De skal også sættes op ift. tidligere spillere, og så begynder at være en hel matematisk udregning, hvilket vil ødelægge samtlige debatterKent skrev: ↑11. jun 2017, 18:46Nu virker det som om du overreagerer en hel del på min kommentar på 1 linje - og jeg synes sådan set, at det er dig selv, der skal finde stats, der bakker din holdning op. I mit og andres indlæg er der jo rigelig stats der bakker op om, at JP er en ekstrem vigtig spiller for os, og har spillet en god sæson. Over for disse stats står så din holdning. Den er du naturligvis velkommen til at have, men jeg synes ikke, at det er så overbevisende, hvis det eneste man har at falde tilbage på er "Jeg synes...".Sniper skrev: ↑11. jun 2017, 16:22Kent: Hvordan kan det være at hver gang nogen har en anden mening end din egen så har man enten misforstået eller ikke indsigt? Fair nok at bakke sin mening op af forskellige stats som får Poulsen til at ligne en verdensklasse spiller i DK, jeg er bare af den mening at han er blevet langsommere og mister flere bolde og ikke er så stærk i defensiven som tidligere sikkert qua hans alder. Hvis du kan finde nogle stats over boldtab og fejlafleveringer der kan modbevise mig så gør det endelig. Det er lidt nemt at gemme sig bag assists og scoringer når spilleren får lov at tage 95% af alle dødbolde.
Men jeg kan da give lidt flere data (hentet fra superliga.dk):
JP er:
- den der løber mest per kamp for os
- den der tager flest sprint per kamp for os
- har lige så mange bolderobringer per kamp som Nissen/Sparv/Rømer - og er den af vores offensive spillere, der har flest.
- den af vores offensive spillere, der har flest clearinger per kamp
- den af vores spillere, der har markant flest afleveringer per kamp
- den spiller, der har markant flest boldberøringer per kamp (her ser jeg bort fra Piones 94 minutter)
- Vandt sidste sæson 46% af sine dueller - hvilket er en fremgang fra 30% sæsonen før.
Når han samtidg leverer kampafgørende aktioner i form af 6 mål og 8 assists, så synes jeg bestemt, at det må bero på en misforståelse, hvis man mener, at Polle har haft en middelmådig sæson. Så må det i hvert fald være fordi, man mener at stort set resten af holdet har været decideret elendige.
Det kan være en god ide, at kigge på lidt statistikker, for at nuancere billedet. Eftersom Polle markant er den spiller, der oftest har bolden for os, og samtidig er den, der spiller flest fremadrettede afleveringer, så vil han naturligvis være den, der antalmæssigt laver flest fejlafleveringer, men derfor kan afleveringsprocenterne jo sagtens være fine. Det er jo ikke nogen kunst at gemme sig for bolden og ellers aflevere baglæns eller sidelæns.
Men ellers er jeg sådan set enig i, at vi skal til at kigge efter 8'ere, da Polle jo nok ikke kan præstere på samme niveau i 2-3 sæsoner mere, selvom han jo har bevist, at han kan spille 90 min hver gang.
Hvis man skal give en kritik af JP, så er det, at han på ingen måde selv er målfarlig, han er ikke manden, der kan rykke modstandernes midt og forsvar over, nuvel han har været god ved dødbolde. Han er heller ikke god til at sætte tempo i spillet med bolden, hvilket hænger samme med ovenstående, man kan sige her var Andersson netop en mere direkte type.Arff skrev: ↑11. jun 2017, 21:48Skal man have det fulde billede, skal man jo have sat alle tallene op mod tidligere sæsoneres statistikker. De skal også sættes op ift. tidligere spillere, og så begynder at være en hel matematisk udregning, hvilket vil ødelægge samtlige debatterKent skrev: ↑11. jun 2017, 18:46Nu virker det som om du overreagerer en hel del på min kommentar på 1 linje - og jeg synes sådan set, at det er dig selv, der skal finde stats, der bakker din holdning op. I mit og andres indlæg er der jo rigelig stats der bakker op om, at JP er en ekstrem vigtig spiller for os, og har spillet en god sæson. Over for disse stats står så din holdning. Den er du naturligvis velkommen til at have, men jeg synes ikke, at det er så overbevisende, hvis det eneste man har at falde tilbage på er "Jeg synes...".Sniper skrev: ↑11. jun 2017, 16:22Kent: Hvordan kan det være at hver gang nogen har en anden mening end din egen så har man enten misforstået eller ikke indsigt? Fair nok at bakke sin mening op af forskellige stats som får Poulsen til at ligne en verdensklasse spiller i DK, jeg er bare af den mening at han er blevet langsommere og mister flere bolde og ikke er så stærk i defensiven som tidligere sikkert qua hans alder. Hvis du kan finde nogle stats over boldtab og fejlafleveringer der kan modbevise mig så gør det endelig. Det er lidt nemt at gemme sig bag assists og scoringer når spilleren får lov at tage 95% af alle dødbolde.
JP er:
- har lige så mange bolderobringer per kamp som Nissen/Sparv/Rømer - og er den af vores offensive spillere, der har flest.
- den spiller, der har markant flest boldberøringer per kamp (her ser jeg bort fra Piones 94 minutter)
- Vandt sidste sæson 46% af sine dueller - hvilket er en fremgang fra 30% sæsonen før.
Når han samtidg leverer kampafgørende aktioner i form af 6 mål og 8 assists, så synes jeg bestemt, at det må bero på en misforståelse, hvis man mener, at Polle har haft en middelmådig sæson. Så må det i hvert fald være fordi, man mener at stort set resten af holdet har været decideret elendige.
Det kan være en god ide, at kigge på lidt statistikker, for at nuancere billedet. Eftersom Polle markant er den spiller, der oftest har bolden for os, og samtidig er den, der spiller flest fremadrettede afleveringer, så vil han naturligvis være den, der antalmæssigt laver flest fejlafleveringer, men derfor kan afleveringsprocenterne jo sagtens være fine. Det er jo ikke nogen kunst at gemme sig for bolden og ellers aflevere baglæns eller sidelæns.
Men ellers er jeg sådan set enig i, at vi skal til at kigge efter 8'ere, da Polle jo nok ikke kan præstere på samme niveau i 2-3 sæsoner mere, selvom han jo har bevist, at han kan spille 90 min hver gang.![]()
Jeg er enig i, at JP har spillet en god sæson, men jeg synes også han i nogle kampe har haft for mange "skævertere", hvor hans pasninger sommetider er røget direkte ud over sidelinjen, eller i fødderne på en modspiller. Men en ting man ikke kan vurdere på statistik, er hans indflydelse på holdet - JP er manden der styrer vores presspil, han er manden bag vores standarder, og han er vores anfører. Jeg har i flere kampe haft fornemmelsen af, at han har været svækket da han har brug meget af hans energi på at "styre" (læs: guide) både Paul og Duelund i presspillet. Han er vores suverænt klogeste spiller, og har derfor også fået anførerbindet - måske i mangel på ledere i truppen - og derfor er det naturligt at hans kræfter bliver kanaliseret ud på en lidt anden måde end tidligere.
Men som I også begge to er inde på, så kunne jeg også godt tænke mig, at vi fandt en ny 8'er - ideelt set finder vi en type/blanding af Delaney og Petter Andersson, altså en en felt-til-felt spiller, som offensivt tager en dybe masse løb ned bag modstanderens bagkæde og ind i boksen, men også en som kan vinde sine defensive dueller og gøre en forskel når vi ikke har bolden.
Niels Frederiksen nævner, at Lasse Vigen er en sådan type. Det kunne være interessant, men næppe realistisk.FCM2000 skrev:Hvis man skal give en kritik af JP, så er det, at han på ingen måde selv er målfarlig, han er ikke manden, der kan rykke modstandernes midt og forsvar over, nuvel han har været god ved dødbolde. Han er heller ikke god til at sætte tempo i spillet med bolden, hvilket hænger samme med ovenstående, man kan sige her var Andersson netop en mere direkte type.Arff skrev: ↑11. jun 2017, 21:48Skal man have det fulde billede, skal man jo have sat alle tallene op mod tidligere sæsoneres statistikker. De skal også sættes op ift. tidligere spillere, og så begynder at være en hel matematisk udregning, hvilket vil ødelægge samtlige debatterKent skrev: ↑11. jun 2017, 18:46Nu virker det som om du overreagerer en hel del på min kommentar på 1 linje - og jeg synes sådan set, at det er dig selv, der skal finde stats, der bakker din holdning op. I mit og andres indlæg er der jo rigelig stats der bakker op om, at JP er en ekstrem vigtig spiller for os, og har spillet en god sæson. Over for disse stats står så din holdning. Den er du naturligvis velkommen til at have, men jeg synes ikke, at det er så overbevisende, hvis det eneste man har at falde tilbage på er "Jeg synes...".
JP er:
Men ellers er jeg sådan set enig i, at vi skal til at kigge efter 8'ere, da Polle jo nok ikke kan præstere på samme niveau i 2-3 sæsoner mere, selvom han jo har bevist, at han kan spille 90 min hver gang.![]()
Jeg er enig i, at JP har spillet en god sæson, men jeg synes også han i nogle kampe har haft for mange "skævertere", hvor hans pasninger sommetider er røget direkte ud over sidelinjen, eller i fødderne på en modspiller. Men en ting man ikke kan vurdere på statistik, er hans indflydelse på holdet - JP er manden der styrer vores presspil, han er manden bag vores standarder, og han er vores anfører. Jeg har i flere kampe haft fornemmelsen af, at han har været svækket da han har brug meget af hans energi på at "styre" (læs: guide) både Paul og Duelund i presspillet. Han er vores suverænt klogeste spiller, og har derfor også fået anførerbindet - måske i mangel på ledere i truppen - og derfor er det naturligt at hans kræfter bliver kanaliseret ud på en lidt anden måde end tidligere.
Men som I også begge to er inde på, så kunne jeg også godt tænke mig, at vi fandt en ny 8'er - ideelt set finder vi en type/blanding af Delaney og Petter Andersson, altså en en felt-til-felt spiller, som offensivt tager en dybe masse løb ned bag modstanderens bagkæde og ind i boksen, men også en som kan vinde sine defensive dueller og gøre en forskel når vi ikke har bolden.
Der er ikke dato på den artikel med Esbjerg, men mon ikke den er fra i vinters, hvor han vist var ved at være semi desperat for spilletid op imod u21 EM.974 skrev: ↑12. jun 2017, 00:10Lasse Vigen har ifølge transfermarkt 1 år tilbage af sin kontrakt med Fulham, hvor han nu skal tilbage efter lejeopholdet i Burton
De bedømmer ham til en nuværende værdi på 2 millioner Euro
Det tvivler jeg stærkt på at FCM vil give, men mindre kunne måske også gøre det
Så ham bestemt gerne komme til FCM, hvor han jo var tilknyttet et par år
Men der er vist mange om buddet, så tvivlen er nu størst ...
Celtic, Sheffield United, Birmingham og måske igen Aston Villa skulle være mulige bud
http://www.hitc.com/en-gb/2017/04/10/fu ... bout-at-a/
Edit:
Og så er Esbjerg måske også med i spillet om hans evner.......på lejebasis
http://vlr.dk/stort-navn-paa-vej-hjem-til-esbjerg/