Jess Thorup.
Re: Jess Thorup.
http://www.bt.dk/superligaen/fcm-boss-i ... um=twitter
FC Midtjyllands bestyrelsesformand, Rasmus Ankersen, vurderer, at FCK kunne have spillet sig i top 10 i Premier League. Næste år bliver ligaen dog mere jævnbyrdig, lover han.
Det har været en lang og begivenhedsrig sæson på Heden. Superligaresultaterne er fjedret op og ned. I den ene uge var niveauet som i gulddagene, mens det i den efterfølgende uge fik kriseklokkerne til at bimle og skabte tvivl om trænerens fremtid.
Og så indlemmede Ulvene en hollandsk verdensstjerne i flokken, hvilket udviklede sig til en trist historie. Til gengæld blomstrede et par af truppens unge spillere – og måske trækker det op til store sommersalg.
Og endelig skabte klubbens bestyrelsesformand overskrifter, da han begyndte at tale om, at midtjyderne lå godt til i retfærdighedstabellen – ’table of justice’.
Og netop bestyrelsesformanden – Rasmus Ankersen – skuer herunder sammen med BT tilbage på sæsonens fem vigtigste temaer på Heden.
RESULTATERNE
I har været lidt svære at blive kloge på i år. Hvad er I egentlig? Et tophold eller toppen af mellemholdene?
»Jeg definerer FCM som et tophold. Jeg mener ikke, at afstanden i tabellen reflekterer det reelle styrkeforhold mellem FCM og så Brøndby og FCK.«
Hvis vi ser bort fra superliga-slutstillingen, hvor vil du så placere FCM i ligaens hierarki?
»I år er vi et godt stykke efter FCK. Hvis FCK spillede i Premier League med det hold de har i år, ville de være i top 10. Jeg mener, at vi er på nogenlunde samme niveau som Brøndby, men jeg har en ambition om, at vi bliver bedre i den kommende sæson.«
Er en fjerdeplads og en sejr i Europa League-playoff tilfredsstillende for dig?
»Allerede sidste sommer stod det klart for os, at det ville blive en overgangssæson for os. Vi skar væsentligt ned på spillerbudgettet, vi solgte vores største profiler, og vi besluttede at give de unge drenge chancen. Det var en kalkuleret risiko, og derfor er jeg meget glad for, at vi nåede sæsonens overordnede mål - at kvalificere os til Europa.«
»Vi har investeret i fremtiden ved at give debut til syv teenagere, og mens efteråret var noget svingende for os, så har vi i foråret præsteret på et stabilt højt niveau. Det er desværre ikke 100 procent slået ud i resultaterne, og jeg er da skuffet over, at vi hverken fik medaljer eller kom i pokalfinalen, men mange ting er ikke tippet over til vores fordel i denne sæson.«
I slutter 26 point efter FCK. Hvordan skal I komme tilbage og blive en trussel for dem?
»Jeg er sikker på, at det allerede bliver meget mere jævnbyrdigt i næste sæson.«
TRÆNEREN
Har I undervejs i sæsonen overvejet, om chefræner Jess Thorup er den rette mand til at stå i spidsen for jeres projekt?
»Vi overvejer hele tiden, hvordan vi kan forbedre os, men vores vurdering har været, at et trænerskifte ikke var løsningen på vores udfordringer. Når vi kiggede på de interne processer, var der ikke en finger at sætte på Jess’ arbejde, og spillertruppen var 100 procent bag ham. Den heftige kritik, der har været af Jess undervejs i sæsonen, er kommet fra dem, der er længst væk fra dagligdagen, og ikke fra dem, der er tættest på. Det er klart, at efter et meget svingende efterår, havde vi brug for at se væsentligt fremgang i præstationerne i foråret, og det synes jeg, at Jess og hans team har leveret.«
Men rygterne eksisterer jo derude. Kan du helt afvise, at I overvejer at hente nyt blod ind til trænerposten i sommerpausen?
»Ja, jeg kan både afvise, at vi har ført samtaler med andre trænere undervejs i sæsonen, ligesom jeg kan afvise, at vi skifter træner i sommerpausen. Jess Thorup er også træner i FC Midtjylland, når næste sæson starter lige om lidt.«
VAN DER VAART
Hvordan vil du beskrive Rafael van der Vaarts første sæson i FC Midtjylland?
»Han startede godt. I specielt de første kampe mod Viborg, Esbjerg og OB viste han jo et blik for spillet og et teknisk niveau, som vi i hvert fald ikke har set på MCH Arena før. Herefter begyndte han at få problemer med skader, og siden har det været huggende for ham. Desværre er det ikke lykkedes Rafa selv og vores stab at få ham i en forfatning, hvor han kan træne og spille kontinuerligt.«
Er du skuffet over ham?
»Det er klart, at det er skuffende, at han ikke har kunnet spille mere, end han har. Men vi skrev kontrakt med ham af både økonomiske og PR-mæssige grunde, ikke kun sportslige. På nogle parametre har vi fået mere, end vi forventede. På andre har vi fået mindre.«
Men hvor holdbart er det at have så løntung en spiller, der ikke spiller?
»Real Betis betaler en stor del af hans løn, så han er ikke nogen stor økonomisk belastning for FC Midtjylland.«
Arbejder I på en løsning, hvor han ikke spiller i klubben næste år?
»Nej.«
PROFILERNE
Mikkel Duelund er blevet et af Superligaens store navne? Kan I holde på ham sommeren over?
»Vi er ikke i en økonomisk situation, hvor vi er tvunget til at sælge, men Mikkel Duelund har selvfølgelig et prisskilt, og hvis nogen indløser det, så må vi kigge på, om det er det rigtige tidspunkt for ham at rykke videre.«
Kunne I finde på at sælge ham til FC København?
»Nej.«
I har hentet store Alexander Sørloth til. Er det fordi, at I planlægger at sælge store Paul Onuachu i løbet af sommeren?
»Paul Onuachu er ikke til salg. Han spiller også i FC Midtjylland i næste sæson, og planen er, at han i nogle kampe skal spille sammen med Alexander, og i andre skal den ene supplere den anden fra bænken. Hvis det går, som vi tror og håber, får Onuachu en stor sæson, og så han er klar til at blive skudt af næste sommer - på det tidspunkt har Alexander været et år i klubben, og så er han forhåbentligt klar til at løfte arven.«
TABLE OF JUSTICE
Der er kolleger, eksperter og journalister, der har fået dit begreb ’table of justice’ lidt galt i halsen og morer sig lidt på den bekostning. Hvordan har du det med det?
»Det er forståeligt, for det går jo imod alt, hvad de er opdraget med. At sige, at tabellen lyver i fodbold, svarer vel til at sige, at jorden er flad. Men fordi fodbold er en sport med få mål, spiller tilfældigheder en langt større rolle end i håndbold for eksempel. Og jo større en rolle tilfældigheder spiller, jo vigtigere er det at have et evalueringsværktøj, der kan vurdere processen uafhængigt af resultatet. Ellers kommer du til at overreagere ved at drive forandring, når du skulle have holdt fast, eller du holder fast, når du skulle have drevet forandring.«
»Det er meget svært for folk i fodbold at acceptere, at dine resultater let kan svinge 15 point den ene eller den anden vej over en sæson udelukkende på grund af, hvordan tilfældighederne falder ud. Jeg har ikke noget håb om, at journalister pludselig begynder at købe ind på det, for deres interesse er den stik modsatte af min. Jeg skal drive en fodboldklub og tage rationelle beslutninger, og de skal iscenesætte en simpel og gerne emotionel historie med helte og skurke.«
Hvis vi kigger tilbage på den overståede sæson, hvor ender FC Midtjylland så i table of justice?
»Højere end de fleste tror. I de fleste andre sæsoner ville de præstationer, vi har leveret, havde givet en 10-15 point mere, end vi har fået.«
FC Midtjyllands bestyrelsesformand, Rasmus Ankersen, vurderer, at FCK kunne have spillet sig i top 10 i Premier League. Næste år bliver ligaen dog mere jævnbyrdig, lover han.
Det har været en lang og begivenhedsrig sæson på Heden. Superligaresultaterne er fjedret op og ned. I den ene uge var niveauet som i gulddagene, mens det i den efterfølgende uge fik kriseklokkerne til at bimle og skabte tvivl om trænerens fremtid.
Og så indlemmede Ulvene en hollandsk verdensstjerne i flokken, hvilket udviklede sig til en trist historie. Til gengæld blomstrede et par af truppens unge spillere – og måske trækker det op til store sommersalg.
Og endelig skabte klubbens bestyrelsesformand overskrifter, da han begyndte at tale om, at midtjyderne lå godt til i retfærdighedstabellen – ’table of justice’.
Og netop bestyrelsesformanden – Rasmus Ankersen – skuer herunder sammen med BT tilbage på sæsonens fem vigtigste temaer på Heden.
RESULTATERNE
I har været lidt svære at blive kloge på i år. Hvad er I egentlig? Et tophold eller toppen af mellemholdene?
»Jeg definerer FCM som et tophold. Jeg mener ikke, at afstanden i tabellen reflekterer det reelle styrkeforhold mellem FCM og så Brøndby og FCK.«
Hvis vi ser bort fra superliga-slutstillingen, hvor vil du så placere FCM i ligaens hierarki?
»I år er vi et godt stykke efter FCK. Hvis FCK spillede i Premier League med det hold de har i år, ville de være i top 10. Jeg mener, at vi er på nogenlunde samme niveau som Brøndby, men jeg har en ambition om, at vi bliver bedre i den kommende sæson.«
Er en fjerdeplads og en sejr i Europa League-playoff tilfredsstillende for dig?
»Allerede sidste sommer stod det klart for os, at det ville blive en overgangssæson for os. Vi skar væsentligt ned på spillerbudgettet, vi solgte vores største profiler, og vi besluttede at give de unge drenge chancen. Det var en kalkuleret risiko, og derfor er jeg meget glad for, at vi nåede sæsonens overordnede mål - at kvalificere os til Europa.«
»Vi har investeret i fremtiden ved at give debut til syv teenagere, og mens efteråret var noget svingende for os, så har vi i foråret præsteret på et stabilt højt niveau. Det er desværre ikke 100 procent slået ud i resultaterne, og jeg er da skuffet over, at vi hverken fik medaljer eller kom i pokalfinalen, men mange ting er ikke tippet over til vores fordel i denne sæson.«
I slutter 26 point efter FCK. Hvordan skal I komme tilbage og blive en trussel for dem?
»Jeg er sikker på, at det allerede bliver meget mere jævnbyrdigt i næste sæson.«
TRÆNEREN
Har I undervejs i sæsonen overvejet, om chefræner Jess Thorup er den rette mand til at stå i spidsen for jeres projekt?
»Vi overvejer hele tiden, hvordan vi kan forbedre os, men vores vurdering har været, at et trænerskifte ikke var løsningen på vores udfordringer. Når vi kiggede på de interne processer, var der ikke en finger at sætte på Jess’ arbejde, og spillertruppen var 100 procent bag ham. Den heftige kritik, der har været af Jess undervejs i sæsonen, er kommet fra dem, der er længst væk fra dagligdagen, og ikke fra dem, der er tættest på. Det er klart, at efter et meget svingende efterår, havde vi brug for at se væsentligt fremgang i præstationerne i foråret, og det synes jeg, at Jess og hans team har leveret.«
Men rygterne eksisterer jo derude. Kan du helt afvise, at I overvejer at hente nyt blod ind til trænerposten i sommerpausen?
»Ja, jeg kan både afvise, at vi har ført samtaler med andre trænere undervejs i sæsonen, ligesom jeg kan afvise, at vi skifter træner i sommerpausen. Jess Thorup er også træner i FC Midtjylland, når næste sæson starter lige om lidt.«
VAN DER VAART
Hvordan vil du beskrive Rafael van der Vaarts første sæson i FC Midtjylland?
»Han startede godt. I specielt de første kampe mod Viborg, Esbjerg og OB viste han jo et blik for spillet og et teknisk niveau, som vi i hvert fald ikke har set på MCH Arena før. Herefter begyndte han at få problemer med skader, og siden har det været huggende for ham. Desværre er det ikke lykkedes Rafa selv og vores stab at få ham i en forfatning, hvor han kan træne og spille kontinuerligt.«
Er du skuffet over ham?
»Det er klart, at det er skuffende, at han ikke har kunnet spille mere, end han har. Men vi skrev kontrakt med ham af både økonomiske og PR-mæssige grunde, ikke kun sportslige. På nogle parametre har vi fået mere, end vi forventede. På andre har vi fået mindre.«
Men hvor holdbart er det at have så løntung en spiller, der ikke spiller?
»Real Betis betaler en stor del af hans løn, så han er ikke nogen stor økonomisk belastning for FC Midtjylland.«
Arbejder I på en løsning, hvor han ikke spiller i klubben næste år?
»Nej.«
PROFILERNE
Mikkel Duelund er blevet et af Superligaens store navne? Kan I holde på ham sommeren over?
»Vi er ikke i en økonomisk situation, hvor vi er tvunget til at sælge, men Mikkel Duelund har selvfølgelig et prisskilt, og hvis nogen indløser det, så må vi kigge på, om det er det rigtige tidspunkt for ham at rykke videre.«
Kunne I finde på at sælge ham til FC København?
»Nej.«
I har hentet store Alexander Sørloth til. Er det fordi, at I planlægger at sælge store Paul Onuachu i løbet af sommeren?
»Paul Onuachu er ikke til salg. Han spiller også i FC Midtjylland i næste sæson, og planen er, at han i nogle kampe skal spille sammen med Alexander, og i andre skal den ene supplere den anden fra bænken. Hvis det går, som vi tror og håber, får Onuachu en stor sæson, og så han er klar til at blive skudt af næste sommer - på det tidspunkt har Alexander været et år i klubben, og så er han forhåbentligt klar til at løfte arven.«
TABLE OF JUSTICE
Der er kolleger, eksperter og journalister, der har fået dit begreb ’table of justice’ lidt galt i halsen og morer sig lidt på den bekostning. Hvordan har du det med det?
»Det er forståeligt, for det går jo imod alt, hvad de er opdraget med. At sige, at tabellen lyver i fodbold, svarer vel til at sige, at jorden er flad. Men fordi fodbold er en sport med få mål, spiller tilfældigheder en langt større rolle end i håndbold for eksempel. Og jo større en rolle tilfældigheder spiller, jo vigtigere er det at have et evalueringsværktøj, der kan vurdere processen uafhængigt af resultatet. Ellers kommer du til at overreagere ved at drive forandring, når du skulle have holdt fast, eller du holder fast, når du skulle have drevet forandring.«
»Det er meget svært for folk i fodbold at acceptere, at dine resultater let kan svinge 15 point den ene eller den anden vej over en sæson udelukkende på grund af, hvordan tilfældighederne falder ud. Jeg har ikke noget håb om, at journalister pludselig begynder at købe ind på det, for deres interesse er den stik modsatte af min. Jeg skal drive en fodboldklub og tage rationelle beslutninger, og de skal iscenesætte en simpel og gerne emotionel historie med helte og skurke.«
Hvis vi kigger tilbage på den overståede sæson, hvor ender FC Midtjylland så i table of justice?
»Højere end de fleste tror. I de fleste andre sæsoner ville de præstationer, vi har leveret, havde givet en 10-15 point mere, end vi har fået.«
- UlvenFraNord
Tak 974, det var interessant læsning 
Nu har fodboldprofessoren - kejseren uden klæder igen udtalt sig på højt niveau. FCK ville i år have blevet Nr. 10 i premier leugue. Nej hvor er han seriøs, vi kunne måske klare os i den nederste del. Flot.
Han udligner stort set forskellen på point imellem fcm og FCK i indeværende sæson med
TABLE OF JUSTICE
Han freder Thorup, og tilbageviser omverdenens krav om afgang. Han er erklærer 100% opbakning fra spillere, som mange af os andre kan se ikke er tændte. Det jeg har hørt fra omklædningsrummet er at Thorpe ikke engang kan lave en peptalk i pausen, i skal gøre det bedre, ingen tør udtale sig om kvaliteten af thorups træning.
Det vi er udsat for i fcm er en formand der er farlig for klubben. Han er en forfører uden klæder og indhold, under ham har han sin komiske Ali, som virker presset i jobbet.
Med baggrund i mine observationer i denne sæson vil følgende ske.
Sponsor nedgang.
Fortsat tilskuer tilbagegang.
Placering mellem 5 og 10
Ingen kval til Europa
Fortsat færre fans på mch
Uro i troppen
Vdv forøger sin opvarmning fra 20 til 40 min, få spilleminutter
Det bliver sværere at tiltrække gode spiller
Flere høje bolde. Nu har vi 2 høje
Flot fodbold er fortid
Thorup kom ikke væk. Jeg vil sammen med mange andre blive væk, måske se fcm kamp i tv, når kampen som i denne sæson er ringe, så slukker man bare.
Han udligner stort set forskellen på point imellem fcm og FCK i indeværende sæson med
TABLE OF JUSTICE
Han freder Thorup, og tilbageviser omverdenens krav om afgang. Han er erklærer 100% opbakning fra spillere, som mange af os andre kan se ikke er tændte. Det jeg har hørt fra omklædningsrummet er at Thorpe ikke engang kan lave en peptalk i pausen, i skal gøre det bedre, ingen tør udtale sig om kvaliteten af thorups træning.
Det vi er udsat for i fcm er en formand der er farlig for klubben. Han er en forfører uden klæder og indhold, under ham har han sin komiske Ali, som virker presset i jobbet.
Sponsor nedgang.
Placering mellem 5 og 10
Ingen kval til Europa
Uro i troppen
Flot fodbold er fortid
Thorup kom ikke væk. Jeg vil sammen med mange andre blive væk, måske se fcm kamp i tv, når kampen som i denne sæson er ringe, så slukker man bare.
-
Jesper BW1100
Hej Sander.Sander skrev: ↑11. jun 2017, 18:18Nu har fodboldprofessoren - kejseren uden klæder igen udtalt sig på højt niveau. FCK ville i år have blevet Nr. 10 i premier leugue. Nej hvor er han seriøs, vi kunne måske klare os i den nederste del. Flot.
TABLE OF JUSTICE
Sponsor nedgang.
Placering mellem 5 og 10
Ingen kval til Europa
Uro i troppen
Flot fodbold er fortid
Du har været tilmeldt ulvegraven i Ca. 6mdr. I den tid har du skrevet 46 indlæg som alle har det tilfælles at du udelukkende udtrykker dig negativt om Steinlein, Ankersen, Thorup (mest af alt) og FCM sådan generelt. Jeg har intet imod at debatører ytrer deres holdning og også selvom den ikke altid er positiv, men hvis du vil vinde lidt tillid som ny debatør herinde vil jeg da personligt råde dig til også engang imellem at ytre dig positivt, så vi andre rent faktisk tror på du godt kan lide klubben bare engang imellem.
Blot et råd som du kan tage til dig eller lade være for nej jeg bestemmer ikke mere herinde end du gør.
Mike
Mike80
Everybody hates us we don't care...
Everybody hates us we don't care...
Jeg er absolut ikke fan af Thorup og jeg har over flere gange kritiseret hans taktiske tilgang til kampene. Men... Det hjælper ikke, at blive væk og surmule. Faktisk kan det være en god ide, at støtte op om holdet (vores spillere) Husk nu på, at hvis ingen giver opbakning og bare kaster med mudder, hvorfor skal spillerne så kæmpe ekstra ? Nej vi er nødt til, at støtte spillerne i medgang og modgang (både sportslig og udenfor)Sander skrev: ↑11. jun 2017, 18:18Nu har fodboldprofessoren - kejseren uden klæder igen udtalt sig på højt niveau. FCK ville i år have blevet Nr. 10 i premier leugue. Nej hvor er han seriøs, vi kunne måske klare os i den nederste del. Flot.
TABLE OF JUSTICE
Sponsor nedgang.
Placering mellem 5 og 10
Ingen kval til Europa
Uro i troppen
Flot fodbold er fortid
Jeg sagde i sidste sæson, at jeg var glad for top5 og euro kval og det fik vi. Dermed ikke sagt jeg ikke blev skuffet da vi "Tabte" 3.pladsen og en pokal finaleplads, men alt i alt er det faktisk gået som jeg havde forventet. Jeg har også sagt, at hvis man beholder Thorup, så ser vi nok en større udskiftning af spillere der passer til Thorup og det synes jeg faktisk vi allerede har set både før sommerpausen og her i sommerpause, mon ikke der kommer flere.
Jeg forudser top 3 næste sæson og en ok euro kval. Jeg tror også, at der kommer flere tilskuere end sidste sæson. Jeg er stadigvæk ikke tilhænger af Thorup taktisk og synes også det er træls fodbold.. Men hvis han får spillere der passer, så kommer der også resultater og faktisk har vi en sådan trup, at selv en halv dårlig træner kan få gode resultater.
Jeg tror vi kommer til, at se 4-4-2 oftere i næste sæson og jeg tror der bliver mere spilstyring. Der vil stadigvæk være lange bolde, men ikke som det eneste. Personligt havde jeg valgt en helt andet formation og spillere, men jeg må jo også erkende jeg ikke er pro træner og kun har trænet u15 og nedad og det er altså en anden verden.
Jeg glæder mig til, at se om spillere kan få noget motivation og om de nye spillere er sultne efter at vinde! Jeg skal nok kritisere Thorup mange gange endnu, men jeg vil i modsætning til dig Sander ikke give op bare fordi holdet har en dårlig periode!! Jeg støtter spillerne.
Er der nogen, der har noget statistik over, om vi spiller mere med lange bold efter Thorup er kommet til, eller er det en myte, der florerer?
Jeg har ofte læst dette faktum blive beskrevet, men har tit været i tvivl om, hvorvidt vi spiller mere med lange bolde (end f.eks. da angriberen hed Duncan og træneren Glen) efter JT er kommet til, eller om det skyldes, at folk har stirret sig blind på, at vi har fået fysisk monster i front, der vinder alt i luften?
Jeg har ofte læst dette faktum blive beskrevet, men har tit været i tvivl om, hvorvidt vi spiller mere med lange bolde (end f.eks. da angriberen hed Duncan og træneren Glen) efter JT er kommet til, eller om det skyldes, at folk har stirret sig blind på, at vi har fået fysisk monster i front, der vinder alt i luften?
Vi spiller hvert fald flere lange bolde efter Paul, end vi gjorde under Glen
Jeg tror det er en blanding af flere ting. Bla. de ting du nævner, men også at folk generelt har en meget negativ holdning overfor Jess, og mener alt han, og holdet gør er forkert. Det er ofte en debat helt uden nuancer, hvilket er grund til at jeg ikke har deltaget i debatten. Jeg ser ikke noget problem i at spille "lange bolde" (læs: direkte afleveringer) op til Paul, hvis vi får noget ud af det. Hvis der er en plan med bolden, og vi får spillet os ud af første presset og flytter spillet 30-50 meter med en aflevering er det da dumt ikke at benytte den sommetider.THenry skrev: ↑11. jun 2017, 22:07Jeg har ofte læst dette faktum blive beskrevet, men har tit været i tvivl om, hvorvidt vi spiller mere med lange bolde (end f.eks. da angriberen hed Duncan og træneren Glen) efter JT er kommet til, eller om det skyldes, at folk har stirret sig blind på, at vi har fået fysisk monster i front, der vinder alt i luften?
Jeg er enig i at det på et tidspunkt var vores plan A, B og C, og så bliver det et problem. Men hvis det er en del af planen at spille den direkte bold af og til, så er der ingen brok fra min side. Det skal, som sagt, bare aldrig blive løsningen.
Næste gang folk ser FCK spille, så hold øje med antallet af "lange bolde" de spiller. FCK forsøger at komme enten at spille den op gennem midten, ud på kanterne og så til indlæg, eller direkte fra bagerste midtbane eller midtstopper ned bag bagkæden, hvor en af deres to angribere så henter bolden. Så sætter de efterfølgende spillet derfra, hvilket de ikke får et gram kritik for.
Vi kan tabe, men aldrig besejres
Jeg tror ikke der er flere lange bolde end før, men vi spiller ofte meget mere defensivt og så bliver det de "lange" bolde man kommer til, at lægge mærke til. Som jeg ser det forsøger vi i højere grad, at være spilstyrende men når vi er under pres eller det ikke fungerer kommer der ofte høje/lave bolde til duel ved Paul og derfor virker det som "lange bolde på Paul" som det enesteArff skrev: ↑11. jun 2017, 22:30Vi spiller hvert fald flere lange bolde efter Paul, end vi gjorde under GlenSpøg til side, jeg mener at have hørt, at vi spiller med klart færre "lange bolde" siden Jess har overtaget, men tror ikke umiddelbart det er muligt at finde statistik på.
Jeg tror det er en blanding af flere ting. Bla. de ting du nævner, men også at folk generelt har en meget negativ holdning overfor Jess, og mener alt han, og holdet gør er forkert. Det er ofte en debat helt uden nuancer, hvilket er grund til at jeg ikke har deltaget i debatten. Jeg ser ikke noget problem i at spille "lange bolde" (læs: direkte afleveringer) op til Paul, hvis vi får noget ud af det. Hvis der er en plan med bolden, og vi får spillet os ud af første presset og flytter spillet 30-50 meter med en aflevering er det da dumt ikke at benytte den sommetider.THenry skrev: ↑11. jun 2017, 22:07Jeg har ofte læst dette faktum blive beskrevet, men har tit været i tvivl om, hvorvidt vi spiller mere med lange bolde (end f.eks. da angriberen hed Duncan og træneren Glen) efter JT er kommet til, eller om det skyldes, at folk har stirret sig blind på, at vi har fået fysisk monster i front, der vinder alt i luften?
Jeg er enig i at det på et tidspunkt var vores plan A, B og C, og så bliver det et problem. Men hvis det er en del af planen at spille den direkte bold af og til, så er der ingen brok fra min side. Det skal, som sagt, bare aldrig blive løsningen.
Næste gang folk ser FCK spille, så hold øje med antallet af "lange bolde" de spiller. FCK forsøger at komme enten at spille den op gennem midten, ud på kanterne og så til indlæg, eller direkte fra bagerste midtbane eller midtstopper ned bag bagkæden, hvor en af deres to angribere så henter bolden. Så sætter de efterfølgende spillet derfra, hvilket de ikke får et gram kritik for.
Det ville være god stil lige at smide et link til artiklen, så alle også kunne se den.Sander skrev: ↑11. jun 2017, 18:18Nu har fodboldprofessoren - kejseren uden klæder igen udtalt sig på højt niveau. FCK ville i år have blevet Nr. 10 i premier leugue. Nej hvor er han seriøs, vi kunne måske klare os i den nederste del. Flot.
TABLE OF JUSTICE
Nu har jeg læst den tidligere, og det du skriver her, er helt forkert. Ankersen nævner, at FCK nok har haft niveau til den bedste halvdel i PL, men nævner intet om, hvor vi ville befinde os.
Derudover havde vi 26 point op til FCK, og ifølge table of justice ville vi i den optimale verden få ca 15 point mere. Dermed ville vi stadig have 11 point op til FCK, det er stadig langt bagefter og ikke 'stort set udligne forskellen'. Derudover nævner Ankersen intet om, hvordan FCK klarer sig i table of justice, det kunne jo også tænkes, at de ville få flere point uden tilfældigheder.
Du hæfter dig heller ikke ved Ankersens argumenter. Han siger selv, at vi er gået ned på spillerbudgettet i denne sæson for at satse på de unge spillere. Dermed var det også kalkuleret, at det ville blive en opbygningssæson og vi ikke satsede alt på at være med i titelkampen i år. Det kommer så i 17/18 eller den efterfølgende sæson.
Det ville også være håbløst at satse i denne sæson, når vi har så godt et kuld på vej fra ungdomsholdet, samtidig med at FCK har et komplet sammenspillet hold. I de næste par sæsoner kan vi måske være foran på sammenspilningen efter FCK mister en hulens masse profiler i de kommende transfervinduer. Så bliver det spændende at se, hvordan vi henter profiler til at hæve overliggeren sammenlignet med FCK.
Resten i dit indlæg er udokumenterede påstande uden argumentation, så det giver ingen mening at kommentere på. Din lange opremsning af ting, der vil ske uden argumenter. Hvis du mener, at der vil komme færre på stadion og fald i sponsor så begrund det med nogle argumenter. Umiddelbart er der ikke noget der tyder på det.
Vores tilskuertal var stort set det samme i den netop overståede sæson, hvor det faldt med under én procent, i en sæson hvor alle pånær BIF og AGF oplevede tilbagegang, og nogle meget store tilbagegange på op mod 50 procent (hvis jeg husker rigtigt, har ikke lige de præcise tal).
Ifølge udmeldinger fra klubben skulle der også være sponsorfremgang, uden dog at jeg har nærstuderet det regnskab, der er blevet offentliggjort.
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
Thorup blev ansat til at skulle præstere internationalt og få os i et gruppespil. Dermed bliver nødt til at være mere defensive i vores udgangspunkt. Noget der virkelig fungerede i år et, men som har oplevet et stort fald i denne sæson. Især i slutspillet, hvor vi lukkede mange mål ind. Men hvis man kigger på forudsætningerne, så har vi hele foråret spillet med to unge, som har fået en del spilletid. Derfor er det ikke så overraskende, at vores defensiv blev svagere.Sahl skrev: ↑11. jun 2017, 22:59Jeg tror ikke der er flere lange bolde end før, men vi spiller ofte meget mere defensivt og så bliver det de "lange" bolde man kommer til, at lægge mærke til. Som jeg ser det forsøger vi i højere grad, at være spilstyrende men når vi er under pres eller det ikke fungerer kommer der ofte høje/lave bolde til duel ved Paul og derfor virker det som "lange bolde på Paul" som det enesteArff skrev: ↑11. jun 2017, 22:30Vi spiller hvert fald flere lange bolde efter Paul, end vi gjorde under GlenSpøg til side, jeg mener at have hørt, at vi spiller med klart færre "lange bolde" siden Jess har overtaget, men tror ikke umiddelbart det er muligt at finde statistik på.
Derudover kan man også kigge på statistikken og sammenligne skud fra de farlige områder i feltet for og imod holdene. Der præsterer vi næstbedst af alle, kun overgået i FCK. Dårligst af alle præsterer Lyngby, der tillader mange skud fra tæt under mål og kommer frem til få. Dermed bør vi også tid lukke færre mål ind og score flere. Det bør også betyde, at vi får flere point og det vil se bedre ud i næste sæson.
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
Jeg tror de fleste kunne klare sig godt med det hold vi havde til rådighed der! Problemet har været en kombination af spiller udskiftninger (bærende kræfter/kultur) Jeg har ikke noget i mod en god defensive eller for den sagts skyld defensiv orienteret fodbold, men det synes jeg heller ikke Thorup har leveret taktisk, men det er en smagssag. Som jeg skrev tidligere, så tror jeg faktisk på en god næste sæson også med Thorup som træner, da han har fået nogle spillere ind som kan spille det fodbold han vil! Derudover har alle fået spillet sammen og dermed lært hinanden bedre, at kende.tubbe93 skrev: ↑11. jun 2017, 23:06Thorup blev ansat til at skulle præstere internationalt og få os i et gruppespil. Dermed bliver nødt til at være mere defensive i vores udgangspunkt. Noget der virkelig fungerede i år et, men som har oplevet et stort fald i denne sæson. Især i slutspillet, hvor vi lukkede mange mål ind. Men hvis man kigger på forudsætningerne, så har vi hele foråret spillet med to unge, som har fået en del spilletid. Derfor er det ikke så overraskende, at vores defensiv blev svagere.Sahl skrev: ↑11. jun 2017, 22:59Jeg tror ikke der er flere lange bolde end før, men vi spiller ofte meget mere defensivt og så bliver det de "lange" bolde man kommer til, at lægge mærke til. Som jeg ser det forsøger vi i højere grad, at være spilstyrende men når vi er under pres eller det ikke fungerer kommer der ofte høje/lave bolde til duel ved Paul og derfor virker det som "lange bolde på Paul" som det enesteArff skrev: ↑11. jun 2017, 22:30
Vi spiller hvert fald flere lange bolde efter Paul, end vi gjorde under GlenSpøg til side, jeg mener at have hørt, at vi spiller med klart færre "lange bolde" siden Jess har overtaget, men tror ikke umiddelbart det er muligt at finde statistik på.
Jeg tror det er en blanding af flere ting. Bla. de ting du nævner, men også at folk generelt har en meget negativ holdning overfor Jess, og mener alt han, og holdet gør er forkert. Det er ofte en debat helt uden nuancer, hvilket er grund til at jeg ikke har deltaget i debatten. Jeg ser ikke noget problem i at spille "lange bolde" (læs: direkte afleveringer) op til Paul, hvis vi får noget ud af det. Hvis der er en plan med bolden, og vi får spillet os ud af første presset og flytter spillet 30-50 meter med en aflevering er det da dumt ikke at benytte den sommetider.
Derudover kan man også kigge på statistikken og sammenligne skud fra de farlige områder i feltet for og imod holdene. Der præsterer vi næstbedst af alle, kun overgået i FCK. Dårligst af alle præsterer Lyngby, der tillader mange skud fra tæt under mål og kommer frem til få. Dermed bør vi også tid lukke færre mål ind og score flere. Det bør også betyde, at vi får flere point og det vil se bedre ud i næste sæson.
Statistikker er gode, men de kan aldrig stå alene, så er de ubrugelige! Der er alt for mange andre variabler, at tage hensyn til. Men jeg er da enig i at vi har skab chancer og har været farlige.
Som du også har lagt mærke til, så har vores defensiv været meget usikker og det har smittet af på holdet, når man så vælger en defensiv taktik og mindset, så vælger man også at sætte sig selv i problemer i min optik.
-
Steffen am
Ikke statistik som tal, men der findes pass maps.
Jeg har pass maps for 4 kampe, som jeg egentlig synes viser 2 forskellige ting.
Lange bolde, eller i hvert fald nogen lange bolde i mod FCK og BIF
Og flere korte pasninger imod Lyngby og SønderjyskE
-
Steffen am
Helt enig.Arff skrev: ↑11. jun 2017, 22:30Jeg tror det er en blanding af flere ting. Bla. de ting du nævner, men også at folk generelt har en meget negativ holdning overfor Jess, og mener alt han, og holdet gør er forkert. Det er ofte en debat helt uden nuancer, hvilket er grund til at jeg ikke har deltaget i debatten. Jeg ser ikke noget problem i at spille "lange bolde" (læs: direkte afleveringer) op til Paul, hvis vi får noget ud af det. Hvis der er en plan med bolden, og vi får spillet os ud af første presset og flytter spillet 30-50 meter med en aflevering er det da dumt ikke at benytte den sommetider.
Hvis korte pasninger er en mere rigtig eller moralsk måde at vinde på, er det mærkeligt FCK ikke får mere kritik eller omvendt at FCN ikke får mere kredit for deres tiki-taka fodbold.
Helt enig i at lange bolde ikke 'nødvendigvis' er noget problem.
Der var f.eks. en AaB kamp (kan desværre ikke huske hvilken) hvor AaB pressede højt og havde kæmpe 'lommer' i deres defensive, hvor en af vores hurtige kanter burde kunne løbe ned i. Det kunne både give oplagte målchancer, men også tvinge AaB til at stille sig længere tilbage, men den dag havde vi åbenbart bestemt os for kun at spille langs jorden og lade os presse højt og lave fejl.
Hvis vi ikke begynder at vinde over vores formodede konkurrenter i toppen hvor lang snor tror I så Thorup har ??
Det kan ikke passe at han ikke kan få et forsvar til at fungere. Under Riddersholm havde vi i en periode samme problem, men det fik vi løst.
Det kan ikke passe at han ikke kan få et forsvar til at fungere. Under Riddersholm havde vi i en periode samme problem, men det fik vi løst.