Rafael van der Vaart
- UlvenFraNord
Re: Rafael van der Vaart
Ja hvad er det som det menes at han ikke kan til træningen?
-
Jesper BW1100
Løbe 10 meter uden at falde død om af udmattelse
Kan du ikke selv se ironien? Du mener selv at du er et omvandrende fodboldleksikon, som selv har deltaget på højeste niveau, og alligevel bygger du dine forklaringer og forklaringer ud fra en person som er ansat til at arbejder ud fra en givet vinkel.FCM2000 skrev: Jeg mindes f.eks. en Jesper Thygesen der så ham til træning, og sagde at han vidste noget man ikke har set i FCM før, det samme gjorde
G. Riddersholm efter en kamp han havde set i Odense, og hvor vdv helt mærkeligt bliver taget ud.
I øvrigt var Jesper Thygesen forbi lige da Rafa kom til klubben, og meget er sket siden. Han har været skadet mere eller mindre lige siden.
Vi kan tabe, men aldrig besejres
Det samme som man ser under kampene. Han har nogle forcer som vi aldrig har set ligende i dansk fodbold, hvor han ser afleveringer som man end ikke selv kan se på slowmotion. Han har selvsagt også en fantastisk venstre fod, men så er jeg også ved at være færdig med de gode ting.Densestar7430 skrev:@Arff og @Steffen AM
Til os andre der ikke har behov for at måle tissemænd, og blot er interesseret i at høre lidt nærmere om hvad der faktisk foregår til træning.
Vil i ikke da dele ud af hvad i ser, og hvad jeres holdning er til vdv og andet? Kan se det med træning har været nævnt både mhp. status og reelt niveau.
Han er langsom, hans mobilitet er ikke til stede, han virker sur og indebrændt. Han presser ikke. Det er ligesom at se ham i kampene, han er god med boldene på sine fødder, men er en fadæse i alle andre facetter af spillet.
Jeg er sikker på, at han ville være en fantastisk Superligaspiller, hvis modstanderne fik at vide, at de kun måtte løbe på 50% af deres max [emoji1]
Sent from my iPhone using Tapatalk
- UlvenFraNord
Måske skal vi smide ham helt op som fri mand bag Paul, så kan han som Messi og Ronaldo løbe det han gider, og være klar når det gælder... Det er da en skandale hvis vi ikke kan finde ud af at bruge sådan en spiller.
Det er helt ærligt imod de færreste hold, at vores eget hold har styrke nok til sådan en luksusspiller. Superligaen er så tæt at med undtagelse af FCK, så kan de andre hold ikke tilkade sig at slække på hverken koncentrationen eller indsatsen uden at blive straffet. Og så vil vi have en "fri" mand, der bare skal tage de løb han gider?UlvenFraNord skrev: ↑9. jun 2017, 00:26Måske skal vi smide ham helt op som fri mand bag Paul, så kan han som Messi og Ronaldo løbe det han gider, og være klar når det gælder... Det er da en skandale hvis vi ikke kan finde ud af at bruge sådan en spiller.
/Cortez
Præcis som Cortez skriver, så har vi ikke rigtigt råd til at have en luksusspiller lige bag 9'eren. Paul er bestemt heller ikke er ekspert i presspillet, og Sørloth kender jeg for lidt til ift. det defensive.Cortez skrev:Det er helt ærligt imod de færreste hold, at vores eget hold har styrke nok til sådan en luksusspiller. Superligaen er så tæt at med undtagelse af FCK, så kan de andre hold ikke tilkade sig at slække på hverken koncentrationen eller indsatsen uden at blive straffet. Og så vil vi have en "fri" mand, der bare skal tage de løb han gider?UlvenFraNord skrev: ↑9. jun 2017, 00:26Måske skal vi smide ham helt op som fri mand bag Paul, så kan han som Messi og Ronaldo løbe det han gider, og være klar når det gælder... Det er da en skandale hvis vi ikke kan finde ud af at bruge sådan en spiller.
/Cortez
Vi spiller jo egentligt med en fast 10'er, og har gjort det hele foråret. Det er ganske få som har spottet det, men Duelund og senest Rilwan har spillet en 10'er når vi har været på bolden, og faktisk gået op som anden angriber i første presset. I den defensive organisation er 10'eren så faldet ned ved siden af JP, og så har vi haft en decideret 6'er i Janus eller André.
Præcis, men både Due og Rilwan får så også løbet de meter de skal i presspillet.Arff skrev: ↑9. jun 2017, 10:12Præcis som Cortez skriver, så har vi ikke rigtigt råd til at have en luksusspiller lige bag 9'eren. Paul er bestemt heller ikke er ekspert i presspillet, og Sørloth kender jeg for lidt til ift. det defensive.Cortez skrev:Det er helt ærligt imod de færreste hold, at vores eget hold har styrke nok til sådan en luksusspiller. Superligaen er så tæt at med undtagelse af FCK, så kan de andre hold ikke tilkade sig at slække på hverken koncentrationen eller indsatsen uden at blive straffet. Og så vil vi have en "fri" mand, der bare skal tage de løb han gider?UlvenFraNord skrev: ↑9. jun 2017, 00:26Måske skal vi smide ham helt op som fri mand bag Paul, så kan han som Messi og Ronaldo løbe det han gider, og være klar når det gælder... Det er da en skandale hvis vi ikke kan finde ud af at bruge sådan en spiller.
/Cortez
Vi spiller jo egentligt med en fast 10'er, og har gjort det hele foråret. Det er ganske få som har spottet det, men Duelund og senest Rilwan har spillet en 10'er når vi har været på bolden, og faktisk gået op som anden angriber i første presset. I den defensive organisation er 10'eren så faldet ned ved siden af JP, og så har vi haft en decideret 6'er i Janus eller André.
OG har samtidig overskud til at falde ned på en 8'er-agtig position, når det er nødvendigt.
/Cortez
I min verden vægter gode gamle Jesper Thygesen (tidligere Ikast FS spiller) mere end en Arff, beklager Arff vi ser aldrig dine ord i medierneArff skrev: ↑8. jun 2017, 22:31Kan du ikke selv se ironien? Du mener selv at du er et omvandrende fodboldleksikon, som selv har deltaget på højeste niveau, og alligevel bygger du dine forklaringer og forklaringer ud fra en person som er ansat til at arbejder ud fra en givet vinkel.FCM2000 skrev: Jeg mindes f.eks. en Jesper Thygesen der så ham til træning, og sagde at han vidste noget man ikke har set i FCM før, det samme gjorde
G. Riddersholm efter en kamp han havde set i Odense, og hvor vdv helt mærkeligt bliver taget ud.
I øvrigt var Jesper Thygesen forbi lige da Rafa kom til klubben, og meget er sket siden. Han har været skadet mere eller mindre lige siden.
Og hvad er der nu galt med Riddersholm ? har han heller ikke forstand på fodbold ?
Arff hvad med din egen vinkel, kan du ikke lægge nogle videoer på nettet fra træningen ?
Undskyld FCM2000, men det er simpelthen et for lavt debat-niveau. Det her er et debatforum, hvor mennesker med forskellig baggrund og holdninger til fodboldspillet kan diskutere dette eller hint. Vi behøver ikke være enige - eller miskreditere andre i forsøget på at få ret. Hvis du mener at eksperterne hos diverse medier er den endegyldige sandhed, kan du jo nøjes med at kigge her for at få dit fodbold-fix. Her diskuterer ALLE med den baggrund og de forudsætninger, de nu engang har. Det der med at alle holdninger eller indlæg skal understøttes af statistik, videoer eller andre "kvalitetsstempler" kvæler imo debatten.FCM2000 skrev: ↑9. jun 2017, 10:52I min verden vægter gode gamle Jesper Thygesen (tidligere Ikast FS spiller) mere end en Arff, beklager Arff vi ser aldrig dine ord i medierneArff skrev: ↑8. jun 2017, 22:31Kan du ikke selv se ironien? Du mener selv at du er et omvandrende fodboldleksikon, som selv har deltaget på højeste niveau, og alligevel bygger du dine forklaringer og forklaringer ud fra en person som er ansat til at arbejder ud fra en givet vinkel.FCM2000 skrev: Jeg mindes f.eks. en Jesper Thygesen der så ham til træning, og sagde at han vidste noget man ikke har set i FCM før, det samme gjorde
I øvrigt var Jesper Thygesen forbi lige da Rafa kom til klubben, og meget er sket siden. Han har været skadet mere eller mindre lige siden., tv folkene vælges ud fra deres faglig vidende om fodbold, hvis du er så dygtig Arff, hvorfor kontakter medierne dig så ikke vedr. FCM
Og hvad er der nu galt med Riddersholm ? har han heller ikke forstand på fodbold ?
Arff hvad med din egen vinkel, kan du ikke lægge nogle videoer på nettet fra træningen ?
Nå, beklager FCM2000, nu startede det som et svar til dig men endte med at blive et generelt indlæg omkring loftet i forummet.
/Cortez
-
Steffen am
Hold nu op med at gøre dig selv dummere end du er.FCM2000 skrev: ↑9. jun 2017, 10:52I min verden vægter gode gamle Jesper Thygesen (tidligere Ikast FS spiller) mere end en Arff, beklager Arff vi ser aldrig dine ord i medierneArff skrev: ↑8. jun 2017, 22:31Kan du ikke selv se ironien? Du mener selv at du er et omvandrende fodboldleksikon, som selv har deltaget på højeste niveau, og alligevel bygger du dine forklaringer og forklaringer ud fra en person som er ansat til at arbejder ud fra en givet vinkel.FCM2000 skrev: Jeg mindes f.eks. en Jesper Thygesen der så ham til træning, og sagde at han vidste noget man ikke har set i FCM før, det samme gjorde
I øvrigt var Jesper Thygesen forbi lige da Rafa kom til klubben, og meget er sket siden. Han har været skadet mere eller mindre lige siden., tv folkene vælges ud fra deres faglig vidende om fodbold, hvis du er så dygtig Arff, hvorfor kontakter medierne dig så ikke vedr. FCM
Arff og Thygesen er jo heller ikke uenige.
Thygesen og Riddersholm har talt positivt om hans afleveringer, som der ingen er der betvivler. Det er jo spillet uden bold der er humlen, og det har Riddersholm og Thygesen ikke talt om, og hvis de havde, ville de sige det samme som bl.a. Arff
- UlvenFraNord
Men hvis vi ikke har råd til at have sådan en verdensklassespiller taktisk, hvorfor pokker hentede vi ham så? Han har jo ikke ændret sig, han er måske/måske ikke, lidt langsommere nu end før, men han har aldrig været en spiller som passede til et hold som må kæmpe med alle 11 mand. Vi er nødt til selv at gøre noget, for at få det her til at give mening, i stedet for bare at give Rafael van der Vaart skylden!
Enig i at der skal arbejdes for at skabe plads til ham, og det arbejder man også på i træningerne med at gøre vores spil mere langs græsset og hurtigere,UlvenFraNord skrev: ↑9. jun 2017, 12:45Men hvis vi ikke har råd til at have sådan en verdensklassespiller taktisk, hvorfor pokker hentede vi ham så? Han har jo ikke ændret sig, han er måske/måske ikke, lidt langsommere nu end før, men han har aldrig været en spiller som passede til et hold som må kæmpe med alle 11 mand. Vi er nødt til selv at gøre noget, for at få det her til at give mening, i stedet for bare at give Rafael van der Vaart skylden!
problemet er at vores unge spillere er trænet i en anden tilgang til spillet. Vi har alle dage været en klub med masse af duel spil og masse af løbe villighed, ikke noget for RVV. Problemet med alt dette er jo at der en modstander som ofte spiller over vores midtbane og dermed vil han tvinges ud i nogle tilbage løb som bare ikke er hans stil og dermed langt fra bolden. Hans fysiske form og de test resultater jeg har set er han ikke imponerende i og det store spørgsmål i den fysiske stab er om hans krop kan komme i tilstrækkelig form så han kan spille mere ind 30-40 min. Det vil sige han har begrænset af muligheder for at starte inde i kampe, men håber han kommer stærkt ud her efter sommer og hjælper os i gruppe spillet, derfra må han gerne nøjes med at spille 30 min. og stadig være en stjerne i mine øjne-
-
Jesper BW1100
Fordi Steinlein ELSKER penistransfers!!UlvenFraNord skrev: ↑9. jun 2017, 12:45Men hvis vi ikke har råd til at have sådan en verdensklassespiller taktisk, hvorfor pokker hentede vi ham så?
VdV-signingen var en katastrofe lige fra starten af. Alle med lidt indsigt i FCM kunne se, at det ville blive endog meget svært at integrere VdV i vores system. Dette er bygget op på højt pres, løbevillighed og fysisk styrke. Alle 3 facetter er noget af det VdV mestrer aller dårligst.
Men det tror jeg Steinlein så stort på, da han fik muligheden.
Og lur mig om han ikke har den næste penistransfer i kikkerten allerede. Jeg tror han på nuværende tidspunkt sidder og savler over muligheden for at hente Lindegaard, når vi får sendt Dahlin hjem til Sverige. For "han har jo spillet i Manchester United". Så er det ligegyldigt at han pt. er en dyr lottokupon på 34 år, der ikke har spillet fast i 7 år. Men det er en helt anden diskussion.....
- UlvenFraNord
Lindegaard er da ikke noget navn, han sad jo bare på bænken i United. En "penistransfer" ville være at hente Iker Casillas eller noget i den dur 
Jeg ved ikke om jeg får sagt det tydeligt nok, min holdning er bare, at når man nu har hentet Rafael, velvidende hvad han er for en spiller osv, så er det altså en skandale hvis man ikke finder en måde at bruge ham på.
Vi taler også om en spiller som har spillet med Cristiano Ronaldo, Kaka, Higuain, Modric, Robben. Så skulle pokker stå i det hvis Sparv, Duelund, Rilwan, Poulsen og Onuachu ikke kan nøjes med ham
Jeg ved ikke om jeg får sagt det tydeligt nok, min holdning er bare, at når man nu har hentet Rafael, velvidende hvad han er for en spiller osv, så er det altså en skandale hvis man ikke finder en måde at bruge ham på.
Vi taler også om en spiller som har spillet med Cristiano Ronaldo, Kaka, Higuain, Modric, Robben. Så skulle pokker stå i det hvis Sparv, Duelund, Rilwan, Poulsen og Onuachu ikke kan nøjes med ham