Superligaen 17/18
-
Steffen am
Superligaen 17/18
Så er det nye kampprogram kommet op,
mon ikke der så kommer tv fordeling af kampene indenfor de næste par dage.
Starter
Søn 16. juli kl. 18.00: Brøndby IF - FC Midtjylland
(kan ikke være andet end 1. prioritet)
to hjemmekampe i runde 2 og 3,
inden turen går til Helsingør i runde 4, hvorend den kamp nu skal spilles.
http://www.superliga.dk/sites/default/f ... 7_18_0.pdf
Evt. lidt bedre oversigt kun over FCM's kampe
http://www.fcm.dk/nyheder/superliga/kam ... ligasaeson
Og hvis man gerne vil se datoerne i en lidt mere visuel form
http://divisionsforeningen.dk/~/media/f ... 2017-2.pdf
http://divisionsforeningen.dk/~/media/f ... 2018-3.pdf
mon ikke der så kommer tv fordeling af kampene indenfor de næste par dage.
Starter
Søn 16. juli kl. 18.00: Brøndby IF - FC Midtjylland
(kan ikke være andet end 1. prioritet)
to hjemmekampe i runde 2 og 3,
inden turen går til Helsingør i runde 4, hvorend den kamp nu skal spilles.
http://www.superliga.dk/sites/default/f ... 7_18_0.pdf
Evt. lidt bedre oversigt kun over FCM's kampe
http://www.fcm.dk/nyheder/superliga/kam ... ligasaeson
Og hvis man gerne vil se datoerne i en lidt mere visuel form
http://divisionsforeningen.dk/~/media/f ... 2017-2.pdf
http://divisionsforeningen.dk/~/media/f ... 2018-3.pdf
-
Steffen am
Re: Superligaen 17/18
Fedt for FCM, at vi har de kunstbaner i træk
Runde 24: Silkeborg IF vs FCM
Runde 25: FC Nordsjælland vs FCM
Runde 24: Silkeborg IF vs FCM
Runde 25: FC Nordsjælland vs FCM
-
mousebreaker
Shit. Jeg vidste ikke Silkeborg spiller på plastik
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
-
Steffen am
Gjorde de heller ikke, men gør de nu på deres nye stadion.
Endnu en grund til at hade dem, når vi nu ikke har Viborg.
Det er bare ikke helt det samme.
I øvrigt kan man kigge på runde 4 og 15,
og overveje om det er en derby runde, der bare ikke er helt lige så meget ild i med Helsingør i stedet for Viborg.
Jag förstår att borta-kampen mot Helsingör inte är så lockande för er med hänsyn till avstånd, oavsett var man bestämmer sig för att spela de matcherna och att ni hellre haft kvar Viborg. Men när det nu är som det är kan jag ju inte låta bli att rent egoistiskt hoppas på att det blir spel i Helsingborg så att jag får EN match på rimligt avstånd (och utan en massa broavgifter).Steffen am skrev: ↑7. jun 2017, 21:51
og overveje om det er en derby runde, der bare ikke er helt lige så meget ild i med Helsingør i stedet for Viborg.
Dessutom kan det ju vara kul för de stackarna i Helsingborg att få matcher i en högsta liga igen, nu när deras eget lag inte klarar av att hålla sig där
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.
-
Steffen am
Haha,Flodisar skrev: ↑7. jun 2017, 22:59Jag förstår att borta-kampen mot Helsingör inte är så lockande för er med hänsyn till avstånd, oavsett var man bestämmer sig för att spela de matcherna och att ni hellre haft kvar Viborg. Men när det nu är som det är kan jag ju inte låta bli att rent egoistiskt hoppas på att det blir spel i Helsingborg så att jag får EN match på rimligt avstånd (och utan en massa broavgifter).Steffen am skrev: ↑7. jun 2017, 21:51
og overveje om det er en derby runde, der bare ikke er helt lige så meget ild i med Helsingør i stedet for Viborg.Har ju ganska nära till Köpenhamn också men det blir rätt så dyra resor + att jag inte vill stödja FCK genom att besöka Parken
![]()
Dessutom kan det ju vara kul för de stackarna i Helsingborg att få matcher i en högsta liga igen, nu när deras eget lag inte klarar av att hålla sig där![]()
det bliver i hvert fald spændende at se hvor de kampe skal spilles henne.
-
Steffen am
Helsingør har fået lov til at spille deres hjemme kampe på deres eget stadion.
http://sport.tv2.dk/fodbold/2017-06-13- ... ga-fodbold
(får betydning for FCM i runde 4)
http://sport.tv2.dk/fodbold/2017-06-13- ... ga-fodbold
(får betydning for FCM i runde 4)
-
mousebreaker
Skræmmende at Silkeborg vælger at lave en ny bane med kunstgræs. Divisionsforeningen/DBU burde tage sig sammen og lukke ned for det lort een gang for alle. Vi er jo ikke det nordlige Norge eller Island. Det kan for fanden da ikke være så svært at holde en græsbane og har man ikke råd må det koste på spillerbudgettet.
Jeg har tidligere solgt græsfrø og rullegræs i flere år, haft en del med golfbaner at gøre og er i dag kollega med en af de mest kompentente mennesker i Danmark indenfor græs. Vi har desuden lige udviklet et produkt der giver mere vækst i de lyssvage måneder.
Der er absolut intet i vejen for at lave gode græsbaner i Danmark. Det er et hån mod fodboldkulturen at man skal spille på det lort.
Jeg kan godt forstå spillerne hader det og giver banen i Farum bundkarakterer. Det eneste "positive" er den bane nu får konkurrence om at være den dårligste i ligaen...
Med 14 hold i ligaen vil der være flere hold med smalle økonomiske rammer og derfor kan man kun frygte/forvente at se endnu flere af den slags "baner" i ligaen. Hvis eks Helsingør klarer frisag i næste sæson så skal de jo også løse problemet med varme i banen vil jeg tro. Så får vi muligvis en tredje kunstgræsbane allerede der.
Jeg har tidligere solgt græsfrø og rullegræs i flere år, haft en del med golfbaner at gøre og er i dag kollega med en af de mest kompentente mennesker i Danmark indenfor græs. Vi har desuden lige udviklet et produkt der giver mere vækst i de lyssvage måneder.
Der er absolut intet i vejen for at lave gode græsbaner i Danmark. Det er et hån mod fodboldkulturen at man skal spille på det lort.
Jeg kan godt forstå spillerne hader det og giver banen i Farum bundkarakterer. Det eneste "positive" er den bane nu får konkurrence om at være den dårligste i ligaen...
Med 14 hold i ligaen vil der være flere hold med smalle økonomiske rammer og derfor kan man kun frygte/forvente at se endnu flere af den slags "baner" i ligaen. Hvis eks Helsingør klarer frisag i næste sæson så skal de jo også løse problemet med varme i banen vil jeg tro. Så får vi muligvis en tredje kunstgræsbane allerede der.
-
Steffen am
Fedt med noget viden 
Den nye græstype der er god i lys svage måneder, vil den anbefales i det danske klima,
Eller er der en pris med lavere vækst i de sol stærke måneder?
Har du en holdning til hybridgræs?
Hvis FCH spiller på kunstgræs næste sæson uanset liga,
Så forhåbentlig er det ikke superliga.
Så en grund mere til at håbe de ryger ned igen.
Den nye græstype der er god i lys svage måneder, vil den anbefales i det danske klima,
Eller er der en pris med lavere vækst i de sol stærke måneder?
Har du en holdning til hybridgræs?
Du behøver ikke at sige muligvis,mousebreaker skrev: ↑14. jun 2017, 11:53Med 14 hold i ligaen vil der være flere hold med smalle økonomiske rammer og derfor kan man kun frygte/forvente at se endnu flere af den slags "baner" i ligaen. Hvis eks Helsingør klarer frisag i næste sæson så skal de jo også løse problemet med varme i banen vil jeg tro. Så får vi muligvis en tredje kunstgræsbane allerede der.
Hvis FCH spiller på kunstgræs næste sæson uanset liga,
Så forhåbentlig er det ikke superliga.
Så en grund mere til at håbe de ryger ned igen.
Hvad med de såkaldte hybridgræs, som de bla. bruger i Premier League? Hvorfor er det klubberne ikke anlægger sådan nogle i stedet, for de består af 20% kunst, hvor man så planter græsset oveni, og derved altid har en jævn bane, med ganske nogenlunde græs.mousebreaker skrev: ↑14. jun 2017, 11:53Der er absolut intet i vejen for at lave gode græsbaner i Danmark. Det er et hån mod fodboldkulturen at man skal spille på det lort.
Helsingør har et nyt stadion klar efter jul, men om det er kunst ved jeg ikke.mousebreaker skrev: ↑14. jun 2017, 11:53Med 14 hold i ligaen vil der være flere hold med smalle økonomiske rammer og derfor kan man kun frygte/forvente at se endnu flere af den slags "baner" i ligaen. Hvis eks Helsingør klarer frisag i næste sæson så skal de jo også løse problemet med varme i banen vil jeg tro. Så får vi muligvis en tredje kunstgræsbane allerede der.
Vi kan tabe, men aldrig besejres
-
Steffen am
Det er detArff skrev: ↑14. jun 2017, 12:11Helsingør har et nyt stadion klar efter jul, men om det er kunst ved jeg ikke.mousebreaker skrev: ↑14. jun 2017, 11:53Med 14 hold i ligaen vil der være flere hold med smalle økonomiske rammer og derfor kan man kun frygte/forvente at se endnu flere af den slags "baner" i ligaen. Hvis eks Helsingør klarer frisag i næste sæson så skal de jo også løse problemet med varme i banen vil jeg tro. Så får vi muligvis en tredje kunstgræsbane allerede der.
-
Steffen am
7 første superliga kampe bliver søndags kampe.
https://mobile.twitter.com/KronAir/stat ... 68/photo/1
Nemt at huske, søndag SL og torsdag EL

https://mobile.twitter.com/KronAir/stat ... 68/photo/1
Nemt at huske, søndag SL og torsdag EL
-
mousebreaker
Jeg kender ikke meget til hybrid, men forhørte mig lidt ad.Arff skrev: ↑14. jun 2017, 12:11Hvad med de såkaldte hybridgræs, som de bla. bruger i Premier League? Hvorfor er det klubberne ikke anlægger sådan nogle i stedet, for de består af 20% kunst, hvor man så planter græsset oveni, og derved altid har en jævn bane, med ganske nogenlunde græs.mousebreaker skrev: ↑14. jun 2017, 11:53Der er absolut intet i vejen for at lave gode græsbaner i Danmark. Det er et hån mod fodboldkulturen at man skal spille på det lort.
Hybrid kommer nogle af problemerne ved kunstgræs til livs. Kunstgræs er uhygiejnisk og træls at vedligeholde. Fodboldspillere spytter meget gennem en kamp. På en græsbane bliver klatterne omsat i jorden, men det sker ikke på en kunstgræs bane, læg dertil hudceller, plastre etc etc. Det er ret ulækkert. Spillerne hader at spille på det jeg ved dog ikke om det har noget med det at gøre overhovedet. Typisk skal en kunstgræsbane omlægges efter ca 10 år.
Hybridgræs har den fordel at den omsætter spytklatterne og hudcellerne og har kunstgræsset til hjælp i de kolde og lysfattige måneder. Man får dog hurtigt problemer med orme. Vi kender alle ormeskud og de lægger faktisk relativt hurtigt lag på en græsplæne. Det betyder at kunstgræsset stille og roligt bliver begravet så man skal skrælle lag af banen for at få kunstgræsset op igen.
Lys er et problem på fodbold stadions generelt fordi tribunerne skygger for solen, specielt i de måneder hvor solen står lavt. Der har kunstgræsset klart sine fordele. Men lys kan man altid tilføre kunstigt, men det koster naturligvis penge, varme i banen sørger for bedre jordtemperaturer. MCH Arena har en dygtig greenkeeper som ved hvad han gør. Han beviser dagligt at det kan lade sig gøre hvis man sørger for at give ham de rette betingelser.
Det er dog dyrere og så er vi tilbage til kunstgræsset for de pengesvage klubber og spørgsmålet om Danmark er for lille til en liga med flere end 10 hold.
Kunstgræs og ligastørrelse er to forskellige (begge interessante) diskussioner. Vi kommer ikke kunstgræsset til livs ved at indføre en Superliga med 10 hold. Der er stadig FCN og Silkeborg (nr. 5 og 9 i sidste sæson).mousebreaker skrev: ↑19. jun 2017, 17:30Det er dog dyrere og så er vi tilbage til kunstgræsset for de pengesvage klubber og spørgsmålet om Danmark er for lille til en liga med flere end 10 hold.
-
mousebreaker
Det er jeg langt hen af vejen enig i. Dog vil jeg påpege at jo færre klubber der er om at dele rovet, desto mere bliver der til hver. Det ville være langt nemmere at forlange større investeringer i baneforhold hvis klubberne bliver tildelt flere skillinger.
Personligt er jeg ikke vild med ideen om ti klubber, men medgiver at det formodentlig er bedste struktur hvis man vil et skridt op. Det er mere hjertet end hjernen der holder mig til en liga med flere hold
Personligt er jeg ikke vild med ideen om ti klubber, men medgiver at det formodentlig er bedste struktur hvis man vil et skridt op. Det er mere hjertet end hjernen der holder mig til en liga med flere hold