FCMs forsvar dumper

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

FCMs forsvar dumper

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

12 MÅL ER GÅET IND I 6 KAMPE !! (6 i de sidste 2 kampe mod middelmådige hold)

Kan se at nogle taler om højre og venstre backs, helt enig, kan se tobiasen vil væk fra fck, dan anton er ude i brøndby. Men spørgsmålet er om de kan forstærke holdet offentsivt ?

Daugaard er god offentsiv, men dårlig defensiv, lindQuist er god defensiv men katestrofal offensivt, nikolej jørgensen ???? stort set skadet altid, må gå som Fcms største fejlindkøb hidtil.

Leon jessen ligner mere en danmarksseriespiller end superligaspiller p.t.

Er k.b. Nielsen ude er alt kaos i forsvaret.

FCM vil være tophold, men facts er efter 6 kampe, at FCM er det hold der er scoret næstflest mål i mod !!!!.

Bredden i forsvaret er ikke god nok ganske enkelt.
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 22. aug 2005, 14:09, rettet i alt 1 gang.

micco

Re: FCMs forsvar dumper

Indlæg af micco »

Jeg mener at grunden til vi lukker så mange mål ind ikke skal findes i de enkelte spillere men i det faktum at en midtbane med udelukkende offensive krafter Poulsen, hansen, femi og dennis. ganske enkelt er for tyndt defensivt.. man kan ikke gøre det med offensive folk alene.. (real havde nok ikke hentet gravesen hvis det kunne lade sig gøre) vi bliver gang på gang overspillet på midtbanen med ganske enkle midler idag... Desuden syntes jeg for få spillere viser de er villige til at ofre det der kræves.. (hatten af for David som idag viser et sandt arbejds raseri, i modsatte ende af skalaen kan vi jo så placere Daugaard, det bare ikke godt nok!!)

Nogen der ved hvor slemt det står til med Traore og Bak??

micco

YahooSeeker [Bot]

Det kan du have ret i, men du kan også vende den rundt, det bedste forsvar er at have bolden, og her synes jeg desværre, at bagkæden mister for mange bolde og sætter sig selv og midtbanen på mellemhånd.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Der er ihverfald et eller andet galt med defensiven, seks mål i to kampe er uhyrligt dårligt. Omvendt må man sige at offensiven fungerer fint med fem mål i to kampe, det burde være rigeligt til at udløse seks point hvis blot forsvaret havde klaret deres del af arbejdet.

Spørgsmålet er om det er spillestilen, vi spiller uhyre offensivt, og der går ofte hat og briller i opdækningen. Har egentlig svært ved at pege på spillere som er for dårlige, det virker bare som om man slet ikke magter at holde modstanderne fra fadet.

Men inden vi blæser krise, så husk at FCK også satte point til mod AGF. AGF har det med at spille over evne i "store" kampe, og så fuldstændig gå ned i de "nemmere" kampe.

Vi er pisse heldige med at OB, Aab og Esbjerg også sætter point til, forhåbentlig spiller FCK og Viborg uafgjort også. Brøndby derimod er urørlige.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Sakser lige fra et indlæg længere ned i kamp-tråden :

Jeg synes at Leon kommer fint ind i kampen efter en famlende start..

KBN gør det som sædvanligt fint

Men idag føler jeg at Jesper Mikkelsen laver nogle dumme fejl i løbet af kampen, og slet ikke er på det niveau han kan være

Daugaard er blevet mere og mere iøjnefaldende, og tilbyder sig konstant, og tør også noget på egen hånd !
Han laver af og til nogle halvdårlige afleveringer, men han laver altså også ret mange !

Til gengæld var det en fornøjelse at se Ulrik komme ind idag - han udstråler stor autoritet !

Så måske var det værd at prøve at bytte rundt på Jesper M og Ulrik, så forsvaret ville blive således :

Rasmus Daugaard - Kristian Bak Nielsen - Ulrik Lindkvist - Jesper M./ Leon J / NJ

YahooSeeker [Bot]

Hmmm, derfra hvor jeg sad, så det også sådan ud...

Mikkelsen laver et par store fejl, men han går altså til stålet det meste af tiden, ligesom Bak.
Daugaard har mange gode offensive løb, men har også mange uheldige afleveringer. En stor del pga. manglende præcision, men også en stor del, fordi der simpelthen ikke er nogen at spille bolden til.

Og det er lige netop der filmen knækker, synes jeg. I store dele af kampen står spillerne simpelthen for stille. Står nærmest og glor og venter på at der er en, der spiller dem, i stedet for at løbe i en position, hvor det rent faktisk er muligt at spille dem...

Og Leon Jessen tjaaa. Hvis han fortsætter med det boldskubberi og alibi-bold han præsterede det meste af kampen i dag, ja så kan jeg simpelthen ikke se, hvad han laver på holdet... Men lad os nu se - han er jo ikke den eneste, der er faldet igennem på det sidste...

Stine

Crasher

Indlæg af Crasher »

Jeg synes Leon gjorde det fint, hans alder, rutine og uvante position in mente. Han kom ofte tilbage og clearede til hjørnespark for os, og han havde et par gode offensive løb. Jeg er enig i, at han ikke er førstevalg på venstre back pladsen, men det tror jeg også de fleste andre godt ved.

/Kasper Madsen

Besvar