Transfervinduet sommer 2017

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af Cortez »

UlvenFraNord skrev:
1. jun 2017, 11:00
Hvis man laver sit arbejde ordentligt inden man skriver kontrakt med en spiller, så har man forhåbentlig opdaget hvis en spiller er i ualmindelig dårlig form, eller ikke virker til at have gnisten længere.

Nu har vi i en halv sæson kun haft Bruninho som gardering på Paul, ved siden af for bare ganske kort tid siden hvor vi havde Duncan, Pusic, Kadlec og Paul til det samme. Så er det et stort gamble at hente en lejespiller man tilsyneladende ikke aner om har niveauet.

Men jeg tror stadig han ville have haft andre betingelser, hvis vi havde vidst han skulle blive her i længere tid.
Jeg er enig i din betragtning omkring Bruninho. Det virker besynderligt, at man ikke var mere på forkant med hans situation i Kina.

/Cortez

Spicker

Indlæg af Spicker »

Christian Gytkær er lige blevet fritstillet efter nedrykning.
http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/ch ... edrykning/
Før mente jeg han var urealistisk men nu kan han være en mulighed.
Hvad mener I andre?

Brugeravatar
JEP

Indlæg af JEP »

Spicker skrev:
1. jun 2017, 14:01
Christian Gytkær er lige blevet fritstillet efter nedrykning.
http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/ch ... edrykning/
Før mente jeg han var urealistisk men nu kan han være en mulighed.
Hvad mener I andre?
Som fri transfer tager jeg gerne i mod Gytkjær. Han kunne være et fint supplement til angrebet. Det er vel også begrænset hvor meget løn man kan kræve når man står uden klubkontrakt.
Sandor Clegane aka The Hound: "Fuck the King!" :evil:

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Ift debatten om lejesvende eller ej, har jeg det meget ambivalent. Fordelen er, som bla. Kent nævner, man minimere sin økonomiske risiko, og det er selvfølgelig en klar fordel. Jeg ser dog ulemperne som flere, for spillerne er ikke commited på samme måde, som hvis de var købt, da de altid kan sige nej tak til at blive, og derved investerer spillerne mindre. Når man er en sælgende klub bliver det også svært at få kontinuerlighed ind i truppen - præsterer de godt, er der chance for at større klubber kommer på banen. Præsterer de ikke, kan de være lidt ligeglade, for de skal alligevel kun være i klubben lejeaftalen ud.
JEP skrev:
Som fri transfer tager jeg gerne i mod Gytkjær. Han kunne være et fint supplement til angrebet. Det er vel også begrænset hvor meget løn man kan kræve når man står uden klubkontrakt.
Forkert - eller hvert fald i de fleste tilfælde :-) Hvis der ikke skal betales der selvsagt ingen overgangssum, og det betyder ofte at sign on fee'en bliver beklædeligt højere, hvilket betyder at den samlede afskrivning gennem kontraktperioden cirka bliver det samme som når man køber en spiller fri.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Alexander Sørloth skulle være den nye angriber: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... rn/6691360

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Endnu en stork-type.... efter hans højde at dømme.... findes der ikke angribere på markedet som passer til andet end kick n rush bold???

Noerum

Indlæg af Noerum »

Hvorfor hente en lille hurtig angriber, når vi nu spiller næsten udelukkende på lange bolde 😅

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

HKP skrev:
1. jun 2017, 17:18
Endnu en stork-type.... efter hans højde at dømme.... findes der ikke angribere på markedet som passer til andet end kick n rush bold???
I al fairness så ser han en del mere "kølig" ud med bolden foran mål end tilfældet er det med Paul.

https://youtu.be/AbMn8We7YSw

WBW

Indlæg af WBW »

Tænker Sørloth bliver hentet ind for at kunne bruge den kommende sæson til at blive integreret på holdet, og stille og roligt presse Paul mere og mere.

Til sommeren 18, er det så planen at Paul sælges, og Sørloth er klar til at tage over som ny førsteangriber.

I forhold til yderligere tilgange, tænker jeg det kunne være oplagt med en spiller der både kan dække kant og frontangriber. Så man har en hurtig mand, der kan smides frem, hvis taktikken skal lægges om i nogen kampe.

En drøm for mig personligt, ville være at hente Igboun hjem. Han vil tilfører holdet en masse power, og kan i mine øjne godt bruges helt fremme i nogle kampe.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Kongeren82 skrev:
1. jun 2017, 17:43
HKP skrev:
1. jun 2017, 17:18
I al fairness så ser han en del mere "kølig" ud med bolden foran mål end tilfældet er det med Paul.

https://youtu.be/AbMn8We7YSw
Tak for klippet.... må give dig ret.... ham har vist noget mere boldtalent end Poul....! Trækker min kommentar tilbage... syntes bare lige 1.95 lød vildt og som noget helt "Poulsk"....

THenry

Indlæg af THenry »

Til dem der gerne så vi hentede Makienok, så henter vi vist Norges svar på Makienok ;)

Han virker som en talentfuld spiller med styrker i størrelse, fysisk og afslutninger. Kan se at han fik debut på Norges U-21 som 19-årig, og debut på A-landsholdet som 20-årige. Derudover scorede han i hver anden kamp for Bodø-Glimt(et midterhold) i 2015, og endte på en delt 5. plads på topscorerlisten.

I sidste sæson blev det til 28 kampe og 4 mål i FC Gronningen, der sluttede som nr. 8 i Holland.

Jeg glæder mig til at høre mere om ham. Klaus Egelund har kaldt den, og han plejer at have godt styr på, hvad der sker i klubben.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Hele strategien med 40 pct fra akademi og målene 3 gange i europa, mesterskabsspil kontra FCMs lønbyrde, står jo over for en udfordring, hvis hold som AGF, OB og aab skruer op for skruen+

FCMInside

Indlæg af FCMInside »

Vi har en nigerianer som er 2002'er til prøvetræning.
Navnet er Abubakar Jibril Antala, et hurtigt kig på Facebook vil vise at det er en kæmpe 02'er haha, men han skulle være virkelig god!

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Der er ingen som Steinlein, der kan få et nyindkøb til at lyde formidabel. Nordmanden kan tilsyneladende alt, og de troede ikke rigtig på, at man kunne lande sådan en spiller.. Man tror snart, han ville sige det, om det så var en Serie-spiller der blev hentet.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Spændende spiller!

Kan han supplere med Martin Ødegaard

Låst