Jeg har kigget nogle flere gange på situationen, og er ikke helt enig. Halsti er først på bolden, men lige i det han rammer den, støder han og Marcondes sammen og de vælter begge. Der bliver ikke hevet eller sparket på nogen måde. Jeg ser det som et tilfældigt sammenstød i kamp om bolden. Dermed er der ingen forseelse.
SL (S): FCN vs. Midtjylland
Re: SL (S): FCN vs. Midtjylland
Tja. Spørgsmålet er vel hvem der bevidst går efter at støde ind i hvem. Jeg vil sige halsti da han ellers er på røven. M10 er selvfølglig med det at opsøge det, men han er altså et skridt foran. Så det altså lige meget hvem der rammer bolden. Dommeren vil måske sige halsti underløber ham, derfor en oplagt scorings chance som sidste mand. Dermed et rødt kort.Kent skrev: ↑20. maj 2017, 17:50Jeg har kigget nogle flere gange på situationen, og er ikke helt enig. Halsti er først på bolden, men lige i det han rammer den, støder han og Marcondes sammen og de vælter begge. Der bliver ikke hevet eller sparket på nogen måde. Jeg ser det som et tilfældigt sammenstød i kamp om bolden. Dermed er der ingen forseelse.
Hovsa kan se det er deres indskiftet angriber der når ind foran halsti. For mig er den sole klar når jeg ser den igen. Han er total klodset og kommer op og hænge på spilleren der skærmer ind foran idet han opsøger bolden. Hvis lortet nu bare var blevet clearet langt væk var den mere hårdfin.
Jeg synes det er svært at laste Dahlin målet. Det er bare rigtig godt sparket ind af Bartolec.Lund7400 skrev: ↑20. maj 2017, 16:20Puha. Det er altså vild nok, at man kan komme foran 3-0 på en regulær foræring, og så tyve minutter senere stå med en nærmest heldig sejr og to røde kort.. Drachman starter det med si n tåbelige aktion, men Dahlin skal altså også have de første pind. Han revanchere sig dog senere.
Jeg synes egentlig vi spiller 70 gode minutter, og holder reelt FCN til meget få chancer (Marcondes har et frispark på overliggeren, men ellers har de ikke rigtg noget) før helvedet bryder løs efter 3-0 målet, der naturligvis aldrig burde været dømt. Det er et mål, der kommer til at blive vist igen og igen på TV, og forhåbentlig kan det få den effekt, at videoteknologi eller andet bliver indført. For det må naturligvis ikke kunne ske.
De røde kort til Drachmann og Halsti er ret beset i orden, men er meget ærgerlig over, at Dal Hende for et karantænegivende gult kort i Mads Kristoffersens store kortspilleri i de sidste 20 minutter, hvor han har tabt styringen. Efter at have set det på TV er det sgu en meget hård advarsel, da Dal Hende blot forsøger at tage Drachmann væk fra en ophidset klump af spillere.
Anyway en fantastisk vigtig sejr, der sikrer os en finale på hjemmebane i sidste runde. Offensiven spiller på alle cylindre. Paul fortsætter sin stærke forårsform. Borring producerer assists og Rilwan, Wikheim og Due gør det alle godt i det offensive. Forhåbentlig bliver Kian eller Novak klar til næste weekends kamp mod Lyngby, og jeg er ganske optimistisk forude for den kamp.
Det bliver spændende at se, hvor let FCK tager på opgaven i morgen, men forhåbentlig napper de et point fra Lyngby.
Det er mig endnu en kæmpe gåde hvordan Mads Kristoffersen kan gå på direkte tv bagefter og sige han vurdere Rømer havde en oplagt scoringsmulighed der var større end et straffe, i situationen hvor marcondes har hænderne på bolden. Forstår det ikke. Hvad hun hvis Rømer havde lavet lort i den, den var da tæt på at blive blokeret. Om ham så havde dømt det på bagkant ved jeg ikke, men står det virkelig i fodbold loven.
Ja. Fordelsreglen er jo en væsentlig ting i fodboldloven. Så i princippet kunne have tildelt os et straffe, hvis Rømer var blevet blokeret i skudøjeblikket (ikke hvis han havde sparket forbi).JBT skrev: ↑21. maj 2017, 09:41Det er mig endnu en kæmpe gåde hvordan Mads Kristoffersen kan gå på direkte tv bagefter og sige han vurdere Rømer havde en oplagt scoringsmulighed der var større end et straffe, i situationen hvor marcondes har hænderne på bolden. Forstår det ikke. Hvad hun hvis Rømer havde lavet lort i den, den var da tæt på at blive blokeret. Om ham så havde dømt det på bagkant ved jeg ikke, men står det virkelig i fodbold loven.
Men helt generelt elendigt dommerarbejde, og de sidste 20 min er et studie af en dommer, der selvforskyldt har tabt en kamp fuldstændig på gulvet grundet inkompetence. Allerede i første halvleg overser han dog et klart straffe til os, og måske et til FCN.
Nej ved at stå og sige (og dømme) sådan gør man det ikke just nemmere for sig selv, men heldigvis røg den i kassen.
Hvor ser du de evt to andre ikke dømte straffe situationer?
Hvor ser du de evt to andre ikke dømte straffe situationer?
Jeg har ikke set klip med dem efterfølgende. Men der var et helt klart straffe til os, hvor en FCN-spiller clearer bolden med albuen, mens Nicolajsen nedlægger en FCN-spiller med armen i feltet.
Ja det er korrekt - bartolec i begge situationer. Kunne som du siger begge dømmes, Nikolajsen straffe vil dog være en smule tyndt da manden ikke har mulighed for at nå bolden, husker ikke om det er et for langt træk af ham selv. Men Johan er hurtigt ude i den.
I den anden ende var det arm til bold, ses tydeligt i langsom gengivelse. Og så hvis jeg husker er Mads Kristoffersen en af dem man i suppen har valgt at satse på som fuldtidsdommer? Han må vist hjem og gense kampen et par gange eller tre.
I den anden ende var det arm til bold, ses tydeligt i langsom gengivelse. Og så hvis jeg husker er Mads Kristoffersen en af dem man i suppen har valgt at satse på som fuldtidsdommer? Han må vist hjem og gense kampen et par gange eller tre.
-
Steffen am
*Deltids dommere.JBT skrev: ↑21. maj 2017, 10:20Ja det er korrekt - bartolec i begge situationer. Kunne som du siger begge dømmes, Nikolajsen straffe vil dog være en smule tyndt da manden ikke har mulighed for at nå bolden, husker ikke om det er et for langt træk af ham selv. Men Johan er hurtigt ude i den.
Men ja, det er noget mærkeligt noget.
Mads-Kritstoffer Kristoffersen og Jakob Kehlet blev valgt, der gjorde Kenn Hansen stoppede hans karriere.
Men MKK har kun dømt 2. flest kampe og JK 5. flest. forstår jeg simplethen ikke når det er dem for får flest timer for det.
Der kan være noget med dommerudvikling og jobs som 4. dommer, men virker lidt mærkeligt.
Anders Poulsen har i øvrigt dømt flest og Tykgaard 3. flest
http://www.superstats.dk/kort/dommere/dommere
-
Steffen am
Nok ok jeg ikke så det inden kampen, så kunne man let miste troen.
Bagkæden
Rømer (2. valg) - Halsti (3. valg) - Nicolaisen (4. valg) - Dal Hende (2. valg)
Drachmann (2. valg)
EDIT:
Så lige kampen igen.
Så ikke under kampen, at ved deres andet mål får JP krampe i det 93-94. minut og bliver vist ud på sidelinjen (selvom han ikke får behandling)
så Midtjylland spiller 8 mod 11 i kort tid. JP når at komme på banen igen, men holdet når ikke at komme i balance igen, inden FCN scorer deres 3-2 mål.
Men ja, bare vanvittig kamp på alle mulighede måder.
Bagkæden
Rømer (2. valg) - Halsti (3. valg) - Nicolaisen (4. valg) - Dal Hende (2. valg)
Drachmann (2. valg)
EDIT:
Så lige kampen igen.
Så ikke under kampen, at ved deres andet mål får JP krampe i det 93-94. minut og bliver vist ud på sidelinjen (selvom han ikke får behandling)
så Midtjylland spiller 8 mod 11 i kort tid. JP når at komme på banen igen, men holdet når ikke at komme i balance igen, inden FCN scorer deres 3-2 mål.
Men ja, bare vanvittig kamp på alle mulighede måder.
- Administrator
Det er ikke nemt at være træner.Sander skrev: ↑20. maj 2017, 13:55Fcn 4 - fcm 0
Efter thorups egne defensive strategi. Bangebuks fodbold, som vi har set igennem hele sæsonen. Det bliver med de lange bolde.
Fcn 2 - fcm 2
Som vi så fcm tage sejren mod FCK. Spillerne tog sagen i egen hånd og glemte thorups bangebuksfodbold.
Tænk man idag bænker wickheim FCK kampens største oplevelse.
Det er sådan det er og så kan I forsætte med at analysere herfra og til månen.
God kamp.
Går det skidt, så er det trænerens skyld.
Går det godt, så er det de rebelske spillere der gør som det passer dem.
- Administrator
Jeg sad lige og så lidt video på youtube. Minder disse 2 mål jer om noget?
https://www.youtube.com/watch?v=D-RR3Ia_uQM&t=204
https://www.youtube.com/watch?v=D-RR3Ia_uQM&t=313
-
Steffen am
Haha fedt.Administrator skrev: ↑15. jun 2017, 08:04Jeg sad lige og så lidt video på youtube. Minder disse 2 mål jer om noget?
Altid spil til det er fløjet
Du skulle vel ikke tænke på Rømers mål