SL (S): Midtjylland vs. FCN

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
JEP

Re: SL (S): Midtjylland vs. FCN

Indlæg af JEP »

Smukt mål af Ingvartsen, en skam at Dahlin ikke står bedre placeret på så skæv en vinkel.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Sandor Clegane aka The Hound: "Fuck the King!" :evil:

bifr05t

Indlæg af bifr05t »

Stærkt Kian!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Godt med nogle genialiteter fra J. Poulsen og Kian får betalt tilbage,
men da frustrerende at se på den dommer der påtager sig opmærksomhed, og tydeligvis endnu engang ikke kan finde ud af at dømme omkring Paul.

Kan godt forstå hvis Rilwan skulle have gult kort, men så skal FCN spilleren der trækker Rilwan ned jo også have.
For helvede da, jeg havde når dommeren bliver central.

henker

Indlæg af henker »

Jeg kan jo ikke bedømme hvordan holdet har det nuværende tidspunkt, men jeg har lagt mærke til at holdet har det ikke mentale godt.. Og synes at der er næsten ingen harmoni i spillet eller i holdet. Pga hvad??

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/ny ... raffespark

Borrings klamrer med Ingvartsen fik jeg ikke set ordentligt, men heller ikke langt til et straffe.

THenry

Indlæg af THenry »

Meget vigtig sejr! Også dejligt med lidt held på vores side for engangs skyld (Nico laver klart straffe, og under et minut senere lukker Paul kampen med en fin scoring). Dog en fortjent sejr, selvom vi spillede ringe de første 30 min.

Drachmann ligner allerede en gevinst, Ærgerligt at han har karantæne mod BIF. Novak spiller også fremragende, og Due udvikler sig godt i øjeblikket.

Jeg er bekymret over Kians skade i forhold til torsdagens vigtige kamp skal vi have ham lappet sammen. Det vil være et stort slag, hvis han ikke er med der.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ja hold da op, fra minut 5 til 40 var det godt nok FCN der dominerede, men synes resten af kampen vi spillede ret godt.
Og lidt sjovt/fedt at deres eneste mål, er når Danmarks "tika-taka mandskab" nr. 1 laver en lang bold.

Men virker til at vi lader os blive frustreret over de lidt skæve dommerkendelse i første halveg, og folk begyndte at spille for sig selv, i stedet for som hold. Thorup må have råbt højt, for det blev da bedre. Både med dommerkendelse og med indsatsen.
Man kan så også sige at de tvivlsomme kendelse måske gik vores vej i 2. halveg. Så om dommeren var det måske 50/50 over hele kampen,
men synes det er ærgerligt når dommeren kan komme i fokus og der bliver brugt en masse nedtakts-tid på det.

I dag var vel lidt en "Paul-kamp" af Rilwan, forstået på den måde en gang i mellem er der nogle håbløsheder, og så senere er der bare nogle genialiteter.
God kamp i dag også af Paul, Drachmann, Poulsen og Novak.
CS står da i en ok forhandlings situation i forhold til at få fyret Novak af :)

Super vigtige point og fed kamp :D

Godt at der er 5 dage til den næste kamp for Kian og Novak.
Forstår ikke helt udskiftningen af Duelund, synes Rilwan og Borring så mere trætte ud, men det er så det.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:
29. apr 2017, 16:42
Godt med nogle genialiteter fra J. Poulsen og Kian får betalt tilbage,
men da frustrerende at se på den dommer der påtager sig opmærksomhed, og tydeligvis endnu engang ikke kan finde ud af at dømme omkring Paul.

Kan godt forstå hvis Rilwan skulle have gult kort, men så skal FCN spilleren der trækker Rilwan ned jo også have.
For helvede da, jeg havde når dommeren bliver central.
Dommeren er vist den sidste som vi skal brokke os over efter dagens kamp.

God - eller rettere - fornuftig kamp af drengene. Havde vi tabt point i denne kamp så havde jeg ikke givet europa mange chancer
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
29. apr 2017, 18:25

God kamp af drengene. Havde vi tabt point i denne kamp så havde jeg ikke givet europa mange chancer
Jeg vil fastholde FCN får al tvivlsomt i 1. halveg og
omvendt får vi alt tvivlsomt i 2. halveg.

I bakspejlets klare lys og med mulige kendelser i de 2 felter,
har du selvfølgelig ret i at vi ikke har noget at brokke os over.

Og generelt får for fodbolden synes jeg det er trættende at "nedtakts-dækningen" skal dække så meget og tvivl omkring dommerkendelse.
Det kan så lige så meget være tv3 sport eller mig der sidder aben i forhold til det, men træls synes jeg det er.

Men lyder som der er fremskridt i forhold til videodommere.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

DP

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Jeg er tilfreds med resultatet og at vi kommer tilbage efter 0-1, men spillet kan være en hel del bedre. Vi er ikke specielt stærke hverken i defensiv eller offensiv i dag, men alligevel får vi vendt kampen og vinder komfortabelt :-)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:
29. apr 2017, 18:30
mousebreaker skrev:
29. apr 2017, 18:25

God kamp af drengene. Havde vi tabt point i denne kamp så havde jeg ikke givet europa mange chancer
Jeg vil fastholde FCN får al tvivlsomt i 1. halveg og
omvendt får vi alt tvivlsomt i 2. halveg.

I bakspejlets klare lys og med mulige kendelser i de 2 felter,
har du selvfølgelig ret i at vi ikke har noget at brokke os over.

Og generelt får for fodbolden synes jeg det er trættende at "nedtakts-dækningen" skal dække så meget og tvivl omkring dommerkendelse.
Det kan så lige så meget være tv3 sport eller mig der sidder aben i forhold til det, men træls synes jeg det er.

Men lyder som der er fremskridt i forhold til videodommere.
Jeg synes da at det er en naturlig ting at man fokuserer på kendelser efter en fodboldkamp hvis man vil lave et seriøst nedtaktsprogram. De her fejlkendelser har jo enorm betydning for kampenes udfald. I min bog to straffespark der ikke bliver dømt til FCN. Den ene mod Ingvartsen klokkeklar. Nikolaisen helt hovedløs i den situation. Den anden med JP i skurkens rolle kan også sagtens dømmes - eller burde i min bog.

Rart nok at have de marginaler med sig i de her kampe
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

I 1 halvleg sejler forsvaret rundt og især Halsti med et par dårlige afspil. Det blev bedre i anden. FCN pressede os også højt og det så vi ud til at have det svært med, og forfaldt til lange bolde til Paul. Efter 2-1 synes jeg vi har godt styr på dem, men der var måske et par tvivlsomme kendelser der gik FCN imod.
Drachman og Novak banens bedste.

Synes vi spiller bedre nu end slutningen af turneringen. Det røvkedelige fodbold er da heldigvis forsvundet, og nu underholder vi igen. Fortsæt med det.

Hvad var årsagen egentlig til fan aktionen i starten af kampen ??

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... -med-rafa/

Det her er altså ikke en god nyhed, hvis Rafa virkelig var så utilfreds over at sidde på bænken hele kampen. Ser man på videoen efter sejren er han også den første til at gå mod omklædningsrummet, og han deltager ikke i fejringen bagefter.
Selvfølgelig bør han være gammel nok til at forstå, at tre point betyder mere end spilletid til ham, men på den anden side kan man forstå hans utilfredshed. At Wikheim kommer ind i stedet for Duelund med 10 minutter igen er altså en mærkelig disposition af Thorup.
Håber at Thorup og Rafa har brugt søndagen til at mødes til en kop forsonings-kaffe i Esbjerg Storcenter, ellers kan der godt blive problemer.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

hviid skrev:
30. apr 2017, 17:29
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... -med-rafa/

Det her er altså ikke en god nyhed, hvis Rafa virkelig var så utilfreds over at sidde på bænken hele kampen. Ser man på videoen efter sejren er han også den første til at gå mod omklædningsrummet, og han deltager ikke i fejringen bagefter.
Selvfølgelig bør han være gammel nok til at forstå, at tre point betyder mere end spilletid til ham, men på den anden side kan man forstå hans utilfredshed. At Wikheim kommer ind i stedet for Duelund med 10 minutter igen er altså en mærkelig disposition af Thorup.
Håber at Thorup og Rafa har brugt søndagen til at mødes til en kop forsonings-kaffe i Esbjerg Storcenter, ellers kan der godt blive problemer.
Jeg må være ærlig, jeg forstår heller ikke JTs dispositioner altid, en vdv i form er langt bedre end Poulsen fremadrettet, og mere boldfast, vdv har også lige så meget at byde ind i dødbolde.

Poulsen evner på banen er dødbolde og ikke mere, FCK kampen viste, at Poulsen sagtens kan undværes og ja jeg synes faktisk, at midtbanen fungerede bedre end set længe i FCK kampen.

Omvendt har vdv været en del skadet, og jeg synes igen igen, at FCMs sundhedssektor/fysiske træner ikke virker overbevisende, når man tager Sparv, Bruninho og til dels wickheim under samme hat.

Ser man på JT, så har han altså heller ikke givet de her brassere og Simon Krohn mange chancer.

På U21 landsholdet havde JT også problemer, blandt andet med Victor Fisher.

Han har haft problemer med Olsson og en østriger.

Noget tyder på at JT måske ikke er verdens bedste mandskabsbehandler, jeg føler mig ikke overbevist om JT menneskelige evner og slet ikke hans taktiske evner, der har været mange setups som han har måttet rette ind under kampforløbet.

Jeg kan næppe forstille mig, at man forlænger med JT.

Besvar