Transfervinduet sommer 2017

Om FC Midtjylland og Black Wolves
hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af hviid »

Jeg kan tælle ni tidligere akademispillere på din liste, så det hænger altså slet ikke sammen, det du skriver - som altid.

henker

Indlæg af henker »

Nej, de er købt til akademi!! Undersøg du nu selv jeg gider ikke diskutere med dig om hvem der har fejl eller ret.. Min mening punktum

hviid

Indlæg af hviid »

Hvordan kan Frederik Møller være købt til akademiet? Han er fra Ikast. Musefiu er åbenbart købt ifølge din liste - mens Onuachu ikke er. De kom op samtidig.

henker

Indlæg af henker »

ja du har ret . jeg glemte at pudser min briller.. min fejl

hviid

Indlæg af hviid »

Fair nok, vi kan alle begå fejl - også Steinlein og Thorup ;-)
Men du svarede mig ikke på mit spørgsmål. Er det på grund af, at der antalsmæssigt er flere dårlige indkøb end gode, at du mener Steinlein er en dårlig sportsdirektør? Sådan kan man jo ikke gøre det op, så vil det jo være umuligt at få succes som sportsdirektør...

henker

Indlæg af henker »

nu skriver jeg imens jeg har undersøgt - dog efter min mening og min holdning - I /de må gerne sige din mening.

Steinlein har været ansat som sportsdirektør som ordføre - det er hvad press i internet skrev om Steinlein er ansat som... siden årgang 2012 altså sæson (12/13) frem til nu 16/17

SÆSON 12/13 køb ind:
benjamin kibebe - negativ effektiv
banggaard - positiv effektiv
Santiago villafane - negativ effektiv
Petter andersson - positiv effektiv
Duncan - positiv effektiv

SÆSON 13/14 køb ind:
hedinsson - negativ effektiv
jakob Poulsen - positiv effektiv
Femi - negativ effektiv
dickoh - 50/50

SÆSON 14/15 køb ind:
Lasse Heinz - negativ effektiv
marco priis Jørgensen - negativ effektiv
jim larsen - negativ effektiv
tim sparv - positiv effektiv
kristoffer olsson - positiv effektiv
marcos urena - negativ effektiv
martrin pusic - negativ effektiv

SÆSON 15/16 køb ind:
Mikkel andersen 50/50
patryk wolanski - negativ effektiv
Kian hansen - 50/50
filip novak - positiv effektiv
nikolay bodurov - positiv effektiv
daniel o'shaughnessy - negativ effektiv
bodvar bodvarsson - negativ effektiv
harmeet signh - negativ effektiv
daniel royer - negativ effektiv
awer mabil - negativ effektiv
kaan karinin - fik ikke set på banen
Vaclav kadlec - negativ effektiv

SÆSON 16/17 køb ind
Dal hende - kan ikke sige noget nu
Drachmann - kan ikke sige noget nu
Halsti - negativ effektiv
Kroon - kan ikke sige noget nu
Borring - negativ effektiv
VDV - negativ effektiv
wikheim - 50/50
Bruninho - negativ effektiv.

sådan opfatter jeg Steinlein som den dårlige sportsdirektør... da vi får så mange spillere som virker dårlig effektiv i på banen, omklæringsrum, glasben, glasfødder, skadehistorik , bruger dem ikke og nogle af dem passer ikke ind til fcm´s dna.. det er for dårlig ! det synes jeg personlig..

derfor har jeg skreg længe efter at får ham ud af porten sammen med Thorup. sådan er det min argumenter ;-)

nu er den rettelse efter at HVIID giver mig rød øre. :-)

henker

Indlæg af henker »

hviid skrev:
28. apr 2017, 20:12
Fair nok, vi kan alle begå fejl - også Steinlein og Thorup ;-)
Men du svarede mig ikke på mit spørgsmål. Er det på grund af, at der antalsmæssigt er flere dårlige indkøb end gode, at du mener Steinlein er en dårlig sportsdirektør? Sådan kan man jo ikke gøre det op, så vil det jo være umuligt at få succes som sportsdirektør...
det kan jo ikke bliver ved - det koster jo penge og succes. derfor vil jeg have mere erfaringer i ledelse og træner. helst internationale erfaringer som er gode til at læse spillere og skaffe de rette ind til klubben.

974

Indlæg af 974 »

Kunne man forestille sig at debatten foregik i en særskilt tråd om eks. de sidste mange års transfers eller om ledelsen, eller om træneren?

Og ikke i en tråd der normalt forestilles at handle om spillere der kommer enten ind eller ud :-)

henker

Indlæg af henker »

Derfor må vi hjælpes ad og finder de rette spiller ind.. 😊

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Du bliver jo nødt til at forholde dig til, hvilken rolle spillerne er tiltænkt. Det virker til, at du bare kategoriserer alle, som ikke har spiller, som negativ. Men der er jo kæmpe forskel på, om man henter en spiller, som man forventer bliver en profil, fx Kadlec, eller en spiller til bredden for at lukke et hul i truppen, fx Dickoh. Hvis vi fx ser på målmandsposten, så blev Marco Priis hentet ind som 3. keeper, dvs at det ikke på nogen måde blev hentet ind for at skulle spille. Han var en billig sikring af, at vi i et worst case scenario ikke skulle sætte en U19-målmand ind. Den rolle udfyldte han fint, og der blev heldigvis ikke brug for ham. Det synes jeg ikke, man kan vurdere som en negativ effekt. Det er som forventet - hverken mere eller mindre. Hvis vi så sammenlinger med Mikkel Andersen, så blev han hentet ind som reservekeeper. Ift den rolle har han da langt overgået forventningerne og har i en længere periode ageret habil førstekeeper. Det kan da ikke andet, end at være en positiv signing.

Så hvis du vil lave en seriøs vurdering, bliver du nødt til at vurdere spillerne ud fra de intentioner, der var med at hente dem. Der er forskel på, om det er profiler, trupspillere eller talenter vi henter. Et eksempel er Borring, som blev hentet ind som en trupspiller, og har bidraget med 27 kampe, 3 mål og 4 assists. Hvordan kan du vurdere det som negativt?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kadlec vi tjente 11 mio på at have i 11 måneder vil jeg også betegne som en succes, eller i hvert fald over middel gevinst.
osv.

Hvis vi skal se lidt fremad, hvordan er ulvegravens syn på vores kantspillere,
Lidt mere konkret tror ulvegraven Rilwan, Wikheim og Mabil er i klubben, når vi når til september?

og evt. styrkeforrhold i forhold til Borring, Kroon, Thycosen og Anderson?

Brugeravatar
JEP

Indlæg af JEP »

Steffen am skrev:Hvis vi skal se lidt fremad, hvordan er ulvegravens syn på vores kantspillere,
Lidt mere konkret tror ulvegraven Rilwan, Wikheim og Mabil er i klubben, når vi når til september?

og evt. styrkeforrhold i forhold til Borring, Kroon, Thycosen og Anderson?
Godt forslag til debat Steffen! [emoji4]
Personligt tror jeg at det bare er Rilwan af de tre første som er i klubben til sommer. Rilwan præsterer på et tilstrækkeligt godt niveau til suppen, men jeg tvivler på at han kan lægge mere på i sit spil, så han kan gøre sig gældende i bedre ligaer. I bedste fald laver han en "Izunna" og kommer hurtigt retur.
Wikheim er for ustabil og falder ofte ud af kampene. Jeg ser ham desuden ikke kæmpe hårdt nok for resten af holdet. Han rejser tilbage til Gent eller skifter hjem til Norge.
Mabil har da præsteret godt i Esbjerg, bevares, men jeg anser ham stadig til at være sidst i køen omkring spilletid efter de nye Kroon, Thycosen og Anderson. Læg dertil at han bare har præsteret i Esbjerg, da de oftest spiller på omstillinger, mens FCM oftest spiller possession-bold med meget fokus på boldomgangen omkring modstanderens felt. Her anser jeg Mabil som værende den klart svageste af de tidligere nævnte. Derfor tror jeg at Mabils aftale med Esbjerg bliver gjort permanent, selv hvis Esbjerg må en tur ned i 1. Division.
Borring udfylder sin rolle på holdet til UG. Alle ved at han ikke er en starter, hvis de bedste 11 er klare. Han går frygtløst til opgaven hver gang han får chancen og får udbytte med mål eller assists oftere end hvad de fleste giver ham credit for.

Med hensyn til styrkeforholdene mellem de nye Kroon, Thycosen og Anderson, så forventer jeg uden tvivl at Kroon bliver starter, med Anderson som første reserve. Thycosen får til sidst lov til at komme ind når de tre på toppen skal have et hvil.

Vi har helt glemt Bruninho. Han har for mig været årets skuffelse. Endda mere end Kadlec og VdV. Jeg er absolut ikke overbevist om at han er værd at satse på, hvorfor jeg håber at man sender ham retur til Kina.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Sandor Clegane aka The Hound: "Fuck the King!" :evil:

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg tænker vi skal skrive med Bruninho.
Vi skal dog ikke signe ham som angriber, men venstre kant. Han vil gerne arbejde hårdt, hvilket vi så mod FCK, og så har han et uhyggeligt vdnstreben. Borring er sub og bliver ikke mere end det.

Wikheim skal sendes retur, da han ikke har det fornødne fighter gen ej heller kompetencerne til at udfylde det vi kræver af vores kantspillere.

Dermed har vi Bruninho til venstre med Borring som sub. På højre har vi Rilwan med Kroon som sub. I karantæne og ved skader kan vi sluse Mikael Anderson stille og roligt ind.
Farvel til Mabil og Wikheim.

Sådan her tænker jeg holdet skal se ud, hvor det vigtigste sted at opgradere er på angriberpositionen og så få Halsti byttet ud med en stærk profil. Ellers anser jeg holdet som udfordrer til guld og sølv.
RVD og JP må skiftes til at styre midtbanen, da de er oppe i alderen. Synes JP har set slidt ud i nogle kampe, så han skal skånes en smule, så vi kan se hans høje niveau hver gang han spiller og det samme med RVD.

Stærkeste start 11?
System 4-3-3
Johan Dahlin
Rasmus Nissen, Kristian Riis, Kian Hansen, Philip Novak
Rafael Van der Vaart, Tim Sparv, Mikkel Duelund
Rilwan Hassan, Paul Onuachu, Bruninho

Bænk/reserver:
Kenneth Falkesgaard, Andre Rømer, Jonas Borring, Mikael Anderson, Jakob Poulsen, Markus Halsti, Simon Kroon, Marc Dal Hende, Janus Drachmann.

Sahl

Indlæg af Sahl »

henker skrev:
28. apr 2017, 18:25
Thorup manager karirer :

ESBJERG FB 2011-2013 (80 Kampe) snit 1,85 point pr kamp.
DANMARK U21 2013-2015 (23 Kampe) snit 1,87 point pr kamp.
FC MIDTJYLLAND 2015- i dag (90 Kampe) snit 1,67 point pr kamp.

det siger nu også noget at Thorup passer ikke ind til fcm´s dna - og forstår ikke hvordan fc Midtjylland skal spilles. det er ret skræmmende ringe restultater Thorup har nu lavet snit pr kamp.. det er hans dårligst... derfor er det bedre at han skal videre i sommer - det tror jeg ikke på så længe ledelsen er stædig... så tror jeg nok at vi får samme tur til næste sæson som nu... (det er hvad jeg tænker)
Henker statistikker siger ikke alt! der er for mange variabler indblandet i det du skriver om. (så det er næsten ligegyldigt)
Man kan dog undre sig over (helt uden statistikker) om hvorvidt Thorup passer ind i vores DNA eller snarere om hvorvidt de spillere vi har pt. passer ind i Thorups system og tanker. Jeg er ikke fan af Thorup og hans måde, at tænke fodbold på! Men jeg tror han bliver også efter sommer og hvis det sker, så kommer der massive udskiftninger, så vi får spillerede ind der passer til Thorups setup (vi har allerede set en lille forsmag på dette)

Det er jo tydeligt, at vi faktisk har spillet bedre den sidste stykke tid også hvis man tager den fighter vilje med som en del har bidraget med. Det må selv jeg erkende, at der har været.

Jeg sagde inden vi startede sæsonen, at top6 + klare sig godt i pokalen er alt jeg kunne forvente med den trup vi har! (de skal jo spilles sammen og med Thorup også ændre spillestil) Det har vi indfriet. At jeg ikke er glad for det taktiske udspil og synes det ofte bliver en kedelig omgang fodbold er noget andet. Hvis Thorup ikke formår, at klare sig bedre i næste sæson, så tror jeg han er væk meget hurtigt.

Med hensyn til hvad vi mangler, så tror jeg simpelthen at der skal en angriber mere ind og så er vi nødt til, at overveje om hvorvidt vi skal satse ungt i forsvaret eller have en erfaring mand ind. Jeg tror også vi i sidste ende kan komme til, at mangle ind på kanten (det lyder vildt, men jeg tror der kommer mange udskiftninger)

Sahl

Indlæg af Sahl »

Lupus1999 skrev:
29. apr 2017, 12:18
Jeg tænker vi skal skrive med Bruninho.
Vi skal dog ikke signe ham som angriber, men venstre kant. Han vil gerne arbejde hårdt, hvilket vi så mod FCK, og så har han et uhyggeligt vdnstreben. Borring er sub og bliver ikke mere end det.

Wikheim skal sendes retur, da han ikke har det fornødne fighter gen ej heller kompetencerne til at udfylde det vi kræver af vores kantspillere.

Dermed har vi Bruninho til venstre med Borring som sub. På højre har vi Rilwan med Kroon som sub. I karantæne og ved skader kan vi sluse Mikael Anderson stille og roligt ind.
Farvel til Mabil og Wikheim.

Sådan her tænker jeg holdet skal se ud, hvor det vigtigste sted at opgradere er på angriberpositionen og så få Halsti byttet ud med en stærk profil. Ellers anser jeg holdet som udfordrer til guld og sølv.
RVD og JP må skiftes til at styre midtbanen, da de er oppe i alderen. Synes JP har set slidt ud i nogle kampe, så han skal skånes en smule, så vi kan se hans høje niveau hver gang han spiller og det samme med RVD.

Stærkeste start 11?
System 4-3-3
Johan Dahlin
Rasmus Nissen, Kristian Riis, Kian Hansen, Philip Novak
Rafael Van der Vaart, Tim Sparv, Mikkel Duelund
Rilwan Hassan, Paul Onuachu, Bruninho

Bænk/reserver:
Kenneth Falkesgaard, Andre Rømer, Jonas Borring, Mikael Anderson, Jakob Poulsen, Markus Halsti, Simon Kroon, Marc Dal Hende, Janus Drachmann.
Jeg tror ikke på, at hverken Novak, Hassan eller Bruninho er her efter sommer og potentielt heller ikke Paul. (du kan dog have en god pointe i Bruninho som wing kunne være brugbart, men ønsker vi at betale et højt beløb og løn for det?)

Låst