Re: SL (S): Midtjylland vs. SønderjyskE

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Runde 28

Det Praktiske:
Tid: Søndag d. 09/04 kl. 13:00.
Sted: MCH Arena
Vejret: Sol, 12-14 grader og let brise (4 m/s)
Dommer: Jørgen Daugbjerg
Medie: Eurosport, Dplay og Radioens P3
Billet: https://billetsalg.fcm.dk/

Karantæner:
Midtjylland: Ingen
SønderjyskE: Ingen

Skader:
Midtjylland: Kristian Riis skadet - Borring, Sparv og VdV tvivlsomme
SønderjyskE: Casper Olesen og Eggert Jonsson skadet

Bud på start XI'er
4-2-3-1
Billede

Bænk: Dahlin, Nicolaisen, Dal Hende, Rømer, Anderson, Kroon, Thycosen, Bruninho
(bemærk 19 mand)

Sidste kamp mod SønderjyskE
0 - 1 i Haderslev, kampen man kan diskutere om havde meget med fodbold at gøre.
http://www.bold.dk/fodbold/kamp/soender ... /12786274/

God Kamp

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Re: Re: SL (S): Midtjylland vs. SønderjyskE

Indlæg af Flodisar »

Startelva:
Dahlin, NK, Kian, Halsti, Novák, Drachmann, Poulsen, Duelund, Hassan, Borring, Onuachu

Bänk: Andersen, Nicolaisen, Rømer, Dal Hende, Kroon, Wikheim, Bruninho
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

Philipjensen

Indlæg af Philipjensen »

Det var en dejlig kamp. Masser power og lyst til at spille. Jeg er vild med de lange diagonalbolde fra Drachmann. Jeg får lidt længere løg af at TV-producerne skifter så meget over på VdV. Halsti er langsom, men får placeret sig rigtig godt. Onuachu skal ikke lade rosen stige sig til hovedet, men også huske at aflevere bolden, bare engang i mellem.

Christian

Indlæg af Christian »

Svært ikke at være optimistisk.

Dejligt med en sejr igen.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Lækkert med en 3-1 sejr :)

Blev desværre begrænset til kun at følge med i radionen.
Hvordan så i kampen, er resultatet et korrekt afbillede af kampen?

Hvad sker der i situationen med Duelund?

Ifølge radio speakeren var der ild i NK og Paul i dag, kampens spillere?

Dahlin, hvordan så han ud?
Troede egentlig Andersen var blevet 1. målmand, men er måske ikke helt sådan, eller i hvert fald åben kamp.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Steffen am skrev:
9. apr 2017, 15:01

Troede egentlig Andersen var blevet 1. målmand, men er måske ikke helt sådan, eller i hvert fald åben kamp.
Fuld fortjent sejr.

NK var mom, og Paul var et bæst igen.

Dahlin havde ikke det store at lave og uden skyld i målet. De snakkede om at Dahlin blev valgt pga. han er bedre med fødderne.

Noe

Indlæg af Noe »

Christian skrev:
9. apr 2017, 14:59
Svært ikke at være optimistisk.
Ulvegraven skrev: Hold my beer..
;)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Tak for svaret Vijen :)

mrjelle
Geografisk sted: Herning

Indlæg af mrjelle »

Personligt er jeg dybt imponeret af Halsti, han er så rolig og det smitter af på resten af forsvaret.
Desuden virker han stærkt i dueller, og spiller bare en fejl fri kamp som jeg ser det.
Vi er kun blevet bedre efter han er kommet i midterforsvaret.

Vijen

Indlæg af Vijen »

mrjelle skrev:
9. apr 2017, 15:42
Personligt er jeg dybt imponeret af Halsti, han er så rolig og det smitter af på resten af forsvaret.
Desuden virker han stærkt i dueller, og spiller bare en fejl fri kamp som jeg ser det.
Vi er kun blevet bedre efter han er kommet i midterforsvaret.
Enig, han er blevet skarpere af at få noget mere spilletid. Vil dog mene at han bliver udstillet, når angriberen kan bruge fart imod ham.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Fin kamp og en fortjent sejr. Dog synes jeg, at vi giver mere væk defensivt end vi har gjort i de seneste kamp. Igen blev der sløset i opspillet og det kunne godt have kostet. Offensivt producerer vi fint, og scorer nogle flotte mål. Halsti klarer det bedre end jeg forventede, og endelig matcher hans spil med cv'et. Paul har forhåbentlig fået omvendt de sidste tvivlere, selvom han også i dag træffer et par dårlige beslutninger, men det skal der være plads til, hos en spiller i den alder.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Super dejlig kamp og sejr i dag. Sa... dejligt at se noget godt fodbold på MCH Arena igen. Og så endda i solskin 😀.

/Cortez

Sniper

Indlæg af Sniper »

Steffen am skrev:

Jeg så for første gang i rigtig lang tid (jeg så ikke pokalkampen i onsdags :oops: ) et Fcm hold med power og attitude.

Både NK og Poul spillede en rigtig god kamp. Det er tydeligt at se at Poul har fået selvtillid igen, han skal stadig forbedre sig i afleveringer og placering, men dejligt at han har fået tur i den. NK spiller rigtig godt for tiden.
Jeg synes også Drachmann viser hvorfor han er hentet til. Jeg er allerede meget mere tryg ved ham på den defensive end med Rømer.
Dahlin gjorde det ok i mine øjne, målet kunne han ikke gøre noget ved, ikke den store forskel på ham og Mikkel.
Halsti, som jeg før har været efter, gjorde det også ok i midterforsvaret, ville dog ønske det var Nicholaisen der havde fået chancen istedet efter Riis skade.
Jeg begriber stadig ikke hvorfor Borring får alt den spilletid, hvorfor prøver man ikke Kroon fra start?
Dal Hende fik endelig debut, på fløjen og vidste lidt af den power han bringer, han skal nok blive en gevinst for holdet.
Duelund spillede en lidt anonym kamp men havde dog stadig et par gode momenter bla ved NK´s mål og selv havde han et godt skud på mål.
Synes vi spillede en rigtig god kamp idag alt taget i betragtning. Dejligt at se spillet er forbedret og vi viser noget kampgejst.
Alt i alt en positiv oplevelse og en god dag på stadion, ærgeligt der kun var 6500 :fcm:

Sniper

Indlæg af Sniper »

Retter lige mig selv inden andre gør det.
Dal Hende har selvfølgelig fået debut, sorry.

Philipjensen

Indlæg af Philipjensen »

Sniper skrev:
9. apr 2017, 16:08
Steffen am skrev:

Jeg så for første gang i rigtig lang tid (jeg så ikke pokalkampen i onsdags :oops: ) et Fcm hold med power og attitude.

Både NK og Poul spillede en rigtig god kamp. Det er tydeligt at se at Poul har fået selvtillid igen, han skal stadig forbedre sig i afleveringer og placering, men dejligt at han har fået tur i den. NK spiller rigtig godt for tiden.
Jeg synes også Drachmann viser hvorfor han er hentet til. Jeg er allerede meget mere tryg ved ham på den defensive end med Rømer.
Dahlin gjorde det ok i mine øjne, målet kunne han ikke gøre noget ved, ikke den store forskel på ham og Mikkel.
Halsti, som jeg før har været efter, gjorde det også ok i midterforsvaret, ville dog ønske det var Nicholaisen der havde fået chancen istedet efter Riis skade.
Jeg begriber stadig ikke hvorfor Borring får alt den spilletid, hvorfor prøver man ikke Kroon fra start?
Dal Hende fik endelig debut, på fløjen og vidste lidt af den power han bringer, han skal nok blive en gevinst for holdet.
Duelund spillede en lidt anonym kamp men havde dog stadig et par gode momenter bla ved NK´s mål og selv havde han et godt skud på mål.
Synes vi spillede en rigtig god kamp idag alt taget i betragtning. Dejligt at se spillet er forbedret og vi viser noget kampgejst.
Alt i alt en positiv oplevelse og en god dag på stadion, ærgeligt der kun var 6500 :fcm:

Lige en bemærkning til det med Borring. Borring arbejder hårdere end andre og er bedre på defensive dødbolde end mange andre i truppen. Desuden er alternativet til Borring Gustav Wikheim, som endnu ikke er på kontrakt i klubben. Jeg mener at Borring har sine mangler, men han laver oplægget til det andet mål.
En anden diskussion som det måske ikke er værd at gå ind i dette forum er spørgsmålet om målmandsposten. Vi ser ikke meget til Dahlin i dag, af gode GODE grunde, men jeg vil smide mine lodder til fordel fo Mikkel Andersen, af den simple årsag at jeg kan lide en målmand der er god med hænderne og som kan gribe ind i feltet.

Besvar