Jess Thorup.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Kent »

Imamovic skrev:
20. mar 2017, 10:52
Kent skrev:
20. mar 2017, 10:23
Ved godt, at det er meget moderne med alternative facts mv., men det er bare vigtig at rydde lidt op i de største faktuelle fejl, så den berettigede diskussion af Thorups fremtid i det mindste foregår ud fra fakta. Derfor vil jeg lige påpege, at Kian altså aldrig har spillet under Glen. Så den urokkelighed du taler om, var med Thorup som træner.
Hej Kent,

Jeg beklager, du har fuldt ud ret, Kian har ikke spillet i FCM under GR.
I den sætning æder jeg mine ord i mig igen -Men set for mig er den spiller vi havde dengang ikke den samme længere, han har udviklet sig i en negativ retning, med Thorup som træner.
Enig i, at Kian ikke er så god, som i starten. Men jeg er ikke overbevist om, at det er Thorups skyld. Kian er ikke en leder, og har brug for at spille sammen med en leder. Kians kvalitet er faldet i takt med kvaliteten af hans makkere. Samtidig har vi så stort set siden sommer manglet kvalitet på den beskyttende 6'er position, som heller ikke har gjort livet som midterforsvarer lettere. Så min forklaring på Kians dårligere præstationer handler om, at han har været omgivet af dårligere spillere halvsæson for halvsæson (Erik > Bodurov > Banggaard > Riis). Det har kostet. Han er desværre ikke er spiller, der går forrest og løfter de andre i modgang, men tværtimod bliver ramt af det selv.
Det er helt fair, hvis man ikke er enig i min forklaring, men så synes jeg i det mindste, at man skal argumentere lidt for sin holdning. Det er sgu lidt for let bare at sige: Kian er blevet dårligere + Thorup er træner = Thorup er årsag til at Kian er blevet dårligere. Hvordan har Thorup gjort Kian dårligere og hvad gør Thorup nu, som er anderledes end i starten med Kian?

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
20. mar 2017, 12:40
Imamovic skrev:
Kent skrev:
Ved godt, at det er meget moderne med alternative facts mv., men det er bare vigtig at rydde lidt op i de største faktuelle fejl, så den berettigede diskussion af Thorups fremtid i det mindste foregår ud fra fakta. Derfor vil jeg lige påpege, at Kian altså aldrig har spillet under Glen. Så den urokkelighed du taler om, var med Thorup som træner.
Hej Kent,

I den sætning æder jeg mine ord i mig igen -Men set for mig er den spiller vi havde dengang ikke den samme længere, han har udviklet sig i en negativ retning, med Thorup som træner.
Enig i, at Kian ikke er så god, som i starten. Men jeg er ikke overbevist om, at det er Thorups skyld. Kian er ikke en leder, og har brug for at spille sammen med en leder. Kians kvalitet er faldet i takt med kvaliteten af hans makkere. Samtidig har vi så stort set siden sommer manglet kvalitet på den beskyttende 6'er position, som heller ikke har gjort livet som midterforsvarer lettere. Så min forklaring på Kians dårligere præstationer handler om, at han har været omgivet af dårligere spillere halvsæson for halvsæson (Erik > Bodurov > Banggaard > Riis). Det har kostet. Han er desværre ikke er spiller, der går forrest og løfter de andre i modgang, men tværtimod bliver ramt af det selv.
Det er helt fair, hvis man ikke er enig i min forklaring, men så synes jeg i det mindste, at man skal argumentere lidt for sin holdning. Det er sgu lidt for let bare at sige: Kian er blevet dårligere + Thorup er træner = Thorup er årsag til at Kian er blevet dårligere. Hvordan har Thorup gjort Kian dårligere og hvad gør Thorup nu, som er anderledes end i starten med Kian?
Jeg har længe holdt hånden over JT, men min tålmodighed stoppede i Ålborg kampen.

At Thorup kan genrejse sig selv og holdet ser jeg som, at der er 20 procent chance for, kan ledelsen, fans og sponsorer leve med det ?

Jeg ser Thorup som en gammel lp afspiller hvor der er kommet et hak i pladen, den gøre igen og igen og igen i samme hak, når man hører ham udtale til pressen som f.eks. i går, jamen så kunne man lige så godt have afspillet det han sagde efter aab kampen.

CS skal passe på at han ikke kommer til at ligne komiske ali.

Kan ledelsen leve med af fans og sponsorer begynder at falde fra ??

Imamovic

Indlæg af Imamovic »

Kent skrev:
Imamovic skrev:
Kent skrev:
Hej Kent,

Det er da på alle måder Thorup som skal opfange at Kian falder i kvalitet, og skal gøre noget for at hindre det!
Naturligvis kræver det noget fra spillerne, men det er Thorup som skal have det overordnede billede af hvordan truppen skal og kan skrues sammen, samt hvem performer hvordan, og hvorfor performance falder!?
Kian kom fra Nantes, hvor niveauet er betydeligt højere, han kunne opretholde det niveau i en periode, her skal træneren sørge for at han bliver udfordret på den rigtige måde, og sørge for at niveauet på spilleren ikke begynder at være faldende.
Personligt ville jeg gerne have at Kian fik en kamp på bænken, bare for at finde ud af at det er sjovere på banen!

Det er heller ikke Kian som skal være en leder, det er Thorup, Thorup skal formidle det til anføreren, som skal hjælpe med at de ting bliver udført.
Det er motivationen som er væk for Kian, og det kan man tydeligt se igår, hvor han blive vinket op for at tage det lange indkast, her kan man tydelig se i både hans første reaktion og hans løb at tanken går på "hvad er meningen med det, vi får alligevel intet ud af det"-agtigt.
Det var noget jeg personligt var utilfreds med at se, at den gnist som det kræver er væk, og lysten er nærmest ikke eksisterende.

Jeg er dog enig med dig at de spillere han "får lov" til at spille med er i dalende kvalitet, især Banggard var slem.
Erik og Bodurov ser jeg meget ligeligt, var hvertfald rigtig glad for Bodurov var i FCM, og gad godt se at han var blevet også!
Riis ser langsom ud til tider, men han kæmper, er ung og der er stort potentiale i ham.

Der er intet anderledes i det Thorup gør nu, som han gjorde dengang, og nettop DER er problemet!
En træner som ikke forsøger sig med andre idéer og forsøger at finde løsninger på problemerne. -Var han en dygtig træner, så havde han gjort noget ved den nedadgående kurve for de enkelte spillere.

Jeg syntes dog at Duelund på det seneste er begyndt at blomstre, men lige med Duelund er det meget enten eller. Enten viser han sig fra en rigtig god side, eller også spiller han en dårlig kamp. :(

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Og det med det lange indkast og løb over 50 meter for at kaste det...... Skulle vi ikke snart tage endelig og begrave det. Det var en riddersholm-Priske-ting, der virkede en gang.... Det det gør nu, er ene og alene ekstra meter til kian samt INTET resultat i jeg ved snart ikke hvor mange kampe... Det bedste var da igår da man gjorde klar til et af slagsen med 30 sekunder tilbage af tillægstiden... Så fik man lige nøjagtig 10 sekunder til at lave udligningen i istedet for 30 sekunder...

Det er simpelthen høne uden hoved.... Så meget for Bak Bak og Thorups kreative inputs....!!

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Lad os hente Priske tilbage som cheftræner ;-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

hviid skrev:
20. mar 2017, 08:49
Er faktisk lidt overrasket over, at ingen herinde snakker om expected points, da det normalt er det, som Ankersen hiver frem i sine vurderinger. Vores expected points bør være højere, end de 6 point, vi har fået i foråret, da spil og chancer har været til mere. Mit bud er et sted mellem 8 og 9 point (tre point mod Viborg, 1 point mod LB og AaB, 1-3 point mod Randers og FCN).
Der er måske nogle svar her, du vil kunne finde interessant i forhold til expected points.
Kan måske også være et læs værd for dem der bare gerne vil vide om Thorup bliver fyret.

Der har vist været en lille uformel "spørg formanden snak"
https://twitter.com/RasmusAnkersen

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Her er statistikken, som Thorup, CS og RA ikke kan løbe fra, hvor er det kedelig at høre på CS og RA, i vinter gjorde man op med efteråret, som ikke var tilfredsstillende, nu er foråret startet i samme dur.

CS og RA snakker uden om, det skal de vel også gøre, men det er jammerligt, at høre på, at de mener FCM skulle have haft flere point. :lol: :lol:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... et/6580928

Hvis det havde været i FCK havde man smidt træneren på porten og sikkert også i Brøndby.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

JBT skrev:
20. mar 2017, 10:32
henker skrev:
20. mar 2017, 07:17
Synes at det er mest pinligt at vi køber tre spillere fra sønderjyske, dog alligevel vandt de igår, kan JT dog alligevel ikke finde ud af at vinde nogle kampe. ?!?
Thorup har aldrig bedt om disse spillere. Det har Steinlein og Ankersen i fællesskab ud fra deres særlige evner til at udrette en studehandel og hvad de nu ellers har lyst til at finde. Hvad der bliver sagt at både spillerkøb og træner efterfølgende er mindst det halve en facade udfra forudsætninger om hvad de tror og forventer, da de under radaren nok ikke helt kender sandheden. Selv hvis de gør, skal de selvfølgelig vise at det oprigtigt virker som det mest naturlige. Men pengene har også en del at sige for nogle der måske ikke havde forventet at ende i denne klub.

Enhver kan se at træneren i FCM ikke har nogen som helst indflydelse på det materiale der blive indkøbt givet, men derfor hænger han nu alligevel med ideen hvis der skulle gå lort i den. Det er flot. Det er rigtigt flot. Hele vejen op gennem hierakiet bliver der nikket som var det dukker. Håber Benham eller en anden profileret ser lyset hurtigst muligt.
Har du noget belæg for, at Thorup blot er tildelt spillerne uden selv at ville have dem?
Det vil jeg da gerne høre meget mere om !
FCM!
FCM!
FCM!

henker

Indlæg af henker »

Kent skrev:
Jeg synes efterhånden at det virker lidt voldsomt i min verden at thorup og steinlein giver fcm fans kold skuldre. Og fastholde den, det er næsten som om at det er foragte at de ikke vil indser hvad fcm fans mener om thorup og steinlein. Hvis det var mig, havde jeg ikke kommet til stadion, så længe bestyrelsen, team og træner søtter fans. For vi som fans støtter jo også hold. Og det finder jeg mig ikke i at thorup og steinlein giver os kold skuldre og vil ikke erkende at fans har ret for længe siden.. Dog ikke gøre noget ved det.. Det kan jo ikke være bekendt??

henker

Indlæg af henker »

Efter at have læst i net avis - altså.. :-)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

henker skrev:
20. mar 2017, 16:55
Efter at have læst i net avis - altså.. :-)
Så da du deltog i fanforum i sidste uge, hvor du havde mulighed for at diskutere og stille spørgsmål til både Steinlein og Thorup, da fik du en kold skulder? Og Ankersen der de sidste par timer har svaret en masse utilfredse folk på twitter, han har også ignoreret dig? Det er sgu lidt ærgerligt, for jeg er da sikker på, at du har nogle indsigter, som de har misset.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
Imamovic skrev:
Kent skrev:
Hej Kent,

Meget enig i dette. Noget der har undret mig hele Kians tid i FCM er den manglende kvalitet i hans afleveringer op i banen. Nogen gange tror man ikke han ville kunne ramme en ladeport fra 3 meters afstand. Det er set før hos forsvarspillere, men Kian kom fra Nantes i den franske liga hvor han ofte spillede 6'eren. Hvis hans afleveringer var af samme skuffe dengang så havde han nok ikke fået mange minutter på banen.

Måske jeg bare lider af selektiv hukommelse..men jeg har undret mig meget længe.

Vi mangler i den grad nogen ledere som tager skeen i egen hånd og uddeler verbale øretæver når det er tiltrængt og går forrest i modgang. Fuldstændig enig i at Kian er typen der gemmer sig, og det er der intet galt i, for giver man ham en at læne op af, så er han jo en glimrende spiller. Vi mangler "bare" manden der kan erstatte Erik.

Jeg er på ingen måde enig i de ting ledelsen har foretaget sig siden Glen skred, men jeg vil gerne rose dem for at de trods ikke gemmer sig. Jeg synes det er fornemt at RA går ud og møder fansene for at fortælle tingene fra ledelsens synspunkt.

Vedrørende "expected points". For at lave expected points er man også nødt til at expected goals. Jeg kunne godt tænke mig at komme dybere ind i Benhams computer hvad det angår. I nordamerikansk ishockey er der kommet nogle nye modeller hvor man tager højde for afslutterens kvalitet. Hvis afslutteren ikke har nok kampe på CV'et så man har et fornuftigt statistisk grundlag, så tilføjer man gennemsnitscore.

Pointen er at hvis eks en Poul Onuachu eller en Ronaldo får de samme chancer, så er udfaldet af scoringer formodentlig ikke ens, heller ikke på den lange bane. Det er "expected goals" nødt til at tage højde for.

Desuden vil der altid ligge en svaghed i at de enkelte situationer er genstand for subjektivitet og derfor kan man altid stille spørgsmålstegn ved slutproduktet.

For at komme on-topic så tror jeg simpelthen ikke på at Thorup bliver fyret. Jeg er og har altid været af den opfattelse at ansættelsen af Thorup var en meget stor fejl. Desværre så tror jeg ikke at den fejl er nem at rette op på, fordi som jeg tidligere har nævnt, så er klubbens holdning til spillerindkøb noget der skræmmer fluerne væk. Så er der stort set kun dem tilbage som andre ikke vil lege med - hvis jeg skal være lidt grov :)

Jeg er meget lidt positiv over tingenes tilstand og jeg synes at Steinleins sidste vindue var det klart dårligste i hans tid som sportschef, fordi vi stod tilbage med to vigtige positioner med store mangler. Midterforsvaret og angrebet. Jeg krydser fingre for at vi kan finde lidt momentum i medaljespillet og i sidste ende kvalificere os til EL. Bronzemedaljer er jeg ret ligeglad med i den sammenhæng
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

974

Indlæg af 974 »

FCM2000 skrev:
20. mar 2017, 15:27
Her er statistikken, som Thorup, CS og RA ikke kan løbe fra, hvor er det kedelig at høre på CS og RA, i vinter gjorde man op med efteråret, som ikke var tilfredsstillende, nu er foråret startet i samme dur.

CS og RA snakker uden om, det skal de vel også gøre, men det er jammerligt, at høre på, at de mener FCM skulle have haft flere point. :lol: :lol:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... et/6580928

Hvis det havde været i FCK havde man smidt træneren på porten og sikkert også i Brøndby.
En lille pointe som mange sådan set (trods alt) misser lidt i forhold til point imod de andre TOP6 hold er, at vi har taget 4 point mod Randers og AaB.
Havde én af disse sejre endt med et nederlag, så var det hold jo faktisk endt i TOP6 :-)
Jeg er personligt ret glad for at AaB ikke endte der ;-)

Sander

Indlæg af Sander »

Har lige hørt at Thorup stopper efter denne sæson og at FCM skriver med tidligere Bundesliga træner. Det er van der Vart der via sit netværk har skabt kontakten. Håber snart at det bliver bekræftet.

974

Indlæg af 974 »

Sander skrev:
1. apr 2017, 17:53
Har lige hørt at Thorup stopper efter denne sæson og at FCM skriver med tidligere Bundesliga træner. Det er van der Vart der via sit netværk har skabt kontakten. Håber snart at det bliver bekræftet.
Godt med dig ;-)

Tvivler stærkt på at man vil melde det ud på et tidspunkt som nu :lol:

Låst