Kent skrev: ↑20. mar 2017, 12:40
Imamovic skrev: ↑20. mar 2017, 10:52
Kent skrev: ↑20. mar 2017, 10:23
Ved godt, at det er meget moderne med alternative facts mv., men det er bare vigtig at rydde lidt op i de største faktuelle fejl, så den berettigede diskussion af Thorups fremtid i det mindste foregår ud fra fakta. Derfor vil jeg lige påpege, at Kian altså aldrig har spillet under Glen. Så den urokkelighed du taler om, var med Thorup som træner.
Hej Kent,
Jeg beklager, du har fuldt ud ret, Kian har ikke spillet i FCM under GR.
I den sætning æder jeg mine ord i mig igen -Men set for mig er den spiller vi havde dengang ikke den samme længere, han har udviklet sig i en negativ retning, med Thorup som træner.
Enig i, at Kian ikke er så god, som i starten. Men jeg er ikke overbevist om, at det er Thorups skyld. Kian er ikke en leder, og har brug for at spille sammen med en leder. Kians kvalitet er faldet i takt med kvaliteten af hans makkere. Samtidig har vi så stort set siden sommer manglet kvalitet på den beskyttende 6'er position, som heller ikke har gjort livet som midterforsvarer lettere. Så min forklaring på Kians dårligere præstationer handler om, at han har været omgivet af dårligere spillere halvsæson for halvsæson (Erik > Bodurov > Banggaard > Riis). Det har kostet. Han er desværre ikke er spiller, der går forrest og løfter de andre i modgang, men tværtimod bliver ramt af det selv.
Det er helt fair, hvis man ikke er enig i min forklaring, men så synes jeg i det mindste, at man skal argumentere lidt for sin holdning. Det er sgu lidt for let bare at sige: Kian er blevet dårligere + Thorup er træner = Thorup er årsag til at Kian er blevet dårligere. Hvordan har Thorup gjort Kian dårligere og hvad gør Thorup nu, som er anderledes end i starten med Kian?
Det er da på alle måder Thorup som skal opfange at Kian falder i kvalitet, og skal gøre noget for at hindre det!
Naturligvis kræver det noget fra spillerne, men det er Thorup som skal have det overordnede billede af hvordan truppen skal og kan skrues sammen, samt hvem performer hvordan, og hvorfor performance falder!?
Kian kom fra Nantes, hvor niveauet er betydeligt højere, han kunne opretholde det niveau i en periode, her skal træneren sørge for at han bliver udfordret på den rigtige måde, og sørge for at niveauet på spilleren ikke begynder at være faldende.
Personligt ville jeg gerne have at Kian fik en kamp på bænken, bare for at finde ud af at det er sjovere på banen!
Det er heller ikke Kian som skal være en leder, det er Thorup, Thorup skal formidle det til anføreren, som skal hjælpe med at de ting bliver udført.
Det er motivationen som er væk for Kian, og det kan man tydeligt se igår, hvor han blive vinket op for at tage det lange indkast, her kan man tydelig se i både hans første reaktion og hans løb at tanken går på "hvad er meningen med det, vi får alligevel intet ud af det"-agtigt.
Det var noget jeg personligt var utilfreds med at se, at den gnist som det kræver er væk, og lysten er nærmest ikke eksisterende.
Jeg er dog enig med dig at de spillere han "får lov" til at spille med er i dalende kvalitet, især Banggard var slem.
Erik og Bodurov ser jeg meget ligeligt, var hvertfald rigtig glad for Bodurov var i FCM, og gad godt se at han var blevet også!
Riis ser langsom ud til tider, men han kæmper, er ung og der er stort potentiale i ham.
Der er intet anderledes i det Thorup gør nu, som han gjorde dengang, og nettop DER er problemet!
En træner som ikke forsøger sig med andre idéer og forsøger at finde løsninger på problemerne. -Var han en dygtig træner, så havde han gjort noget ved den nedadgående kurve for de enkelte spillere.
Jeg syntes dog at Duelund på det seneste er begyndt at blomstre, men lige med Duelund er det meget enten eller. Enten viser han sig fra en rigtig god side, eller også spiller han en dårlig kamp.