Jess Thorup.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Jess Thorup.

Indlæg af FCM2000 »

Stig Tøfting var ikke angriber, det er Poul.

Det største problem i FCM er Poul, han er den spiller der har fået flest chancer i FCMs historie, det er som om at træner og ledelse hungre efter at Poul skal skal brage igennem og blive klubbens største salg.

Det er simpelhen useriøst af FCM, og det kan skade klubben på længere sigt. En spiller som VDV er ikke kommet til FCM for at spille gammeldags engelsk.

At han nu har scoret 8 kasser, jamen hvem af os andre havde ikke scoret hvis vi blev placeret på FCMs hold ???

Min mening om Poul er at han hører hjemme i den 4 eller tredje bedste liga i England og spille traditionel engelsk fodbold med lange bolde op i hovedet på en target mand.

Hvis Fcm ikke kval. til europa via medaljer eller pokal, så burde JT være en færdig mand i FCM.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3814
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Kent »

FCM2000 skrev:
18. mar 2017, 20:14

Det største problem i FCM er Poul, han er den spiller der har fået flest chancer i FCMs historie, det er som om at træner og ledelse hungre efter at Poul skal skal brage igennem og blive klubbens største salg.

Det er simpelhen useriøst af FCM, og det kan skade klubben på længere sigt. En spiller som VDV er ikke kommet til FCM for at spille gammeldags engelsk.

At han nu har scoret 8 kasser, jamen hvem af os andre havde ikke scoret hvis vi blev placeret på FCMs hold ???
Jeg synes simpelthen det er træls, at høre på al den Povl Dissing (okay, rimelig gammelfar-ordspilsvits - Paul dishing/Povl Dissing fik I den :D )
Min holdning til Paul kan man finde i andre tråde, men jeg synes ikke, han får den kredit han trods alt fortjener. At score 8 (11 hvis vi tæller alle turneringer) mål på en sæson, er altså ikke noget alle og enhver gør.

Her er en liste over samtlige FCM-angriber, der har scoret 8 mål eller mere på en SL-sæson (tallet i parentes angiver antal sæsoner med mindst 8 mål):

Frank (5)
Zidan (2)
Duncan (2)
Pusic (2)
Skoubo (1)
Christian Olsen (1)
Mogens Laursen (1)
Allan Bak (1)

Det er altså ikke en liste over no-names og alle-og-enhver. Udover døgnfluerne Olsen og Laursen er der tale om nogle af de største og vigtigste spillere i FCMs historie. Ikke at Paul er det. Men man bør anerkende, at han trods alt får scoret et anstændigt antal kasser.

Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: Jess Thorup.

Indlæg af UlvenFraNord »

Det er heller ikke helt fair at en ung fyr som Paul, skal stå til måls for at vi generelt har nogle spilproblemer. Det fungerede jo heller ikke vanvittigt godt med Pusic i efteråret.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 976
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Jess Thorup.

Indlæg af tatoo »

Så sandt som sagt/skrevet Tøffe. Han opsummerer præcis vores tilstand p.t. Graulund og Kjær var efter Aab kampen osse efter os, så det er ikke helt forkert de meninger der ytres her på graven om Thorup og vores spil.

JBT
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Jess Thorup.

Indlæg af JBT »

Det er mig ofte en gåde hvordan folk kan være så "blinde" og snæversynet. Tøfting og resten af fodbold Danmark har absolut ret i deres vurdering af klubben og rigets tilstand pt. FCM fan eller ej.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Steffen am »

JBT skrev:
19. mar 2017, 18:01
Det er mig ofte en gåde hvordan folk kan være så "blinde" og snæversynet. Tøfting og resten af fodbold Danmark har absolut ret i deres vurdering af klubben og rigets tilstand pt. FCM fan eller ej.
Hvem er snæversynet og hvorfor?
Uanset hvilken holdning man har, har modparten vel et argument,
uanset om man er uenig i den endelig vurdering og konklusion?

havbasse
Indlæg: 23
Tilmeldt: 30. aug 2009, 11:03

Re: Jess Thorup.

Indlæg af havbasse »

Nu har JT efterhånden snart stået i spidsen for FCM i 2 år, men hvor har han tilført noget positivt? Kigger vi på JT og hans indflydelse på truppen så kommer der automatisk nogle spørgsmål:

- Spillestil - Hvem kan tilføje tillægsord udover: kedeligt, forudsigeligt, langsomt, idefattigt spil? (har desværre forsøgt at finde nogle positive, men kan slet ikke finde noget)
- Udvikling spillere - Hvem har udviklet sig positivt under JT ledelse? Hvorfor er Olsson, Kadlec, Pusic, Mabil, spillere som nok kunne forstærke de flest hold, væk af forskellige årsager?
- Dødbolde? Førhen vores styrke - hvor er magien fra tidligere år? Vi er under standard i forhold til næsten alle andre hold i ligaen....
- Masser af tidsspilde omkring indkast, hvor KH forsøger at skabe farlige indlæg, hvornår har det sidst skabt chancer/mål? Vi har vel 10-15 styks indlæg pr kamp ....
- Køb (hvis økonomien tillader :-) Messi,, Suarez, Neymar m.fl. og under JT ledelse formentligt et angreb der efter 1/2 år ikke kan splitte et serie 1 hold ad...
- er ledelsen tilfreds? Åbenbart - men hvorfor?

og til CS
- hvornår har man senest haft indkøb der har forstærket truppen?

Hilsen fra en FCM fan der trofast har fulgt Ikast siden midten af 60'erne og frem til nu som 100% FCM fan og stadig vil være det, selvom det pt er frustrerende.....

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Steffen am »

Er spændt på om superligaen kommer igennem black monday (første dag efter grundspillet),
uden trænerfyrringer.

Kent Nielsen, Riddersholm, Olufson, Thorup og Mølby må alle være i en aller anden form for fare.

- Kent Nielsen og OB virkede til i efteråret, at være meget stolpe ud, men i højere grad have fundet rytmen nu
- i Viborg ved ledelsen nok hvad Mølby har at rutte med, mon ikke også han bliver siddende.
- Riddersholm er helt sikkert presset, men hvis ledelsen trækker stikket, ser jeg at de ender lidt i ingenmandsland, uden retning. Ser det ikke ske
- Randers og Olufsen, måske den mest oplagte, og i mine øjne den mindst overraskende. Har været skidt på det sidste, overraskende gledet ud af top 6. Savner klubben allerede Thomas Thomasberg for meget?

Og så selvfølgelig elefanten i rummet
- Thorup
Synes egentlig sagtens jeg kan få øje på argumenter både for og imod.

For fyrring:
- Virkelig dårlig stime af dårlige resultater, resultater fører til konsekvens
- Håb om en trods reaktion forbundet med en fyrring
- At udaftil vise handlekraft
- Klubben vil ikke risikere at ryge ud af de europæiske pladser

Imod fyrring:
- Ledelsen har snakket meget om at man vil forsøge at hæve sig over følelserne, og kigge på statistikkerne.
Det argumentere også imod at man vil lave en fyrring pga. følelserne internt og hos fansene, samt at det virker noget tamt at lave en fyrring for 'kun' at vise handlekraft, til trods for det er efterspurgt.

- En trods reaktion i forbindelse med en trænerfyring er ofte kortvarig. (dog stadig ikke uvæsentlig)

- Statsene
Thorup kan ikke selv gå ind og smider bolden i mål.
Holdet spiller jo godt og kommer frem til chancer, altså er der dele af taktikken der fungerer.
Eftersom der ikke er flere mål (eller i hvert fald point), er der selvfølgelig også noget der ikke fungerer, men er det Thorup den peger på?

- Stats 2.0
Pointene er som bekendt udeblevet og ved det virker dumt at skrive, da vinderen som bekendt har ret, men i hvert fald i denne mandags-træners øjne,
synes jeg spillet i forårets kampe (minus AaB kampen, hvor vi heldige med 1 point), teknisk er kommet på et højere niveau og mere samspillet og nærmest et under at det ikke er blevet til flere point.
Det kan skyldes manglende selvtillid, modvillig dommer, marginaler og vind og vejr vil noget andet og selvfølgelig det taktiske oplæg. Men tvivler alligevel på at Thorup har sagt til hans spillere at de skal have bolden ind i kassen og så smider den af h.... til.

- Fravær
Ledelsen ved selvfølgelig godt Sparv og den signede angriber, der forsvandt, er manglende, og måske ikke helt uvæsentlig.
Omvendt er Thorup ved at få flere unge spillere ind på holdet. Man kan diskuttere om det er med succes, men han har i hvert fald vist at han ikke er bange for at bruge de unge, hvilket ikke kan være helt ligegyldig i ledelsens øjne.

- Årgang 97 er stadig unge


Neutrale observationer:
- Ved man egentlig rent teknisk hvad det vil betyde at fyre Thorup, KBB kan næppe være 'caretaker' eftersom han endnu ikke har færdiggjort sin A-licens?
Lars Knudsen burde dog godt kunne. Men kan være et argument for ikke at fyre Thorup uden i hvert fald at have fundet en ny.

- Hvis det er manglende selvtillid der mangler ved spillerne, er det så trænerens skyld at proppe selvtillid i spillerne?
Hvis ja, er det selvfølgelig et argument for fyrring
hvis nej, omvendt.


Konklusion:
Opstillet således kan det selvfølgelig syne at argumenter vejer lige tungt, det gør de naturligvis ikke.
Jeg kan se dette indlæg nemt kan læses som et forsvar, jeg synes argumenterne står 1-1 eller måske nærmere 2-2.
Resultaterne er udeblevet, og der er grund til at være spændt/bekymret om Thorup bliver fyret.

Et ønske herfra kunne dog lyde på at få frustationer ud i aften, i morgen og måske i overmorgen.
Men vil godt love hvis han ikke er fyret inden mandag midnat, bliver han sæsonen ud.

Så få frustationerne, tankerne og bekymringerne ud nu hvor det virkelig giver mening, så vi ikke skal diskutere det samme efter sæsonen 10 sidste superliga kampe (+ cup kampe)

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Jess Thorup.

Indlæg af henker »

Synes at det er mest pinligt at vi køber tre spillere fra sønderjyske, dog alligevel vandt de igår, kan JT dog alligevel ikke finde ud af at vinde nogle kampe. ?!?

fcmguld2015
Indlæg: 52
Tilmeldt: 17. jul 2015, 07:55

Re: Jess Thorup.

Indlæg af fcmguld2015 »

henker skrev:
20. mar 2017, 07:17
Synes at det er mest pinligt at vi køber tre spillere fra sønderjyske, dog alligevel vandt de igår, kan JT dog alligevel ikke finde ud af at vinde nogle kampe. ?!?
De 3 spillere fra Sønderjyske må være for, at have dem intregreret til næste sæson.
Dal Hende spiller ikke Novak af holdet. Og Novak sælges nok til sommer.
Drachmann er på ingen måde en klar forstærkning i forhold til Rømer.
Måske lidt bedre defensivt til gengæld noget dårligere fremad banen.
Mon ikke Rømer eller Sparv er væk efter sæsonen.

Kroon er nok i en forventning om, at man skiller sig af med
Hassan, Duelund eller Wikheim.

Så set I det lys(hvis det er sådan) kan det jo isoleret set være fornuftigt nok.

hviid
Indlæg: 438
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Jess Thorup.

Indlæg af hviid »

Er faktisk lidt overrasket over, at ingen herinde snakker om expected points, da det normalt er det, som Ankersen hiver frem i sine vurderinger. Vores expected points bør være højere, end de 6 point, vi har fået i foråret, da spil og chancer har været til mere. Mit bud er et sted mellem 8 og 9 point (tre point mod Viborg, 1 point mod LB og AaB, 1-3 point mod Randers og FCN).

Spørgsmålet er så, om antallet af expected points er nok til at opfylde de forventninger, som de havde på forhånd. Her vil jeg mene, at 8-9 point er godkendt, mens 6 point ikke er. Ergo er indsatsen (målt på expected points) nok bestået.

Som mandagstræner er jeg nok på holdet, der vil mene, at vi har brug for noget frisk blod og ny energi på trænerposten, men jeg kan omvendt også godt forstå, hvis Ankersen og Benham vil holde fast i Thorup. Hvis deres analyser siger, at en trænerfyring kun vil hjælpe på kort sigt, så giver det god mening - eksempler på fejlslagne trænerfyringer er der i hvert fald nok af. Igen skal vi huske på, at Benham ejer klubben, og han har bl.a. købt klubben for at afprøve nogle af de statistiske erfaringer han har med fodbold. Han kan ende med at være offer for Gambler's Fallacy og ligne en idiot, mens Tøfting bliver hædret som et fodboldorakel - men i fodbold kan det også hurtigt gå den anden vej.

Imamovic
Indlæg: 15
Tilmeldt: 7. jul 2016, 19:28

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Imamovic »

@Steffen am
Du har ret i mange af de ting du skriver, og for lige at svare på om det er trænerens job at give selvtilliden til at lave mål, så JA! -gu fandne er det sgu da så!!

Forskellen på en chef og en leder er som følge:
Chefen fortæller hvad du skal gøre, og du gør det.
Lederen viser dig og hjælper dig med udførelsen, dvs. man sammenarbejder.

For mig ligger Thorup i den første gruppe, han siger hvad der skal ske, og det sker ikke, hvorfor? -fordi hans koncept er fantasiløst, han skal fyres omgående, og der skal findes en træner som kan få glødet i spillerne tilbage, for de underperformer i STOR grad!
Bare se på en spiller som Kian, han var urokkelig mens Glen var der (korrekt at Svia fortsat var der) -Men han er faldet SÅ meget i niveau, at jeg til tider undrer mig over hvorfor han ikke bliver bænket.
Jakob P. virker ikke som den ledende spiller vi har behov for, og han ender med at være anonym i mange kampe.
Selv en forholdsvis ny spiller som Nissen har mistet gløden, kan da huske de første kampe hvor han erstattede KBB, der var det sgu som at se KBB's søn komme på, samme glød, samme kærlighed og samme PASSION for at VINDE!
Når han ikke målet bankede han jorden blå og gul, i ren frustration over SIG SELV!
Den passion er svulmet væk under JT.

Det virker til at spillerne har opgivet, og det er en LEDERS job at vise dem vejen, tage dem op og vise hvordan tingene skal gøres.

Her er, for mig, JT den HELT forkerte mand at have tæt på sidelinjen!

Jeg havde forventet meget mere af foråret, der var en vinterpause, hvor JT kunne få spillerne i gang, stoppe den dårlige stime og få udført nogle af hans koncepter, her har han (også) fejlet.

Fyr ham, og få en anden ind, gerne her og nu, så vi kan være klar til den nye sæson, for denne ender hverken med Pokal eller EL!

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3814
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Kent »

Ved godt, at det er meget moderne med alternative facts mv., men det er bare vigtig at rydde lidt op i de største faktuelle fejl, så den berettigede diskussion af Thorups fremtid i det mindste foregår ud fra fakta. Derfor vil jeg lige påpege, at Kian altså aldrig har spillet under Glen. Så den urokkelighed du taler om, var med Thorup som træner.

JBT
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Jess Thorup.

Indlæg af JBT »

henker skrev:
20. mar 2017, 07:17
Synes at det er mest pinligt at vi køber tre spillere fra sønderjyske, dog alligevel vandt de igår, kan JT dog alligevel ikke finde ud af at vinde nogle kampe. ?!?
Thorup har aldrig bedt om disse spillere. Det har Steinlein og Ankersen i fællesskab ud fra deres særlige evner til at udrette en studehandel og hvad de nu ellers har lyst til at finde. Hvad der bliver sagt at både spillerkøb og træner efterfølgende er mindst det halve en facade udfra forudsætninger om hvad de tror og forventer, da de under radaren nok ikke helt kender sandheden. Selv hvis de gør, skal de selvfølgelig vise at det oprigtigt virker som det mest naturlige. Men pengene har også en del at sige for nogle der måske ikke havde forventet at ende i denne klub.

Enhver kan se at træneren i FCM ikke har nogen som helst indflydelse på det materiale der blive indkøbt givet, men derfor hænger han nu alligevel med ideen hvis der skulle gå lort i den. Det er flot. Det er rigtigt flot. Hele vejen op gennem hierakiet bliver der nikket som var det dukker. Håber Benham eller en anden profileret ser lyset hurtigst muligt.

Imamovic
Indlæg: 15
Tilmeldt: 7. jul 2016, 19:28

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Imamovic »

Kent skrev:
20. mar 2017, 10:23
Ved godt, at det er meget moderne med alternative facts mv., men det er bare vigtig at rydde lidt op i de største faktuelle fejl, så den berettigede diskussion af Thorups fremtid i det mindste foregår ud fra fakta. Derfor vil jeg lige påpege, at Kian altså aldrig har spillet under Glen. Så den urokkelighed du taler om, var med Thorup som træner.
Hej Kent,

Jeg beklager, du har fuldt ud ret, Kian har ikke spillet i FCM under GR.
I den sætning æder jeg mine ord i mig igen -Men set for mig er den spiller vi havde dengang ikke den samme længere, han har udviklet sig i en negativ retning, med Thorup som træner.

Låst