Awer Mabil

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jesper BW1100

Re: Awer Mabil

Indlæg af Jesper BW1100 »

Mentaliteten er da som den skal være. Så må vi se hvor langt evnerne rækker

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg synes Awer Mabil er en spændende spiller. Jeg håber at se ham mere i den kommende sæson. Også for at give ham blod på tanden, blive ved med at give tro på at det nok skal lykkedes. Vi skal spille et rekord stort antal kampe i efteråret (forhåbentligt). Hvis Thorup har lært noget af sidste år, så er pokalen oplagt samt hjemmekampene mod oprykkerne at starte med en fyr som Mabil. Jeg kan dog godt se det er et problem hvis han intet har lært det første år i Danmark
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Jakla

Indlæg af Jakla »

Mabil spillede en superkamp for Esbjerg i dag mod sønderjyske. Scorede og 2 assists. Ham skal vi have tilbage så snart som muligt.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Ja Mabil er vel efterhånden den FCM spiller der har præsteret bedst set over hele sæsonen indtil videre...

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Jesper BW1100 skrev:Ja Mabil er vel efterhånden den FCM spiller der har præsteret bedst set over hele sæsonen indtil videre...
Han giver det bedst mulig svar på hans lejeperiode. Forhåbentligt kommer han "hjem" og bringer det med ind på holdet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Er der nogen, der har helt styr på, om Esbjerg har en købsklausul på Mabil? Jeg synes, jeg læser både ja og nej rundt omkring.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Claus Steinlein eller Ankersen har sagt at der ikke er en, så det må vi stole på.

Skribenten på bold.dk bor i Esbjerg og mener at have en valid kilde i Esbjerg omkring en klausul.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Acebone skrev:
19. feb 2017, 13:52
Er der nogen, der har helt styr på, om Esbjerg har en købsklausul på Mabil? Jeg synes, jeg læser både ja og nej rundt omkring.
Mener det blev sagt til fanforum af enten Ankersen eller Steinlein, at der ikke var nogen klausul.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Ted van Leeuwen siger til JV følgende:
"Mabils fremtid bliver først afgjort, når foråret nærmer sig sin afslutning. Gør han det godt, er han måske aktuel for FC Midtjylland, gør han det usædvanlig godt skal han måske sælges videre. Så nej, vi kan ikke gøre noget i øjeblikket"

Det tyder på, at der IKKE er en klausul, som også Steinlein/Ankersen sagde til fanforum.
http://www.jv.dk/artikel/2480235:EfB--S ... n-om-Mabil
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Takker for svarene. Det lyder betryggende. Jeg har været lidt "out of the loop" og har misset fanforum etc.

Kunne sagtens se Mabil tilbage i klubben, hvis han fortsætter de lovende takter i Esbjerg.

974

Indlæg af 974 »

Så er der spændende nyt om Mabil :-)

Meget tyder bestemt på at han nu er klar til at komme tilbage! Håber at han også selv er gearet til det...

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -udvikling

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Acebone skrev:
19. feb 2017, 21:23
Takker for svarene. Det lyder betryggende. Jeg har været lidt "out of the loop" og har misset fanforum etc.

Kunne sagtens se Mabil tilbage i klubben, hvis han fortsætter de lovende takter i Esbjerg.
Velkommen tilbage :)

Bestemt spændende med Mabil, spændt på at se hvordan klubben agere på den.
Der er stadig Rilwan, Wikheim, Kroon og Borring af ældre kanter og selvfølgelig med Thycosen og Anderson på vej.
Og Duelund og David i parantes, da de selvfølgelig har andre primære pladser.

Hård kamp om pladserne.
Måske hive ham hjem hvis det bliver til EL gruppespil,
eller leje ham ud et år mere hvis det ikke gør, og så hive ham hjem når Borrings kontrakt udløber til næste sommer?

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Ja hvem ved hvad der sker. Jeg synes Mabil har steppet voldsomt op i EFB, og Steinlein du eller dine assistenter burde holde godt øje med ham. Men jeg er bange for at han ikke er så glad for at skulle tilbage til os. Han fik aldrig chancen som han har fået i EFB, og med hans talent burde man nok have givet ham flere chancer. Han er som jeg ser det næsten på niveau med Rilwan. Mabil er boldsikker, driblestærk og eksplosiv.

Vi SKAL bare have ham tilbage, men hvis ikke han får lov at spille kampe er jeg bange for at han vælger at blive i EFB eller også tar BIF eller FCK ham.

Tror Mabil kan give os en pæn sum penge, men det kræver at vi gir ham spilletid, og ikke sylter ham hvis han vil/kommer tilbage

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... d-der-sker

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

tatoo skrev:Ja hvem ved hvad der sker. Jeg synes Mabil har steppet voldsomt op i EFB, og Steinlein du eller dine assistenter burde holde godt øje med ham. Men jeg er bange for at han ikke er så glad for at skulle tilbage til os. Han fik aldrig chancen som han har fået i EFB, og med hans talent burde man nok have givet ham flere chancer. Han er som jeg ser det næsten på niveau med Rilwan. Mabil er boldsikker, driblestærk og eksplosiv.
Nu handler fodbold ikke kun om søndag, men også om alle andre dage. De træninger og reserveholdskampe jeg så mens han var i klubben berettigede ikke til et eneste minut på banen, og det fik han trods alt.

Jeg husker bla. pokalkampen i Roskilde, hvor han var på grænsen til det pinlige - ugidelig, egoistisk og generelt fraværende.
tatoo skrev:Vi SKAL bare have ham tilbage, men hvis ikke han får lov at spille kampe er jeg bange for at han vælger at blive i EFB eller også tar BIF eller FCK ham.
Nu er det hverken ham, hans agent eller Esbjerg som bestemmer, hvor han spiller efter sommerferien, det gør FCM. Og uanset, hvor god han har været i Esbjerg skal han præstere på træningsbanen i FCM, ellers kommer han aldrig på holdet.

Folk skal generelt huske, at der er en grund til at nogle spillere ikke er med om søndagen, og i en storklub skal der være konkurrence, hvilket betyder han skal præstere i hverdagen for at få chancen.
tatoo skrev:Tror Mabil kan give os en pæn sum penge, men det kræver at vi gir ham spilletid, og ikke sylter ham hvis han vil/kommer tilbage

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... d-der-sker
Jeg medgiver dog gerne, at Awer har tager kvantespring siden han kom til Esbjerg. Når han kommer hjem er han sin egen lykkes smed, lidt ligesom Paul, Riis, Nicolajsen og til dels Duelund er i foråret - de skal alle bevise at de har, hvad det kræver. Så om han bliver syltet eller ej, er i princippet ene og alene op til ham.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Besvar