SL: Midtjylland vs. De Muggrønne

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Re: SL: Midtjylland vs. De Muggrønne

Indlæg af Kongeren82 »

tubbe93 skrev:
20. feb 2017, 21:55
Nogen der har fundet klippet med Johansen online?
Jeg kunne godt tænke mig at se det, men synes ikke jeg kan findet det på TV3Sports hjemmeside?
http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/ny ... -star-fast

Danmas

Indlæg af Danmas »

TrueWolfMidt skrev:
20. feb 2017, 11:17
VIL GERNE SENDE EN RIGTIG SVINER TIL HAM SOM SMED ET KANONSLAG NED PÅ BANEN TÆT PÅ VFF MÅLMANDEN. ER DU TOTAL HJERNEFORLADT. HÅBER DU GÅR EVIGHEDS KARANTÆNE. BLØDNING.
Jeg er meget enig. Det er HELT utilgiveligt, og jeg håber, at der bliver kigget på videooptagelser lige nu!

Jeg har kigget på det, og dommeren har ifølge DBU pligt til at indberette sådan nogle hændelser.
I en kamp mellem Roskilde og HB Køge i 2016 har DBU afgivet en kendelse, der giver hjemmeholdet 10.000 kr i bøde for at fyre et enkelt kanonslag af under en kamp. Og her blev det vurderet, at kanonslaget IKKE udgjorde nogen fare for spillere og fans...
https://www.dbu.dk/~/media/files/dbu_br ... 82016).pdf

Personligt fatter jeg heller ikke, hvordan folk kan få sig selv til at tage romerlys med ind på stadion. Ja, det er flot, men det er ikke lovligt.
Hvis man gerne vil have reglerne ændret, så må der være bedre metoder end bare at bryde reglerne. Det er i mine øjne sølle ageren, og det går kun ud over klubben, der risikerer at få bøder.
Også romerlys er dommeren forpligtet til at indberette, og I kan være sikre på, at han også skriver, at kampen måtte afbrydes. Det skal han, og det er lige meget, hvad dommeren hedder.

I en kendelse fra DBU fra en kamp mellem Lyngby og FCK i 2016 var der også problemer med romerlys. Her fik FCK en bøde på 50.000 kr for at tænde 16 romerlys. Kampen blev afbrudt i 1 minut, da et af de 16 romerlys blev kastet på banen.
https://www.dbu.dk/~/media/files/dbu_br ... 112016.pdf

Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvordan DBU takserer fansenes regelbrud i Viborgkampen, men det skulle ikke undre mig, hvis vores klub får en bøde.
Og det synes jeg helt ærligt er en kende egoistisk af de fans, der står bag. Tommelfinger ned fra mig!

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

Danmas skrev:
21. feb 2017, 09:56

Personligt fatter jeg heller ikke, hvordan folk kan få sig selv til at tage romerlys med ind på stadion. Ja, det er flot, men det er ikke lovligt.
Hvis man gerne vil have reglerne ændret, så må der være bedre metoder end bare at bryde reglerne. Det er i mine øjne sølle ageren, og det går kun ud over klubben, der risikerer at få bøder.
Også romerlys er dommeren forpligtet til at indberette, og I kan være sikre på, at han også skriver, at kampen måtte afbrydes. Det skal han, og det er lige meget, hvad dommeren hedder.

I en kendelse fra DBU fra en kamp mellem Lyngby og FCK i 2016 var der også problemer med romerlys. Her fik FCK en bøde på 50.000 kr for at tænde 16 romerlys. Kampen blev afbrudt i 1 minut, da et af de 16 romerlys blev kastet på banen.
https://www.dbu.dk/~/media/files/dbu_br ... 112016.pdf

Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvordan DBU takserer fansenes regelbrud i Viborgkampen, men det skulle ikke undre mig, hvis vores klub får en bøde.
Og det synes jeg helt ærligt er en kende egoistisk af de fans, der står bag. Tommelfinger ned fra mig!
Jeg er enig mht. kanonslag, det hører ikke til på stadion.

Romerlys derimod er en del af den stemning klubben sælger i forbindelse med derby.

Som det tidligere er blevet pointeret her i tråden, så er tilskuresnittet til derby opgør væsentligt højere end kampen berettiger ud fra spil og spænding. Viborg er på ingen måde som modstander mere interessante end Randers, så vi skulle vel i snit have mistet 1.000 tilskure pr derby kamp. Dermed kan klubben alene i billet indtægter betale 10 bøder på 10.000 kr(med en lav sat billetpris på 100 kr/billet).

Herudover kommer naturligvis den øgede branding, tv-penge, salg i boder, merchandise, folk der får øjnene op for Midtjylland og stadion i forbindelse med disse kampe etc.

Du får nok aldrig klubben til at indrømme det, men jeg kan garantere dig for, at de fryder sig over den stemning der er til derby. Kunne de vælge - rent forretningsmæssigt - imellem en kamp mod Viborg inkl. et par anholdelser og lidt hærværk på begge parters stadion inden kampen, og en kamp imod Sønderjyske, så tog de utvivlsomt Viborg.

Romerlys(Og hele den specielle atmosfære som de er en del af) på stadion er en god forretning for klubben i Superliga kampe. I Europa kampe er bøderne nok nærmere oppe i en størrelsesorden hvor det ikke kan betale sig.

Slutteligt kommer lige snittet for vores kampe i superligaen igen. Det er meget slående, at de 3 klubber der ligger lavest, vel også er de 3 klubber hvis fans giver mindst modspil på stadion. Fans, romerlys, stemning mm. er alt sammen en god forretning, stort set uanset hvor mange 10.000 kr bøder DBU smider i nakken på klubben.

1) FCK 10426
2) BIF 9818
3) VIF 8248
4) Aab 8070
5) AGF 7948
6) ESB 7580
7) OB 7494
8) RAN 7215
9) FCN 6882
10) SIF 6453
11) SDR 6277

974

Indlæg af 974 »

Rigtigt god analyse CasperBW!

Jeg er helt enig i det hele/meste, og tror lige som dig at FCM fryder sig vildt over den atmosfære, som de iøvrigt også selv er med til at pumpe godt op :-)
Jeg er ikke helt sikker på at de billiger anholdelser og hærværk dog - det kunne godt trænge til at blive strammet lidt op!

Vi skal dog også passe på, at for meget fyrværkeri ikke munder ud i kampe uden tilskuere osv., så det gælder for fansene om at holde tungen lige i munden :-)
Er dog også sikker på at den "daglige" dialog mellem Klubben og fans nok skal sørge for at skitsere op, hvornår det begynder at blive aktuelt

Danmas

Indlæg af Danmas »

Nu er jeg ikke så skrap på tifo-priser, men jeg tænker, at man kunne få en del tifo for den pris, som bøderne løber op i. Det er godt nok en anden kasse, det ved jeg godt.
Vil nu mene, at tifo'er både kan være mere sigende, holde i længere tid, undgå at afbryde kampene og samtidig være helt lovlige.

Er egentlig ikke interesseret i at dreje diskussionen over på fyrværkeri. Forholder mig bare til, at det strider imod reglerne, og ville gerne give folk et indblik i, hvad bøderne eventuelt kan løbe op i.

Jeg vil i stedet gerne knytte et par kommentarer til Riis' præstation. Han havde om nogen pres på sine unge skuldre som klubbens nye forsvars-håb, og jeg synes, det var tydeligt, at han spillede det sikre spil. Han var ikke for fin til at skyde læderet ud over sidelinjen i stedet for at satse på en fremadrettet clearing. Det var rigtig solidt, og jeg ser meget frem til Riis og Kian i den kommende tid.

Jeg glæder mig også til at se Riis overfor mere fysiske angribere i de kommende kampe. Især mod Randers kan han få lov til at slås lidt, når Mayron George kommer på besøg. Det bliver sjovt!

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

Danmas skrev:
21. feb 2017, 10:37
Nu er jeg ikke så skrap på tifo-priser, men jeg tænker, at man kunne få en del tifo for den pris, som bøderne løber op i. Det er godt nok en anden kasse, det ved jeg godt.
Vil nu mene, at tifo'er både kan være mere sigende, holde i længere tid, undgå at afbryde kampene og samtidig være helt lovlige.

Er egentlig ikke interesseret i at dreje diskussionen over på fyrværkeri. Forholder mig bare til, at det strider imod reglerne, og ville gerne give folk et indblik i, hvad bøderne eventuelt kan løbe op i.
Men det giver ikke mening at snakke om egoisme fra dem der affyre pyro, fordi de giver klubben nogle bøder, når de samtidig booster klubbens indtægter så meget som de gør. De forskellige fanfraktioner, der affyrer pyro(og generelt set står for hovedparten af stemningen) er en god forretning for FCM.

Jeg kan desuden oplyse dig om, at mange af dem der ligger utallige timer i TIFO også støtter pyroteknik som et stemningsskabende virkemiddel.

Danmas

Indlæg af Danmas »

Vil gerne slå fast igen, at hvis DBUs regler sagde tommel op, så havde jeg intet problem med pyro.
Det er ikke tilfældet, og derfor forstår jeg ikke argumentationen. Det er ikke pyro, der får folk til at komme på stadion til derby. Så i mine øjne kunne vi have sparet bøderne, men stadig have en super stemning.
Min holdning. Hvilken holdning klubben har, ved jeg ikke. Det kunne jo være sjovt at høre fra økonomidirektøren i denne sammenhæng :)

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Danmas skrev:
21. feb 2017, 12:41
Vil gerne slå fast igen, at hvis DBUs regler sagde tommel op, så havde jeg intet problem med pyro.
Det er ikke tilfældet, og derfor forstår jeg ikke argumentationen. Det er ikke pyro, der får folk til at komme på stadion til derby. Så i mine øjne kunne vi have sparet bøderne, men stadig have en super stemning.
Min holdning. Hvilken holdning klubben har, ved jeg ikke. Det kunne jo være sjovt at høre fra økonomidirektøren i denne sammenhæng :)
Så længe pyro ikke er lovligt får du aldrig klubben til officielt at udtale sig positiv om pyro..

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Haha ja, der er nok klubber der er kommet til skade ved at snakke om pyro.
Men det er helt sikkert, hvis der ikke er en mikrofon er de meget positive.

I min bog er der KÆMPE forskel på lyd og lys elementerne.
Kanonslag hører ingen steder hjemme, men lidt lys er da alt for fedt :D

CasperBW +1 og thumbs up herfra

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Danmas skrev:
21. feb 2017, 12:41
Det kunne jo være sjovt at høre fra økonomidirektøren i denne sammenhæng :)
Du kan jo spørge til Fanforum.
Det bør blive afholdt inden længe.

Der er heller ikke nogen journalister, så der er faktisk en chance for at få et ærligt svar fra manden :)

Fcm5600

Indlæg af Fcm5600 »

Nu har jeg lige set, at Michael Johansen fastholder sit gule kort efter at have set det fra forskellige vinkler. Dermed kan appeludvalget ikke tage sagen op. Det er for tyndt, at en dommer bare kan fastholde sit synspunkt. Det var en soleklar fejl. Det system burde ændres. Så nu må vi klare os uden Sparv i måske 2 kampe. Den ene fejl kan altså koste mere end de 2 point, som allerede er mistet.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Fcm5600 skrev:
21. feb 2017, 15:41
Nu har jeg lige set, at Michael Johansen fastholder sit gule kort efter at have set det fra forskellige vinkler. Dermed kan appeludvalget ikke tage sagen op. Det er for tyndt, at en dommer bare kan fastholde sit synspunkt. Det var en soleklar fejl. Det system burde ændres. Så nu må vi klare os uden Sparv i måske 2 kampe. Den ene fejl kan altså koste mere end de 2 point, som allerede er mistet.
Er helt enig ihvad du skriver.
For en god ordens skyld dog, er det dog kun en enkelt karantæne dag.
Han fik 23 strafpoint, en karantæne dag bliver udløst ved 19 og 36, så der er heldigvis et stykke op til 36.

Men en ting er karantæne dagene, noget andet er retfærdigheden.
At det er så åbenlyst forkert og man har et system, der så ikke virker, det sku skidt.

I den lidt mere kulørte ende, tjek den her.
Enten har der været en trold forbi, ellers forklarer den en del ;)
https://da.m.wikipedia.org/wiki/Michael ... olddommer)

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Kongeren82 skrev:
21. feb 2017, 07:15
tubbe93 skrev:
20. feb 2017, 21:55
Nogen der har fundet klippet med Johansen online?
Jeg kunne godt tænke mig at se det, men synes ikke jeg kan findet det på TV3Sports hjemmeside?
http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/ny ... -star-fast
Tak!
Det er jo helt håbløst af Johansen!

Og igen er det virkelig dumt, at disciplinærudvalget ikke kan tage en sag om, hvis dommeren fastholder, at han har ret i situationen!
Disciplinærudvalget kan ikke ændre på kortet, hvis ikke dommeren selv siger, at det er en fejl, at spilleren fik det. Sådan er reglerne i DBU og det har tidligere også kastet dumme afgørelser af sig.
FCM!
FCM!
FCM!

Sander

Indlæg af Sander »

Er FCM's præstation godkendt mod Viborg? Nej, det er ikke godt nok at tabe 2 point på hjemmebane til et absolut bundhold.
De seneste 8 kampe i SL 2 vundne, 1 uafgjort og 5 tabte. Senest vundne kamp er mod et af bundholdene OB 28.11.. Det højest placeret hold vi har slået i denne sæson er AaB 16.10.. Ikke godkendt.
Lyngby med lavt budget og ingen penge er foran os. Ikke godkendt.
Kun 4 point fra 7. Pladsen. Ikke godkendt.
Kun 6 point foran lavbudget holdene Silkeborg og Horsens. Ikke godkendt.

Så selvom vi kun fik uafgjort mod Viborg skal vi nok holde os foran dem, men Silkeborg kan hurtigt komme foran os. Hvem havde regnet med.

Alle eksperter udtaler at vi har gode spillere. Jeg har endnu ikke hørt nogen udtale at vi har en god cheftræner.

Jeg tager hatten af for Brøndby. Trænerne præsterede ikke og de tog konsekvensen og fandt en træner der på kort tid (siden juni) har vendt dem til et tophold.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Sander skrev:
21. feb 2017, 18:59
Jeg tager hatten af for Brøndby. Trænerne præsterede ikke og de tog konsekvensen og fandt en træner der på kort tid (siden juni) har vendt dem til et tophold.
Det er altså lidt for let at sige det der. Jo, det går godt for dem nu, men der har godt nok også været problemer i Brøndby i mange år efterhånden - og det har ikke kun været trænerens fejl. Nu har de så været heldig at finde en træner, der har forholdsvis stor succes (så gode er de altså heller ikke), men det skyldes også, at der for en gangs skyld er nogenlunde ro på bagsmækken i klubben og knapt så mange skadesplagede profiler.

Besvar