Pre-match arrangement ifm. derby
Pre-match arrangement ifm. derby
I forbindelse med det kommende derby, har Søren Ross og jeg valgt at planlægge et pre-match arrangement. Det er blevet slået op på Facebook, men da jeg ikke er sikker på, alle herinde er på Facebook vil jeg lige dele begivenheden herinde også, så alle har mulighed for at deltage.
Planen er, vi samler så mange som muligt på træningsbanen, så vi kan vise spillerne, vi er bag dem, og at derbyet stadig har stor betydning for alle os fans.
Det vil foregå til den afsluttende træning dagen før (lørdag d. 18/2). Træningen starter kl. 10.15, så planen er at folk er på plads omkring kl. 10.00, så vi er derude når spillerne kommer. Holdet plejer at træne på banerne bag det gamle stadion i Ikast. Bane 1, 2 og 3 er dog lige nu "under ombygning", så det kan være at træningen enten foregår i Tulstrup eller på Stadion - mere info følger herom…
//Samlet for heden
Sent from my iPhone using Tapatalk
Planen er, vi samler så mange som muligt på træningsbanen, så vi kan vise spillerne, vi er bag dem, og at derbyet stadig har stor betydning for alle os fans.
Det vil foregå til den afsluttende træning dagen før (lørdag d. 18/2). Træningen starter kl. 10.15, så planen er at folk er på plads omkring kl. 10.00, så vi er derude når spillerne kommer. Holdet plejer at træne på banerne bag det gamle stadion i Ikast. Bane 1, 2 og 3 er dog lige nu "under ombygning", så det kan være at træningen enten foregår i Tulstrup eller på Stadion - mere info følger herom…
//Samlet for heden
Senest rettet af Arff 3. feb 2017, 00:00, rettet i alt 1 gang.
Vi kan tabe, men aldrig besejres
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Re: Pre-match arrangement ifm. derby
Rigtig godt at i også poster der herinde. Super.
Træningen foregår på bane 10, med mindre der er frost i jorden. Hvis der er frost til den tid vil det være på stadion 
Træningen foregår på bane 10.
Der bliver smidt et kort op i løbet af dagen.
Der bliver smidt et kort op i løbet af dagen.
Billedet jeg lovede. Bane 10 er den yderste bane til venstre, hvis man parkerer ved hallen. Parkerer du ved stadome er det den bagerste bane på højre side.

-
Steffen am
Kunne desværre ikke deltage :/
Er der nogen meldinger fra dagen?
Er der nogen meldinger fra dagen?
-
Steffen am
Kan se på facebook at der et smidt et billede af et banner om med at en sejr er et krav.
Alt andet ville selvfølgelig være en skuffelse, også fordi Viborg bare skal have nogle smæk.
Men må indrømme jeg synes det er en lidt besynderlig banner og et banner der igen udtrykker en noget forkælet retorik.
Er den sindige jyde, der kunne trodse janteloven med ydmygheden i behold, forvandlet til en forkælet snothvalp?
Alt andet ville selvfølgelig være en skuffelse, også fordi Viborg bare skal have nogle smæk.
Men må indrømme jeg synes det er en lidt besynderlig banner og et banner der igen udtrykker en noget forkælet retorik.
Er den sindige jyde, der kunne trodse janteloven med ydmygheden i behold, forvandlet til en forkælet snothvalp?
Väldigt bra initiativ med ett arrangemang innan säsongsuppstarten - vet att sånt kan betyda mycket för spelarna!Steffen am skrev: ↑19. feb 2017, 00:11Kan se på facebook at der et smidt et billede af et banner om med at en sejr er et krav.
Måste dock hålla med om att det var en lite underlig banner. I min värld är ett sånt här arrangemang till för att vissa spelarna och klubben att man står bakom dom, att peppa, att ge energi och skapa en positiv stämning inför match. En banner med texten att seger är ett krav känns inte som något i den andan. Är rätt säker på att spelare och alla andra kring klubben förstår att en match mot laget på plats 14 är en match som man ska vinna, den pressen har de redan på sig själva och de vet att de har utifrån, det är inte det de behöver från fansen dagen innan match.
Nu är det säkert många som tycker att det jag skriver är fånigt, barnsligt, typiskt en tjej osv. Nej, man behöver inte tycka att allt ens lag gör är bra, man får vara besviken, arg och ledsen på sitt lag och uttrycka det och såklart har man förväntningar. Men jag vet också av erfarenhet hur mycket vi på läktaren kan betyda när vi använder vår kraft till något positivt, då kan man bokstavligt talat funka som spelare nummer tolv.
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.
I har aldrig hørt udtrykket "Holdet SKAL vinde den kamp" før ?
Det er ellers et meget benyttet udtryk af en masse kommentatorer, fodboldtrænere og spillere i verdens ligaer
Så for mig er der ikke noget odiøst i det banner..
Det er ellers et meget benyttet udtryk af en masse kommentatorer, fodboldtrænere og spillere i verdens ligaer
Så for mig er der ikke noget odiøst i det banner..
Såklart, skriver ju också att det är tydligt att detta är en match man bör/ska vinna. Menar att det är viss skillnad i vad en kommentator säger inför en match och vad fans säger när de är där för att inspirera laget (För jag tänker mig att det var anledningen att man var där?) Inte något hemskt eller chockerande, är bara lite förvånad över att det är just detta man väljer att uttrycka när man gör något så positivt som ett pre-game arrangemang.
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.
Flodisar
Jeg vil med næsten 100% garanti sige, at præcis den samme retorik har de haft i omklædningsrummet!
Så jeg tænker næsten at man kan sige at fans og trup er "in sync"
"Kravet" for at stå godt i slutspillet er en sejr eks.
"Kravet" for at komme ind på universitetet er.... osv
Så for mig er det et fuldstændigt legitimt udtryk der er blevet brugt
PS kan godt forstå jeres umiddelbare tankegang, havde da også lidt den samme, men efter et par sekunders tankegang, så var det ovre
Jeg vil med næsten 100% garanti sige, at præcis den samme retorik har de haft i omklædningsrummet!
PS kan godt forstå jeres umiddelbare tankegang, havde da også lidt den samme, men efter et par sekunders tankegang, så var det ovre
Men pointen er jo netop, at der ved de krav, som du selv nævner som eksempler, jo er konsekvenser, hvis ikke de opfyldes. Hvis ikke du opfylder kravet til at komme ind på universitetet, ja, så kommer du jo ikke ind.... Når man stiller krav, så hører det normalt sammen med en konsekvens. Hvad er konsekvensen, fra dem der har lavet bannerets side, hvis ikke man får en sejr? Så er jeg med på, at vi her har gang i en retorisk diskussion, som nok næppe har været overvejet blandt dem, der lavede banneret. Men det ændrer ikke på, at jeg sådan set er enig i, at banneret kunne have haft et smartere budskab.974 skrev: ↑19. feb 2017, 12:36Flodisar
PS kan godt forstå jeres umiddelbare tankegang, havde da også lidt den samme, men efter et par sekunders tankegang, så var det ovre![]()
Man kunne have lavet et budskab, der handlede om sammenhold mellem fans og spillere, og at man i fællesskab skulle besejre Viborg. Men det gjorde man ikke. Man valgte krævermentaliteten, hvor man stiller krav til spillerne. Så kan man stå bagefter og pege fingre af dem, hvis det går galt. Det er naturligvis en lille ting, men jeg synes det er lidt symptomatisk for meget af det, der foregår lige nu, at man har mere travlt med at pege fingre af andre og stille krav til dem, i stedet for selv at yde en indsats og tage ansvar for at nå målene.
Kent:
Var DU på træningsbanen?
Hvis du var, så kunne du have lavet dit eget banner
Var du ikke, så synes jeg at respekten skal overgå til dem der var det
Jeg synes faktisk ikke at diskussionen er meget længere end det
Synes ikke at vi skal sidder herinde og debattere hvad det er rigtigt eller forkert i sådan en situation - det er ikke helt fair i mine øjne!
Det er da ok at have en holdning om det, men så synes jeg at man selv må være med til at yde det der skal til - som du selv nævner !
Var DU på træningsbanen?
Synes ikke at vi skal sidder herinde og debattere hvad det er rigtigt eller forkert i sådan en situation - det er ikke helt fair i mine øjne!
Det er da ok at have en holdning om det, men så synes jeg at man selv må være med til at yde det der skal til - som du selv nævner !
Jeg kan ikke se, hvad min tilstedeværelse til træning, har med kvaliteten af budskabet at gøre? Hvorfor er det relevant? Problemet med budskabet er da det samme om jeg var til stede eller ej. Jeg kan dog oplyse, at jeg var til træning i går, hvis det ændrer noget. Desuden undrer det mig, at du ikke mener vi kan debattere sådanne ting herinde - på et DEBATforum.974 skrev: ↑19. feb 2017, 14:25Kent:
Var DU på træningsbanen?
At folk gider lave et banner, er da ikke ensbetydende med, at 'anything goes' ift budskabet. Jeg vil ønske, at de folk der bruger tiden på at lave bannere, vil bruge lidt mere tid på at tænke på, hvad der skal stå på dem. Det omtalte banner er jo i bedste fald intetsigende. Vi forventer vel altid en sejr, når vi spiller hjemme? Det tror jeg sgu ikke, man lige behøver at slå fast overfor spillerne. Det tror jeg godt de ved. Derfor ville det sgu være noget smartere at lave et banner der signalerede opbakning, sammenhold el.lign.
Men på den anden side, så er det ikke ligefrem opbakning og sammenhold vi ser i øjeblikket. Ved dagens kamp hørte jeg 'Thorup-raus'-råb, piften af Paul, da han blev skiftet ud (han spillede faktisk en ganske god kamp) samt piften da Duelund blev kåret til kampens spiller (han spillede også en ganske god kamp, og kæmpede mere end tidligere). Med sådanne fans så kan man godt forstå, at kreativiteten vedr. bannere ikke rækker meget længere end til at stille krav til andre,
-
Steffen am
Seriøst?Kent skrev: ↑19. feb 2017, 21:59Men på den anden side, så er det ikke ligefrem opbakning og sammenhold vi ser i øjeblikket. Ved dagens kamp hørte jeg 'Thorup-raus'-råb, piften af Paul, da han blev skiftet ud (han spillede faktisk en ganske god kamp) samt piften da Duelund blev kåret til kampens spiller (han spillede også en ganske god kamp, og kæmpede mere end tidligere). Med sådanne fans så kan man godt forstå, at kreativiteten vedr. bannere ikke rækker meget længere end til at stille krav til andre,
Trist.