Stil spørgsmål til Rasmus om transfervinduet

Om FC Midtjylland og Black Wolves
RasmusA

Stil spørgsmål til Rasmus om transfervinduet

Indlæg af RasmusA »

Hey FCM fans

Endnu et transfervindue er overstået. Jeg skriver et indlæg her på ulvegraven om vores overvejelser bag alt, hvad der er sket. Det kommer på ca fredag eftermiddag i denne uge. Hvis I gerne vil mig til at kommentere på specifikke spørgsmål eller emner, så svar på tråden her inden for de næste 24 timer.

Over and out,

Rasmus Ankersen

Brugeravatar
PH1978

Re: Stil spørgsmål til Rasmus om transfervinduet

Indlæg af PH1978 »

Vi hører meget om det berømte DNA.

Hvorledes lever de nye spillere op til det, og hvad manglede de spillere der røg ud?

Er I tilfredse med transfervinduet?

Hvordan kan I have så stor tillid til Bruninho, når han har været skadet i hele perioden?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Hej Rasmus

Jeg tillader mig, at stille et par kritiske spørgsmål.

Den konkrete interesse for Banggaard, har I kendt til i noget tid, og alligevel formår man ikke at få en afløser på plads. Hvordan kan det være? Burde man ikke have vidst, at Vasas ikke var interesseret i at sælge, eller endnu bedre, have forhandlet det på plads med dem tidligere, med det forbehold, at handlen var afhængig af et salg af Banggaard?

Jeg forstår heller ikke, at der ikke blev hentet en angriber. Som jeg ser det, er det et kæmpe sats, at hænge hatten på Paul, som har været klart bedst som indskifter, og Bruninho som dels har været plaget af lårskader, og elendig form. Er det en kalkuleret risiko, eller kiksede det med de emner der var?

De seneste tre vinduer har vi ikke formået at lande de spillere der har stået øverst på listen, hvilket vel efterhånden må sætte nogle tanker igang hos Jer. Kan/skal I gøre noget anderledes fra nu af? Skal der måske gøres noget tidligere i vinduet fremover, eller hvad er planen?

Havde vi formået, at lande en angriber og en midtstopper havde det IMO været det bedste vindue længe. Lige nu sidder man med en flad fornemmelse, hvor jeg personligt ser bredden som styrket, men samtidig vurdere jeg, at holdet er svækket i front, og som minimum breddemæssigt i bagkæden.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Danmas

Indlæg af Danmas »

Hej Rasmus.

Fedt at du tager dig tid til denne form for fan-pleje!
Jeg hører til flokken, som er godt tilfreds med transfervinduet. Når vi har så store egne talenter, så skal de også bruges. Så jeg ser meget frem til foråret.

Mine spørgsmål går derfor ikke på, hvad og hvem vi burde have købt. Jeg vil hellere spørge om følgende:

1. Var der bud på nogle af vores spillere, som vi valgte at afvise? Du kan nok ikke give alle navne, men det kunne være sjovt at høre, om der også var bud efter nogle af de unge, som vi valgte at holde på.

2. Var det et mål fra starten, at vi skulle gå ud af dette vindue med et overskud? Thumps up herfra. Jeg synes, at det er godt købmandskab.

3. Vi endte med at leje to helt unge spillere ud (og Marco Larsen). Hvorfor blev det ikke til flere? Jeg gætter på, at Anderson og Kaan har et stykke vej til førsteholdet, sådan som vi er besat på midtbanen og fløjene.

Casper88

Indlæg af Casper88 »

Hvorfor ventede I til den sidste dag med at forsøge at hente en erstatning for Banggaard, når Steinlein selv udtalte, at I længe havde vidst han ville blive solgt?

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Hej Rasmus.

Stor ros for dette tilbagevendende initiativ med spørgsmål fra fans og evaluering af transfervinduet.

Jeg ret begejstret for at se at udmeldingerne fra Benhams indtog i klubben, hvor vi fortsat ville have fokus på akademi og talentudvikling nu bliver fulgt op med en række forlængelser til egne talenter. Jeg synes også det rigtigt set, at tilføje spillere som sønderjyske trioen der forhåbentlig vil tilføje lidt af de lederskab og fandenivoldshed vi har manglet i kampe (og måske også træning) siden vi sagde farvel til Bak, Erik, Duncan m.f.

Spørgsmål:

-Hvordan ser i balancen på holdet? Jeg synes som mange andre vi mangler i centerforsvaret samt angrebet men kan tilgengæld præstere 8-9 spillere, som alle bør starte til en fem mands midtbane, hvor 3 spillere imo ende er selvskrevet. Sparv, Poulsen og Vdv vil starte når de klar og så står vi med Hassan, Boring, Duelund, Kroon, Wiekheim, Rømer, Halsti, Drachman og evt. Andersson m.f. på spring. Jeg synes udefra set at fordelingen virker skæv, og havde forestillet mig økonomien ville blive investeret andet sted en ligenøjagtig 2 ekstra mænd til midtbanen. Er det manglende succes med indkøb eller bevidst strategi.

- Er målsætningen stadig 3 gruppespil inden 2020?

- Vi præsterede udefra set et overskud på økonomien i dette vindue? Tidligere udmeldinger var målet økonomisk balance over 3 sæsonen (som jeg husker)
Er dette stadig et realistisk mål, da seneste regnskab jo heller ikke ligefrem pegede i den retning? Jeg med på tidligere udmeldimger om faste udgifter og vekslende indtægter samt, at høje målsætninger hænger dårligt sammen med balance i økonomien og forsøge at spare sig til succes. Så spørgsmålet er mere hvor meget fokus Benham har på afkast af sin investering.

Mvh.
Mike80

Everybody hates us we don't care...

jimmy

Indlæg af jimmy »

Hej Rasmus

Spændende transfer vindue synes nu der er lavet nogle fornuftige handler ind og ud 😃 Men tænker vi er sårbare i angrebet kunne i finde på at hente en transfer fri spille på en kort kontrakt. Kan se at Fall er fri han kunne vel give tyngde i angrebet.

Hilsen jimmy

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

Er smartodds systemet på vej retur? Tænker at de 3 spillere fra Sønderjyske næppe er et resultat af den nye og innovative tilgang til scouting som vi havde hørt i skulle komme med. Derudover var der snak om en ungarer som Midtjylland skulle have fulgt de sidste 6 år, altså længe inden smartodds kom til.

Hvorledes ser ledelsen på Youth League? Ingen tvivl om at det er et kanon udstillingsvindue og en fantastisk erfaring til vores unge spillere, men samtidig vælger i at udleje Jakub Thomsen og lade Zacharis Fauror gå.

Hvem forventer i bliver de næste vi ser et gennembrud fra af de unge? Riis er vel den oplagte.

Er chancen for at dit hår ryger efter den næste halvsæson ikke væsentligt forøget efter dette transfervindue(Jeg håber du kan beholde det)? Paul har et langt bedre scoringssnit pr. minut som indskifter end som starter, og han må vel forventes at blive fast starter, medmindre Bruninho pludselig skulle komme i form og overraske.

Alt i alt, ros for handlerne i har foretaget. Få skippet en svensker uden slutprodukt og med dårlig attitude afsted med god fortjeneste og videresalgsklausul var bedst for alle parter. At gøre plads til Riis fremfor Banggaard ser jeg også som noget positivt, Banggaard var gået i stå i sin udvikling og fortjente chancen, Riis ser meget lovende ud. De 3 fra Sønderjyske virker som de typer vi har brug for.

EnSurUlv

Indlæg af EnSurUlv »

Hey Rasmus.

Har også lige et par spørgsmål.

1: Har Matthew lukket kassen i?

2:Vi mangler i mine øjne( og flere ' eksperters') en stabil og dygtig midterforsvar og en angriber.
Men i køber 2 midtbanespillere og en bak.
Mange fans/eksperter/kommentatore kritisere FCM for at spille for primitivt fodbold med lange bolde op på Poul O.
En stil der efter min mening er fuldstændig vanvittigt når vi har en af Superligaens mest bold sikre midtbaner. Det synes jeg bliver bevist ved at Van det Vaart konstant løber ned i banen for at ' tvinge' Kian H til at spille ham i stedet for at sparke langt. Hvilket har gjort at VDV ikke kan få sit spil til at fungere længere oppe på banen.
Nu hvor vi ikke har andre realle alternativer en Poul O skal vi fans forvente at dette er sådan i ser FCM spille i fremtiden?

3: du/i har sagt at vi er en klub der både har foden på speederen og på bremsen samtidigt.
Jeg gik ud i min bil og gjorde det samme. Der kom en masse larm og røg men der skete ikke noget. Jeg flyttede mig ikke......nej vent... der er ikke et spørgsmål... jeg ser nu hvad du mener.

Vi SKAL stå stille som klub..aaahhh det er det du mener :)

Mange tak for du gider tage dig tid til at svare på vores spørgsmål.

Ha' en god dag :)

Mike80

Indlæg af Mike80 »

2 spørgsmål mere fra mig:

-Er vi i kommet sporstligt styrket eller svækket ud af vinduet i din optik?

- Hvornår forventer du at vi igen skal toppe i vores sportslige cyklus?
Mike80

Everybody hates us we don't care...

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Med masser af folk (smartodds )siddende i England, var det så ikke muligt, at finde en angriber i league 1 or 2 som vi kunne bruge i Fcm eller er angribere bare så dyre, at vi kun kan bruge dem som vi selv har, hvilket ikke er mange.

JBT

Indlæg af JBT »

Hvad bliver konsekvensen ved at gå glip af mesterskabsspil denne sæson?

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Hej Rasmus

Som så mange andre, forstår jeg ikke hvorfor man lejer Pusic ud, uden at hente en erstatning ind. Nu kan man læse i en avis at Thorup også er træt af dette. Angrebet ser noget tyndt ud, og at få et slutprodukt (mål) ud af vores spil har, som jeg ser det, været vores store problem.
Havde I ikke en liste med potentielle emner klar i det øjeblik Pusic blev udlejet?

Hvor forventer du at vi slutter i tabellen, denne sæson? Hvad er succeskriteriet?

Tre gutter fra Sønderjyske, som jo sluttede over os i sidste sæson. If you can´t beat them, buy them? :-D

Brugeravatar
JEP

Indlæg af JEP »

Hej Rasmus,
Tak for at du gang på gang stiller op. Håber dog at dit svar denne gang bliver noget mere seriøst og fyldestgørende end hvad du leverede på facebook i december.
Jeg vil vide hvad I i den sportslige ledelse har tænkt jer, hvis Paul og Bruninho bliver ramt af skader og karantæner?
I har vel stadig klubbens sportslige resultater som førsteprioritet?

Mvh JEP
Sandor Clegane aka The Hound: "Fuck the King!" :evil:

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Hej Rasmus.
Hvis jeg siger der mangler at blive udmeldt en klar spilmæssig strategi så VI kan vurdere på om holdet er en succes. Hvad siger du så?
Jeg kan ikke have reelle spørgsmål til transfer fordi jeg faktisk ikke ved hvad hverken den overordnede strategi eller den taktiske ide er.

Som jeg ser det mangler vi lige nu en midtstopper og en angriber for at kunne spille med om Uefa pladser i år.
Hvis det langsigtede mål til gengæld er et mere permanent systemskifte væk fra 4141 til en 433 eller lignende samt at få spilletid til unge for at se om de kan bære og så vente på Ståle stopper. Ja så er det jo noget helt andet.
Men det er svært at forsvare dipostionerne når man ikke forstår dem .
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Besvar