Transfer vinter 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Transfer vinter 2016

Indlæg af Kent »

Noerum skrev:
19. jan 2017, 17:59
Med mindre Dahlin bliver solgt eller får sin kontrakt revet i stykker, så er det jo en skandale.

Mikkel Andersen er den bedste keeper i Fcm. Han er til og med rigtig glad for klubben og vil gerne forlænge. Man vælger så i stedet og hente en elendig reservekeeper i OB, og forlænger højest sandsynligt ikke med Mikkel Andersen.. Hold kæft hvor er det dumt. Med mindre han forlanger en urimelig løn, så forlæng da for helvede med manden!?

Jeg er chokeret over, hvor dum og arrogant Claus Steinlein er, han er en større stopklods for klubben end Thorup er! :evil:
Jeg er helt uenig. Dahlin er vores bedste keeper og Mikkel Andersen er for god til sidde på bænken. Mikkel vil naturligvis gerne have spilletid, og dermed er det naturligt, at han skal finde en ny klub senest fra sommer. Ergo har vi hehov for en ny andenkeeper. Det er naturligvis ikke en position, som vi skal spendere det helt store på, da det forhåbentlig ikke er en spiller som vi kommer til at bruge. I den forbindelse kan Falkesgaard godt være en ok signing.

At bruge ord som skandale og at kalde Steinlein dum og arrogant i den forbindelse, synes jeg i den grad er at skyde over målet.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Men du helt seriøst, at Dahlin er bedre? Han er da rystende usikker i feltet og laver mange fejl. Dårlige udspark er han også ekspert i. Han er desuden utrolig meget skadet, det betyder at Falkeskov kommer til at spille en del kampe efter sommerferien...

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Skal vel også med, at Falkesgaard faktisk stod rigtig godt i de 4 kampe, han fik for OB, inden han blev skadet - korsbåndet røg efter et sammenstød. Før det var han jo deres førstekeeper. Grytebust har så vist sig at være en stor succes i OB, han blev vist endda årets spiller i klubben. Derfor har det været svært for Falkesgaard at komme på hold igen, så han har ikke fået lejlighed til at vise hele potentialet endnu.

Danmas

Indlæg af Danmas »

Det er lidt vildt, at vi kan have så vidt forskellige syn på samme spiller. Jeg er på team-Dahlin. Har er i mine øjne ikke usikker i feltet, men jeg giver dig (Noerum) ret i, at Dahlin ikke er så stærk til at komme ud og bokse, som Mikkel Andersen.
Til gengæld ser jeg lederegenskaber, og jeg får fornemmelsen af, at han er en klog spiller, som også er dygtig en mod en. Dahlin har været ramt meget af skader, men jeg håber, at det værste af overstået.

Keeper-kabalen kan rigtigt nok ende med, at det er Dahlin, der smutter, men det skal jeg se, før jeg tror det.

At Steinlein går ud og henter en reservekeeper med superligaerfaring til en (går jeg ud fra) billigere løn end Mikkel A, er vel bare godt set.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
19. jan 2017, 18:22
Noerum skrev:
19. jan 2017, 17:59
Med mindre Dahlin bliver solgt eller får sin kontrakt revet i stykker, så er det jo en skandale.

Mikkel Andersen er den bedste keeper i Fcm. Han er til og med rigtig glad for klubben og vil gerne forlænge. Man vælger så i stedet og hente en elendig reservekeeper i OB, og forlænger højest sandsynligt ikke med Mikkel Andersen.. Hold kæft hvor er det dumt. Med mindre han forlanger en urimelig løn, så forlæng da for helvede med manden!?

Jeg er chokeret over, hvor dum og arrogant Claus Steinlein er, han er en større stopklods for klubben end Thorup er! :evil:
Jeg er helt uenig. Dahlin er vores bedste keeper og Mikkel Andersen er for god til sidde på bænken. Mikkel vil naturligvis gerne have spilletid, og dermed er det naturligt, at han skal finde en ny klub senest fra sommer. Ergo har vi hehov for en ny andenkeeper. Det er naturligvis ikke en position, som vi skal spendere det helt store på, da det forhåbentlig ikke er en spiller som vi kommer til at bruge. I den forbindelse kan Falkesgaard godt være en ok signing.

At bruge ord som skandale og at kalde Steinlein dum og arrogant i den forbindelse, synes jeg i den grad er at skyde over målet.
enig

Sahl

Indlæg af Sahl »

Noerum skrev:
19. jan 2017, 18:31
Men du helt seriøst, at Dahlin er bedre? Han er da rystende usikker i feltet og laver mange fejl. Dårlige udspark er han også ekspert i. Han er desuden utrolig meget skadet, det betyder at Falkeskov kommer til at spille en del kampe efter sommerferien...
Jeg mener de begge har deres stryker og svagheder. Jeg synes MH er god 1 mod 1 og han har ofte nogle gode reflekser, men han er meget usikker i feltet! I sådan en grad, at forsvaret har vaklet pga. det til tider. Derimod er Dahlin lang bedre i feltet hvis du spørger mig. Jeg synes dog ikke Dahlin er ligeså god 1 mod 1.

Stod det til mig burde vi nok overveje, at få en ny første keeper om et år eller 2. Jeg synes man skal passe på med bare, at spenderer for at spenderer. Jeg glæder mig til, at se om de "billige" indkøb vi har gjort og salg af gode spillere gør meget forskel! Jeg er ikke tilhænger af Thorup, men hvem ved måske får han lov til, at få spillere der passer til hans spillespil.

Jeg synes stadigvæk vi skal vente med, at svine Stenlein til før vi høre mere omkring hvorfor man har valgt, at snuppe Falkesgaard

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Den her må jeg indrømme jeg overhovedet ikke forstår.

Ser Andersen og Dahlin meget tæt, måske med en lille forde til Dahlin.
Med Andersens præstationer mod Viborg og ManU er det dog svært ikke at have ham som en lille favorit.
Og det er selvfølgelig fornemt at kunne have 2 stærke keepere og det er for dumt hvis FCM lader Andersen gå inden 17/18 sæsonen, hvor truppen SKAL toppræstere!!
Der skal naturligvis 2 til tango, men med Dahlins skadehistorik i mente kommer han ikke til at spille 53 kampe næste, og så god har jeg ikke opfattelsen Falkeskov er.

I øvrigt er Andersen-Falkeskov billigere end Dahlin-Falkeskov. Ser dog selvfølgelig helst Dahlin-Andersen.
Og hvis det er fordi man ønsker sig en 3. målmand eller en billigere 2. målmand, hvorfor så ikke bruge en af dem fra akademiet (Raahauge eller Ottesen), som er endnu billigere og vel også har noget FCM DNA.

Må indrømme Dahlins springerknæ er jeg ingenlunde sikker på nok til han skal stå uden Andersen.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Steffen am skrev:
20. jan 2017, 00:17
Den her må jeg indrømme jeg overhovedet ikke forstår.

Ser Andersen og Dahlin meget tæt, måske med en lille forde til Dahlin.
Med Andersens præstationer mod Viborg og ManU er det dog svært ikke at have ham som en lille favorit.
Og det er selvfølgelig fornemt at kunne have 2 stærke keepere og det er for dumt hvis FCM lader Andersen gå inden 17/18 sæsonen, hvor truppen SKAL toppræstere!!
Der skal naturligvis 2 til tango, men med Dahlins skadehistorik i mente kommer han ikke til at spille 53 kampe næste, og så god har jeg ikke opfattelsen Falkeskov er.

I øvrigt er Andersen-Falkeskov billigere end Dahlin-Falkeskov. Ser dog selvfølgelig helst Dahlin-Andersen.
Og hvis det er fordi man ønsker sig en 3. målmand eller en billigere 2. målmand, hvorfor så ikke bruge en af dem fra akademiet (Raahauge eller Ottesen), som er endnu billigere og vel også har noget FCM DNA.

Må indrømme Dahlins springerknæ er jeg ingenlunde sikker på nok til han skal stå uden Andersen.
Det kunne jo også som du er inde på være Dahlin, som trækker det korteste strå. Synes måske jeg kan ane dette lidt via Andersens udtalelser her: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... -uaendret/
Men er overhovedet ikke sikker.

Mht. hvem der har fordelen mellem MA og JD, så synes jeg faktisk at Dahlin udstråle mere ro - ikke at MA har gjort det ringe. Ingen af dem er dog specielt overbevisende i feltet ved indlæg.

/Cortez

Kimse

Indlæg af Kimse »

ja må nok også indrømme, jeg hellere så. At man hentede Ob´s første målmand i stedet Gruteburst eller hvad han nu hedder :-) han er en af de bedste i ligaen!!

Danmas

Indlæg af Danmas »

Cortez skrev:
20. jan 2017, 08:00
Det kunne jo også som du er inde på være Dahlin, som trækker det korteste strå. Synes måske jeg kan ane dette lidt via Andersens udtalelser her: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... -uaendret/
Jeg læser udtalelserne på denne måde: Mikkel A har fået at vide, at keeperkampen lige nu er åben (det skal han vel også have at vide), og at han nu skal bevise, at han er den bedste. Hvis det ender med, at Dahlin bliver ramt af skader, og Mikkel A griber chancen eller måske endda slår en fit Dahlin af posten, jamen så ligger der nok en forlængelse og lurer.

Signingen af Falkesgaard må ses som en gardering, hvis det skulle ske, at Mikkel A får et tilbud andre steder, og/eller Dahlin ikke kan holde til topfodbold.
Hvad Falkesgaard vinder ved denne signing har jeg til gengæld svært ved at se. Meget skal gå hans vej, hvis han skal ende med at blive førstevalg. Omvendt var signalet i OB heller ikke til at misforstå. Her blev han fundet for let.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Som jeg ser målmands situationen er de meget lige, men Dahlin er blevet foretrukket når han var spille klar.

Problemet med begge de herre er i mine øjne at de begge laver fantom redninger, men så ser man desværre lidt lettere bolde gå i mål, samt de ikke er gode i feltet og mangler kommunikations evner med forsvaret.

Skal man være tophold i superligaen skal man have stabilitet på målmads pladsen og ikke en halv invalid som Dahlin er, så et men sikkert urealistisk ønske er at vi skaffer en ny 1. målmand som kan gøre en forskel og skaffe point.

JBT

Indlæg af JBT »

Når alt kommer til alt er jeg en af dem der mener hverken Dahlin eller Mikkel A. er gode nok til at stå mål for en mesterklub hvis det man ønsker og vil være, samt spiller europæisk. Fælles for dem begge, er de ikke gode nok hverken i luften eller med fødderne, og faktum er er vi lukker flere mål ind end nogensinde. Ikke at det kun er deres skyld, også forsvaret og forsvars- eller dødboldstræneren, men vi har svært ved at følge med mange andre klubber i forhold til målmandsposten. Der er også flere eksperter som slet ikke har de to med på en top 3 eller 5 og det er sgu skræmmende når vi er FCM og vil være en af de bedste i klassen.

Falkesgaard ser jeg som et frisk pust, giv ham da chance hvis ikke man vil brænder fingrene på endnu en svag keeper til for dyrt købe jyske dollars. Som det bliver nævnt var han tæt på varmen i både BIF og OB, men har været udfordret af både stærke målmænd med tur i den på det forkerte tidspunkt i forhold til hans egen opadgående kurve, og en hård skade. Jeg godkender det køb indtil videre, også fordi det vi har, efter min vurdering, ikke er bedre end omtalte.

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

Danmas skrev:
20. jan 2017, 09:26
Cortez skrev:
Jeg læser udtalelserne på denne måde: Mikkel A har fået at vide, at keeperkampen lige nu er åben (det skal han vel også have at vide), og at han nu skal bevise, at han er den bedste. Hvis det ender med, at Dahlin bliver ramt af skader, og Mikkel A griber chancen eller måske endda slår en fit Dahlin af posten, jamen så ligger der nok en forlængelse og lurer.

Signingen af Falkesgaard må ses som en gardering, hvis det skulle ske, at Mikkel A får et tilbud andre steder, og/eller Dahlin ikke kan holde til topfodbold.
Hvad Falkesgaard vinder ved denne signing har jeg til gengæld svært ved at se. Meget skal gå hans vej, hvis han skal ende med at blive førstevalg. Omvendt var signalet i OB heller ikke til at misforstå. Her blev han fundet for let
.
Falkesgaard på toppen er bedre end Mikkel A og lige i hælene på Dahlin. Hans uheld i Brøndby var at vi i hans tid har haft et par rigtig stærke målmænd i Hradecky og Stephan Andersen. Det her er en klar forstærkning af jeres dækning på målmandsposten!!!
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

fcmguld2015

Indlæg af fcmguld2015 »

ThygeM skrev:
20. jan 2017, 14:38
Danmas skrev:
20. jan 2017, 09:26
Cortez skrev:

Hvad Falkesgaard vinder ved denne signing har jeg til gengæld svært ved at se. Meget skal gå hans vej, hvis han skal ende med at blive førstevalg. Omvendt var signalet i OB heller ikke til at misforstå. Her blev han fundet for let
.
Falkesgaard på toppen er bedre end Mikkel A og lige i hælene på Dahlin. Hans uheld i Brøndby var at vi i hans tid har haft et par rigtig stærke målmænd i Hradecky og Stephan Andersen. Det her er en klar forstærkning af jeres dækning på målmandsposten!!!
Præcis som det er tilfældet med Drachmann og Dal Hende, så er Falkesgaard gratis. Ambitionsniveauet er faldet dramatisk i FCM. Drachmann er i min verden allerhøjest på niveau med Rømer, som er 5 år yngre. Så den har jeg svært ved at se en fidus ved. Det må betyde, at man vil af med Rømer.
Dal Hende som erstatning for Novak. Det er i hvert fald et niveau under. Og Falkesgaard - der har man hentet en reserve i OB -så medmindre han er hentet som 3. målmand(og det tror jeg ikke) så ryger Mikkel A eller Dahlin, som jeg synes er markant bedre end Falkesgaard.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Jeg forstår ikke, at folk taler nedsættende om Falkesgaard. Er der i det hele taget nogen af jer, der har set ham præstere i nogen kampe, over det seneste år. Hvis ikke det er tilfældet, så er det varm luft i lukker ud og det skal vi så ikke tage særligt seriøst.

Tror egentlig at ThygeM kan risikere, at have mere ret end jeres tro på Falkesgaard evner.

Giv ham dog en chance og lad være med at jorde ham, lige efter han har fået en 2 årige kontrakt. Sådan en modtagelse har ingen spillere i fcm fortjent. Tænk lige over det.

Låst