Det er fandme også træls at der kommer fakta på bordet der modbeviser ens egen pointe, uden man selv kan komme med andet fakta end ens mavefornemmelse
Sjovt hvordan fakta og objektive analyse værktøjer (som f.eks. expected points) kan blive fejet til siden hvis man har en anden mavefornemmelse.
Noget helt andet. Jeg er spændt på dette transfervindue i forhold til sommerens u21 slutrunde om den kan få konsekvenser.
Mindst 3 spillere der er værd en tanke i denne sammenhæng.
- Patrick Banggaard. Åbenlyst. Fast mand på det danske u21 landshold og selvfølgelig også hos FCM.
En spiller der er diskuteret om hvorvidt han er god nok til FCM.
I mine øjne en spiller der har masser af kvalitet og viste også i mesterskabssæsonen at han har højt niveau der selvfølgelig er på FCM niveau og god nok til at vinde et dansk mesterskab. Med det sagt er Kian og Banggaard ikke gode sammen og gør slet ikke hinanden bedre, som f.eks. tilfældet var med Sviatchenko. Og der er Kian trods alt et lille skridt foran Banggaard, så hvis der skulle ske at komme en "Erik type" ind, kan det meget vel værre Banggard der trækker det korteste strå, som selvfølgelig ikke kan være tilfreds med en bænkplads op til en slutrunde. Så hvis der kommer ind, tror jeg Banggaard ryger ud (om ikke andet så udleje).
Med mindre kassen bugner af penge, ville jeg lade Banggaard spille sæsonen ud og fra sommeren begynder at bruge Riis og Kian sammen, da jeg tror de supplerer hinanden bedre. Men har ingen ide om hvordan ledelsen tænker. Men tror på hvis der kommer ind i forsvaret går Banggaard ud.
- Kristoffer Olsson.
Fast mand på det svenske u21 landshold, og vil selvfølgelig også gerne være med, være i form og være en vigtig spiller for det svenske hold.
Er offentlig utilfreds og ser ikke ud til at han lige slår VdV, Poulsen, Sparv og Rømer af holdet.
Hans største chance er måske næsten på kanten, men her kommer han nok heller ikke til at slå Wikheim, Rilwan, Duelund, Borring og Thycosen af, hvorfor det vil være naturligt med et farvel hvis Nörkoping eller Hammerby smider pengene.
- Lasse Vigen
Anfører på det danske u21 landshold men med skuffende spilletid i Fulham.
Ok spilletid i den lille engelske pokal, men kun 49 minutter i The Championship i sæsonen.
Ligesom med Okore mener jeg måske det ville være et nederlag for ham at vende hjem til DK, men med slutrunden til sommer i mente kunne det måske give mening. Og med historie fra FCM akademiet ville det ikke være helt mærkeligt hvis han kom til FCM.
Og fra Akadmiet, så kan man selvfølgelig sagtens argumentere for at han har FCM DNA, men er så vidt jeg dog ikke det "svin" som vi måske har brug for.
Spørgsmål herfra dog, hvis Olsson ikke kan få spilletid, ville Vigen så kunne?
Næste sæson med forhåbentlig flere kampe, kan situationen selvfølgelig vise sig at være anderledes, men i foråret op til u21 slutrunden?