Rafael van der Vaart
Re: Rafael van der Vaart
Det bliver spændende om VdV virkelig stadig har niveauet til at løfte holdet. Jeg håber det
men inderst inde tror jeg han er over the hill. Jeg er klar til at blive positivt overrasket. Foråret med vinteropstart vil give svaret.
- UlvenFraNord
Selvfølgelig er han "over the hill", ellers havde han spille i en af de store ligaer.
Men selv som "over the hill" kan han stadig godt være superligaens bedste spiller, hvis han rammer formen
Men selv som "over the hill" kan han stadig godt være superligaens bedste spiller, hvis han rammer formen
- Stainalive
- Geografisk sted: Herning Centrum
Van der Fart bliver aldrig nogensinde en spillemæssig gevinst, han ligner mest af alt en omvandrende flæskesteg.
Det er som jeg tænkte fra start, et pr. Stunt men det har til gengæld virket, bare se hvor mange fans vi har fået på Facebook
Det er som jeg tænkte fra start, et pr. Stunt men det har til gengæld virket, bare se hvor mange fans vi har fået på Facebook
Når spillet er sat op til, at skal være lange bolde op til Paul vil en teknisk spiller altid komme til korts. Det samme gælder for Jakob Poulsen.Stainalive skrev:Van der Fart bliver aldrig nogensinde en spillemæssig gevinst, han ligner mest af alt en omvandrende flæskesteg.
Spillet skal sættes op således, at det er VdV der svinget taktstokken. Det har han vist, at han både kan og vil. Jeg er sikker på, at han bliver kampafgørende. Hvis Thorup vil bruge ham rigtigt....
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Steffen am
VdV er kommet med dårlig form, og der er flere sekvenser hvor man ser at han tænker fodbold hurtigere end nogle af de andre spillere, hvorfor der har været et mismatch som vi selvfølgelig ikke har set noget godt produkt af endnu.
Der er små øjeblikke eller sekvenser hvor det er fantastisk, men det er bare for få i forhold til tempoet og bolde der ryger væk pga. af bl.a. manglende intern forståelse.
Men med en god vinteropstart der både formmæssigt er godt for VdV, men også at han og resten af truppen bliver "streamlinet", kommer på sammebølgelængde og forhåbentlig for en bedre intern forståelse, må jeg indrømme jeg er rimelig fortrøstningsfuld over at vi kan glæde os til noget anderledes godt i foråret.
Der er små øjeblikke eller sekvenser hvor det er fantastisk, men det er bare for få i forhold til tempoet og bolde der ryger væk pga. af bl.a. manglende intern forståelse.
Men med en god vinteropstart der både formmæssigt er godt for VdV, men også at han og resten af truppen bliver "streamlinet", kommer på sammebølgelængde og forhåbentlig for en bedre intern forståelse, må jeg indrømme jeg er rimelig fortrøstningsfuld over at vi kan glæde os til noget anderledes godt i foråret.
Synes stadigvæk at vdv burde trække sig tilbage i banen. Han kan ikke spille offensiv som sine unge år.. Og jeg ser ham mest i hans tid i fcm som fordeling boldspil.. Såeh vil det være godt og gode idé at bruge ham som dybtliggende midtbane.. Og lad Poulsen eller olsson eller duelund spil Amc.. Men jeg tror på at han bliver bedre i kommende år. Da hans krop skal vænnes sig til at spille 90 minutter
Tænker ham her er ved at være en belastning for klubben, alt det positive som han skulle tilføre holdet er endt ud i genoptræning-skader-genoptræning,
hans løn kunne være brugt på 2 fornuftige superliga spillere som kunne forstærke os med 1 angriber og midt stopper.
hans løn kunne være brugt på 2 fornuftige superliga spillere som kunne forstærke os med 1 angriber og midt stopper.
-
Steffen am
Ah. Så er du ikke inde i hans løn konstruktion.
Direkte for FCM's konto er han forholdsvis billig
Ahh vi betaler ca. 1.5 mill pr år i de 2 sæsoner han har kontrakt, og sponsorer ligger resten op til de ca. 7 mill.Steffen am skrev: ↑31. mar 2017, 20:35Ah. Så er du ikke inde i hans løn konstruktion.
Det er muligt at han ikke er specielt dyr for FCMs bankbog, men hvis man kigger på den totale udgift, er der vist ingen tvivl om, at VdV har været et kæmpe flop.Steffen am skrev: ↑31. mar 2017, 20:35Ah. Så er du ikke inde i hans løn konstruktion.
Jeg peger ikke fingre af nogen her, men vi har jo reelt ikke fået noget som helst ud af spilleren på banen.
/Cortez
Tja. Udgiftsiden er den ene del af det, men han kan vel i princippet have skaffet lige så store indtægter?Cortez skrev: ↑31. mar 2017, 22:27Det er muligt at han ikke er specielt dyr for FCMs bankbog, men hvis man kigger på den totale udgift, er der vist ingen tvivl om, at VdV har været et kæmpe flop.Steffen am skrev: ↑31. mar 2017, 20:35Ah. Så er du ikke inde i hans løn konstruktion.
Jeg peger ikke fingre af nogen her, men vi har jo reelt ikke fået noget som helst ud af spilleren på banen.
/Cortez
Jeg kender ikke svaret, men han kan have ført til større trøjesalg, muligvis flere tilskuere på stadion (der skulle se giraffen) særligt i starten, og evt. nye sponsorer i butikken tiltrukket grundet VDV-signingen. Om disse indtægter overstiger eller er langt under hans lønpost ved jeg ikke noget om, men det er klart, at han ikke har haft den store sportslige værdi (endnu).
Derudover kan man også håbe på, at han kan levere ikke økonomisk målbar værdi overfor bl.a. de unge talenter. Har set bl.a. Duelund lovprise VDV som en rollemodel.
- UlvenFraNord
Det er da også lidt sjovt at se mod Norge og Rosenborg. Nicklas Bendtner er nærmest blevet tippeligaens svar på Rafael van der Vaart. Masser af omtale og også interesse.
Jeg synes egentlig Rafa har gjort det ok når han har været med, han har klart og tydeligt sat mere fart i spillet og mere iderigdom i vores offensiv. Jeg glæder mig til han er tilbage på banen.
Jeg synes egentlig Rafa har gjort det ok når han har været med, han har klart og tydeligt sat mere fart i spillet og mere iderigdom i vores offensiv. Jeg glæder mig til han er tilbage på banen.
På trods af de økonomisk set ret gunstige forhold omkring hans kontrakt, vil jeg nu alligevel mene at hans skifte til FCM - på andre områder - har haft en ret negativ effekt.
Jeg synes især det har været ærgerligt, at hans relativt faste position i startopstillingen i de sidste 2/3 af efterårssæsonen var med til at skubbe Olsson (ja, han havde også sin egen andel i problematikkenm helt klart) ud af banen og klubben i det hele taget. Der var altså et langt større potentiale i svenskeren end i VDV både spillemæssigt og økonomisk efter min mening, og derfor har det været skidt at hente VDV blot grundet wauw-faktoren, også selv om det da bidrog positivt til klassens-frække-dreng-profilen, som jeg egentlig ellers godt kan lide.
Man kan vel i øvrigt godt tilføje Duelunds forvisning til fløjen og de ret få indhop til unge fløjtalenter som David, Andersson og Thychosen som delvis konsekvens heraf til denne uheldige effekt af VDV's rolle på holdet i efteråret.
Det kan selvfølgelig stadig nå at blive en spillemæssig succes, men lad os nu se - Jeg har min tvivl. For mange skader og for fremskreden en alder umiddelbart.
Jeg håber på en klart styrkelse af transferområdet i fremtiden, de sidste to vinduer har ikke været særligt imponere efter min mening, omend nok lige godkendte.
Jeg synes især det har været ærgerligt, at hans relativt faste position i startopstillingen i de sidste 2/3 af efterårssæsonen var med til at skubbe Olsson (ja, han havde også sin egen andel i problematikkenm helt klart) ud af banen og klubben i det hele taget. Der var altså et langt større potentiale i svenskeren end i VDV både spillemæssigt og økonomisk efter min mening, og derfor har det været skidt at hente VDV blot grundet wauw-faktoren, også selv om det da bidrog positivt til klassens-frække-dreng-profilen, som jeg egentlig ellers godt kan lide.
Man kan vel i øvrigt godt tilføje Duelunds forvisning til fløjen og de ret få indhop til unge fløjtalenter som David, Andersson og Thychosen som delvis konsekvens heraf til denne uheldige effekt af VDV's rolle på holdet i efteråret.
Det kan selvfølgelig stadig nå at blive en spillemæssig succes, men lad os nu se - Jeg har min tvivl. For mange skader og for fremskreden en alder umiddelbart.
Jeg håber på en klart styrkelse af transferområdet i fremtiden, de sidste to vinduer har ikke været særligt imponere efter min mening, omend nok lige godkendte.
Av for en udtalelse RVD efter kampen.
Det tyder på en magtkamp til sommer.
Boldsen spørger: Er du ikke for god til at sidde på bænken?
Rafa:, nikker et par gange.
Boldsen spørger: Er du tilfreds med 12 minutter?
Rafa: Nej, jeg er klar til at spille. Hvis jeg ikke spiller, er det spild af tid. Jeg vil spille mere.
Tror det er Thorup eller Rafa til sommer, og pt har Thorup mislykket med to målsætninger ud af to, så konklusionen kunne blive at Thorup meget snart er fortid.
Det tyder på en magtkamp til sommer.
Boldsen spørger: Er du ikke for god til at sidde på bænken?
Rafa:, nikker et par gange.
Boldsen spørger: Er du tilfreds med 12 minutter?
Rafa: Nej, jeg er klar til at spille. Hvis jeg ikke spiller, er det spild af tid. Jeg vil spille mere.
Tror det er Thorup eller Rafa til sommer, og pt har Thorup mislykket med to målsætninger ud af to, så konklusionen kunne blive at Thorup meget snart er fortid.
- UlvenFraNord
Så lad ham da for pokker spille, hvem har vi af trænere eller spillere som har mere erfaring eller bedre evner end Rafa??
Det er lidt som da Thorup bænkede Sisto, der var ikke rigtig andre som kunne se formålet med det..
Det er lidt som da Thorup bænkede Sisto, der var ikke rigtig andre som kunne se formålet med det..