Rasmus Ankersen
Re: Rasmus Ankersen
Det er fedt de gider svare på spørgsmål fra fans (jeg ville dog ønske det var her og ikke på Facebook)
Jeg er lidt ambivalent til det der bliver meldt ud. På den ene side mener jeg, at Thorup ikke taktisk og motivations mæssig er god nok, på den anden side kan jeg godt se, at hans spillespil kræver andre spillere end det vi har i klubben nu.
For mig betyder det her et farvel til flere af vores spillere i dette vindue. Banggaarg og Pusic er med sikkerhed fortid og jeg tror der ryger et par flere i svinget også, da de resterende stadigvæk ikke i følge min optik passer ind til Thorup's spillestil. Jeg synes det er fedt man vil hente en ny CB, da vores defensiv har sejlet. Jeg tror dog ikke på Paul alene i front i det lange løb og begriber ikke hvorfor man satser på ham igen alene i front.. Fint hvis vi havde en anden angriber til, at støtte ham eller en offensiv midt.
Jeg synes ikke væddemålet giver noget.. Det er jo blot lir.
Jeg er lidt ambivalent til det der bliver meldt ud. På den ene side mener jeg, at Thorup ikke taktisk og motivations mæssig er god nok, på den anden side kan jeg godt se, at hans spillespil kræver andre spillere end det vi har i klubben nu.
For mig betyder det her et farvel til flere af vores spillere i dette vindue. Banggaarg og Pusic er med sikkerhed fortid og jeg tror der ryger et par flere i svinget også, da de resterende stadigvæk ikke i følge min optik passer ind til Thorup's spillestil. Jeg synes det er fedt man vil hente en ny CB, da vores defensiv har sejlet. Jeg tror dog ikke på Paul alene i front i det lange løb og begriber ikke hvorfor man satser på ham igen alene i front.. Fint hvis vi havde en anden angriber til, at støtte ham eller en offensiv midt.
Jeg synes ikke væddemålet giver noget.. Det er jo blot lir.
Som alle andre synes jeg, at det er meget prisværdigt, at der svares på supporteres spørgsmål på denne måde. Dog må jeg erkende, at det denne gang var fuldstændig værdiløst. Det var for meget politikersnak, og for mange forsøg på at fortælle, at det vi ser ikke er hvad der sker. Rasmus Ankersen kan selvfølgelig ikke sable Thorup, og vores spil for åben skærm, men at antyde, at vi spiller god og attraktiv fodbold - bedre end under Glen - anser jeg som at pisse på fansene. Argumentet om, at klubben hyrede Thorup, fordi vores spil skulle et niveau op og vi skulle være bedre med bolden er direkte skræmmende - det var ALT hvad U21-holdet ledt af Thorup ikke formåede at være trods et fantastisk spillermateriale - hvad ser ledelsen?!
Kommentarfeltet på Facebook taler sit tydelige sprog, men ledelsen nægter at være hengivne over for fans, og de må derfor naturligvis være bevidste om, og afklarede med, at de heller ikke kan forvente dette - og spar mig for "medgang og modgangs"-snakken, kender den og er ikke enig i, at man altid skal vende den anden kind til, og er heller ej enig i, at det er den rette fanmentalitet.
Nu er jeg jo bare sofamanager, så måske det er derfor, at jeg har haft den fejlagtige opfattelse af, at en klub drives fremad af dennes fans og, at man vinder ligaen ved at ligge øverst i den officielle pointtabel, og ikke ved at klare sig bedst når man kigger på et fluffy og hypotesebaseret fænomen, som expected points - alt jeg kan sige er, at den her var ikke gået i Football Manager 2017, som vel på mange måder kan sammenlignes med netop expected points.
Kommentarfeltet på Facebook taler sit tydelige sprog, men ledelsen nægter at være hengivne over for fans, og de må derfor naturligvis være bevidste om, og afklarede med, at de heller ikke kan forvente dette - og spar mig for "medgang og modgangs"-snakken, kender den og er ikke enig i, at man altid skal vende den anden kind til, og er heller ej enig i, at det er den rette fanmentalitet.
Nu er jeg jo bare sofamanager, så måske det er derfor, at jeg har haft den fejlagtige opfattelse af, at en klub drives fremad af dennes fans og, at man vinder ligaen ved at ligge øverst i den officielle pointtabel, og ikke ved at klare sig bedst når man kigger på et fluffy og hypotesebaseret fænomen, som expected points - alt jeg kan sige er, at den her var ikke gået i Football Manager 2017, som vel på mange måder kan sammenlignes med netop expected points.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Jeg synes egentlig, at Ankersen forklarer sig fint og at det pisser ( undskyld sproget ) nogle af, kommer egentlig heller ikke bag på mig. Nu har vi fået forklaring på mange spørgsmål og at der kommer nye signinger her til Januar. Kom nu videre. Giv nu klubben en chance mere og lad os alle håbe, at tingene vender når forårs-sæsonen starter op igen. Jeg er fuld af fortrøstning. Glædelig jul til alle Fcm fans.O skrev:Som alle andre synes jeg, at det er meget prisværdigt, at der svares på supporteres spørgsmål på denne måde. Dog må jeg erkende, at det denne gang var fuldstændig værdiløst. Det var for meget politikersnak, og for mange forsøg på at fortælle, at det vi ser ikke er hvad der sker. Rasmus Ankersen kan selvfølgelig ikke sable Thorup, og vores spil for åben skærm, men at antyde, at vi spiller god og attraktiv fodbold - bedre end under Glen - anser jeg som at pisse på fansene. Argumentet om, at klubben hyrede Thorup, fordi vores spil skulle et niveau op og vi skulle være bedre med bolden er direkte skræmmende - det var ALT hvad U21-holdet ledt af Thorup ikke formåede at være trods et fantastisk spillermateriale - hvad ser ledelsen?!
+1 og amen.O skrev:Som alle andre synes jeg, at det er meget prisværdigt, at der svares på supporteres spørgsmål på denne måde. Dog må jeg erkende, at det denne gang var fuldstændig værdiløst. Det var for meget politikersnak, og for mange forsøg på at fortælle, at det vi ser ikke er hvad der sker. Rasmus Ankersen kan selvfølgelig ikke sable Thorup, og vores spil for åben skærm, men at antyde, at vi spiller god og attraktiv fodbold - bedre end under Glen - anser jeg som at pisse på fansene. Argumentet om, at klubben hyrede Thorup, fordi vores spil skulle et niveau op og vi skulle være bedre med bolden er direkte skræmmende - det var ALT hvad U21-holdet ledt af Thorup ikke formåede at være trods et fantastisk spillermateriale - hvad ser ledelsen?!
Glædelig jul
Må ærligt talt også indrømme at jeg fandt Ankersens indlæg en særdeles tynd kop the. Er glad for at han gør det, men indholdet; not so much.
/Cortez
/Cortez
Hvor er det lige, at expected points (og generelt det arbejde der laves i Smartoods) kan sammenlignes med FM? Ok, der bruges i begge tilfælde big data, men det bliver jo brugt på vidt forskellig måde. Expected points er jo et værktøj til at vurdere holdets potentiale i forhold til de forventninger (typisk odds), der er på forhånd. FM er et computerspil og kan ikke bruges som analyseværktøj, med mindre du hedder Henker.O skrev:Nu er jeg jo bare sofamanager, så måske det er derfor, at jeg har haft den fejlagtige opfattelse af, at en klub drives fremad af dennes fans og, at man vinder ligaen ved at ligge øverst i den officielle pointtabel, og ikke ved at klare sig bedst når man kigger på et fluffy og hypotesebaseret fænomen, som expected points - alt jeg kan sige er, at den her var ikke gået i Football Manager 2017, som vel på mange måder kan sammenlignes med netop expected points.
Husk i øvrigt, at grunden til at Benham har købt sig ind i klubben er for at afprøve, om Smartodds kan bruges som værktøj i en fodboldklub. Uden hans involvering ville der ikke være ret meget FCM tilbage. Benham og hans folk lærer (forhåbentlig) også af arbejdet hele tiden, og de har sikkert lært en del af det seneste halvandet år, hvor resultaterne ikke har været så gode. Her skal man nok have lidt mere tålmodighed, selvom det er svært at have i en fodboldklub.
- UlvenFraNord
Fedt at Rasmus Ankersen gør det, med at svare fans. Det er en lille investering i tid og opmærksomhed, og se blot hvordan det straks køler temperaturen ned.
Om det så er det, må tiden vise. Jeg tror ikke vores "data" på årets sidste kampe var speciel god. Men nu skal julefreden have lov at sænke sig
Om det så er det, må tiden vise. Jeg tror ikke vores "data" på årets sidste kampe var speciel god. Men nu skal julefreden have lov at sænke sig
Spot on min ven.O skrev:Som alle andre synes jeg, at det er meget prisværdigt, at der svares på supporteres spørgsmål på denne måde. Dog må jeg erkende, at det denne gang var fuldstændig værdiløst. Det var for meget politikersnak, og for mange forsøg på at fortælle, at det vi ser ikke er hvad der sker. Rasmus Ankersen kan selvfølgelig ikke sable Thorup, og vores spil for åben skærm, men at antyde, at vi spiller god og attraktiv fodbold - bedre end under Glen - anser jeg som at pisse på fansene. Argumentet om, at klubben hyrede Thorup, fordi vores spil skulle et niveau op og vi skulle være bedre med bolden er direkte skræmmende - det var ALT hvad U21-holdet ledt af Thorup ikke formåede at være trods et fantastisk spillermateriale - hvad ser ledelsen?!
FCM og dets fans: Hører intet, ser intet, siger intet.
Glædelig jul.
FM er et computerspil og kan ikke bruges som analyseværktøj, med mindre du hedder Henker. 
Husk i øvrigt, at grunden til at Benham har købt sig ind i klubben er for at afprøve, om Smartodds kan bruges som værktøj i en fodboldklub. Uden hans involvering ville der ikke være ret meget FCM tilbage. Benham og hans folk lærer (forhåbentlig) også af arbejdet hele tiden, og de har sikkert lært en del af det seneste halvandet år, hvor resultaterne ikke har været så gode. Her skal man nok have lidt mere tålmodighed, selvom det er svært at have i en fodboldklub.[/quote]
Tak hviid, tror jeg nok..
Ja det er rigtig at FM er en spil. Men det er oftest næsten præcis samlignes med Smartodds og virkelig.. Og jeg har selv fundet en masse gode spillere som internet ikke har nævnt. Dog afhængig det også af hvilken opstilling du bruger. Og tatisk har også en betydning.
Men men efter min ærlig mening, synes jeg at resultater og spilstil på banen under thorup siger jo meget hvad vi fans og Ankersen's vision i FCM's DNA durer ikke!!
Og ledelsen siger jo nu for sag skyld også meget om de sidste tid efter Glen's afgang ikke gik som det skulle. Og det durer heller ikke!!
Hvis bestyrelsen og ledelsen ikke lytter til fans - frygter jeg jo at det falder fra hinanden til sidste. Så denne transfer vinduet er ledelsen's sidste chance for at vinder fans tillid. Og sikkert har de fleste også jeg miste tillid til thorup..
Så få vi se hvad der sker i den nye år. Forhåbentlig indser thorup sig selv at det ikke går længere efter sommer.. Ellers griller vi fans hans sæde!!
Husk i øvrigt, at grunden til at Benham har købt sig ind i klubben er for at afprøve, om Smartodds kan bruges som værktøj i en fodboldklub. Uden hans involvering ville der ikke være ret meget FCM tilbage. Benham og hans folk lærer (forhåbentlig) også af arbejdet hele tiden, og de har sikkert lært en del af det seneste halvandet år, hvor resultaterne ikke har været så gode. Her skal man nok have lidt mere tålmodighed, selvom det er svært at have i en fodboldklub.[/quote]
Tak hviid, tror jeg nok..
Ja det er rigtig at FM er en spil. Men det er oftest næsten præcis samlignes med Smartodds og virkelig.. Og jeg har selv fundet en masse gode spillere som internet ikke har nævnt. Dog afhængig det også af hvilken opstilling du bruger. Og tatisk har også en betydning.
Men men efter min ærlig mening, synes jeg at resultater og spilstil på banen under thorup siger jo meget hvad vi fans og Ankersen's vision i FCM's DNA durer ikke!!
Og ledelsen siger jo nu for sag skyld også meget om de sidste tid efter Glen's afgang ikke gik som det skulle. Og det durer heller ikke!!
Hvis bestyrelsen og ledelsen ikke lytter til fans - frygter jeg jo at det falder fra hinanden til sidste. Så denne transfer vinduet er ledelsen's sidste chance for at vinder fans tillid. Og sikkert har de fleste også jeg miste tillid til thorup..
Så få vi se hvad der sker i den nye år. Forhåbentlig indser thorup sig selv at det ikke går længere efter sommer.. Ellers griller vi fans hans sæde!!
He-he, godt du tager det med en portion selvironi
Du er i øvrigt ikke den eneste fodboldfan, der har forsøgt at overføre FM til den "virkelige" fodboldverden, så beklager at jeg blev lidt personlig.
Fair nok at du vil af med Thorup, men husk igen på, at det er Benham, der ejer klubben. Hvis hans statistikker og analyser siger, at en fyring af Thorup ikke vil gøre resultaterne bedre, hvorfor så ikke bakke op om det i stedet? Benham og Ankersen har jo lagt en klar strategi fra starten af, hvordan de vil køre klubben, og der tror jeg altså ikke, at et par sure indlæg på Ulvegraven og Facebook vil ændre ret meget på. Benham har fået succes indenfor gambling netop ved at lægge en betting-strategi og følge den, også selv i de perioder, hvor han har haft marginalerne på den forkerte side og tabt penge. Det oplever alle gamblere, og her handler det om ikke at ryste på hånden.
Ok, måske viser det sig, at hans strategi ikke virker, og så må de jo sadle om, men det er måske stadig lidt for tidligt at konkludere. Igen, der har været stor udskiftning i truppen, vi prøver at få kørt nogle af de unge spillere ind på holdet osv, og det tager altså bare et stykke tid at få sat et slagkraftigt hold sammen.
Jeg er også skeptisk overfor Jess Thorup, men der er så mange variabler, som størstedelen af os fans ikke kender. Vi ser kun de 90 minutter hver weekend og ikke hvordan det fungerer på træningsbanen, hvordan truppen har det socialt, hvilke taktiske ting der øves på. Der var også engang, hvor Ricardo blev kaldt et kæmpe flop som landstræner, men pludselig fik han et hold til at fungere med sin spillestil. Thorup er i øvrigt også fynbo...
Fair nok at du vil af med Thorup, men husk igen på, at det er Benham, der ejer klubben. Hvis hans statistikker og analyser siger, at en fyring af Thorup ikke vil gøre resultaterne bedre, hvorfor så ikke bakke op om det i stedet? Benham og Ankersen har jo lagt en klar strategi fra starten af, hvordan de vil køre klubben, og der tror jeg altså ikke, at et par sure indlæg på Ulvegraven og Facebook vil ændre ret meget på. Benham har fået succes indenfor gambling netop ved at lægge en betting-strategi og følge den, også selv i de perioder, hvor han har haft marginalerne på den forkerte side og tabt penge. Det oplever alle gamblere, og her handler det om ikke at ryste på hånden.
Ok, måske viser det sig, at hans strategi ikke virker, og så må de jo sadle om, men det er måske stadig lidt for tidligt at konkludere. Igen, der har været stor udskiftning i truppen, vi prøver at få kørt nogle af de unge spillere ind på holdet osv, og det tager altså bare et stykke tid at få sat et slagkraftigt hold sammen.
Jeg er også skeptisk overfor Jess Thorup, men der er så mange variabler, som størstedelen af os fans ikke kender. Vi ser kun de 90 minutter hver weekend og ikke hvordan det fungerer på træningsbanen, hvordan truppen har det socialt, hvilke taktiske ting der øves på. Der var også engang, hvor Ricardo blev kaldt et kæmpe flop som landstræner, men pludselig fik han et hold til at fungere med sin spillestil. Thorup er i øvrigt også fynbo...
- UlvenFraNord
Det siger vel lidt om hvem der bestemmer og ejer klubben, at det er Ankersen og ikke Steinlein (som sportsdirektør) der fortæller om og forsvarer strategien?
Vi har aldrig før haft en så udadvendt formand for bestyrelsen.
Men før i tiden lavede Jens Ørgaard (som sportsdirektør) også de her fan-stunts hvor han kom herind på graven og fortalte og svarede på spørgsmål, så det i sig selv er ikke noget nyt.
Vi har aldrig før haft en så udadvendt formand for bestyrelsen.
Men før i tiden lavede Jens Ørgaard (som sportsdirektør) også de her fan-stunts hvor han kom herind på graven og fortalte og svarede på spørgsmål, så det i sig selv er ikke noget nyt.
-
Steffen am
Tja... der er en forskel i at folk tror på Ankersen, og folk ikke troede på Ørgaard, bl.a. fordi han kaldte sig fisker og var ordblind, så han lavede mange stavefejl.
Tjo.. jo lidt. Men tror egentlig Ankersen godt kan lide fankontakten, hvorfor det giver mening at det er ham der gør det.
Og lige i dette tilfælde hvor der også er en mængde kritik mod sportsdirektøren, giver det mening med formanden.
Men ellers har du helt ret, at det også bør være noget sportsdirektøren snildt kunne gøre og for mig ville det også være nogenlunde lige positivt.
Men bare det at det findes og der er et arrangement som Fan Forum er fantastisk.
Har kun hørt om det i SønderjyskE, Brentford og FCM. Ved ikke om der er noget lignende andre steder.
Tjo.. jo lidt. Men tror egentlig Ankersen godt kan lide fankontakten, hvorfor det giver mening at det er ham der gør det.
Og lige i dette tilfælde hvor der også er en mængde kritik mod sportsdirektøren, giver det mening med formanden.
Men ellers har du helt ret, at det også bør være noget sportsdirektøren snildt kunne gøre og for mig ville det også være nogenlunde lige positivt.
Men bare det at det findes og der er et arrangement som Fan Forum er fantastisk.
Har kun hørt om det i SønderjyskE, Brentford og FCM. Ved ikke om der er noget lignende andre steder.
- UlvenFraNord
Jeg tror det kunne være godt for Steinlein hvis han gjorde det. Der er mange som udtrykker en ret negativ opfattelse af ham, det skyldes måske noget af vejen konflikten med Riddersholm, men hvis man ser bort fra det er Claus Steinlein jo en fantastisk repræsentant for vores klub, altid smilende, i godt humør og veltalende.
Jeg kan forstå kritikken af Jess Thorup, fordi det er tydeligt hvordan vi taktisk og mentalt har nogle besværligheder. Men Steinlein synes jeg vi skal være glade for, han har været i FCM "altid", han repræsenterer på mange måder selve FCM-ånden med akademiet (som han har været chef for) og den friske attitude som klassen frække dreng. Jeg ville ikke bryde mig om at vi fik en sportsdirektør "udefra".
Jeg kan forstå kritikken af Jess Thorup, fordi det er tydeligt hvordan vi taktisk og mentalt har nogle besværligheder. Men Steinlein synes jeg vi skal være glade for, han har været i FCM "altid", han repræsenterer på mange måder selve FCM-ånden med akademiet (som han har været chef for) og den friske attitude som klassen frække dreng. Jeg ville ikke bryde mig om at vi fik en sportsdirektør "udefra".
Jeg synes bare at det virker lidt mærkeligt at Benham og (Ankersen?) vil have en udlandske træner. Dog gør steinlein det modsatte, det vil sige at steinlein gøre det også modsatte over Glen's ønsker.. Det peger faktisk mod thorup som ikke opfylder kriterierne i FCM'S DNA. Og det bærer steinlein ansvar for.. Og det undrer jeg mig mest over at det rører thorup og steinlein ikke en gang fra benham og (Ankersen?) eller fra bestyrelsen!?!? Det er den der forbavsende for mig...
Det vil forbavse mig, hvis nogen kan finde mening i det, som du skriverhenker skrev:Jeg synes bare at det virker lidt mærkeligt at Benham og (Ankersen?) vil have en udlandske træner. Dog gør steinlein det modsatte, det vil sige at steinlein gøre det også modsatte over Glen's ønsker.. Det peger faktisk mod thorup som ikke opfylder kriterierne i FCM'S DNA. Og det bærer steinlein ansvar for.. Og det undrer jeg mig mest over at det rører thorup og steinlein ikke en gang fra benham og (Ankersen?) eller fra bestyrelsen!?!? Det er den der forbavsende for mig...
Hvis det du skriver er, at du tror at Steinlein ansatte Thorup uden om Benham/Ankersen, så tager du fejl. Thorup er en nøglemedarbejder, hvis ansættelse naturligvis er clearet på bestyrelsesniveau.