Ny struktur på Champions League - UEFA

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
UlvenFraNord

Ny struktur på Champions League - UEFA

Indlæg af UlvenFraNord »

Det er jo helt forrykt det der sker i UEFA i øjeblikket. Fire lande fra hver af de fire store ligaer skal være sikret en plads i CL, mens Superligaen er en af taberne i den fordeling. Læs fx. http://ekstrabladet.dk/sport/kommentare ... cl/6281285

Hvad stiller vi op?
Skal vi melde os ud af UEFA?
Lave en ny europæisk turnering med de nordiske lande og måske de andre mindre lande, som bliver ramt af ændringerne?

Personligt synes jeg at reaktionen bør være direkte og kontant. Lad mig høre hvad I synes.

Sahl

Re: Ny struktur på Champions League - UEFA

Indlæg af Sahl »

Nu er der jo meget snak og jeg har svært ved, at forestille mig de små lande (her taler vi ikke bare de skandinaviske) ville finde sig i den nye struktur! det ville ikke gavne dem på nogen måde.

Jeg ser et par scenarierer der kan sket.

Den nye model indføres og de mindre lande finder sig i det og bliver blot feeder klubber for en fremtidig super liga med de største hold (ala Amerikansk stil) så ser jeg ikke fodbold mere.

Den nye model indføres og de mindre lande melder sig ud og laver deres eget struktur. indfør et forbud mod, at sælge spillere ud til større ligaer, så skal der nok ske noget.

Den mest sandsynlige (stadigvæk ikke det bedste man kunne få) Der bliver ingen ny struktur, men de større lande for tilgodeset mere økonomi. alt i alt handler fodbold desværre alt for meget om økonomi og dem der har styringen ønsker ikke, at man laver om på dette. De fleste af de 20 nævnte klubber køre med vilde underskud som "sugerdaddy's/staten/etc" betaler.. ja jeg skriver staten pga visse forhold i Spanien!!

Det man burde indføre var, at alle landes mesterhold kunne kvalificere sig og at det derfor blev et ægte "Champions League" dette ville også gøre det mere attraktivt, at spille i de "små" ligaer eller mellem ligaer. Indfør et maximum budget for lønninger til hver hold. så skulle vi nok se en anden slags foldbold. Personlig gider jeg ikke se RM mod Barca i en CL det er kedeligt og det er også kedeligt, at de opkøber alt der er og fastholder et monopol. Men sport er meget mere politik idag desværre.. Det er også en af grundende til, at jeg holder ret meget af ungdomsfodbold på lidt lavere plan, her er vi foruden alt det skidt.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Det bliver bare den nye model i nogle år.

Sidst der blev ændret til Champions league var det 2 kvalifikations forløb. Det for mestre og det via deres position i ligaen. Det var en klar fordel for Superliga mesteren og de andre mindre ligaer.

Tidligere var ændringerne dobbelt gruppe spil før knock out og alt muligt andet.

Mit gæt er at det igen vil blive lettere at komme i cl om nogle år. Men det er da klart noget øv for de kommende år.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Hvis man er nysgerrig kan man læse denne igennem, men advarsel, den er lang.
http://kassiesa.net/uefa/forum/view.php ... 185245.xml

Der er masser af spørgsmålstegn og usikkerheder endnu, så man skal tage det med et gransalt.

De vigtigeste pointer som jeg ser det.
- Ændringen i adgangen til CL, som der også har været ok dækket af medierne, og som samlet set er skidt for dansk fodbold.
4 Pladser til "Champions-path" og 2 pladser til "League-path (NC)"
Et lyspunkt er dog hvis man taber CL Q2, ryger man over i EL Q3.

- Mærkelig historisk bonus til gamle vindere. Betyder ikke det store for dansk fodbold og Midtjylland, synes bare det er mærkeligt.
Hjælper dog naturligvis klubber som Celtic, der får en lille 'gratis' bonus.

- 20 % koeffecient landebonus, er et minimum, og hvis man er over landets niveau, får man ikke længere det tilføjet.
Midtjylland er lidt over "20 % Danmarks bonus", hvilket vil sige at i fremtiden vil de andre danske klubbers præstationer kun have indflydelse på vores "billet" og ikke koeffecient.

- Adgangen til EL, er der ikke kommet så meget ud om, men den ændrer sig formentlig ikke vanvittig meget.
Der er dog rygter om en opdeling af "EL-Champ-Path" og "EL-League-path" som vi kender det fra CL Q.

- Den største ændring umiddelbart for Midtjylland er at klub koeffecienter går fra at være baseret på 5 år til 10 år.
Så PT hvor vi er på en hæderlig 116. plads med 15.950 point, der så godt som sikrer seeding i EL Q4
vil vi med det nye system (10 år, minus landebonus) være på 231. plads med 12,500 point.

________

Ud fra det tænker jeg lidt der er 3 muligheder for Midtjylland, i et forsøg på at gøre det lidt sort/hvid.
1. Satse hårdt på europæisk næste sæson, da det kan være sidste mulighed for at udnytte den gode koefficient vi har.

2. Acceptere tingens tilstand, og med en konservativ investerings profil håbe på at slå "seedningen" (igen)
Hvad der hører med, er at med 10 års koefficienter til at bestemme seedning, hører også en endnu større grad af held/uheld i lodtrækning, da styrke 10 år tilbage i højere grad kan fravige for nuværende præstationer.
(ala Leicester, Rostov og Osmanlispor der er bedre end deres seedning og
rumænske og skotske der er dårligere end deres seedning, bare i endnu højere grad.)

3. Gå den diplomatiske vej igennem ECA og få fjernet det f***ing forslag, der på forundeligvis kan blive presset igennem UEFA, mens der ingen fungerende ledelse var. Og gå tilbage til det nuværende system.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Nu ved jeg ikke hvor meget folk har fulgt med, men der er kommer lidt flere nyheder.

Den nye access list skulle være endelig vedtaget med de 4 store lande, specielt Italien, som de store vindere (Spanien, Tyskland, England og Italien)
For de der lyser, kan skabe sig et overblik her.
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... t2018.html

- I CL kval, er den største forskel at langt de fleste vil starte en runde tidligere end ellers inkl. Danmark, hvor vinderne vil starte i CL Q1.

- I EL kval, er runden Danmark indtræder den samme, men er opdelt i "liga-kval" (13 pladser) og "mester-kval" (8 pladser), hvor tidligere det som bekendt var en fælles kvalifikation med 22 pladser.
Lidt svært at sige hvad præcis kommer til at betyde, men jeg tror det bliver en smule svære for "liga-kval" delen, end det er for de mestrer der falder ud af CL Q.

- De 10 års ranking jeg tidligere skrev om er 'kun' i forhold til noget økonomisk fordelings, som stadig er ukendt hvad det betyder.
Ranking i forhold til seedning er fortsæt 5 år som det er nu.

- Reglen om landebonussen der forsvinder, står fortsat.

- 2 af de 8 CL kampe bliver i fremtiden fast vist tidligere.

Besvar