DenStolteJyde skrev:
Det er meget muligt at jeg har misset noget, men jeg troede egentlig at vi stadig spillede 4-1-4-1 og ikke 4-2-3-1 ikke at det gør den helt store forskel, har bare lagt mærke til flere gange at opstillingen bliver præsenteret som 4-2-3-1 herinde og nu ville jeg altså lige spørge til det..
Forstår godt spørgsmålet, har også set TV oftest præsentere opstillingen i en 4-1-4-1 grafik,
Men synes oftest det ligner, siden VdV er kommet med, at trekanten på midten er vendt om.
Således Rømer/Sparv tager den defensive 6'er, Poulsen ved siden af og VdV/Duelund foran som 10'eren.
Det kan dog snyde lidt, da Poulsen ligger og pumper lidt, så der både er tidspunkter hvor det er 4-1-4-1 og 4-2-3-1, men i mine øjne ligner 4-2-3-1 dog basis opstillingen og det defensive udgangspunkt og specielt er synligt i det lave pres.
Ligeledes spillede YL holdet mod Anderlect med Frank som 6'eren, Mads Olsen som 6'eren(-ish, der ligger og pumper) og Kirk forrest som 10'eren.
Men mener både ungdomsholdene og seniorholdene kan veksle mellem 4-4-2, 4-1-4-1 og 4-2-3-1, men med 4-2-3-1 brugt mest i nyere tid.
Jeg er ikke en super skarp fodbold analytiker, så kan være jeg har forkert, men er sådan jeg ser det.

Håber det giver mening.