Vil du ikke fortælle os hvad din forhåbning til holdet er?974 skrev:ARH.... hør nu lige på jer selv!!
I leder jo kun efter de fejl nogle spillere laver
Samlet set leverer de en fin 3-1 sejr i Esbjerg - som iøvrigt gav fin modstand i 1. halvleg, men sidenhen ikke rigtigt kunne levere
Der er masser af fine aktioner også, og det er jo dem der skal bygges videre på, og så får man evalueret på de forskellige sammenspilsfejl de enkelte spillere laver
SL: Esbjerg vs. Midtjylland
Re: SL: Esbjerg vs. Midtjylland
-
mousebreaker
Fodboldfan skrev:Er det kun mig der ikke synes Duelund spiller specielt godt? (jeg spørger sådan helt seriøst)
Nej jeg er helt enig i at Duelund generelt ikke præsterer efter mine forventninger set generelt hen over sæson starten. Måske problemet er at mine forventninger er for høje, knægten har trods alt scoret fire gange og starter jo ikke hver gang. Den 3 mod 2 situation i slutningen af kampen er efterhånden klassisk. Knægten er kun 19 så udsving vil og skal der være. På positiv siden så tæller det kraftigt at han foretager nogle dybdeløb som vi ikke rigtig ser fra andre - jo Rilwan når han bevæger sig ind centralt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Stop nu. Hvad skal han gøre, når vi spiller på denne måde? Duelund er jo ikke en klassisk kontraspiller. Derudover: Han scorer et mål(!). Hvad skal han gøre?mousebreaker skrev:Fodboldfan skrev:Er det kun mig der ikke synes Duelund spiller specielt godt? (jeg spørger sådan helt seriøst)
Nej jeg er helt enig i at Duelund generelt ikke præsterer efter mine forventninger set generelt hen over sæson starten. Måske problemet er at mine forventninger er for høje, knægten har trods alt scoret fire gange og starter jo ikke hver gang. Den 3 mod 2 situation i slutningen af kampen er efterhånden klassisk. Knægten er kun 19 så udsving vil og skal der være. På positiv siden så tæller det kraftigt at han foretager nogle dybdeløb som vi ikke rigtig ser fra andre - jo Rilwan når han bevæger sig ind centralt
-
mousebreaker
Læg mærke til at jeg lavede en kommentar møntet på sæsonen - ikke denne kamp specifikt.Stoffer skrev:Stop nu. Hvad skal han gøre, når vi spiller på denne måde? Duelund er jo ikke en klassisk kontraspiller. Derudover: Han scorer et mål(!). Hvad skal han gøre?mousebreaker skrev:Fodboldfan skrev:Er det kun mig der ikke synes Duelund spiller specielt godt? (jeg spørger sådan helt seriøst)
-
mousebreaker
Vedr aftenens kamp så synes jeg ikke vi kan tillade os at klage for meget. Første halvleg var ikke godt - vi gav alt alt for meget plads væk til Esbjerg. I anden halvleg blev det noget bedre og klasseforskellen mellem holdene blev tydelig. En kamp spilles over 90 minutter - ikke 45. Hvis det ender med at vi vinder en overordentlig fortjent sejr på udebane og ikke har nerver på i overtiden, så er det begrænset hvor skidt det kan være. Det ville da være rart at se dem sætte 90 minutter sammen i højt gear, men det tror jeg næppe kommer til at ske på denne side af jul. Efter jul har vi forhåbentlig vores bedste balancespiller, Tim Sparv med igen og så tror jeg på fremskridt
Spillemæssigt kan jeg ikke se at vi kan true FCK i næste runde selvom vi er på hjemmebane. "Heldigvis" er jeg født pessimist så det kan da være at virkeligheden er lidt grønnere
Spillemæssigt kan jeg ikke se at vi kan true FCK i næste runde selvom vi er på hjemmebane. "Heldigvis" er jeg født pessimist så det kan da være at virkeligheden er lidt grønnere
Hold nu op hvor bliver jeg træt af folks negativitet!
Vi vinder kampen 3-1 imod Esbjerg - et såret dyr. Det er ikke nemt!
Ja vi score på deres fejl, men er alle mål ikke en "fejl" fra modstanderen?
Hvor tit har FCM ikke spillet "flot" men tabt fordi andre hold har straffet vores fejl.
FCM har 10 point i de sidste 5 kampe - hvilket lever op til målsætningen.
Jeg håbet VDV og wikheim er hurtigt klar og med mod FCK. Kan vi slå FCK så tror jeg på vi er med helt i toppen ved vinterpausen ..
Vi vinder kampen 3-1 imod Esbjerg - et såret dyr. Det er ikke nemt!
Ja vi score på deres fejl, men er alle mål ikke en "fejl" fra modstanderen?
Hvor tit har FCM ikke spillet "flot" men tabt fordi andre hold har straffet vores fejl.
FCM har 10 point i de sidste 5 kampe - hvilket lever op til målsætningen.
Jeg håbet VDV og wikheim er hurtigt klar og med mod FCK. Kan vi slå FCK så tror jeg på vi er med helt i toppen ved vinterpausen ..
FCM har ingen angribere med mål i benene, synes godt FCMs midtbane kan spille op med FCK, men forsvar og specielt angreb, her står FCK bedre.mousebreaker skrev:Vedr aftenens kamp så synes jeg ikke vi kan tillade os at klage for meget. Første halvleg var ikke godt - vi gav alt alt for meget plads væk til Esbjerg. I anden halvleg blev det noget bedre og klasseforskellen mellem holdene blev tydelig. En kamp spilles over 90 minutter - ikke 45. Hvis det ender med at vi vinder en overordentlig fortjent sejr på udebane og ikke har nerver på i overtiden, så er det begrænset hvor skidt det kan være. Det ville da være rart at se dem sætte 90 minutter sammen i højt gear, men det tror jeg næppe kommer til at ske på denne side af jul. Efter jul har vi forhåbentlig vores bedste balancespiller, Tim Sparv med igen og så tror jeg på fremskridt
-
Steffen am
Holda da op guldsæsonen har presset forventningerne op af.
Sidder og prøver at forestille mig samme kritik over en vunden 3-1 kamp inden der blev vundet guld.
Kan jeg simpelthen ikke.
Vi ligger på en fin 2. plads, så kan det hele simpelthen ikke være SÅ skidt.
Min hvis jeg skal rose mig selv lidt, (nogen skal jeg gøre det
)
I forhold til den første kommentar i denne tråd, sålænge EfB tror på det, spiller de godt (1. halveg)
og når/hvis de bliver knækket bør det være til (2. halveg)
Nu er vi færdige med at møde Esbjerg for sæsonen,
så må de gerne få troen tilbage og spillet til at fungere til resten af deres kampe
Sidder og prøver at forestille mig samme kritik over en vunden 3-1 kamp inden der blev vundet guld.
Kan jeg simpelthen ikke.
Vi ligger på en fin 2. plads, så kan det hele simpelthen ikke være SÅ skidt.
Min hvis jeg skal rose mig selv lidt, (nogen skal jeg gøre det
I forhold til den første kommentar i denne tråd, sålænge EfB tror på det, spiller de godt (1. halveg)
og når/hvis de bliver knækket bør det være til (2. halveg)
Nu er vi færdige med at møde Esbjerg for sæsonen,
så må de gerne få troen tilbage og spillet til at fungere til resten af deres kampe
Gad vide om der findes andre fora, hvor negativiteten er så stor ovenpå en sikker 3-1 udesejr? Det er tydeligt at nogle debattører er gået i hak, og er fuldstændig blind for hvad der sker på banen. Konklusionen er skrevet på forhånd og så svines træner og spillere til ligemeget hvad.
-
mousebreaker
jeg følger med på nogle amerikanske/canadiske NHL fanbaser. Præcist det samme i modgang - jo større fanbase desto mere udtalt. Når de vinder derimod er det nærmest altid stik modsat. Så er folk helt oppe i den syvende himmel og mange er endda helt ukritiske, selvom man eks ved et comeback win har været een lang klagesang gennem hele kampen. Det er meget sort/hvidt ligesom det ofte er her på graven. De er ligeså forudindtaget ved kampstart som vi er, men negativiteten er meget sværere at få øje på efter en sejr.Kent skrev:Gad vide om der findes andre fora, hvor negativiteten er så stor ovenpå en sikker 3-1 udesejr? Det er tydeligt at nogle debattører er gået i hak, og er fuldstændig blind for hvad der sker på banen. Konklusionen er skrevet på forhånd og så svines træner og spillere til ligemeget hvad.
- UlvenFraNord
Fed sejr, dejligt med tre point. Vi hænger på FCK og kan gøre afstanden meget mindre i næste runde 
Mht. forventningspresset, så er det jo også tidsregningen efter mesterskabet vi er i. Forventningerne er steget i og med at vi nu ved, at det kan lade sig gøre. Samtidig har vi ro på økonomien og en trup som er god og bred. Jo bedre udgangspunkt, jo større forventninger.
Jeg synes der er fremskridt og vi er inde i en periode med mange point. Forhåbentlig kan kampen mod FCK give os nogle svar på hvor langt vi er.
Mht. forventningspresset, så er det jo også tidsregningen efter mesterskabet vi er i. Forventningerne er steget i og med at vi nu ved, at det kan lade sig gøre. Samtidig har vi ro på økonomien og en trup som er god og bred. Jo bedre udgangspunkt, jo større forventninger.
Jeg synes der er fremskridt og vi er inde i en periode med mange point. Forhåbentlig kan kampen mod FCK give os nogle svar på hvor langt vi er.
-
Steffen am
1,9 point i snit i sæsonen
og 2,14 mål pr. kamp.
Begynder sku at ligne noget
og 2,14 mål pr. kamp.
Begynder sku at ligne noget
Jeg klager heller ikke over mine 900 nettokroner974 skrev:Tanken var nu at jeg ville give fuck i at jeg havde spillet 3-1 inden kampen gik igang - mod at vi kunne score nogle flereFodboldfan skrev:Det var godt du gjorde det974 skrev:okay jeg lader mit 3-1 odds være, og så giver vi dem en ordentlig overhaling
Til sidst var jeg nu ok glad for at vi ikke lige smækkede en til ind - nu tikkede der en sms ind med info om de vundne 600 kr
Så det er jeg fint tilfreds med
Flot sejr hvor vi dygtigt får os kombineret frem til rigtig mange chancer. Ærgerligt Pusic ikke scorer i starten, så han måske kunne få lidt selvtillid igen, men meget positivt at vi har så mange spillere der kan score. En kæmpe styrke for holdet at det forholder sig sådan.
Esbjerg spillede en god første halvleg, og bliver ikke en nem modstander i den resterende del af sæsonen.
Stor optur over Poulsen og Rilwan. Er meget imponeret over at de bliver ved med at tage løbene gennem hele kampen. Rilwan et pænt stykke landsholdet set herfra.
Og så lige et tak til Mikkel Andersen, for den vigtige redning i starten af kampen.
Og kom så med FCK
Esbjerg spillede en god første halvleg, og bliver ikke en nem modstander i den resterende del af sæsonen.
Stor optur over Poulsen og Rilwan. Er meget imponeret over at de bliver ved med at tage løbene gennem hele kampen. Rilwan et pænt stykke landsholdet set herfra.
Og så lige et tak til Mikkel Andersen, for den vigtige redning i starten af kampen.
Og kom så med FCK
Godt indlæg, Christian! Vi har lige vundet 3-1 - så alt er altså ikke helt skidt.Christian skrev:Flot sejr hvor vi dygtigt får os kombineret frem til rigtig mange chancer. Ærgerligt Pusic ikke scorer i starten, så han måske kunne få lidt selvtillid igen, men meget positivt at vi har så mange spillere der kan score. En kæmpe styrke for holdet at det forholder sig sådan.
Og kom så med FCK
En blandet første halveg hvor Esbjerg viser noget af det niveau, de i realiteten besidder. Det er dog også i sådanne situationer hvor jeg savner Sparv til at tage fat i bolden og få lidt ro på. Jeg syntes egentlig ikke at Rømer har været helt forfærdelig, men han stadig ikke niveauet til at spille 6'er når vi er pressede.
Positivt var det også, at vi ikke hele tiden forfalder til at sende lange bolde op på deres banehalvdel når vi er i defensiven. Jeg syntes generelt at der er kommet lidt mere struktur på vores opspil, hvor vi til tider lykkedes med at få spillet den op til vores midtbane og så køre spillet videre derfra.
En sidste ting; jeg tror aldrig at Mabil bliver en topspiller. Det kan godt være at han satte Novak et par gange, men overordnet virker han til at være skolet helt forkert. Han har en god fart, men han tager bare alt for ofte de forkerte beslutninger og formår sjældent at blive rigtig farlig. Det ser jo virkelig uelegant ud når han løber med bolden.