Tidligere FCM'ere i andre klubber 2015-16

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
mousebreaker

Re: Tidligere FCM'ere i andre klubber 2015-16

Indlæg af mousebreaker »

Han har været lidt uheldig med næsten alle sine første touches i dag. Så er det jo meget rart at lave en flot flot kasse
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

En spiller der iflg. Ankersen reelt ikke var de 50 mio værd.... LOL

Nu scoret vigtige mål imod Barca, Espanyol og man United....

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

HKP skrev:En spiller der iflg. Ankersen reelt ikke var de 50 mio værd.... LOL

Nu scoret vigtige mål imod Barca, Espanyol og man United....
Mere end 50 mio.

Tror du han kunne blive solgt for mere?
Når der snakkes om en spillers værdi handler det jo også om hvilken klub der er den sælgende.

At en klub som FCM overhovedet kan komme op i det beløb er jo vanvittigt. Du ser heller ikke AaB, Esbjerg eller dets lige fyre en spiller af for 50 mio. uanset om de skulle ske at have en spiller der var så god.

Sisto har desuden også hævet niveauet siden. Men ser nu ikke han bliver solgt for 100. mio fra Celta i den her sæson, eller hvor meget du nu skulle ske at mene han reelt er værd og Steinlein skulle have taget for ham.
Denne skribent er i hvert fald imponeret over at kunne sælge en spiller for 50.

Til sammenligning fik FCN også 'kun' 30. mio for Emre Mor selvom han yngere, mere stabilt på landsholdet og scorer mod Real Madrid.
Ravnen skrev:For fa.... jeg er stolt af ham. Stærkt Pione! :-)
For helvedet hvor er det bare mega flot og mega imponerende! :D
Ligner også et godt match, godt hold i en god liga der passer til Sisto og omvendt.

Med i mente de danskere der hurtig er kommet tilbage til suppen, lover det modsat godt :D

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Og en spiller Jess Thorup lod starte på bænken temmelig mange gange........

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

UlvenFraNord skrev:Og en spiller Jess Thorup lod starte på bænken temmelig mange gange........
Skulle han da have brugt Sisto mere da han var småskadet
eller da han var milevidt fra hans topniveau?

Tror du Midtjylland havde fået flere point eller fået en højere pris hvis de havde spillet med en Sisto der ikke var i balance, enten fysisk eller mentalt?

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Efter hvad jeg husker var han ikke småskadet. Det var mere noget "mentalt".

Jeg tror vi havde fået flere point med Sisto på holdet :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

UlvenFraNord skrev:Efter hvad jeg husker var han ikke småskadet. Det var mere noget "mentalt".

Jeg tror vi havde fået flere point med Sisto på holdet :-)
Der var en periode hvor han lå på kanten af en overbelastning, hvorfor han blev sparret lidt.

Men det er muligt at vi havde fået flere point med ham på banen og helt sikkert en fair holdning.

Jeg tænker, hvis spiller X spiller på 80 % af hans mulige top niveau, men stadig er bedre end spiller Y der spiller på 100 %, skal han så spille?

Det handler naturligvis her om at få spiller X til at spille på 100 % igen, og hvordan man gør det kan variere i forhold til person og episode, men synes det giver god mening at trænerteamet ikke spiller med en spiller der ikke spiller tæt på 100 % af hans mulige performance.

Desuden hvis vi tager den her med Sisto, er jeg faktisk ikke sikker på Sisto på 80 % var bedre end alternativerne fra start (det kan naturligvis diskuteres), til gengæld afgjorde han altid kampene når han kunne skiftes ind.

Yderemere synes jeg det er interessant at Sisto havde mere eller mindre samme handlingsforløb som Erik.
- Har højt niveau, viser talent og præsterer på højt niveau, derefter at få et stort tilbud, som de takker nej til.
Niveauet er under et niveau mellem halvt til et helt år, inden de viser hvad de kan igen og bliver solgt for et flot beløb.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Jeg mener nu at han var klar i en stykke tid, men at Thorup ikke mente han leverede det han skulle og derfor satte ham på bænken. Men det kan da være at jeg husker forkert :)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Pione Sisto er en klassespiller i svøb. Han har et topniveau der kan gøre sig i enhver liga og klub. Problemet er hans bundniveau og hvor ofte han rammer den. Det bliver spændende at se hvordan han udvikler sig i Celta Vigo. Han mangler stadig rigtig meget men den daglige træning blandt meget bedre holdkammerater og de bedre modstandere på kampdagen vil hurtigt gøre ham bedre - meget bedre håber jeg. I går mod Barcelona havde han store problemer med sine første berøringer hvad der ellers er ikke karakteristisk for ham. Mon ikke det var fordi at det var netop Barcelona de spillede mod, den slags skal man også lige vænne sig til.

I FCM tiden synes jeg det er noget pjat at sige han skulle have haft mere spilletid. Havde en hvilken som helst anden af vores kanter leveret det som Pione gjorde i foråret så havde de fået splinter i røven på bænken hvis de var heldige. Pione var så langt fra den Pione som vi alle ønsker at se. Grunden til at han fik så meget spilletid fra start, er naturligvis at Jess Thorup håbede på at få den spiller i ligaen med det bedste topniveau i gang. Når det så ikke lykkedes så er det meget naturligt at bænke ham og så give ham nogle indhop hvor han kan komme ind med friske ben mod nogle trætte modstandere. Det lykkedes så heller ikke ret ofte.

Sisto skulle have skiftet fra FCM noget før end han gjorde efter min mening for at kunne nå sit fulde potentiale, men det var jo hans eget valg at blive og det må man respektere. Det er bare supervigtigt for talenter i den størrelse at komme ud og blive matchet og overmatchet allerede mens de meget unge. Som Glen Riddersholm har udtalt så kunne Sisto gøre alt det han havde lyst til mod de andre spillere til den daglige træning allerede mens han var træner - han var alt for god. Han har mistet mere end 1 års udvikling som jeg ser det, men hans psyke skal jo også tages med i det samlede billede og er han ikke parat til at håndtere tingene før nu, så er det satme flot gået af ham at erkende det og agere derefter.

Pga de år som Emre Mor får ekstra at udvikle sig på i Dortmund så tror jeg han bliver en bedre spiller end Sisto, selvom jeg ser Sisto som et marginalt større talent (kan være farvet her :) ). Time will tell
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Okay, vel talt :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev: I FCM tiden synes jeg det er noget pjat at sige han skulle have haft mere spilletid. Havde en hvilken som helst anden af vores kanter leveret det som Pione gjorde i foråret så havde de fået splinter i røven på bænken hvis de var heldige. Pione var så langt fra den Pione som vi alle ønsker at se. Grunden til at han fik så meget spilletid fra start, er naturligvis at Jess Thorup håbede på at få den spiller i ligaen med det bedste topniveau i gang. Når det så ikke lykkedes så er det meget naturligt at bænke ham og så give ham nogle indhop hvor han kan komme ind med friske ben mod nogle trætte modstandere. Det lykkedes så heller ikke ret ofte.
Skarp analyse, som jeg sidder og nikker til.
Den her forstår jeg dog ikke, i hvert fald som jeg husker det var Sisto involveret i ret mange mål når han bliver skiftet ind med friske ben mod trætte.

At man så kan sige at det stadog var for lidt at være afgørende de sidste 20-30 minutter med Sistos talent er dog klart.
mousebreaker skrev: Pga de år som Emre Mor får ekstra at udvikle sig på i Dortmund så tror jeg han bliver en bedre spiller end Sisto, selvom jeg ser Sisto som et marginalt større talent (kan være farvet her :) ). Time will tell
Svært at sige, og det er selvfølgelig ikke sort/hvid.
Men ligesom Eriks "mellemår" måske ikke gjorde ham til en væsentlig bedre teknisk tror jeg det hjalp meget på det mentale.
Og det samme tænker jeg egentlig lidt om Sisto. Han har prøvet modstand og kommet igennem det.

Kender ikke meget til Emre Mor, han har sikkert også haft modstand både i livet og da hun blev smidt ud af Lyngby, men ser Sisto som væsentlig stærkere mentalt og dermed fremover en mere stabil spiller.
Men du har helt sikkert ret i hvis Emre Mor kan holde hans hoved hvor hovedet skal være, kan han blive vanvittig dygtig.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

https://twitter.com/Baaza22/status/7915 ... 76?lang=da
Den er ikke god og brænde for vores gamle ven.

Men må han da godt gøre mod Danmark hvis han skulle ske at Danmark tirsdag d. 15.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Nok ikke ligefrem en stolt dag for Jonas: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/loes ... z-kollaps/

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Mon Glen er ved at skabe problemer internt i AGF? http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/ny ... sk-pladder
Det er en ret markant offentlig udmelding, der jo direkte kritiserer hans egen chef. Det lyder ikke til at Jacob og Glen er perlevenner.

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev:Mon Glen er ved at skabe problemer internt i AGF? http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/ny ... sk-pladder
Det er en ret markant offentlig udmelding, der jo direkte kritiserer hans egen chef. Det lyder ikke til at Jacob og Glen er perlevenner.
Det er jo også to ret så forskellige typer. Indefra med Anders Agger dokumenterede, at Jacob Nielsen valsede ned på træningsanlægget på første arbejdsdag, og som det første fortalte at han havde fyret fire i administrationen. Det lå lidt i luften, at spillerne kunne ryge samme vej, hvis de ikke præsterede. Ikke just den slags motivationsgreb Glen plejer at stå for. Jeg forstår faktisk ikke, at Nielsen ville have Glen inden for dørene i sin tid.

Besvar