Ved du om man bruger David på højre back af nød eller er der en decideret omskoling i gang?Arff skrev:Som Jacob siger, så ender kampen 1-1. Det var en kamp uden de store chancer, hvor SønderjyskE's primær fokus var den defensive organisation, og det sås tydeligt. De stod dybt på egen banehalvdel og forsøgte sig kun på omstillinger, som de specielt i første halvleg fik mange af, de vi smed rigtig mange dumme bolde, og traf en forfærdeligt masse dårlige beslutninger. Vi havde problemer med deres omstillinger fordi vi angreb med otte mand, og havde kun de to CB's tilbage, og SønderjyskE havde flere gange tilløb til chancer. Hvis jeg skal nævne nogle som jeg synes udmønter sig positivt i dag, vil jeg sige Hagelskjær, David og til dels Thycosen, som prøvede meget, dog uden at det hele lykkedes for ham. På negativ siden var Olsson ikke særlig god - dårlige beslutninger, lidt lad attitude og som sædvanligt var der lim på hans støvler. Borring udgik efter en lille halv time med et slag over anklen, men det virkede ikke alvorligt.
Vi fik aldrig sat vores spil op, og traf som sagt mange dårlige beslutninger, hvilket resulterede i, at vi ikke rigtigt kom frem til noget. Vi scorede til 1-0 i anden halvleg, hvor David får bolden på højre kanten, trækker forbi et par modstandere og kommer til baglinjen, hvor han slår et hårdt indlæg ind i feltet som Thycosen kommer på.
Vi startede således:
Mikkel
David, Riis, Nicolaisen, Hagelskjær
Kairinen, Olsson
Wikheim, Thycosen, Borring
Pusic
Vi foretog følgende udskiftninger:
Borring blev erstattet af Marco Larsen, som betød at Kris kom op som 10'er og Thycosen kom ud på kanten.
Zacharias Faour kom ind i pausen i stedet for Olsson, og spillede som hængende angriber. Han har et fremragende touch på bolden, fin speed og fornuftige udfordringer - manglede dog, ligesom Wikheim nogle relationer til medspillerne, som gjorde det ofte endte ud i ingenting.
Efter cirka 60 minutter kom Murbek, Jákup Thomsen og Nicolai Damkjær ind i stedet for Nicolaisen, Pusic og Wikheim.
FC Ebedei - afrikansk akademi
Re: Reserveligaen 2016/2017
Jeg må være dig svar skyldig her, men synes egentligt han så bedre ud end jeg før har set ham. Men hans generelle problem er, at han taktisk ikke har Superliga niveau - hverken til kanten eller backen, så jeg tvivler på han har en fremtid som Superligaspiller. Men jeg synes faktisk han virkede fornuftig, og mindre fejlplaceret på backen end på kanten, så det kan da godt være, at man forsøger.Spicker skrev: Ved du om man bruger David på højre back af nød eller er der en decideret omskoling i gang?
Vi kan tabe, men aldrig besejres
Tak for svar!Arff skrev:Jeg må være dig svar skyldig her, men synes egentligt han så bedre ud end jeg før har set ham. Men hans generelle problem er, at han taktisk ikke har Superliga niveau - hverken til kanten eller backen, så jeg tvivler på han har en fremtid som Superligaspiller. Men jeg synes faktisk han virkede fornuftig, og mindre fejlplaceret på backen end på kanten, så det kan da godt være, at man forsøger.Spicker skrev: Ved du om man bruger David på højre back af nød eller er der en decideret omskoling i gang?
Det taktiske har vel stort set været et problem med samtlige Nigerianere vi har hevet op efter de skulle være 18 for at spille i Europa.
SelvfølgeligSpicker skrev:Tak for svar!Arff skrev:Jeg må være dig svar skyldig her, men synes egentligt han så bedre ud end jeg før har set ham. Men hans generelle problem er, at han taktisk ikke har Superliga niveau - hverken til kanten eller backen, så jeg tvivler på han har en fremtid som Superligaspiller. Men jeg synes faktisk han virkede fornuftig, og mindre fejlplaceret på backen end på kanten, så det kan da godt være, at man forsøger.Spicker skrev: Ved du om man bruger David på højre back af nød eller er der en decideret omskoling i gang?
Det taktiske har vel stort set været et problem med samtlige Nigerianere vi har hevet op efter de skulle være 18 for at spille i Europa.
Enig - vi har ikke haft nogle som er slået igennem siden Rilwan, Sly og Izu, som var det sidste kuld vi hentede til Danmark inden de blev 18. Tankevækkende, at det forløber således, og UEFA står fast på, at det er bedst at vente til de er 18, når al statistik modbeviser det.
Nu er reglerne jo ikke lavet for, hvad der giver bedst mulighed for spillernes udvikling, men for at beskytte børnene. Dermed ikke sagt, at jeg synes reglerne er en god idé, da det ofte kan hjælpe både de unge og deres familier, hvis de kommer tidligere til Europa.Arff skrev:SelvfølgeligSpicker skrev:Tak for svar!Arff skrev:
Jeg må være dig svar skyldig her, men synes egentligt han så bedre ud end jeg før har set ham. Men hans generelle problem er, at han taktisk ikke har Superliga niveau - hverken til kanten eller backen, så jeg tvivler på han har en fremtid som Superligaspiller. Men jeg synes faktisk han virkede fornuftig, og mindre fejlplaceret på backen end på kanten, så det kan da godt være, at man forsøger.
Det taktiske har vel stort set været et problem med samtlige Nigerianere vi har hevet op efter de skulle være 18 for at spille i Europa.Deler gerne, hvis det kan hjælpe lidt.
Enig - vi har ikke haft nogle som er slået igennem siden Rilwan, Sly og Izu, som var det sidste kuld vi hentede til Danmark inden de blev 18. Tankevækkende, at det forløber således, og UEFA står fast på, at det er bedst at vente til de er 18, når al statistik modbeviser det.
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
-
Steffen am
Jeg undrer mig lidt over Halsti og Brunhino ikke er med i dag?
Halsti om han har fået en lille skade, eller om han er så rutineret han ikke i samme grad behøver kamptræning?
Bruninho, småskade eller ikke engang form til reserveliga?
Tror backen er for at lappe hullet efter Munksgaard er udlejet, og gav god mening nu Borring og Wikhelm skulle have spilletid på kanterne, så David også stadig kunne få spilletid.
Andersen i målet var god på vokalen i dag, og så ud til at hjælpe David også. Altså at have en der kan diregere ham lidt. Han viser nogle genialiteter i små glimt i mine øjne.

Men kan sagtens se argumenter begge veje, men er overbevist om han kunne have været vanvittig god og væsentlig bedre hvis han var kommet herop som 15 årig.
BTW. Fremragende kampreferat
Halsti om han har fået en lille skade, eller om han er så rutineret han ikke i samme grad behøver kamptræning?
Bruninho, småskade eller ikke engang form til reserveliga?
Helt enig, ikke hans dårligeste kamp, men virker stadig lidt rådvild om hvad han skal gøre ved sig selv og bolden.Arff skrev:Jeg må være dig svar skyldig her, men synes egentligt han så bedre ud end jeg før har set ham. Men hans generelle problem er, at han taktisk ikke har Superliga niveau - hverken til kanten eller backen, så jeg tvivler på han har en fremtid som Superligaspiller. Men jeg synes faktisk han virkede fornuftig, og mindre fejlplaceret på backen end på kanten, så det kan da godt være, at man forsøger.Spicker skrev: Ved du om man bruger David på højre back af nød eller er der en decideret omskoling i gang?
Tror backen er for at lappe hullet efter Munksgaard er udlejet, og gav god mening nu Borring og Wikhelm skulle have spilletid på kanterne, så David også stadig kunne få spilletid.
Andersen i målet var god på vokalen i dag, og så ud til at hjælpe David også. Altså at have en der kan diregere ham lidt. Han viser nogle genialiteter i små glimt i mine øjne.
Nogle vil måske argumentere for om Paul er slået igennem og sige noget med en United kamp.Arff skrev: Enig - vi har ikke haft nogle som er slået igennem siden Rilwan, Sly og Izu, som var det sidste kuld vi hentede til Danmark inden de blev 18. Tankevækkende, at det forløber således, og UEFA står fast på, at det er bedst at vente til de er 18, når al statistik modbeviser det.
Men kan sagtens se argumenter begge veje, men er overbevist om han kunne have været vanvittig god og væsentlig bedre hvis han var kommet herop som 15 årig.
BTW. Fremragende kampreferat
-
mousebreaker
snakken startede på det taktiske. At ingen af Nigerianerne udvikler sig nok taktisk siden reglerne blev lavet så de skulle være 18 før de kom herop. Det er faktisk interesant det var noget jeg slet ikke havde tænkt over. Min holdning er nok at det er ok at man har lavet denne regel om at de skal være 18, men at der også burde være mulighed for dispensation for klubber som gør det på en god og ordentlig måde. Problemet med dispensationsmulighed er dog til at få øje på i en fodboldverden hvor enhver mulighed for at rage penge til sig under bordet bliver taget. Der ville hurtigt komme en pamper eller to til som ser det som en super mulighed for at få råd til den næste flaske bobler med to dyre damer under armen. Så det er sværtSteffen am skrev: Nogle vil måske argumentere for om Paul er slået igennem og sige noget med en United kamp.
Paul var 18år da han kom hertil og er den eneste der er slået til efter de skulle være 18 for at komme op. Jeg vil påstå at den eneste grund til at han er slået til er hans fysik. På det taktiske plan er han tydeligvis meget dårligt kørende, sagt pænt. På den front er han ingen undtagelse.
Man kunne godt forestille sig at FCM lukker for den nigerianske forbindelse inden længe når det forholder sig sådan. Ærgeligt, for det betyder jo at den regel som skal beskytte børn har en betragtelig negativ konsekvens for de mennesker som egentlig skulle beskyttes.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
-
Steffen am
Helt enig, og som sagt tidligere, ærgerligt man ikke får set hvordan en Paul der havde været på akademiet siden 15 år, havde set ud.mousebreaker skrev: Paul var 18år da han kom hertil og er den eneste der er slået til efter de skulle være 18 for at komme op. Jeg vil påstå at den eneste grund til at han er slået til er hans fysik. På det taktiske plan er han tydeligvis meget dårligt kørende, sagt pænt. På den front er han ingen undtagelse.
Ja, ville være en naturlig konsekvens.mousebreaker skrev:Man kunne godt forestille sig at FCM lukker for den nigerianske forbindelse inden længe når det forholder sig sådan. Ærgeligt, for det betyder jo at den regel som skal beskytte børn har en betragtelig negativ konsekvens for de mennesker som egentlig skulle beskyttes.
Bider dog mærke i FCN har oprettet en stærk forbindelse efter de nye regler er kommet til.
Svært at vide udefra, men umiddelbart virker de lidt mere intergeret med deres afrikanske akademi og derved kan påvirke dem taktisk tidligere.
Umiddelbart kan det virke som enten skal der skrues op, eller trækkes ud. At fortsætte som nuværende ser vanskeligt ud.
Samson og Frank, der formentlig kommer til at spille Youth League kan dog være med til at skubbe til den holdning for mig.
I det mindste er man blevet mere kritisk om hvem der kommer herop, og ikke tager nogen herop bare for at gøre det.
Ja, alternativet er vel at præge FC Abedei og hjælpe dem med at udvikle deres taktiske træning.
Problemet i det er bare, at det kræver en opgradering af hele systemet - dvs. forhold såsom trænere, evt. kontrakter, faciliteter osv., og så kan det blive en bekostelig affære.Fenris skrev:Ja, alternativet er vel at præge FC Abedei og hjælpe dem med at udvikle deres taktiske træning.
Det kan vi hurtigt blive enige om.Arff skrev:Problemet i det er bare, at det kræver en opgradering af hele systemet - dvs. forhold såsom trænere, evt. kontrakter, faciliteter osv., og så kan det blive en bekostelig affære.Fenris skrev:Ja, alternativet er vel at præge FC Abedei og hjælpe dem med at udvikle deres taktiske træning.
Ser du andre alternativer end denne eller at stoppe samarbejdet?
Det er jo det rigtig gode spørgsmål, men umiddelbart er der tre løsninger - de to vi nævner her, eller køre det videre som vi altid har gjort, og så håbe vi finder nogle som er dygtige nok til at gøre en forskel trods manglende taktisk kunnen. Men ideelt havde man jo "bare" postet mange flere penge i det, og øget kvaliteten - både taktisk, men også teknisk og mentalt.Fenris skrev:Det kan vi hurtigt blive enige om.Arff skrev:Problemet i det er bare, at det kræver en opgradering af hele systemet - dvs. forhold såsom trænere, evt. kontrakter, faciliteter osv., og så kan det blive en bekostelig affære.Fenris skrev:Ja, alternativet er vel at præge FC Abedei og hjælpe dem med at udvikle deres taktiske træning.
-
mousebreaker
Man kan godt smide flere penge i det dernede for at øge kvaliteten, dvs ansætte en Roald Poulsen type. Efter hvad jeg kunne bedømme ud fra de dokumentarer der er blevet lavet for det område vores nigerianere kommer fra, så er det et meget farligt sted at opholde sig. Alene af den grund så er det nok ikke sagen. Så skulle man lave en form for kostskole dernede som ligger langt væk fra byerne med moderne faciliteter. Noget lignende det som FCNs ejere har gjort i Afrika. Men så snakker om vi om et helt andet omkostningsniveau, som måske kan være svært at tjene hjem igen. Der vil gå lang tid før man kan begynde at høste på sådan en investering, hvilket øger risikoen betydeligt.Arff skrev:Det er jo det rigtig gode spørgsmål, men umiddelbart er der tre løsninger - de to vi nævner her, eller køre det videre som vi altid har gjort, og så håbe vi finder nogle som er dygtige nok til at gøre en forskel trods manglende taktisk kunnen. Men ideelt havde man jo "bare" postet mange flere penge i det, og øget kvaliteten - både taktisk, men også teknisk og mentalt.Fenris skrev:Det kan vi hurtigt blive enige om.Arff skrev:
Problemet i det er bare, at det kræver en opgradering af hele systemet - dvs. forhold såsom trænere, evt. kontrakter, faciliteter osv., og så kan det blive en bekostelig affære.
Det er jo ikke fordi vi har tjent voldsomt med skillinger på dem som er kommet herop
Lige præcis. Og når man laver en investering skal man også kunne se gode muligheder for et afkast - i vores tilfælde skal det gerne ske ret hurtigt, og det virker slet ikke sandsynligt, at man overvejer det, da det tvivlsomt at vi kan tjene på det (da afkast skal komme via spillersalg og er variabel), så derfor tror jeg der skal tænkes i andre baner, og måske endda andre steder. Jeg kender ikke de specifikke tal, men vi har vel ikke tjent ret meget på nogle at vores afrikanske spillere - slet ikke efter 18-års reglen er trådt i kraft.mousebreaker skrev: Man kan godt smide flere penge i det dernede for at øge kvaliteten, dvs ansætte en Roald Poulsen type. Efter hvad jeg kunne bedømme ud fra de dokumentarer der er blevet lavet for det område vores nigerianere kommer fra, så er det et meget farligt sted at opholde sig. Alene af den grund så er det nok ikke sagen. Så skulle man lave en form for kostskole dernede som ligger langt væk fra byerne med moderne faciliteter. Noget lignende det som FCNs ejere har gjort i Afrika. Men så snakker om vi om et helt andet omkostningsniveau, som måske kan være svært at tjene hjem igen. Der vil gå lang tid før man kan begynde at høste på sådan en investering, hvilket øger risikoen betydeligt.
Det er jo ikke fordi vi har tjent voldsomt med skillinger på dem som er kommet herop
-
mousebreaker
Femi Ajilore var vel den eneste som gav et stort salg. Desuden skal man ikke negligere den spilletid vi har fået ud af Izunna, Baba Collins, Igboun, Rilwan og som tidligere nævnt Femi. Vi får muligvis lidt penge for Paul på et tidspunkt, selvom jeg på ingen måde regner med noget stort. Ser lidt tyndt ud nu. Det er dog videresalgene der skal retfærdiggøre en investering dernede.Arff skrev:Lige præcis. Og når man laver en investering skal man også kunne se gode muligheder for et afkast - i vores tilfælde skal det gerne ske ret hurtigt, og det virker slet ikke sandsynligt, at man overvejer det, da det tvivlsomt at vi kan tjene på det (da afkast skal komme via spillersalg og er variabel), så derfor tror jeg der skal tænkes i andre baner, og måske endda andre steder. Jeg kender ikke de specifikke tal, men vi har vel ikke tjent ret meget på nogle at vores afrikanske spillere - slet ikke efter 18-års reglen er trådt i kraft.mousebreaker skrev: Man kan godt smide flere penge i det dernede for at øge kvaliteten, dvs ansætte en Roald Poulsen type. Efter hvad jeg kunne bedømme ud fra de dokumentarer der er blevet lavet for det område vores nigerianere kommer fra, så er det et meget farligt sted at opholde sig. Alene af den grund så er det nok ikke sagen. Så skulle man lave en form for kostskole dernede som ligger langt væk fra byerne med moderne faciliteter. Noget lignende det som FCNs ejere har gjort i Afrika. Men så snakker om vi om et helt andet omkostningsniveau, som måske kan være svært at tjene hjem igen. Der vil gå lang tid før man kan begynde at høste på sådan en investering, hvilket øger risikoen betydeligt.
Der er også et faremoment i at man ikke må skrive kontrakt med de spillere man udvikler før de er 18 år, så en eventuel guldfugl kunne være væk før man vidste af det. Ved dog ikke ikke helt hvor stor risiko det er på de kanter dernede