mousebreaker skrev: Håber virkelig at han kan få en spiller som Olsson til at blomstre. Han er en af de spillere som virkelig stagnerer. Olsson er en spiller som jeg ellers er vild med, da han startede hos FCM viste han flere gange at han har blik for alle de stikninger som splitter forsvaret som Rafael glimrer med lige nu. De er bare forsvundet stille og roligt ud af hans spil.
Jeg er enig i, at Olsson er stagneret. Men må også indrømme, at jeg har lidt svært ved at se, hvad hans spidskompetence er. Hvad er det, som han kan? Han er ikke hurtig. Han er ikke fysisk stærk. Han er ikke målfarlig. Han laver ingen assist. Ej heller sætter han speciel tempo i spiller eller laver lange sideskift mv. Han er lidt en kønsløs boldflytter, med gode vendinger, der har en tendens til at tage for mange boldberøringer.
Duelund kan man se noget målfarlig i og noget vision i spillet. Med Olsson har jeg lidt svært ved at se, hvad han bringer - selv på sine gode dage. Det er helt sikkert Olsson, der skal steppe op nu hvor VdV er kommer. For der er hans plads VdV kommer til at tage.
mener du at du kunne godt tænkt dig at have Duelund som 8er og rafa som defensiv playmaker som 6er??
JBT skrev:
Helt korrekt - du skal bare huske, at enig- og uenigheden går begge veje.
Jeg forstår ikke hvad du mener.
At holdningerne er spredte, og blot fordi du er enig hen ad vejen, er det ikke nok til, at det så er sådan det skal være (ikke at du hverken siger eller mener det). Du vil som minimum bare gerne fortælle det til alle herinde.
Det er absolut sådan det skal være. Det er netop min pointe. Jeg vil gerne ha' min egen holdning. Brød mig bare ikke om at du skrev så kategorisk at Kent var i undertal.
mousebreaker skrev: Håber virkelig at han kan få en spiller som Olsson til at blomstre. Han er en af de spillere som virkelig stagnerer. Olsson er en spiller som jeg ellers er vild med, da han startede hos FCM viste han flere gange at han har blik for alle de stikninger som splitter forsvaret som Rafael glimrer med lige nu. De er bare forsvundet stille og roligt ud af hans spil.
Jeg er enig i, at Olsson er stagneret. Men må også indrømme, at jeg har lidt svært ved at se, hvad hans spidskompetence er. Hvad er det, som han kan? Han er ikke hurtig. Han er ikke fysisk stærk. Han er ikke målfarlig. Han laver ingen assist. Ej heller sætter han speciel tempo i spiller eller laver lange sideskift mv. Han er lidt en kønsløs boldflytter, med gode vendinger, der har en tendens til at tage for mange boldberøringer.
Duelund kan man se noget målfarlig i og noget vision i spillet. Med Olsson har jeg lidt svært ved at se, hvad han bringer - selv på sine gode dage. Det er helt sikkert Olsson, der skal steppe op nu hvor VdV er kommer. For der er hans plads VdV kommer til at tage.
Enig i at Olsson mangler spidskompetencer. Jeg synes han er en glimrende tekniker, men hvis vi ser bort fra hans første halve år, så sker der ikke noget fremadrettet. I det første halve år hvor han primært fik indhop, viste han fantastisk overblik og serverede en masse lækre stikninger ind i feltet. Problemet som jeg ser det, har så været at ingen af vores midtbanespillere, Olsson inkl, tager de dybe løb ind i feltet og så er det jo en ligegyldig kompetence at have. Det sidste lange stykke tid har han som du siger bare været en boldflytter. Det ser lækkert nok ud engang imellem fordi han er så teknisk dygtig, men han skaber intet. Det er selvfølgelig et problem. Den spiller jeg så i starten, kan ikke bare være forsvundet. Det kan jeg ikke tro. Det ændrer dog ikke på at han bare har vist alt for lidt også selvom vi ikke har dybdeløb nok i holdet.
Fik lige en tanke: Jeg tror sgu at Novak tager flere løb ind i feltet end nogen af vores centrale midtbanespillere !! Måske endda tilsammen....
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
henker skrev:Jeg har set hele kampen igår aftes. Og er chokeret over at thorup stadigvæk er blinde over Poulsen.. Han viser rigtig svage lederskab og han spiller også dårligt igår. Og forstå simpelthen ikke hvorfor han udskrift rafa.. Ja fordi han er gamle og ikke er topform. Fair nok. Men prøv se på Poulsen!! Desuden bliver thorup ved med at bruge big Paul. da han kan KUN hovedstød. Ikke anden.. Man kan nu begynder tydeligt at se at han bruger samme filosofi hele tid.. Han er rokker fast på at ikke ændre sig.. Det holder ikke..
Bestyrelsens formand beskriver fcm skal spille direkte og fremad.. Sand nok kan du vel ikke se at thorup bruger forkert stilling til holdet. Holdet blomster bestemt ikke siden riddersholm smuttede. Tværtimod, det har bliver værre. Poulsens skud og levering har bliv væsentlig dårligere. Meget dårligere.. Man kan også se på rafas reaktioner om spilleres dårlig levering plus dårlig overblik.. Man må også sige ærlig at vi vinder ganske heldig!! Det hjælper meget på at have vinderinsket og vindermentalitet med på banen af pusic.... Kort sagt damn man.. Hvad laver du thorup!!!
Som altid Henker er du knivskarp Havde alle bare den indsigt som du har, så ville FCM give Poulsen væk og i stedet spiller med Henker på midten
Det ville vel være den første spillende træner i Superligaens historie?
God kamp og godt resultat! VDV løfter os sindssygt meget, fantastisk at se sådan en spiller på vores hold, håber virkelig at han holder sig fit for han gør en forskel!
En forskel gør NK også, igen! Stærkt klaret også af Jacob Poulsen med Pusic, han var lige henne og give Pusic et kram da spillerne blev hyldet af fansene efter kampen.
Forhåbentlig var det her vendepunktet. Vi spillede godt. Nu går det fremad
Egentligt ret signede for hvor meget det sejler for Superligadommerne at Paul for gult kort for film i feltet og Delaney får et afgørende straffe for FCK i Parken i denne runde.
lars skrev:Egentligt ret signede for hvor meget det sejler for Superligadommerne at Paul for gult kort for film i feltet og Delaney får et afgørende straffe for FCK i Parken i denne runde.
Det ved jeg nu ikke om jeg er enig i. Begge de nævnte kendelser var 100% korrekte. Til gengæld var der så mange andre der ikke var. Specielt i Randers - Lyngby kampen og FCK - OB kampen
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Min største anke er at dommerne i Superligaen fløjter ALT for meget, og for mange hold tager for lang tid om at sætte spillet igang igen.. Dermed dræber det hurtigt rytmen i spillet. Især bør dommerne været markant bedre til at forudse spillet, og ikke fløjte ved fordel. Det er ALT for ofte at et frispark begåes, 2-3 kombinationer gir klar fordel og dommeren fløjter så frispark.
Det skaber enormt ubrudt rytme i en kamp med dårligt dommer arbejde, istedet for oftest at lade spillet fortsætte, hvis en spiller fra samme hold får bolden..
SAmme med fx at fløjte for offside, hvis bolden ryger helt ned til målmanden eller lign. Ingen grund til at fløjte fordi du må fløjte, hold spillet og dynamikken i kampen kørende. Det er indirekte med til at skabe lavere fodboldmæssigtniveau når der fløjtes for alt.
Mange dårligere hold vil bruge enormt lang tid på at sætte standardsituationer op, og dermed bliver den effektive spilletid meget mindre. Dette er kun en fordel for hold der ikke ønsker at skabe en kamp = gør det fodboldmæssige niveau dårligere.
I PL bliver dommeren trænet i at forudse spillet og de er meget bedre til at "dømme" fordel end frispark
ThomasJ skrev:
I PL bliver dommeren trænet i at forudse spillet og de er meget bedre til at "dømme" fordel end frispark
Er ikke nødvendigvis uenig i det du skriver, men i PL er samtlige dommere også fuldtidsprofessionelle, mens vi i Danmark har to, så det er klart, at dommerstanden er bedre i PL - og selv der, er det ikke altid lige godt