SL: Midtjylland vs. Esbjerg

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez

Re: SL: Midtjylland vs. Esbjerg

Indlæg af Cortez »

Pisse fedt med 3 points. Og så er jeg fucking ligeglad med hanekamp eller ej. Pusic havde brug for at score og gør det nødvendige.

Kan vi for helvede ikke bare blive enige om, at Onuachu er på bænken og Pusic starter inde næste kamp. Alt andet er sgu en falliterklæring Thorup. For helvede hvor er du en klaphat.

Ja, jeg er helt oppe at køre og er lige kommet hjem. Men Thorup, du er simpelthen ikke min kop the.

/Cortez

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Vi spiller rigtig godt i lange perioder i dag. VdV er bare klasse tænk når han kommer i form så bliver det endnu bedre. God kamp af næsten alle idag, dog virker Poul (eller hvad han nu hedder) ikke som en starter, men mere som en joker.

Hvis jeg skal nævne en spiller som falder igennem, også idag, så er det Duelund. Ved Borrings mål lander bolden for fødderne af Duelund, men en rigtig dårlig berøring er heldig at falde ned til Borring. Han virker meget ukoncentreret og uengageret i sit spil, så det tror jeg han skal arbejde meget med førend det bliver bedre.

Glæder mig til Wikheim og Bruninho kommer igang.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Vi spiller stort set EfB ud af brættet i hele kampen. Skaber masser af chancer og vinder sikkert 3-0. To udskiftere kommer ind og afgør kampen. Alligevel svines træneren til. Godt at folk ikke er forudindfattede.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Ja Duelund var virkelig dårlig i dag og det samme var Onuachu. Jeg fatter ikke at manden kan blive ved med at brænde de der gigantiske chancer.

Masser af positivt at tage med i dag som næsten er endnu vigtigere end de 3 point. Vi fik at se at vi kan spille fodbold. At vi ikke behøver at spille med lange bolde konstant. Vi fik set at ikke bare kan vi Rafa ind på holdet, han gør holdet langt bedre. Vi fik også set at Onuachu, som har været ringe længe i min bog, ikke skal starte på toppen. Vi fik set at Pusic stadig har gnist :)

Desuden så vil jeg glæde mig over at efter de sidste to signings i vinduet og Pusics manglende salg betyder at vi nu igen har en meget bred trup med masser af kvalitet. Kun midterforsvaret giver anledning til bekymring, men det gør det til gengæld også.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Cortez

Indlæg af Cortez »

mousebreaker skrev:Ja Duelund var virkelig dårlig i dag og det samme var Onuachu. Jeg fatter ikke at manden kan blive ved med at brænde de der gigantiske chancer.

Masser af positivt at tage med i dag som næsten er endnu vigtigere end de 3 point. Vi fik at se at vi kan spille fodbold. At vi ikke behøver at spille med lange bolde konstant. Vi fik set at ikke bare kan vi Rafa ind på holdet, han gør holdet langt bedre. Vi fik også set at Onuachu, som har været ringe længe i min bog, ikke skal starte på toppen. Vi fik set at Pusic stadig har gnist :)

Desuden så vil jeg glæde mig over at efter de sidste to signings i vinduet og Pusics manglende salg betyder at vi nu igen har en meget bred trup med masser af kvalitet. Kun midterforsvaret giver anledning til bekymring, men det gør det til gengæld også.
Fuldstændig enig. Og hvis man ikke kan se, at det var en fejldisposition at starte med Onuachu i dag, så foreslår jeg at man stikker næsen i tallene og graver videre i statistikkerne.

/Cortez

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:Vi spiller stort set EfB ud af brættet i hele kampen. Skaber masser af chancer og vinder sikkert 3-0. To udskiftere kommer ind og afgør kampen. Alligevel svines træneren til. Godt at folk ikke er forudindfattede.
Sådan vil det altid være. Du ændrer aldrig syn på en træner pga een kamp. Desuden synes jeg hans valg af Onuachu på top var en eklatant brøler, specielt med Rafa på banen fra start. Det gav bare slet ikke mening for mig og jeg synes kampen underbyggede dette. Men indrømmer gerne at havde Paul været skarp i dag kunne meget have set anderledes ud. Pusic er bare i min verden en temmelig meget bedre angriber og Onuachu er bedre som joker sidst i kampen hvor han kan komme ind frisk mod trætte modstandere. Jeg ved han betragtes som et talent med stort salgspotentiale, men han har fået alt for lang snor.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:Vi spiller stort set EfB ud af brættet i hele kampen. Skaber masser af chancer og vinder sikkert 3-0. To udskiftere kommer ind og afgør kampen. Alligevel svines træneren til. Godt at folk ikke er forudindfattede.
Tja ikke nemt at være træner så, men ja jeg stiller mig nu også undrende over, at JT gang på gang giver Paul chancen fra start.

Men spændende at se holdet, hvad kan de ikke blive til når VDV kommer i bedre form, Sparv tilbage og de 2 brassere kommer i form.
Eneste bekymring er midtforsvaret.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:
Sådan vil det altid være. Du ændrer aldrig syn på en træner pga een kamp. Desuden synes jeg hans valg af Onuachu på top var en eklatant brøler, specielt med Rafa på banen fra start. Det gav bare slet ikke mening for mig og jeg synes kampen underbyggede dette. Men indrømmer gerne at havde Paul været skarp i dag kunne meget have set anderledes ud. Pusic er bare i min verden en temmelig meget bedre angriber og Onuachu er bedre som joker sidst i kampen hvor han kan komme ind frisk mod trætte modstandere. Jeg ved han betragtes som et talent med stort salgspotentiale, men han har fået alt for lang snor.
Jeg er enig i, at Pusic er bedre end Paul, og jeg forventer, at han starter mod OB. Men man skal lige huske, at Pusic stort set ikke har været en del af truppen eller trænet med de sidste 14 dage, fordi han har rejst Europa tyndt for at komme væk fra FCM. Før det var han skadet. Så det er vel helt fair, at man måske ikke lige vurderede at han var klar til start-11. Det er jo let at sige bagefter, når Paul har spillet som en pose nødder og Pusic scorede. Men havde Paul scoret på den kæmpe chance efter 1 min, havde Thorup været genial (eller i hvert fald blevet svinet lidt mindre - det er nok det maximale man kunne håbe på).

O

Indlæg af O »

Skønt med en sejr, og absolut fantastisk, at Pusic får lov at score, og mulighed for at lave den reaktion efter målet!

Hvis man for en stund, ikke lader sig forblænde af, at vi vinder 3-0, vil man notere sig, at vi mens VdV er inde spiller fint, med bolden langs jorden, hvorfor Poul er som en hund i et spil kegler. Dernæst vil man muligvis mene, at vi ikke skulle have haft straffesparket. Dertil kommer, at Rømer vel var i klar offside-position ved 2-0 scoringen. Sidst men ikke mindst, har vi brug for 78 minutter, mod et bovlamt Esbjerg hold, før vi kan prikke den ind - og så endda på en mulig foræring fra dommeren.

Bestemt en af de bedre kampe på det sidste, så længe VdV var inde, men det siger bare ikke alverden. At Thorup igen, igen, igen ikke formår at stille stærkeste opstilling, er frustrerende - han vil jo tydeligvis sig selv mere, end han vil klubben - og plejer folk herinde, ikke at prædike "ingen over klubben"?

O

Indlæg af O »

http://www.bt.dk/fodbold/effektive-ulve ... rg-kollaps - "Effektive". Hahaha, hold, hold, hold!!

Sniper

Indlæg af Sniper »

Enig med Kent, man skal lige huske hvad vi havde af alternativer til Poul. Jeg mener dog godt man kunne have brugt Kadlec mere helt på toppen. Men i de første kampe i sæsonen der spillede Pusic altså også som en pose nødder. Jeg håber han viser samme engagement som i dag indtil vinter. Men når Bruninho bliver klar håber jeg han er vores nye frontangriber.

Jeg kom hjem fra job og tændte tv´et i samme minut Pusic fik straffe. Jeg synes også Poulsen skulle have ladet Pusic sparke uden alt det fnider, men fint han ligger låg på efter kampen til tv. Synes Gustav ser spændende ud og er ked jeg missede VdV, men dejligt at læse folk er tilfredse med hans indsats :-) 3 point på en fredag er nu rart nok

Sahl

Indlæg af Sahl »

Jeg synes ikke folk har svinet Thorup til i dag (personlig har jeg f.eks. ikke haft noget kritik, andet end jeg hellere så Pusic starte idag)
Det var også fedt, at se 2 fremme (jeg ved godt det ikke var 2 helt fremme, men som jeg har skrevet tidligere er det også fint med en offensiv midt/hængende angriber) Det gav os rigtig mange muligheder.

Så jeg er ikke helt enig i den holdning omkring, at folk sviner Thorup til, men derfor kan man jo godt fortælle man ikke er enig med ham og at man ikke synes Paul skulle starte inde.. For mig var det taktiske godt idag, der havde han gjort et godt stykke arbejde

Christian

Indlæg af Christian »

Hvor var det fedt med fuldt fortjente 3 point og med næsten total dominans og godt spil.
Jeg synes det var tydeligt at se på både Pusic, Rømer og Borring hvor meget det betød for dem at få scoret.
At nogen kan synes det bare er i nærheden af ok, at Pusic insisterer på at tage straffet kan jeg slet ikke følge. Om.noget viser det hvad der er galt med den mand. Han spiller for sig selv og kun sig selv. Hvad hans scene med banken på fcm logoet skal betyde aner jeg ikke, men han er bestemt ikke nogen holdspiller. For mig spiller han igen ikke nogen god kamp, og er ret heldig med at et dårligt udført straffe går ind. Jeg håber meget at dette får konsekvenser for ham på en eller anden måde.
Stor respekt for Poulsen der, uden at blinke, efter kampen fortæller at han lader Pusic tage det.
Vi kunne jo have dræbt kampen allerede i starten, men heldigvis gik vi fra stolpe ud til stolpe ind i løbet af kampen. Jeg håber det er starten på en god periode.
Flot kamp af Rafa og så synes jeg Wikheim ser meget spændende ud.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Sahl skrev:
Jeg synes ikke folk har svinet Thorup til i dag (personlig har jeg f.eks. ikke haft noget kritik, andet end jeg hellere så Pusic starte idag)
Det var også fedt, at se 2 fremme (jeg ved godt det ikke var 2 helt fremme, men som jeg har skrevet tidligere er det også fint med en offensiv midt/hængende angriber) Det gav os rigtig mange muligheder.

Så jeg er ikke helt enig i den holdning omkring, at folk sviner Thorup til, men derfor kan man jo godt fortælle man ikke er enig med ham og at man ikke synes Paul skulle starte inde.. For mig var det taktiske godt idag, der havde han gjort et godt stykke arbejde
Nu ved jeg ikke hvad der skal til, for at du mener folk bliver svinet, men i tråden beskyldes Jess for at sejle rundt, kikse, at man bliver sindssyg af at man skal døje med ham endnu en sæson, være skyld i at Pusic vil sparke straffe (!), ikke have meget fornuft tilbage, have et betændt forhold til Pusic samt være en klaphat. Der er vel at mærke i en kamp vi dominerer på alle parametre og fuldt fortjent vinder 3-0. Alt godt der skete i den kamp tilskrives spillerne, mens alt skidt er Jess' skyld. Folk er simpelthen så forudindfattede og unuancerede, at det skriger til himlen.

Som tidligere skrevet, ville jeg også helst have startet med Pusic inde, da jeg mener han er bedre end Paul. Men jeg kan godt forstå at han vælger Paul, når man tænker på den turbulens Pusic har været igennem de sidste uger. Jeg forventer dog at Pusic starter mod OB.

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Indlæg af Flodisar »

Försökt hitta klipp med straffsituationen på nätet men hittar inte, nån som vet om det finns nånstans? Antar att FCM själva inte kommer att ha med det bland sina klipp. :)
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

Besvar