hvem skal være den næste cheftræner efter thorup?
Re: hvem skal være den næste cheftræner efter thorup?
Vi skal hverken have
David Nielsen - har ikke haft topklubber, og jeg tror ikke han magter så stor en opgave.
Bo Henriksen - han har da den samme indstilling som Thorup - defensiv
Jonas Dahl - også en kompakt defensiv indstilling - han duer bare ikke til os.
Hvis vi skal have ny træner (måske allerede efter Viborg kampen) så kan jeg kun se en udlænding der kan gi spillerne et spark i røven og få implementeret en spillestil.
David Nielsen - har ikke haft topklubber, og jeg tror ikke han magter så stor en opgave.
Bo Henriksen - han har da den samme indstilling som Thorup - defensiv
Jonas Dahl - også en kompakt defensiv indstilling - han duer bare ikke til os.
Hvis vi skal have ny træner (måske allerede efter Viborg kampen) så kan jeg kun se en udlænding der kan gi spillerne et spark i røven og få implementeret en spillestil.
Det er en bestem typer cheftræner jeg ser helst træner hos os.
Han skal være karismatiske, og have ild i sjæl som kan råber og opmuntrende spiller på banen.
Og han skal være defensiv opstilling og have offensiv mentale,
spilstil skal være pasningspil og boldbesiddelse.
Trænestil skal være tatisk og boldbesiddelse.
Presform skal være højt.
Makeringsstil skal være tæt.
Venstre og højre wingback skal ikke kommer for meget frem, og lukke altid kant midtbane ned.
Og wingback skal kun skyder lang indlæg (ingen andre må laver lange indlæg) i kant til kantspillere og angriber.
Centerforsvar og Dmc som (ankermand) skal bliver i positionen i defensive..
Kantspillere og centermidtbane skal kunne driblinger og laver kort afleveringer og sparke bolden til boksfelt og støtter angriber. Og ingen højebold. (det hader jeg
..)
Og kantspillere skal også kunne slå tidlige indlæg til angriber, hbis det er muligt.
Holdstruktur skal være frit dog alle spillere skal hold positioner.
Aflveringsforkus skal være kort.
Sådane en type cheftræner ønsker jeg mig utrolig meget som tiltræder ind til fcm..
Han skal være karismatiske, og have ild i sjæl som kan råber og opmuntrende spiller på banen.
Presform skal være højt.
Venstre og højre wingback skal ikke kommer for meget frem, og lukke altid kant midtbane ned.
Og wingback skal kun skyder lang indlæg (ingen andre må laver lange indlæg) i kant til kantspillere og angriber.
Kantspillere og centermidtbane skal kunne driblinger og laver kort afleveringer og sparke bolden til boksfelt og støtter angriber. Og ingen højebold. (det hader jeg
Og kantspillere skal også kunne slå tidlige indlæg til angriber, hbis det er muligt.
Sådane en type cheftræner ønsker jeg mig utrolig meget som tiltræder ind til fcm..
-
Jesper BW1100
Tror du det er et managerspil?henker skrev:Det er en bestem typer cheftræner jeg ser helst træner hos os.
Presform skal være højt.
Kantspillere og centermidtbane skal kunne driblinger og laver kort afleveringer og sparke bolden til boksfelt og støtter angriber. Og ingen højebold. (det hader jeg..)
henker skrev:Det er en bestem typer cheftræner jeg ser helst træner hos os.
De 3 ting du beskriver her, det er Thorup ven.
Jeg fortækker heller mindre boldbesiddelse end i dag, men højere presspil og kontra, elsker kontra
Idag føler jeg at vi har mange hurtige folk, men at de stopper op og kører ikke kontraen igennem, og så spiller de bolden tilbage i form af sikker boldbesiddelse istedet, det håber jeg vi kommer af med.
Håber virklig ikke på en hjulmand (possesion-træner)
Ja det kan jeg godt se.SimonH skrev:henker skrev:Det er en bestem typer cheftræner jeg ser helst træner hos os.
De 3 ting du beskriver her, det er Thorup ven.
Jeg fortækker heller mindre boldbesiddelse end i dag, men højere presspil og kontra, elsker kontra
Idag føler jeg at vi har mange hurtige folk, men at de stopper op og kører ikke kontraen igennem, og så spiller de bolden tilbage i form af sikker boldbesiddelse istedet, det håber jeg vi kommer af med.
Håber virklig ikke på en hjulmand (possesion-træner)
Men han kan jo ikke finde ud af at stille spiller til rigtig opstilling og han er ikke dygtige til offensiv.. Så det er ikke thorup vi skal satser på.
- DenStolteJyde
Jrg stemmer for Henker som vores nye træner.. Det virker til at han virkelig har gennemskuet hvordan vi skal spille..
EnigDenStolteJyde skrev:Jrg stemmer for Henker som vores nye træner.. Det virker til at han virkelig har gennemskuet hvordan vi skal spille..
Det er en svær størrelse for vurderingen afhænger vel af, hvorvidt træning mv. fungere i hverdagen. Udefra set som fan virker det til, at der ikke har været nogen udvikling i holdet de sidste lange tider med undtagelse af Novak og til dels Nissen... Men der har også været stor afgang som også påvirker negativt....
Nej tak til stor fokus på boldbesiddelse og uendelige pasninger. Ja tak aggressiv presspil og den hurtige direkte vej mod målet - og mener ikke en lang bold op i hovedet på en enlig angriber.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Det skal lige med, at jeg synes at Paul Onuachu er god og især som supersub. men superliga klubberne har læst /løst måden at ordne ham på. 3 mand omkring ham og bolden er deres.b skrev:Nej tak til stor fokus på boldbesiddelse og uendelige pasninger. Ja tak aggressiv presspil og den hurtige direkte vej mod målet - og mener ikke en lang bold op i hovedet på en enlig angriber.
Ja tak til aggressiv pressspil og den hurtige og direkte vej til modstanderens mål, problemet er bare, at vi ikke har spillerne til det længere, de skal først købes / udvikles.
Enig, men det bør være lettere at træne/udvikle spillere til aggressiv presspil end (i min verden dødssyg) tiki taka, som vel næsten kun Barca mestrer. Gået fint i BIF må man sige.
Bayern under Jupp H var (synes jeg) en del mere interessant at følge end Bayern under Pep.
Spanien under VM og EM er et godt eksempel på et hold der er kørt fast i en rille og er læst af modstanderen. Tyskland det modsatte, man ved også hvad de bringer, men det er bare så svært at dæmme op for.
Bayern under Jupp H var (synes jeg) en del mere interessant at følge end Bayern under Pep.
Spanien under VM og EM er et godt eksempel på et hold der er kørt fast i en rille og er læst af modstanderen. Tyskland det modsatte, man ved også hvad de bringer, men det er bare så svært at dæmme op for.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
SønderjyskE har vel også stille og roligt opbygget et hold med masser af Fcm dna. Godt pressspil og fremadrettet spil som vi er kendt for og elsker.b skrev:Enig, men det bør være lettere at træne/udvikle spillere til aggressiv presspil end (i min verden dødssyg) tiki taka, som vel næsten kun Barca mestrer. Gået fint i BIF må man sige.
Med 2 hurtige fløje samt en hurtig frontløber og Paul Onuachu lige bag, så er vi allerede godt igang, med at skabe noget brugbart. Så skal vi derudover have en midtbane der ikke er bange for at gå med frem. Derudover må vores spillere gerne være hovedstøds stærke.
LOLDenStolteJyde skrev:Jrg stemmer for Henker som vores nye træner.. Det virker til at han virkelig har gennemskuet hvordan vi skal spille..
Alle kan jo læse fodbold og ved hvad det ligger bedst til vores klubben. Og vil lige tilføje en ting som jeg altid har vidst længe siden, at høje bold passer simpelthen ikke til FCM dna.!!
Og vil gerne giver en del ret i at vi skal også have aggressive presspil og spil direkte. Men må påminder om at det er meget større risiko at tabe bold, hvis unge talenter spiller på den måde.
Dog vil jeg tilføje at jeg elsker tiki taka spil som pep havde skabt i barca samt megen boldbesiddelse.. Åh sikken smuk kunst pep skaber fodbold på. Langt bedre end mourinho..
ENIG.. Det afhænger også meget af hvordan man træner dem under træningen..4904 skrev:EnigDenStolteJyde skrev:Jrg stemmer for Henker som vores nye træner.. Det virker til at han virkelig har gennemskuet hvordan vi skal spille..En kommende træner stjerne....
Det er en svær størrelse for vurderingen afhænger vel af, hvorvidt træning mv. fungere i hverdagen. Udefra set som fan virker det til, at der ikke har været nogen udvikling i holdet de sidste lange tider med undtagelse af Novak og til dels Nissen... Men der har også været stor afgang som også påvirker negativt....
Se som en eksempel på magath han har masse erfaringer, men benytte for meget fysisk træning. Derfor har han ikke succes nu for tiden.. Det er også en eksempel på Troels bech.. Mange klager over at hans træning er for ens i hverdage.. Og det fungerer heller ikke for ham..
Derfor skal vi have en international træner som har mere erfaring omkring mentale, træning mandskabsbehandling osv osv.. Og det er meget tydeligt at disse egenskaber har thorup ikke.
Hvad med meulsteen.. Men så vidt jeg ved at han har udtalt at han vil aldrig til Danmark igen.. Øv... Han er MEGET dygtig til at gennemskue hver enkelt spiller om de passer ind eller ej. Som han havde forudset om Per Nielsen
En debat om Thorup er ikke malplaceret, men lad os være ærlige, og have en smule jordforbindelse her. Af de navne jeg har nævnt, er langt størstedelen af navnene folk, som aldrig har præsteret på højere niveau end de er nu, ej heller har de haft større jobs.
Jeg synes, at det kunne være mere spændende at høre, hvad folk mener en træner i FCM skal kunne?
Personligt synes jeg truppen mangler lederskab, både på og udenfor banen, så derfor skal vi have en træner som fra dag ét sætter sig i respekt, og samtidig kan motivere folk. Spillerne skal vide, at der er konsekvenser, hvis de render rundt og spiller på 80%, som ikke er nok. Han skal kunne motivere folk, guide og coache dem, og vigtigst af alt, så skal han være i stand til at gøre vores nuværende spillere bedre.
Jeg siger ikke, at vi skal have en ny træner ind, men det er de parametre jeg mener der skal ledes efter når vi engang skal have en ny chef.
Jeg synes, at det kunne være mere spændende at høre, hvad folk mener en træner i FCM skal kunne?
Personligt synes jeg truppen mangler lederskab, både på og udenfor banen, så derfor skal vi have en træner som fra dag ét sætter sig i respekt, og samtidig kan motivere folk. Spillerne skal vide, at der er konsekvenser, hvis de render rundt og spiller på 80%, som ikke er nok. Han skal kunne motivere folk, guide og coache dem, og vigtigst af alt, så skal han være i stand til at gøre vores nuværende spillere bedre.
Jeg siger ikke, at vi skal have en ny træner ind, men det er de parametre jeg mener der skal ledes efter når vi engang skal have en ny chef.
Vi kan tabe, men aldrig besejres