Fan Forum

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
HKP

Re: Fan Forum

Indlæg af HKP »

Hej,

Fedt initiativ, må jeg sige.

Jeg synes vi har gjort det godt i transfervinduet på midten og i angrebet. I mine øjne har vi dog på det seneste sejlet rigtigt meget i forsvaret og dette har betydet mange tabte eller uafgjorte kampe, inkl. de svære kampe om EL. Man må nok også erkende, at forsvaret er det led der mindst tåler, at der mangler rutine. Er vinduet helt lukket, eller kunne man forestille sig at vi stadig fik forstærket os i midterforsvaret? Eksempelvis Bodorov, der jo stabiliserede os helt enormt...

Noerum

Indlæg af Noerum »

Hej Rasmus.

Fint initiativ igen at holde "spørgetime"

Jeg er til dels enig med Arff og mine spørgsmål er nogenlunde ens. Hvilken strategi har klubben valgt? Jeg synes ikke handlinger og målsætninger harmonere særlig godt. Især præmissen med, at vi skal komme 5-10 % styrket ud af hvert transfervindue klinger meget hult i tiden. Jeg tror de fleste fans ville synes godt om ideen med en masse lokale talenter, og gyldne årgange. Men så meld da ud, at det er den vej klubben vil gå. Hvilken retning vil du trække klubben i?

Til sidst har jeg lige et spørgsmål mere, jeg har muligvis allerede spurgt om det. Hvorfor ikke hente nogle af de danske profiler i superligaen? Er det ikke et sikre valg? Mads Fenger eller Pierre Kanstrup virker bare så oplagt som makker til Kian Hansen!

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

@RasmusA, der er også et par indlæg til dig i viewtopic.php?f=1&t=97166

henker

Indlæg af henker »

det er imponerende at have en fra intern som træder med ind til fans kreds - det vil jeg takker og roser dig for det.

og jeg mener det samme som de flest herinde - kerne er at vi fans begynder at trykker øjnebryjne omkring Steinlein og Thorup..

det er hvad vi (jeg) som fcm fans gerne vil vide mere om hvor vi står. og min største ønske er at intern i fcm lytter mere til fans og gør noget ved det, at der ikke forekommer stigende utilfreds.

(sorry - jeg skriver dårlige dansk - da min tegnsprog er modersmål) :-)

4904

Indlæg af 4904 »

Hej Rasmus

Jeg synes det er et super fedt initiativ, at du stiller op herinde, og du får ”ros” herfra for det, idet der næppe er meget ros herfra.
Overordnet, så ser jeg, at I er i gang med at få de værdier som FCM (DNA) formøblet væk – engang kunne vi spille flot fodbold/effektiv fodbold. Med Jess i spidsen er det en lang bold, og så et håb om, at vi skal vinde anden bolden – kan vi/I virkelig være tilfredse med det? Ærligt, så har der ikke været mange gode kampe under Jess, og der virker sgu udefra set til, at truppen er ude af balance – ingen glæde, gejst – og når der så ikke ses et koncept, så er det svært at være FCM fan i tiden. Så spørgsmålet er jo nok et spørgsmål som er svær at svare på, men hvor langt ud skal vi inden vi får en forandring på trænersiden?

Smartodds – vi skulle være smartere, men de transfer som der lavet i din regeringsperiode har godt nok ikke været særligt vellykket.

Mabil
Royer
Kadlec
Urena

Hvordan synes I, at det er gået med smartsodds? Er I tilfredse?

Det virker underligt, at I lader Kadlec gå uden videre - I troede og kæmpede så hårdt for ham, og så lader vi ham gå. Hvis I virkelig fortsat havde troen på ham, så havde I ikke lade ham gå for 20 millioner. Omvendt så kan jeg godt forstå, at Matthew vil have en hurtig gevinst, om det ikke blot er tabet på f. eks Mabil der dækket.

Er Bruninho hentet på smartsodds? Hvis ja - var han så på radaren allerede i HB Køge? Eller hvor meget skal der til for at computeren spytter ud.

Matthew – rygterne går på, at han har smækket kassen I – er det noget du kan bekræfte/afkræfte, og vil vi se større transfer i fremtiden?
Lad os håbe altid vender, og vi igen snart viser det sande FCM. Men pas nu på vores klub Rasmus.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad strategien var for det netop overstående vindue. Udefra set har vores ageren virket tilfældig og som ildslukning.

Vi har i god tid vidst, at det ville blive sagt farvel til en række løntunge profiler (Petter, Jim, Bak, Bodurov) ligesom vi i vinter sagde farvel til Duncan og Erik, mens Singh smuttede uventet. Desuden lå et salg af Pione i kortene. Med andre ord, var vi i god tid klar over, at der skulle ske en del i dette vindue. Derfor er der ingen undskyldning for at være uforberedt.

Men når jeg ser på det, så har den eneste velovervejede signing været Halsti (gardering for Sparv + midterforsvaret).
Borring og Rafa var to tilfældigheder som opstod, og deres navne var med garanti ikke en del af planen, da vinduet åbnede.
Bruninho og Wikheim var en reaktion på uventet salg af Kadlec samt Pusic' ønske om at komme væk (som I jo nok har kendt i hvert fald nogle måneder).

Så det virker til at vi mere har reageret end ageret i dette vindue. Det er svært at se, hvad strategien har været. Det forstærkes af at vi endnu engang er ude i handler i sidste øjeblik, og ikke har truppen på plads i god tid. Det kan godt være, at planen har været, at man skule have en rutineret kant og 8'er ind, og så var man heldige med, at Borring og Rafa blev tilgængelige - men det virker bare ikke sådan.

For mig at se, burde en af topprioriteterne i vinduet have være, at få en hurtig midterforsvarer ind med lederegenskaber. Vi har mistet en del midterforsvarere, samtidig med at vi har mistet mange ledere. Det er for mig at se et hul i truppen. Men var det en del af planen (som så kiksede)?

Så det jeg gerne vil vide er, hvad strategien var og om man er lykkedes med det, som man ville i dette vindue?

5561

Indlæg af 5561 »

Hej Rasmus.
Som alle andre også giver udtryk for så får du kæmpe "thumbs up" for denne mulighed for at stille spørgsmål til klubbens ageren i transfervinduet, men også til klubbens tilstand pt.
Ved at have læst de ovenstående indlæg fornemmer man en vis forundring over tingenes tilstand i vores klub, og det er det der stjæler fokus fra et ellers spændende transfervindue som ender ud i en del på plussiden, i hvert fald økonomisk:-) Sportsligt set er det et fint vindue med en forventet afgang af Sisto, og ærligt er der jo ingen der forventer at man erstatter med en med samme kvalitet. Der er dog gjort et redeligt forsøg med spændende offensive indkøb. Dem glæder jeg mig til at følge...!
Det der rører sig mest for tiden blandt os fans er en oprigtig forundring over den sportslige ledelse, og en forundring over manglende koncept og en uklar spillestil. Det virker meget handlingslammet når der træffes beslutninger fra bænken, og det virker som om der er noget mentalt galt med hele truppen... Det virker ikke til at der er den samme gejst og vindervilje som man tidligere har set, og det er alarmerende! Det virker heller ikke til at man er villig til at yde den ekstra indsats der kræves for være en del af den sjove ende i tabellen!
Jeg har talt med et par kolleger på det sidste omkring tingenes tilstand, og når snakken falder på truppens nuværende tilstand så kan vi kun komme i tanke om 2 spillere der har haft opadgående formkurve indenfor det sidste års tid, specielt de sidste 10mnd. Det er NK og Novak. Ellers er der vel reelt set ingen spillere der har hævet deres niveau??? Det er synes jeg bør give stof til eftertanke!!!
Lad endelig være med at se det som et surt opstød. Det er en reel bekymring over tingenes tilstand pt.
Forza FCM

THenry

Indlæg af THenry »

Hej Rasmus,

Fedt Initiativ (igen!).

Jeg er meget interesseret i, at høre mere om strategien for dette transfervindue, herunder om du synes, at den lykkedes både sportsligt og økonomisk?

Der er allerede blevet spurgt ind til den sportslige dimension af transferstrategien, så jeg vil høre, om der har været opstillet nogle klare økonomiske målsætninger om, at XX mio. kroner skulle findes (f.eks. besparelser i form af lønmidler eller større salg end indkøb) i dette transfervindue, eller er det bare udtryk for tilfældigheder (store tilbud der ikke kunne afslås og store og løntunge profiler, der er stoppet i klubben), at vi kommer ud af dette vindue med en meget stor profit?

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Kopi fra den anden tråd:
Hvad er chancerne for at Pusic finder en ny klub, i et af de lande hvor vinduet endnu ikke er lukket.?

Har der været nogen forhandlinger overhovedet vedr. forsvarsspillere hvor vi måske er lidt tyndt besat?

Hvordan kan det være at I ikke har fået arrangeret flere lejeaftaler for nogle af de unge spillere som alligevel ikke rigtig er i nærheden af førsteholdet, på samme måde som man har gjort det med Munksgaard og gemmer?

974

Indlæg af 974 »

Hej Rasmus
Tak for dit initiativ herinde :-)

Jeg vil gerne bevæge mig over i noget helt andet end lige det omkring transfervinduet, ledelse osv !

Vi er en flok sjællændere fra BWEast + også lidt forskellige jyder mv. fra lokalområdet, der har haft en del snak om, at det kunne være sjovt at lave en fodboldtur over for at mødes med vores "venner" i Brentford :-)
(jeg har vist endda skrevet en facebook-besked til dig om dette tidligere)
Vi skal naturligvis ind og se en god hjemmekamp med Brentford :-)

Kunne du hjælpe os med noget kontakt til fans - måske endda du kan hjælpe med at finde noget hotel, skaffe billet osv
Så vil vi i BWEast gerne hjælpe med at arrangere en tur derover - det kunne være supersjovt, især nu vi ikke skal ud i Europa på anden vis :-)

Jeg har noget kontakt med Billy "The Bee" Grant fra Beesotted - han var med os inde og se kampen mod Brøndby sidste sæson

Glæder mig til at høre hvad du tænker :-)

Mvh
Jan Højris Madsen
BWEast
jan.altoriso@gmail.com

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Helt konkret vil jeg gerne vide, hvordan man i ledelsen vurderer det netop overstået transfervindue på en skala fra 1-10? Gerne med begrundelse for højt/lavt - fik man dem, der var plan A før vinduet eller er vi længere nede med indkøb?

Derudover vil jeg også gerne vide, hvordan man i ledelsen ser på udviklingen af holdet? Det er tydeligt, at man i ledelsen er glade for resultaterne i sidste sæson (som intet kan indvendes imod). Der er dog mange (fans og eksperter/kommentatorer), der mener, at udviklingen af spillertruppen er stagneret eller faldet i niveau. Det kunne også være spændende om du kan sige noget om, hvordan SmartOdds har udregnet perioden under Jess, har vi overpræsteret, underpræsteret eller ramt det forventet? Jeg tænker især på, at da du og Benham kom ind i klubben, blev der nænvt en specifik procentsats for at Brentford ville rykke op en bestemt sæson, så der må jo være mulighed for at sige om vi fik flere eller færre point end vi statistisk burde have haft.
FCM!
FCM!
FCM!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

I mange år har jeg haft den her fornemmelse af at tingene ikke fungerer i sundhedssektoren i FCM. Vi har simpelthen altid haft for mange skader, specielt på bærende kræfter. Lige pt ser der dog ikke ud som det plejer vi har vel kun een alvorlig skade lige nu, så jeg burde vel have en tro på at siden der er blevet ryddet op i glasbenene så kører det nu på skinner?? Nej, jeg tror problemet er lige så stort som det altid har været set udefra, på grund af situationen med Tim Sparv. Vi ved alle hvor vigtig han er for holdet og det har også kunnet ses siden han gik i stykker.

Vi har Steinleins ord for at man vidste at Tim Sparv gik med den her overbelastningsskade, som et springerknæ er, allerede før sommerferien. Springerknæ er en helt almindelig idrætsskade, specielt i volleyball hvor op mod 40% af alle spillere har haft denne skade. Så man ved ALT om hvordan man skal forholde sig til sådan en skade. Man ved at det kræver hård målrettet træning at komme den til livs og hvis man ikke tager det seriøst så kan det ende med en operation hvorfra en vis procentdel aldrig rigtig kommer tilbage på niveau igen. Så er det dybt ubegribeligt for mig at Sparv er med i optaktsfasen og spiller de første par runder i Europa hvor man ved at der kan man sgu nok godt undvære ham alligevel.

Spillerne skal man aldrig spørge det ved man, de vil altid spille, så der skal være nogen til at sige fra for dem. Her kommer sundhedssektoren ind i billedet. Der må være nogen der er voksne nok til at sige, at ham her, han skal lige have 3 uger mere og Thorup skal have nok is i maven til at lade spilleren få den tid skaden skal have. Det går ikke at tage den risiko på dette tidspunkt af sæsonen med de kampe der lå foran. Dertil var gevinsten simpelthen for lille i de første runder af europa (da vi burde have så stort et overtag at Rømer/Halsti i stedet for Sparv ikke burde betyde noget). Havde det været playoff runden var det en helt anden sag.

Så det virker for mig som om at der er noget der halter i FCM hvad det her angår. Enten er sundhedssektoren ikke god nok, eller Thorup vil ikke lytte til dem fordi han vil sætte sit stærkeste hold og ikke er særlig fremsynet. Man har også set det tidligere år hvor spillere har haft en lille skade som man ikke har taget seriøst nok og lige pludselig er spilleren væk i lang tid. Udefra ser det ud som om at man har kvajet sig gevaldigt med Sparv. Det er paradoksalt for havde det været Duelund eksempelvis der havde været i Sparvs sted så vil jeg vædde på at han aldrig havde spillet, selvom risikoen ville have været mindre fordi Duelund ikke har samme betydning for holdet.

Så mine spørgsmål er:
Hvordan ser i på sundhedssektorens rolle i klubben, har de nok indflydelse på om en spiller må spille eller har træneren, som ofte kan være meget snæversynet og resultat orienteret på den meget korte bane, for meget magt her? (for så forstår jeg sgu godt hvorfor det kan gå galt). Har klubben en klar strategi på området? Hvad gør i for at forbedre jer løbende på det her felt, har i lavet investeringer i sundhedssektoren og kan i se forbedringer i det arbejde de foretager sig fra år til år (i må føre noget statistik på det).
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
viksfar
Geografisk sted: Kølvrå

Indlæg af viksfar »

Sov scout-teamet i timen mht. Okore, eller ville han ikke til Heden?

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hej Rasmus og tak for det fine initiativ.
Alle vores højtlønnede / profiler / ledere er væk. Tilbage er et hold af unge spillere (hurra for det) dygtige, men de mangler superliga erfaring. Hvad er jeres tanke, hvis topslutspillet det ikke nås og europæisk fodbold glipper ?
Er der en plan / strategi for hvordan vi skal nå vores mål ? Kan du berolige os fans og sige "ro på, hvis det ikke kommer til at gå som forventet, så handler vi på det efterfølgende"?
Da Benham kom råbte hele Danmark. Sugardaddy. Alle troede at nu kørte det for Fcm. Det vi frygter er, at vi fremadrettet ikke leverer det som i forventer og at der derfor ikke vil blive investeret det som man må forvente, hvis man vil være en del af toppen i superligaen.
Er i villige til at hente yderligere forstærkninger hvis holdet ikke præsterer og hvis ja, kunne i så ikke få nogle ledertyper ind på holdet ? for det mangler vi virkelig lige pt. især i forsvaret.

O

Indlæg af O »

Fedt initiativ - håber på ærlige svar, trods det er blevet en uskreven regel at benytte sig af udenomssnak og politikersvar. Har i hvert fald et par spørgsmål, jeg synes kunne være særdeles interessante at få belyst, som fan af klubben:

- Er I, tilfredse med, hvordan vi spiller og synes I, at vi spiller flot fodbold, som er værd at overvære?

- Hvorfor skal Pusic ikke spille? Han har bevist, at han er blandt ligaens absolut bedste angribere. Undskyldningen med, at han ikke passer ind i vores system, er ugyldig, da vi intet spilsystem eller -koncept har.

- I forlængelse af ovenstående: Er I sikre på, at vi har den rette cheftræner, når han kan udtale, at en topscorer ikke passer ind i systemet - en topscorer er en, man bygger sit hold op omkring!

- Hvorfor faldt valget i sin tid på Thorup? Manden havde mildest talt anbefalet sig selv ELENDIGT under U21-EM, ved at få et ekstremt talentfuldt hold til at se ud som de hadede at spille fodbold og ved at praktisere dødssyg kick-and-rush fodbold - nøjagtigt de tendenser, som vi selv ser nu!

Besvar