Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
madsom

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af madsom »

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg deler heller ikke folks begejstring for Pusic. Men når jeg ser på statistikkerne må jeg jo indrømme at han har en evne til at få sat sidste fod eller hoved på bolden inden den går i mål.
Spørgsmålet er om det er nok, for jeg synes ikke han bidrager positivt med andet end "den sidste fod" når han har fået chancen, hvilket han ikke rigtigt har i denne sæson. Tvært imod synes jeg han bremser spillet og mister bolden, når han forsøger at gå forbi en mand eller aflevere til en medspiller.
Hvis Pusic bliver et halvt år ekstra, håber jeg han kan finde motivationen til at gøre en forskel for holdet og om ikke andet så for at spille sig i position til at salg til vinter.

Jeg vil prøve at have de positive briller på næste gang Pusic får spilletid, men er der ikke en venlig medfan, der lige kan remse op hvilke kvaliteter det er jeg skal kigge efter når Pusic er i kamp? (Er ikke ironisk)

Sniper

Indlæg af Sniper »

mousebreaker skrev:
Sniper skrev:Må indrømme jeg overhovedet ikke deler folks begejstring for Pusic, ja han scorede en del mål i foråret men har folk set på hvor mange chancer han skulle bruge for at score sine mål? Desuden har han vel suppens ringeste teknik og hvis man så også tillægger at han er en tikkende bombe mentalt så synes jeg det havde været rart at han var skiftet i dette vindue. Bruninho er et klart bedre match.
Pusic har scoret et mål i hver anden kamp for FCM. Da han ikke er Thorups kop the, så har en del af de kampe han er noteret for, været sene indskiftninger. Kigger man eks på sidste sæsons topscorerliste var han den der i top18 skulle bruge færrest minutter på banen per mål. 109 minutter for at være specifik. Det er altså tæt på 1 mål pr kamp reelt, godt nok kun målt på de 25 liga kampe han spillede sidste sæson, men det er værd at notere sig at han var liga topscorer sæsonen inden!

Pusic er den bedste angriber FCM har haft, hvis vi ser bort fra Zidan som dog var en lidt anden type.

Når det er sagt er det ærgeligt at vi ikke kom af med ham, alene af den årsag der hedder Thorup. Heldigvis kun 14 kampe tilbage før Pusic igen får chancen for at komme afsted
Fair nok du har den mening om Pusic jeg er så bare absolut ikke enig. Hvis du ser på de mål han scorer så er det boksspiller mål og jeg vil vove den påstand at langt de fleste boksangribere ville have scoret lige så mange mål hvis ikke flere på de chancer Pusic har fået. Desuden kan man ikke bruge Pusic som opspils station da hans teknik er på så lavt et niveau at det er lidt skræmmende. Det eneste han er god til er at ligge på lur i feltet og der kan man finde andre der har samme kvaliteter samt bedre teknik. F.eks Bruninho

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:Tja.. 3. Bedst, Farlige Frank er vist også foran ;)

Dondinho, længere oppe har jeg smidt de vinduer der stadig er åben.
Jeg vil mene det kun er den tjekkiske liga der er relevant.

PH1978, skarp set, tror desværre du har ret.
Farlige Frank!!

Altså glem de der Søren Frederiksen, Heine Fernandez og Frank Kristensen typer i de her sammenhænge. De var aldrig gode nok til at komme til udlandet hvis jeg husker rigtigt, men gjorde det ok i en svag superliga. FFK scorede i lidt over hver tredje kamp og var en vigtig spiller for os, men så var han vist heller ikke bedre. At vi snakker om det fortæller bare hvor dårlige vi har været på angriber positionen nærmest altid, men det er selvflg også på den position spillerne med kvalitet er dyrest og nemmest kommer til udlandet.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Sniper skrev: Fair nok du har den mening om Pusic jeg er så bare absolut ikke enig. Hvis du ser på de mål han scorer så er det boksspiller mål og jeg vil vove den påstand at langt de fleste boksangribere ville have scoret lige så mange mål hvis ikke flere på de chancer Pusic har fået. Desuden kan man ikke bruge Pusic som opspils station da hans teknik er på så lavt et niveau at det er lidt skræmmende. Det eneste han er god til er at ligge på lur i feltet og der kan man finde andre der har samme kvaliteter samt bedre teknik. F.eks Bruninho
Ja, det ville jo være kedeligt at debatere hvis alle var enige :)

Pusic er netop boksspiller, og jeg synes ikke at han er så dårlig med bolden som du vil gøre ham til. Han er ikke Messi, i know, men det han gør bedre end de fleste angribere i superligaen er at han tager alle de rigtige løb på forsvaret.

Jeg vil iøvrigt godt korrigere mig selv. Jeg har tidligere skrevet herinde at han lavede et mål per 109 minut. Det var forkert. Det var mål eller assist hvor han bedst i top 18 sidste sæson. På mål alene var Spalvis bedre. Pusic havde et mål per 126 minutter i sidste års liga.

En sidste ting - jeg er ikke sikker på at Pusic har fået flere chancer end andre, det må du kunne underbygge. Jeg køber heller ikke den der med at han har FÅET sine chancer, det er qua sine evner til at se hvilke løb han skal foretage i feltet at han kommer frem til sine chancer og det er meget sandsynligt at han er i stand til at skabe sig flere muligheder end de fleste andre. På bundlinjen er det antal mål/assist der tæller for en angriber. Jeg vil heller have en spiller som scorer 17 mål per sæson på 55 chancer end en spiller der scorer 12 mål på 30 chancer.
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

madsom skrev:Så blev Kadlec officelt! :)

http://www.fcm.dk/nyheder/superliga/kad ... parta-prag
Fint nok den ikke er i luften længere.
Så kan man så glæde sig eller ærgrer sig over om SønderjyskE ikke vandt deres kamp mod Sparta Prag, alt efter om man er for eller imod handlen.
Tror i hvert fald ikke den var sket hvis SønderjyskE havde vundet.
mousebreaker skrev:
Steffen am skrev:Tja.. 3. Bedst, Farlige Frank er vist også foran ;)
Farlige Frank!!

Altså glem de der Søren Frederiksen, Heine Fernandez og Frank Kristensen typer i de her sammenhænge. De var aldrig gode nok til at komme til udlandet hvis jeg husker rigtigt, men gjorde det ok i en svag superliga. FFK scorede i lidt over hver tredje kamp og var en vigtig spiller for os, men så var han vist heller ikke bedre. At vi snakker om det fortæller bare hvor dårlige vi har været på angriber positionen nærmest altid, men det er selvflg også på den position spillerne med kvalitet er dyrest og nemmest kommer til udlandet.
Han var der bare altid, altid stabil og det er en lang lang periode han har scoret i hver tredje kamp.
Når han har været superliga topscorer, synes jeg det er forkert at sige at han ikke var i toppen af ligaen på positionen, altså i hvert fald den periode han var bedst.
Christian skrev: Jeg vil prøve at have de positive briller på næste gang Pusic får spilletid, men er der ikke en venlig medfan, der lige kan remse op hvilke kvaliteter det er jeg skal kigge efter når Pusic er i kamp? (Er ikke ironisk)
Udover nogle af de ting der er nævnt, synes jeg også Pusic er den angriber der har været den bedste forreste forsvar. Altså at være med til at lægge et pres fra starten, når der ellers har været opbakning fra den næste kæde.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kunne godt tænke mig nogle kontrakt nyheder med nogle af de unge,

og der er selvfølgelig dem der er her + Bodurov og Bendter, der stadig kan hentes
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... dig-hentes

Men mon ikke vinduet kan erklæres lukket og vi har den trup som vi har.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Stikpille fra Kadlec: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... nd/6268665

Søreme godt at vi slap af med ham, med den indstilling. Det var så manden vi jagtede gennem tre transfervinduer....

Christian

Indlæg af Christian »

UlvenFraNord skrev:Stikpille fra Kadlec: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... nd/6268665

Søreme godt at vi slap af med ham, med den indstilling. Det var så manden vi jagtede gennem tre transfervinduer....
Kommentaren kan jo også skyldes at han skal tækkes sin nye klub og nye publikum. Det er vel ikke en særlig populær grund hvis han kun siger ja til Sparta Prag pga. hjemve. Vi kan måske acceptere årsagen som den klub han forlader, men jeg vil da hellere høre fra nye spillere at det er af professionelle grunde at de kommer til FCM.

Cortez

Indlæg af Cortez »

UlvenFraNord skrev:Stikpille fra Kadlec: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... nd/6268665

Når en spiller udtaler sig sådan her, så bliver jeg bekymret. Bekymret for om hverdagen i klubben nu også er så god, som vi allesammen går og tror - og som ledelsen giver udtryk for.

Jeg synes, der har været nogle "sager" som har været mærkelige. Kadlec er en af dem. Singh en anden. Pusic kunne også godt komme ind i denne her kategori. Altså spillere som åbenlyst har potentialet men af en eller anden grund ikke har fået hverdagen til at fungere. Synes der har været flere, men dem kan jeg så ikke lige hsuke.

Det er muligt jeg maler Fanden på væggen, men det ligger ikke godt i maven.

/Cortez

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ja man må håbe at han flopper "Big time" i sin yndlingsklub. Fcm har virkelig haft en tro og hjulpet ham og så sviner ham os/klubben til. Føj.

O

Indlæg af O »

TrueWolfMidt skrev:

Ja man må håbe at han flopper "Big time" i sin yndlingsklub. Fcm har virkelig haft en tro og hjulpet ham og så sviner ham os/klubben til. Føj.
Jeg har svært ved at hidse mig op over hans udtalelse. Objektivt har han unægteligt ret! At vi som subjektive individer, og fans af FCM potentielt er farvede er en anden sag. Dog er jeg, det til trods, meget enig med Kadlec, og ærgerlig over, at vi aldrig formåede at få ham i gang. Selvfølgelig kan man argumentere for, at det er et flot salg, taget i betragtning, at han aldrig "slog igennem", men hvad mulighed havde manden for det? Jeg er overbevist om, at han bliver en kæmpe succes i Sparta Prag, og er desværre nødt til at tilskrive Jess Thorup, og dermed indirekte vores tilsyneladende meget inkompetente ledelse, for at han ikke blev det hos os!

Det er i øvrigt spøjst, at en spiller vi har fulgt i over et år ifølge Steinlein sælges uden videre, fordi han har hjemve - ja ja, det var så anden spiller under Thorup, som meget hurtigt har fået det. I øvrigt ved jeg ikke hvor troværdig man kan synes Steinlein er, når han fejlagtigt kalder en spiller, han efter eget udsagn har fulgt i over to år, for Gustav Winckler. :lol:

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Ja den fortalelse med Gustav Winckler var helt fantastisk

Kadlec har formodentlig ret i det han siger og det kan ikke bringe mit pis i kog. Jeg er også helt enig i Christians kommentar om at det er jo hvad en spiller sige er når han skal til en ny klub. Derudover skal man passe på med at tolke presseudlægninger. Det er vist set mere end een gang at diverse journalister brygger en sensationshistorie på ingenting, specielt sportsjournalister. Der er godt nok mange sportsjournalister derude som man slet ikke kan forstå er uddannede journalister.

Vedr Kadlec, så har han helt sikkert været irriteret over at blive brugt primært som kant. Det er dog ikke mange måneder siden han på direkte TV blev spurgt ind til Sparta Prags interesse, her afviste han at han havde lyst til at skifte. Det lød og så nærmest ud til at han ville tage det som endnu et nederlag at skulle rejse hjem.

Jeg tror at de seneste mange ugers elendighed og det at vi blev slået ud af Europa og Prag ikke gjorde, har været det der har ændret hans holdning.

Fred være med det. Nu gælder det om at få Bruninho i gang, men han bliver nok snart omskolet til højre back og Gustav "Winckler" bliver sendt på top og Onuachu på kanten. Så kender man ligesom Thorup.

Christian

Indlæg af Christian »

Nu ved vi jo ikke om han slår igennem i Sparta Prag.
Han slog ikke igennem i Frankfurt og han slog ikke igennem i FCM. Man kan diskutere om man kan konkludere det allerede nu, men indtil videre tror jeg det er de færreste der vil kalde ham en succes.
På den baggrund synes jeg det er vildt at vi tjener så meget på ham, når det samtidig virker som om han hellere vil være et andet sted end her. For mig virker det som om Sparta Prag har købt med hjertet og ikke med hjernen.
Med det sagt, er jeg ærgerlig over at han er solgt. Jeg kan godt lide Kadlec og havde en tro på at han ville blive en succes.

henker

Indlæg af henker »

det taler jo for sig selv da flere og flere (Riddersholm, og træner som fulgte med ham, Singh, kadlec og sandsynligvis også pusicsom viser utilfredstillende) stikker af væk fra fcm - eftersom jeg som fans eller en anden inkompetente kan se at der er noget galt med intern (Thorup, eller Steinlein) passer ikke ind til os... og ja jeg giver kadlec ret i den hvad han siger om fcm. så jeg håber at fcm får det rette så hurtigst som muligt og kommer til den rette spor at bygge videre på..

men jeg er også enig med andre som skrev at det er meget mærkeligt at jagter enkelt spillere i længere perioden og sender dem ude efter kort tid ophold.. det lyder helt vanvittige i min (øre) øjne...

Låst