Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sahl

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Sahl »

Steffen am skrev:Synes der var snak om en ny regel med, hvis papirarbejdet var startet senest kl. 23.00, måtte man forhandle ind til kl. 01.00.
Men PT virker det godt nok til at det er mest sandsynligt Pusic bliver.
Det ser jeg som noget rigtig godt hvis han gør. Jeg har været rigtig glad for Kadlec og han er en af dem jeg har troet på rigtig meget.. Men.. Der er økonomi etc der skal holdes og hvis vi beholder Pusic og vil spille med 2 angriber, kan jeg godt acceptere vores transfer vindue.

Men lad os nu se. Det kan jo være der bare mangler lidt papir arbejde.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Man har da rimelig kraftig signaleret at Pusic ikke har en fremtid i Midtjylland, så kan vi jo ligeså godt bare få ham solgt i stedet for at han får splinter i røven, mens han kigger på at vi sender et utal af lange bolde op imod Paul, og så har vi jo hentet bruninho i tilfælde af at Jess i et øjebliks svaghed skulle finde på at vi skal spille bold..

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Standard Liege er i hvert fald ude.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/stan ... -angriber/

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

DenStolteJyde skrev:Man har da rimelig kraftig signaleret at Pusic ikke har en fremtid i Midtjylland, så kan vi jo ligeså godt bare få ham solgt i stedet for at han får splinter i røven, mens han kigger på at vi sender et utal af lange bolde op imod Paul, og så har vi jo hentet bruninho i tilfælde af at Jess i et øjebliks svaghed skulle finde på at vi skal spille bold..
Enig. Jeg syntes dog stadig at vi står svækket med Paul og Bruninho. Paul som jeg ikke ser god nok, i bedste fald supersub. og burde vel stå som 3 angriber efter to primære. Så er der en Bruninho, rigtig spændende, men hvad tilstand kommer han i, hvis han har været skades plaget og ikke rigtig har spillet så mange kampe. Der er selvfølgeligt muligheden for en af vores unge talenter der kan tage en plads i kampen om pladserne her, men så skal trænerteamet jo også gøre brug af en sådan spiller og ikke bare bruge som fylde til bænken.

Derud over tror jeg ikke der kommer noget godt ud af at beholde en Pusic. Thorup vil ikke bruge ham, klubben har prøvet at komme af med ham og Pusic selv ønsker at prøve kræfter med noget nyt, så tvivler på at han mentalt kan sætte sig op til at være bænkevarmer og få 10-20 min her og der.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Så skulle den være sikker.
Skuffet Pusic retur til Midtjylland.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... k-i-vasken

Spørgsmål jeg i hvert fald stiller.
- Pusic, hvilken tilstand er han i, klar til at dø for en trøje efter at være blevet skuffet eller er hans hoved et andet sted?
- Bruninho, kan han spille enlig angriber eller er han bedst på kanten, samt hvilken tilstand er han i?

- Paul er jeg enig i ikke burde være første angriber (okay, ikke noget spørgsmål)
- Og hvad med Kadlec? (Tror dog stadig han bliver solgt)

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Det er da fantastisk nyt, hvis Pusic bliver:-) En stensikker target man! Den eneste vi har....

Man kan altså sagtens spille en supersæson selvom et salg ikke lykkedes.... Bedste eksempler på det: Igboun (der osse var mega skuffet), Sisto...

Men det kræver selvfølgelig at træneren ikke sætter eget personlige ego over klubbens resultater. Det er midlertidig her, jeg har mine største bekymringer....

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

HKP skrev:
tubbe93 skrev:
HKP skrev:
Kan vi det??
Ja, når en kontrakt bliver ophævet inden transferdeadline, kan han skrive kontrakt med andre klubber efterfølgende.

Vi har dog ikke behov for ham. Banggaard var fast mand i guld-sæsonen samt sæsonen før den. Det kræver en leder på siden, der kan sørge for at alle spillere rammer deres højeste niveau, noget Glen kunne gøre!
Med Kian og Banggaard som startere, samt talenter i form af Riis og Nicolajsen er vi godt dækket ind!
Okay, men der har vi bare to forskellige holdninger. Al ære og respekt for de folk du nævner, men Riis kan ikke gå ind og lede det forsvar. Vi har ikke en leder i forsvaret og Kian er sunket ufatteligt i niveau efter at Sviatschenko ikke længere er der.... Desuden bliver Rømer jo også brugt i bagkæden og der hopper kæden altså bare af for mig...
Både Banggaard og Kian har været gode og vigtige spillere for os. Jeg mener, at de ikke spiller på deres højeste niveau pga træneren. Ligesom flere andre spillere heller ikke rammer højest mulige niveau under Thorup.
Med nye træner ville de præstere på højere niveau.
FCM!
FCM!
FCM!

THenry

Indlæg af THenry »

Steffen am skrev:Så skulle den være sikker.

- Pusic, hvilken tilstand er han i, klar til at dø for en trøje efter at være blevet skuffet eller er hans hoved et andet sted?
- Bruninho, kan han spille enlig angriber eller er han bedst på kanten, samt hvilken tilstand er han i?

- Paul er jeg enig i ikke burde være første angriber (okay, ikke noget spørgsmål)
Det er naturligvis interessant at se, hvilken mental tilstand Pusic vender tilbage i. Dog kan han ikke kritisere FCM for t det ikke lykkedes at komme til Belgien. Om Pusic har været grådig i forhandlingen eller belgierne nærige ved jeg ikke, men faktum er, at FCM overholdt aftalen med Pusic, og var klar til at lade ham gå, som han selv ønskede.

Jeg forventer derfor, at han vender tilbage og knokler røven ud af bukserne, og præstere på banen, så vi kan skyde ham af i næste vindue, hvilket må være det næste mål for ham.

Der har tidligere været snakket om, at vi skal mere 4-4-2, og Pusic og Bruninho lyder egentlig som en interessant angrebsduo (med Paul som en fin indskiftningsmuligheder til sidst i kampe). Fastholder vi det nuværende system, hvilket også er nærliggende med de mange gode midtbanespillere, som vi efterhånden kan mønstre, så kan Bruninho vel spille både på kanten og helt fremme. Vi er efterhånden godt besat på kanten (Gustav, Rilwan, Borring, Duelund), så tænker Bruninho mest er hentet ind som angriber(er jo også hentet som erstatning for Pusic). Jeg synes vi har mange forskellige typer i offensiven, og kan rotere dem efter modstanderens svagheder.

Med mængden af offensive spillere, der er hentet ind, har jeg svært ved at se, at kadlec ikke skulle blive skudt af i de kommende dage.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

THenry skrev:
Steffen am skrev:Så skulle den være sikker.

Det er naturligvis interessant at se, hvilken mental tilstand Pusic vender tilbage i. Dog kan han ikke kritisere FCM for t det ikke lykkedes at komme til Belgien. Om Pusic har været grådig i forhandlingen eller belgierne nærige ved jeg ikke, men faktum er, at FCM overholdt aftalen med Pusic, og var klar til at lade ham gå, som han selv ønskede.

Jeg forventer derfor, at han vender tilbage og knokler røven ud af bukserne, og præstere på banen, så vi kan skyde ham af i næste vindue, hvilket må være det næste mål for ham.

Der har tidligere været snakket om, at vi skal mere 4-4-2, og Pusic og Bruninho lyder egentlig som en interessant angrebsduo (med Paul som en fin indskiftningsmuligheder til sidst i kampe). Fastholder vi det nuværende system, hvilket også er nærliggende med de mange gode midtbanespillere, som vi efterhånden kan mønstre, så kan Bruninho vel spille både på kanten og helt fremme. Vi er efterhånden godt besat på kanten (Gustav, Rilwan, Borring, Duelund), så tænker Bruninho mest er hentet ind som angriber(er jo også hentet som erstatning for Pusic). Jeg synes vi har mange forskellige typer i offensiven, og kan rotere dem efter modstanderens svagheder.

Med mængden af offensive spillere, der er hentet ind, har jeg svært ved at se, at kadlec ikke skulle blive skudt af i de kommende dage.
Det virker som om, at Pusic måske har været brugt til at presse den angriber Standard endte med at tage.

På den ene side er jeg glad for, at han bliver. Han er den targetspiller vi bør spille med. På den anden side, er det synd for ham, når Thorup ikke kan se ham.

Jeg tror, at vi kommet til at se en endnu mere motiveret spiller, der vil øge fokus på sig selv. Det kan gå begge veje....

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sniper

Indlæg af Sniper »

Må indrømme jeg overhovedet ikke deler folks begejstring for Pusic, ja han scorede en del mål i foråret men har folk set på hvor mange chancer han skulle bruge for at score sine mål? Desuden har han vel suppens ringeste teknik og hvis man så også tillægger at han er en tikkende bombe mentalt så synes jeg det havde været rart at han var skiftet i dette vindue. Bruninho er et klart bedre match.

Jakla

Indlæg af Jakla »

Uanset hvordan det går med salg af Kadlec er det nu et spændende hold vi kører videre med. Ros til Steinlein herfra....

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Sniper skrev:Må indrømme jeg overhovedet ikke deler folks begejstring for Pusic, ja han scorede en del mål i foråret men har folk set på hvor mange chancer han skulle bruge for at score sine mål? Desuden har han vel suppens ringeste teknik og hvis man så også tillægger at han er en tikkende bombe mentalt så synes jeg det havde været rart at han var skiftet i dette vindue. Bruninho er et klart bedre match.
Hvilke andre muligheder kan der være for Pusic?

Kunne det være interessant for ham med klubber i nogle af de lande som stadigvæk har åbne transfervinduer?
Men måske man ikke har hentet "erstatningen" da man ikke fik bekræftet handlen?

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Sniper skrev:Må indrømme jeg overhovedet ikke deler folks begejstring for Pusic, ja han scorede en del mål i foråret men har folk set på hvor mange chancer han skulle bruge for at score sine mål? Desuden har han vel suppens ringeste teknik og hvis man så også tillægger at han er en tikkende bombe mentalt så synes jeg det havde været rart at han var skiftet i dette vindue. Bruninho er et klart bedre match.
Pusic har scoret et mål i hver anden kamp for FCM. Da han ikke er Thorups kop the, så har en del af de kampe han er noteret for, været sene indskiftninger. Kigger man eks på sidste sæsons topscorerliste var han den der i top18 skulle bruge færrest minutter på banen per mål. 109 minutter for at være specifik. Det er altså tæt på 1 mål pr kamp reelt, godt nok kun målt på de 25 liga kampe han spillede sidste sæson, men det er værd at notere sig at han var liga topscorer sæsonen inden!

Pusic er den bedste angriber FCM har haft, hvis vi ser bort fra Zidan som dog var en lidt anden type.

Når det er sagt er det ærgeligt at vi ikke kom af med ham, alene af den årsag der hedder Thorup. Heldigvis kun 14 kampe tilbage før Pusic igen får chancen for at komme afsted
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Tja.. 3. Bedst, Farlige Frank er vist også foran ;)

Dondinho, længere oppe har jeg smidt de vinduer der stadig er åben.
Jeg vil mene det kun er den tjekkiske liga der er relevant.

PH1978, skarp set, tror desværre du har ret.

Låst