Transfer sommer 2016
Re: Transfer sommer 2016
Den økonomiske målsætning er at transferaktiviteter skal bidrage med +10 mio om året. Så lige nu er vi endda på den meget gode side af den målsætning i indeværende regnskabsår. Så der er penge at bruge af.
-
Steffen am
Var det 50 mio?FCM2000 skrev:I øvrigt har FCM ved at kval. til EL gruppespil i 2015 fået yderlig 50 mill kr. i kassen
Lavede lige en hurtig regnestykke, der sagde 34,2 mil. kr. i præmiepenge (for Europa 15/16)
Er ikke helt klar over om tv er med i de penge.
Merchandise og billetter er i hvert fald udover.
Kan lige smide regnestykket op lidt snere hvis det har interesse.
For Europa 16/17
6,450 mio. kr.
Steffen am skrev:Var det 50 mio?FCM2000 skrev:I øvrigt har FCM ved at kval. til EL gruppespil i 2015 fået yderlig 50 mill kr. i kassen
Lavede lige en hurtig regnestykke, der sagde 34,2 mil. kr. i præmiepenge (for Europa 15/16)
Er ikke helt klar over om tv er med i de penge.
Merchandise og billetter er i hvert fald udover.
Kan lige smide regnestykket op lidt snere hvis det har interesse.
For Europa 16/17
6,450 mio. kr.
http://www.fyens.dk/modules/mobile/arti ... id=3050717
-
Fodboldfan
Hvem mangler vi egentlig på holdet? Lad os se engang.
Målmænd:
Johan Dahlin
Mikkel Andersen
Andreas Raahauge
Vurdering: Sikkert Superliga-niveau, og med en sund konkurrence imellem de to. Ingen mangler.
Forsvar:
Venstre back:
Filip Novak
Rasmus Nissen
Her er vi vel lidt tyndt besat? Ingen ordentlig backup udover Nissen, som vi jo gerne ser på højrebacken istedet. Vi kan jo rotere med Nissen på venstre og Rømer på højre, men hvis både Novak og enten Rømer eller Nissen går i stykker, så er vi da lidt på den...
Midtforsvar:
Kian Hansen
Patrick Banggaard
Markus Halsti
Kristian Riis
Rasmus Nicolaisen
I midterforsvaret har vi som fast mand Kian Hansen, som har 4 mand der kæmper om pladsen ved siden af ham. Vi har jo aldrig fået set Halsti ordentligt på Centerback pladsen, og indtil videre tror jeg ikke at man satser på andre end dem der er her nu. Jeg tror man satser på at et af de unge talenter (Riis er vel tættest på) slår igennem i løbet af sæsonen, som Nissen gjorde det.
Forsvar højre:
Rasmus Nissen
Andre Rømer
Vores ny unge komet i form af en behåret udgave af Bach Bak. Han er offensivt stærk, men vi må forvente udfald fra en spiller som trods alt kun lige er fyldt 19 her i sommers. Rømer har fået nye pligter på midtbanen, men er en fornuftig backup.
Midtbane
Central midt:
Rafael van der Vaart
Jakob Poulsen
Rilwan Hassan
Kristoffer Olsson
Tim Sparv
Andre Rømer
Markus Halsti
Kaan Kairinen
Venstre midtbane / indvendig angriber:
Jonas Borring
Mikkel Duelund
Højre midtbane / indvendig angriber:
Rilwan Hassan
Kristoffer Olsson
Generelt for hele midtbanen vurderer jeg at vi er stærkt besat centralt med flere muligheder både offensivt, kontrollerende og defensivt. Niveauet er også i toppen af Superligaen. Der hvor jeg virkelig ser svagheder er på kanterne, hvor jeg hele tiden ser spillere som beklager sig over at spille væk fra midten (Olsson som vel mest er en playmaker-type, Hassan en offensiv midt, Duelund en offensiv midt, men de skal vel alle ud på kanten nu, efter at VdV og Poulsen skal ind i midten?). Synes vi mangler kvalitet på kanterne, men ikke kritisk i øjeblikket. Hvis vi fik en Bruninho ind, så kunne kanternes tekniske kvaliteter måske lyse mere igennem. Istedet for hele tiden at håbe på at Paul får headet noget videre. Et decideret "indlæg fra kanterne"-hold har vi vel næppe været i de sidste mange kampe. Jeg har problemer med at se retningen på midtbanen sammenholdt med vores taktik med lange bolde.
Angreb:
Paul Onuachu
Her skal vi jo have en angriber ind. Men kan vi nøjes med en og så lade et talent komme op?
Hele holdet:
Overordnet set synes jeg der er huller på venstre backen og i angrebet. Men hvis man satser på at få en angriber ind, og samtidigt satser på at venstrebacken kan blive overtaget af andre forsvarsspillere, vil jeg gerne have mere kvalitet ind i midterforsvaret.
Hvordan ser I andre på holdets sammensætning?
Målmænd:
Johan Dahlin
Mikkel Andersen
Andreas Raahauge
Vurdering: Sikkert Superliga-niveau, og med en sund konkurrence imellem de to. Ingen mangler.
Forsvar:
Venstre back:
Filip Novak
Rasmus Nissen
Her er vi vel lidt tyndt besat? Ingen ordentlig backup udover Nissen, som vi jo gerne ser på højrebacken istedet. Vi kan jo rotere med Nissen på venstre og Rømer på højre, men hvis både Novak og enten Rømer eller Nissen går i stykker, så er vi da lidt på den...
Midtforsvar:
Kian Hansen
Patrick Banggaard
Markus Halsti
Kristian Riis
Rasmus Nicolaisen
I midterforsvaret har vi som fast mand Kian Hansen, som har 4 mand der kæmper om pladsen ved siden af ham. Vi har jo aldrig fået set Halsti ordentligt på Centerback pladsen, og indtil videre tror jeg ikke at man satser på andre end dem der er her nu. Jeg tror man satser på at et af de unge talenter (Riis er vel tættest på) slår igennem i løbet af sæsonen, som Nissen gjorde det.
Forsvar højre:
Rasmus Nissen
Andre Rømer
Vores ny unge komet i form af en behåret udgave af Bach Bak. Han er offensivt stærk, men vi må forvente udfald fra en spiller som trods alt kun lige er fyldt 19 her i sommers. Rømer har fået nye pligter på midtbanen, men er en fornuftig backup.
Midtbane
Central midt:
Rafael van der Vaart
Jakob Poulsen
Rilwan Hassan
Kristoffer Olsson
Tim Sparv
Andre Rømer
Markus Halsti
Kaan Kairinen
Venstre midtbane / indvendig angriber:
Jonas Borring
Mikkel Duelund
Højre midtbane / indvendig angriber:
Rilwan Hassan
Kristoffer Olsson
Generelt for hele midtbanen vurderer jeg at vi er stærkt besat centralt med flere muligheder både offensivt, kontrollerende og defensivt. Niveauet er også i toppen af Superligaen. Der hvor jeg virkelig ser svagheder er på kanterne, hvor jeg hele tiden ser spillere som beklager sig over at spille væk fra midten (Olsson som vel mest er en playmaker-type, Hassan en offensiv midt, Duelund en offensiv midt, men de skal vel alle ud på kanten nu, efter at VdV og Poulsen skal ind i midten?). Synes vi mangler kvalitet på kanterne, men ikke kritisk i øjeblikket. Hvis vi fik en Bruninho ind, så kunne kanternes tekniske kvaliteter måske lyse mere igennem. Istedet for hele tiden at håbe på at Paul får headet noget videre. Et decideret "indlæg fra kanterne"-hold har vi vel næppe været i de sidste mange kampe. Jeg har problemer med at se retningen på midtbanen sammenholdt med vores taktik med lange bolde.
Angreb:
Paul Onuachu
Her skal vi jo have en angriber ind. Men kan vi nøjes med en og så lade et talent komme op?
Hele holdet:
Overordnet set synes jeg der er huller på venstre backen og i angrebet. Men hvis man satser på at få en angriber ind, og samtidigt satser på at venstrebacken kan blive overtaget af andre forsvarsspillere, vil jeg gerne have mere kvalitet ind i midterforsvaret.
Horsens har fat i en landsholdspiller i west ham til central midtforsvar, hmm er de ved at sælge Sanneh ? Og til hvem i givet fald ?
hvorfor fucking har Steinlein ikke henter ham her!?!?! jeg taber virkelig snart min hovedet...
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... juelsgaard
-
mousebreaker
Keepere Vi har 2 spillere med superliga klasse på positionen. Bare ærgeligt at ingen af dem har niveau til toppen af superligaen. Tvivler på at nogle af de andre hold i toppen af ligaen ville bytte lige over. Indkøb ønskes dog ikke.Fodboldfan skrev: Hele holdet:
Centerforsvar: Mangler en spiller med klasse til start 11'eren
Højre back: Meget tyndt besat med Rømer og Nissen. Men det kan vel gå an. Nissen har vist sig at have anseelige mangler i defensiven, som koster alt alt for meget. Der er Rømer bedre uden at være god, men han er så svagere end Nissen i offensiven. De er begge unge og arbejder velsagtens hårdt på deres åbenlyse svagheder. Giv dem denne sæson at modnes i og er de ikke blevet markant bedre, så skal vi have en til start 11'eren i næste sommer, hvis vi er i Europa League kval.
Venstre back Her har vi en klar starter til første 11'eren i Novak og Nissen der kan give ham et pusterum. Mon ikke der er nogle på vej fra akademiet hvis vi skulle blive ramt der. Hed vi FCK skulle vi have en gardering med mere kvalitet, men så mange skillinger har vi ikke.
Kanterne Vi mangler efter min mening mindst een god kant til start 11eren. Olsson og Duelund er begge bedre på midten og Hassan og Borring er ikke nok. Hassan er god nok som starter, mens Borring kun bør være back up efter min mening.
midtbanen Her er vi mega godt besat. Det kunne vi ikke ønske os meget bedre
angreb puha, vi er klogere i morgen. Jeg antager at Pusic og Kadlec er væk. Paul må aldrig være mere end 3. angriber i min verden. Dertil mangler han for meget spilintelligens. Han er en spiller som er supergod at have med til at lave ravage i slutfaserne hvis vi har brug for det. Så to angribere der skal kæmpe om at være første/andet valg.
Trænerbænk: Udrensning ønskes og udenlandske øjne ville være et frisk pust
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
-
Kongeren82
- Geografisk sted: Aalborg
Fordi han ikke er god nok?! Vi er rimeligt godt dækket ind på venstre back med Novak og Nissen - synes du virkelig du virkelig vi skal brænde penge af på endnu en venstre back??henker skrev:hvorfor fucking har Steinlein ikke henter ham her!?!?! jeg taber virkelig snart min hovedet...
Kunne ikke have skrevet det bedre selv og jeg er helt enig.mousebreaker skrev:Keepere Vi har 2 spillere med superliga klasse på positionen. Bare ærgeligt at ingen af dem har niveau til toppen af superligaen. Tvivler på at nogle af de andre hold i toppen af ligaen ville bytte lige over. Indkøb ønskes dog ikke.Fodboldfan skrev: Hele holdet:
Centerforsvar: Mangler en spiller med klasse til start 11'eren
Højre back: Meget tyndt besat med Rømer og Nissen. Men det kan vel gå an. Nissen har vist sig at have anseelige mangler i defensiven, som koster alt alt for meget. Der er Rømer bedre uden at være god, men han er så svagere end Nissen i offensiven. De er begge unge og arbejder velsagtens hårdt på deres åbenlyse svagheder. Giv dem denne sæson at modnes i og er de ikke blevet markant bedre, så skal vi have en til start 11'eren i næste sommer, hvis vi er i Europa League kval.
Venstre back Her har vi en klar starter til første 11'eren i Novak og Nissen der kan give ham et pusterum. Mon ikke der er nogle på vej fra akademiet hvis vi skulle blive ramt der. Hed vi FCK skulle vi have en gardering med mere kvalitet, men så mange skillinger har vi ikke.
Kanterne Vi mangler efter min mening mindst een god kant til start 11eren. Olsson og Duelund er begge bedre på midten og Hassan og Borring er ikke nok. Hassan er god nok som starter, mens Borring kun bør være back up efter min mening.
midtbanen Her er vi mega godt besat. Det kunne vi ikke ønske os meget bedre
angreb puha, vi er klogere i morgen. Jeg antager at Pusic og Kadlec er væk. Paul må aldrig være mere end 3. angriber i min verden. Dertil mangler han for meget spilintelligens. Han er en spiller som er supergod at have med til at lave ravage i slutfaserne hvis vi har brug for det. Så to angribere der skal kæmpe om at være første/andet valg.
Trænerbænk: Udrensning ønskes og udenlandske øjne ville være et frisk pust
-
Steffen am
Med tanke på at vi nu har spillet 15 kampe og 'kun' mangler 30-34 kampe (afhængig af succes i pokal turneringen) synes jeg egentlig det ser fornuftigt ud i forhold til antallet af spillere.
Målmænd
Helt enig, ser fint.
- God 1. Målmand,
- Efter superliganiveau god 2. målmand
- Og spændende talent
Backsene
er rigtig nok ikke mange, men der er også Jürgensen på højreback, der er netop udtaget til u19 landsholdet, samt Hagelskjær fra årgang 97. Det er selvfølgelig ikke dem der skal hive medaljer i land. Men kan måske tage 14 min. eller en enkelt pokalkamp.
Midterforsvar
Hvis det havde heddet Europa ville jeg have synes det havde været for tynd, men for superligaen virker Kian og Banggaard fornuftig med 2 spændende talenterne. Tror egentlig Nicolaisen var foran Riis, men er selvfølgelig sat tilbage af skader. Synes Riis har set stærk ud i den tid han har spillet.
+ Sparv kommer tilbage på et tidspunkt.
Jeg mener hvis man mener det med akademiet styrker man ikke forsvaret som situationen er, med mindre der falder en ned i hatten eller sælger Banggaard.
Midtbanen
Meget enig i det du skriver.
VdV skubber lidt Olsson ud, og jeg mener Olsson er for god til at sidde på bænken,
Samtidig ser jeg også et lys i Thycosen, samt Duelund gerne skulle vise hvad han er lavet af med mere spilletid.
Angreb
Ja, Paul og talenterne Thomsen og evt. Thycosen er måske lige lidt nok.
Men hvis bare enten Pusic, Kadlec eller Bruhino er i truppen om 8 timer, så er jeg egentlig ok tilfreds.
Klart her jeg umiddelbart har mest fokus de næste 8 timer.
_____
"Galla opstilling".
(Kadlec, Pusic eller Bruhino = Angriber X)
Dahlin
NK, Kian, Banggaard, Novak
Halsti
Duelund, Poulsen, VdV, Rilwan
Angriber X
Bænk
Andersen, Rømer, Riis, Thycosen, Olsson, Borring, Onachu
Skadet
Sparv
(yderligere reserver
Raahauge, Nicolaisen, Hagelskjær, Kairinen, Rutikanga, David, Thomsen, Marco Larsen, Anderson)
Målmænd
Helt enig, ser fint.
- God 1. Målmand,
- Efter superliganiveau god 2. målmand
- Og spændende talent
Backsene
er rigtig nok ikke mange, men der er også Jürgensen på højreback, der er netop udtaget til u19 landsholdet, samt Hagelskjær fra årgang 97. Det er selvfølgelig ikke dem der skal hive medaljer i land. Men kan måske tage 14 min. eller en enkelt pokalkamp.
Midterforsvar
Hvis det havde heddet Europa ville jeg have synes det havde været for tynd, men for superligaen virker Kian og Banggaard fornuftig med 2 spændende talenterne. Tror egentlig Nicolaisen var foran Riis, men er selvfølgelig sat tilbage af skader. Synes Riis har set stærk ud i den tid han har spillet.
+ Sparv kommer tilbage på et tidspunkt.
Jeg mener hvis man mener det med akademiet styrker man ikke forsvaret som situationen er, med mindre der falder en ned i hatten eller sælger Banggaard.
Midtbanen
Meget enig i det du skriver.
VdV skubber lidt Olsson ud, og jeg mener Olsson er for god til at sidde på bænken,
Samtidig ser jeg også et lys i Thycosen, samt Duelund gerne skulle vise hvad han er lavet af med mere spilletid.
Angreb
Ja, Paul og talenterne Thomsen og evt. Thycosen er måske lige lidt nok.
Men hvis bare enten Pusic, Kadlec eller Bruhino er i truppen om 8 timer, så er jeg egentlig ok tilfreds.
Klart her jeg umiddelbart har mest fokus de næste 8 timer.
_____
"Galla opstilling".
(Kadlec, Pusic eller Bruhino = Angriber X)
Dahlin
NK, Kian, Banggaard, Novak
Halsti
Duelund, Poulsen, VdV, Rilwan
Angriber X
Bænk
Andersen, Rømer, Riis, Thycosen, Olsson, Borring, Onachu
Skadet
Sparv
(yderligere reserver
Raahauge, Nicolaisen, Hagelskjær, Kairinen, Rutikanga, David, Thomsen, Marco Larsen, Anderson)
ønske senarie er en bom stærk midt stopper ind for at kunne skubbe holdet op og presse vores spil længere frem på banen, deet ser ud til at Kadlec og Pusic er væk, Bruninho ind, spørgsmålet erom der kommer en offensiv spiller mere ind ? Seneste kommentar fra Steinlein er at der kommunikeres på fransk og italiensk på kontoret.
- UlvenFraNord
FCM2/AGF - først Julle og de snakker vist også med Izunna. Glen og Lars er ved at genskabe FCM i Århus?
-
Kongeren82
- Geografisk sted: Aalborg
Det udelukker i så fald både Bodurov samt Zohore. Hvor ser du ovenstående kommentar?mnm123 skrev:ønske senarie er en bom stærk midt stopper ind for at kunne skubbe holdet op og presse vores spil længere frem på banen, deet ser ud til at Kadlec og Pusic er væk, Bruninho ind, spørgsmålet erom der kommer en offensiv spiller mere ind ? Seneste kommentar fra Steinlein er at der kommunikeres på fransk og italiensk på kontoret.
- UlvenFraNord
Magnus Troest og Martin Braithwaite? 
Det udelukker i så fald både Bodurov samt Zohore. Hvor ser du ovenstående kommentarKongeren82 skrev:mnm123 skrev:ønske senarie er en bom stærk midt stopper ind for at kunne skubbe holdet op og presse vores spil længere frem på banen, deet ser ud til at Kadlec og Pusic er væk, Bruninho ind, spørgsmålet erom der kommer en offensiv spiller mere ind ? Seneste kommentar fra Steinlein er at der kommunikeres på fransk og italiensk på kontoret.
Snakkede lige 2 ord med Claus.