SL: Viborg vs. Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez

Re: SL: Viborg vs. Midtjylland

Indlæg af Cortez »

tatoo skrev:Uafgjort rykker ikke noget. Viborg er endnu et hold vi burde slå.

Utroligt at van der vaart med 10 min. på banen kan blive suverænt bedste spiller. Han har bare klasse. Når vi lærer at udnytte alle hans sukkerbolde vinder vi forhåbentlig kampe.
Enig i VdV, men han ser mig noget tung ud. Tror ikke vi skal forvente en hel kamp af ham i lang tid.

/Cortez

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg synes vi havde gejsten i dag og kæmper hele vejen alle mand (næsten). Kvaliteten var der bare som sædvanlig ikke.

På positiv siden er det stort at se at VdV med garanti vil blive et enormt løft for holdet når han får mere luft. Han ser bare spillet meget bedre end de andre. Hvis Kadlec kan finde noget af den kvalitet vi troede han havde da vi købte ham så kan han komme til at score en del kasse med VdV som fodermester. Pusic kan også blive bedre med VdV. Paul kan jeg ikke se spille på top og få noget ud af VdV afleveringer. Han bevæger sig for tungt og klodset og har slet ikke noget blik for hvor han skal være på banen i specifikke situationer. Hvornår han skal søge første stolpe og den slags når en medspiller er mod baglinjen. Ofte render han endda i vejen for sine medspillere fordi han løber i sin egen lille verden.

Kadlec har blik for de rigtige dybdeløb og VdV ser dem før de andre gør lader det til.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:Jeg synes vi havde gejsten i dag og kæmper hele vejen alle mand (næsten). Kvaliteten var der bare som sædvanlig ikke.

På positiv siden er det stort at se at VdV med garanti vil blive et enormt løft for holdet når han får mere luft. Han ser bare spillet meget bedre end de andre. Hvis Kadlec kan finde noget af den kvalitet vi troede han havde da vi købte ham så kan han komme til at score en del kasse med VdV som fodermester. Pusic kan også blive bedre med VdV. Paul kan jeg ikke se spille på top og få noget ud af VdV afleveringer. Han bevæger sig for tungt og klodset og har slet ikke noget blik for hvor han skal være på banen i specifikke situationer. Hvornår han skal søge første stolpe og den slags når en medspiller er mod baglinjen. Ofte render han endda i vejen for sine medspillere fordi han løber i sin egen lille verden.

Kadlec har blik for de rigtige dybdeløb og VdV ser dem før de andre gør lader det til.
problemet med Poul der er Jess T., JT har en kærlighed for hovedspil, som han selv var dygtig til som spiller i sin tid.

Men nu må JT lægge stædigheden på hylden, Poul har haft sin tid, han formår intet p.t.

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Jeg ville gerne se os spille noget 4-3-3 når VdV kommer i form. Poul på toppen duer bare ikke. Det bliver pisse kedelig "smæk den op til Poul"-fodbold, og han vinder så få af boldene.

JBT

Indlæg af JBT »

Enig, Van der vart kampens spiller på 10 minutter hvilket er meget skræmmende. Han har vel halvanden chance han på en god solskinsdag sparker i kassen. Vi ser absolut ingen ide med vores spil i dag, teknisk er vi dårligere end selv Viborg og skarphed er et ord spillerne ikke kender til. Det er ikke godt nok det her, Jess Thorup. Vi spiller bedst det sidste kvarter, men resultatet er sådan set fair nok. Igen i dag er en del spillere med på en badebillet, fx Poul, borring, kadlec og Rømer, der er total væk i alt hvad han foretager sig. Bortset fra Rafael, var Kristian Riis nogenlunde.

Men vi ligner efter min mening ikke et hold der kan blande sig i top 6 i år. Der mangler alt for megen slutprodukt i alting. Jeg synes bund ærligt at FCK og Brøndby i dag er et eller to niveauer over os. Det må for satan da snart give stof til eftertanke.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Synes jeg hører Thorup udtale efter kampen ang. spilletid til Van der vaart at der er kamp om pladserne og der sidder mange på bænken der gerne vil spille. For satan Thorup er du blind. VdV skal da ikke bevise noget. Uanset hvilken form van der vaart er i skal han spille alle de minutter han kan i hver kamp. Tænk hvis du havde givet ham de sidste 30 min idag kunne vi måske have vundet.

Destroying tankegang

Vijen

Indlæg af Vijen »

tatoo skrev:Synes jeg hører Thorup udtale efter kampen ang. spilletid til Van der vaart at der er kamp om pladserne og der sidder mange på bænken der gerne vil spille. For satan Thorup er du blind. VdV skal da ikke bevise noget. Uanset hvilken form van der vaart er i skal han spille alle de minutter han kan i hver kamp. Tænk hvis du havde givet ham de sidste 30 min idag kunne vi måske have vundet.

Destroying tankegang
Enig
Vdv beviste i dag at han skal spille maks minutter som lungerne tillader.

Det er jo ligefør han skal spille 90 minutter og bare stå ved midtelinjen og vente på vi har bolden, så meget bedre offensiv er han iøjeblikket i forhold til de øvrige.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Vijen skrev:
tatoo skrev:Synes jeg hører Thorup udtale efter kampen ang. spilletid til Van der vaart at der er kamp om pladserne og der sidder mange på bænken der gerne vil spille. For satan Thorup er du blind. VdV skal da ikke bevise noget. Uanset hvilken form van der vaart er i skal han spille alle de minutter han kan i hver kamp. Tænk hvis du havde givet ham de sidste 30 min idag kunne vi måske have vundet.

Destroying tankegang
Enig
Vdv beviste i dag at han skal spille maks minutter som lungerne tillader.

Det er jo ligefør han skal spille 90 minutter og bare stå ved midtelinjen og vente på vi har bolden, så meget bedre offensiv er han iøjeblikket i forhold til de øvrige.
Det værste er, at det er sandt.

Spillere som Rømer, Olsson og Poulsen når ham ikke til sokkerne.

Tror også som andre påpeger, at man måske skal ryste posen og gå over til en 4-3-3

Med sparv bag Poulsen/Olsson og så Vdv, fremme skal så ligge Kadlec, Hassan/Duelund og Pusic/Borring

Men jeg tvivler på JT dømmeevner og hans stædighed og jeg der er en risiko for at han forsætter med Poul på toppen.

Spillere som Poul, Rømer og banggard hører ikke hjemme i en startopstilling for et hold der har top 4 ambitioner

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Desværre var 0-0 vel et ganske fair resultat i dag. Dog positivt med clean sheet. Det var tiltrængt.

Jeg noterer mig flotte indhop af Vdv og Riis. VdV håber jeg starter inde mod Esbjerg. Til den tid burde han kunne holde 60 min, hvilket er fint. Han er bare niveauer over alle andre på banen. Formår vi at løbe rigtigt omkring ham, kan det blive rigtig giftigt.
Kristian Riis, synes jeg har nogle gode aktioner. Jeg føler mig faktisk ret tryg med ham som 3. valg, og jeg forventer, at han måske især efter vinterpausen, kan presse Banggaard omkring en startplads.

Hassan synes jeg også var bedre end han har været længe. Han mangler dog stadig et bedre touch på bolden. Hassan er i mine øjne en formidabel kontraspiller, men i det etableret opspil på et boldbesiddende hold, synes jeg ofte han kommer til kort med sin manglende teknik.

Duelund fungerede ikke på midten og lykkedes generelt med meget lidt i dag. Foholdene med meget duelspil bekommer ham selvfølgelig heller ikke vel.

Borring og Paul er frygtelige at se på i dag. Ingen af dem, bør i mine øjne være i betragtning til den faste start 11, jeg snart håber vi finder, så vi kan få noget kontinuitet i holdet.

Novak viste igen højt niveau. I mine øjne den bedste venstre back i ligaen. Desværre også den eneste FCM-spiller jeg mener har rykket sig positivt i denne sæson. Det er et sygdomstegn, og falder tilbage på Thorup.

Dahlin virkede sikker, og mon ikke at målmandsduellen har fundet sin vinder her.

Ang. Pusic håber jeg at man enten arbejder på et salg, eller at han er skadet. Hvis det viser sig, at han spiller 90 min i reserveholdskampen, og at Thorup simpelthen bare har fravalgt ham forstår jeg INTET. Jeg ser ham klart som vores bedste angriber og så ham klart starte inde i dag.

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Destroying tankegang
Thorup kan jo ikke stå på tv og sige, at en spiller er sikker på at starte ligemeget hvad. Han bliver nødt til at opmuntre konkurrencesituationen i truppen.
Jeg tror ikke Thorup er i tvivl om VdV's evner på banen, men vi bliver nødt til at have tålmodighed med ham. Vi skal ikke presse ham, som vi så tit har presset andre spillere, for så at ende med en skadet VdV i et ½ år. Det ville være en katastrofe, hvis VdV fik en længerevarende skade, taget hans alder og kontraktlængden i betragtning.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

SorteUlve skrev:Desværre var 0-0 vel et ganske fair resultat i dag. Dog positivt med clean sheet. Det var tiltrængt.

Jeg noterer mig flotte indhop af Vdv og Riis. VdV håber jeg starter inde mod Esbjerg. Til den tid burde han kunne holde 60 min, hvilket er fint. Han er bare niveauer over alle andre på banen. Formår vi at løbe rigtigt omkring ham, kan det blive rigtig giftigt.
Kristian Riis, synes jeg har nogle gode aktioner. Jeg føler mig faktisk ret tryg med ham som 3. valg, og jeg forventer, at han måske især efter vinterpausen, kan presse Banggaard omkring en startplads.

Hassan synes jeg også var bedre end han har været længe. Han mangler dog stadig et bedre touch på bolden. Hassan er i mine øjne en formidabel kontraspiller, men i det etableret opspil på et boldbesiddende hold, synes jeg ofte han kommer til kort med sin manglende teknik.

Duelund fungerede ikke på midten og lykkedes generelt med meget lidt i dag. Foholdene med meget duelspil bekommer ham selvfølgelig heller ikke vel.

Borring og Paul er frygtelige at se på i dag. Ingen af dem, bør i mine øjne være i betragtning til den faste start 11, jeg snart håber vi finder, så vi kan få noget kontinuitet i holdet.

Novak viste igen højt niveau. I mine øjne den bedste venstre back i ligaen. Desværre også den eneste FCM-spiller jeg mener har rykket sig positivt i denne sæson. Det er et sygdomstegn, og falder tilbage på Thorup.

Dahlin virkede sikker, og mon ikke at målmandsduellen har fundet sin vinder her.

Ang. Pusic håber jeg at man enten arbejder på et salg, eller at han er skadet. Hvis det viser sig, at han spiller 90 min i reserveholdskampen, og at Thorup simpelthen bare har fravalgt ham forstår jeg INTET. Jeg ser ham klart som vores bedste angriber og så ham klart starte inde i dag.
ja man må jo sige, at JT synes at have givet Poul lang snor i forhold til Pusic og Kadlec, Det er jo JTs opgave at udvikle de her spillere, men for nogles vedkommende ser det ud til at gå modsat vej.

En udvikling der hvis den fortsætter kan koste Thorup stolen senest til vinter.

Jeg lægger mærke til at Poulsen i pausen siger, at der er alt for megen luftspil.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre de her spillers mening om konceptet "los en høj bold op til Poul"

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

VdV sagde iøvrigt flere interessante ting efter kampen:

1) Han ville gerne have spillet mere ( men ok Thorup var tvunget til at skifte en midterforsvarer)
2) Han mente han burde have scoret, og at han normalt ville have scoret på den store chance med lukkede øjne.
3) han skal spille 45 min med 2. Holdet imorgen.

Mit bud er han starter inde imod Esbjerg.

Sahl

Indlæg af Sahl »

UlvenFraNord skrev:Vi taber to point igen. Vi har et klart bedre hold end Viborg, men når vi spiller et så simpelt kick-and-rush så gør det ingen forskel. Det er trist at se på.
Til næste kamp har Jess Thorup vel rystet posten igen og stiller med en ny sammensætning :-(

Utroligt men Rafael van der Vaart er nærmest man of the match på 10 minutter, havde han dog bare scoret på en af de to helt store, sikke en skam. Men fantastisk at se en fodboldspiller af den klasse, hvordan han øjeblikkeligt hældte rene verdensklasse afleveringer af sted og gjorde os til et langt bedre hold.
Vi har måske på papiret et bedre hold. Men i dag tabte Viborg 2 point ikke os.
Kigger man på første halvleg ligner vi et midterhold / dårlig ende af superligaen.. Viborg spillede desværre ret godt kontra hvad de har, at gøre godt med. Det er jo det der er problemet.. Vi har ikke nogen dårlig trup (vi er et top 6 hold / subtop) vi er ikke top 2 mere hvis du spørger mig! dertil har vi haft for meget udskiftning og for mange unge spillere rykket op.

Det er jeg dog ikke utilfreds med og jeg er faktisk også af den holdning at jeg ikke forventer hverken guld eller top 2. Top 6 er for mig godkendt i en sæson der handler om opbygning. Men det skal ske med ordenlig fodbold og det er det ikke nu. Det er jo tydeligt, at der mangler lyst til at spille og vores defensive taktik munder ofte ud i at vi intet kontrol hold og intet offensivt har.

Jeg tror ikke på vi bliver bedre før Thorup vælger en spillespil og opsætning der passer til vores spillere eller før vi får ny træner og nej jeg mener ikke vi skal ud og købe en masse! det eneste jeg kan se logikken i at få er en til midterforsvaret

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Endnu engang en kamp, som vi burde have vundet. Alene det sidste kvarter skaber vi 4-5 gode chancer, som burde have tippet kampen over til os. Desværre mamgler vi en skarp angriber, når Pusic ikke er klar.
Klasseindhop af VdV, men han ser godt nok tung ud. Der går nok en del tid før han er klar til at starte.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Kent skrev:Endnu engang en kamp, som vi burde have vundet. Alene det sidste kvarter skaber vi 4-5 gode chancer, som burde have tippet kampen over til os. Desværre mamgler vi en skarp angriber, når Pusic ikke er klar.
Klasseindhop af VdV, men han ser godt nok tung ud. Der går nok en del tid før han er klar til at starte.
Han regner selv med at det er realistisk at starte inde i næste kamp om 14 dage..

Besvar