Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noerum

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Noerum »

Jamen så burde vi jo komme ud med et markant overskud i dette regnskabsår. Jeg tvivler stærkt!

Jeg tror ikke folk har et problem med, at vi forsat satser meget på talenter, tværtimod, men så bør man formulere sig bedre, når man snakker målsætninger.

Et halvt u19 hold i førsteholdstruppen og 5-10% bedre i hvert transfervindue passer ikke sammen. Heller ikke selvom årgang 97 er lovende.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

974 skrev:
Vijen skrev:Vi trænger vel egentlig kun til at få en ny mental træner ind. Ring til bs igen, ham var spillerne rigtig glad for sidst. Nå nej ham har Glen også taget med til AGF.
Det var så vidt jeg husker kun frem til denne sommer - ved ikke om man har forlænget aftalen

Ved sgu heller ikke hvor pokkers godt det er med typer som BS, som dog sikkert kan gøre en del fine mentale ting ved nogle af spillerne[/quote

BS er ikke bundet til AGF. Han er sit eget firma, og betjener de som vil betale. Jeg syntes nu, at det også kunne sejle da han var i klubben. Så meget giver jeg heller ikke for ham.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

henker skrev:synes at det er fandeme pinlige at FCM ikke kan følge med fck... jeg havde faktiske regnede med at boielsen og okore kunne komme til fcm..

som jeg hvade skrev herinde for en stykke tid siden.. dog vælger Steinlein venter med til sidste minut.. fuck dog nu af Steinlein o Thorup.. !!
Haha du er da uden nogen form for realitetssans. Aldrig i helvede om vi vil kunne konkurrere med FCK om en spiller hvis de VIL have ham. Og det er ligegyldigt om træneren hedder Thorup eller en eller anden no name polak.
Enten er man naiv eller direkte dum hvis man ikke kan/vil se det....

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Noerum skrev:Jamen så burde vi jo komme ud med et markant overskud i dette regnskabsår. Jeg tvivler stærkt!

Jeg tror ikke folk har et problem med, at vi forsat satser meget på talenter, tværtimod, men så bør man formulere sig bedre, når man snakker målsætninger.

Et halvt u19 hold i førsteholdstruppen og 5-10% bedre i hvert transfervindue passer ikke sammen. Heller ikke selvom årgang 97 er lovende.
Jeg tvivler også stærkt på at vi kommer ud med et fantastisk regnskab. Jeg tror det ville have krævet et champions league eventyr. Uden at kende til regnskabernes indhold, så virker det som logisk tænkning, siden vi kunne lave underskud på 40-70 mio kroner før vi kom i EL. Eddermame et stort hul der skal dækkes. At det kan lade sig gøre at lave så store underskud på så lille en omsætning er helt vildt at tænke på. Det burde være strafbart. Tænk på at hvis der ikke lige kom en Inder forbi, eller en Benham eller en villig befolkning til at købe aktier i en emission så var man gået konkurs forlængst og så er der pæne muligheder for at der villr være en masse mindre virksomheder som kunne blive presset da de mister deres tilgodehavender i FCM. Een ting er at man ikke kan køre rundt det sker jo hele tiden i erhvervslivet, men når det er så ukontrolleret som det har været i FCM i mange år, så burde der være mulighed for at sagsøge bestyrelsen for de kreditorer der har penge tilgode.

Jeg er også enig i at det ikke giver mening at snakke om at blive 5-10% bedre når man rykker et halvt u19 hold op. Siden de gjorde det har jeg heller ikke hørt den målsætning nævnt noget steds fra FCMs side. Når man ikke går officielt ud og nedjusterer målsætninger så er det helt sikkert fordi man ikke vil forringe sit produkt, når man skal henvende sig til nye og gamle sponsorer. Man vil køre den sålænge man kan, indtil man bliver tvunget til at justere officielt. En anden ting er at hvis man går ud og nedjusterer sine målsætninger officielt fordi ejeren har lukket for pengekassen i ét vindue! Så kan det være at man skulle ud og opjustere igen allerede i til vinter eller næste sommer hvis Benham åbner for pengekassen igen. Så kunne det blive en strøm at officielle justeringer af målsætninger og det vil hurtigt blive set som værende decideret useriøst af diverse forretningspartnere.

Jeg har ingen anelse om hvor langsigtet Benham er med sin planlægning for FCM, og jeg har heller ingen anelse om hvor villig han er til at kommunikere disse ud til FCM. Jeg kunne dog sagtens se for mig at dette indkøbsstop vi har nu, er en del af en planlagt strategi, og at vi til næste sommer vil se kassen være åben igen. Jeg panikker ikke over det i hvert fald, jeg kan se hvorfor det er en rigtig god strategi at følge, omend jeg som fcm fan hellere så Benham bare købe Messi som en gave til klubben :)

Tålmodighed er svært at have som fan fordi følelserne sidder uden på tøjet. Hvert nederlag gør ondt og hver bristede ambition giver søvnløse nætter. Som klubleder må man have mere is i maven og tænke langsigtet. Noget vores bestyrelse aldrig har været i stand til set udefra. Det kan være det er ved at ændre sig og det er måske ikke så skidt endda.

Vi har en god trup med masser af talent. Nu mangler vi bare at kaptajnen på skuden får styr på sin besætning og viser at han ved hvilken rute vi skal sejle. Deri ligger det virkelige problem
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

henker

Indlæg af henker »

mousebreaker skrev:
henker skrev:synes at det er fandeme pinlige at FCM ikke kan følge med fck... jeg havde faktiske regnede med at boielsen og okore kunne komme til fcm..

som jeg hvade skrev herinde for en stykke tid siden.. dog vælger Steinlein venter med til sidste minut.. fuck dog nu af Steinlein o Thorup.. !!
Ja det er helt vildt at vi ikke bare kan følge med FCk. Det er simpelthen så vildt latterligt. Jeg kan simpelthen heller ikke forstå at vi ikke snart får udvidet stadion så vi overgår parken i tilskuerkapacitet. 45,000 tilskuere kan vi sagtens bære. Vi skal sgu ikke ligge under for nogen. Fucking Steinlein og Ankersen fatter ikke en brik. Vi bør købe Pogba, Higuain og Suarez, det må helt oplagt. Med de signings så skal vi nok få det nye stadion fyldt næsten 25% op. Benham skal sgu ikke tro han bestemmer noget her, bare fordi manden har smidt et 3-cifret million beløb efter FCM, giver det ham ikke ret til at stille krav. Så fucking Steinlein, få nu købt de tre. Når vi nu er i gang så må det også være oplagt at købe Vincent Kompany. Så kan de der FCK bare komme an. Simpelthen bare så vildt at fucking Steinlein og fucking Ankersen ikke har fået fat i dem endnu. Havde de nu bare købt dem før vi skulle mød Tyrkiet så var vi også kommet i Europa League. Så kunne FCK bare komme an. De skal sgu ikke tro vi ikke kan følge med dem

vær nu søde at ikke håner mig med al din overdrivelse - igår var jeg rigtige godt SUR!!!

boelsen var gratis!! og okore var på bæmken eller på tribune hele tiden - og fcm griber ikke ind.. selvom FCM havde rådet til VDV ... bevares!!

Steinlein sagde at hvis Sisto smutter skal vi dækker en nye ind til hans plads - hvem???? royer smuttede jo - og mabil smuttede også (dog til leje) !!!

alligevel lover Steinlein os at holdet skal være 5-10 procent bedre - bliver vi slået af en ukendt klub - osmanilspor som vi BURDE KUNNE slå dem ud..

alligevel magter Thorup ikke at stille holdet som han selv sagde med egen mund at han vil forbedrer holdet efter Riddersholm - hvilket stikker MODSAT.. !!

jeg havde også håbe på at kristian bak´s gløde vil medbringe fra banen til træner-stol. men det kan jeg ikke se... hvilket skuffer mig.

polusen og kian magter ikke anfør binde - for jeg ser dem ikke som lederskab. det virker mest pålagt til VDV da han skænder spillere ud og kræver mere af dem - selvom han har kun været på banen sølle 20 minutter - og se hvor virkerkraft har det mærke på spillere af VDV - giver nu binde til ham og se hvad der sker..

derfor kræver jeg fandeme mere af intern og spillere at kunne forbedre sig 5-10 procent - ellers kan de bare går af!!!!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

henker skrev: alligevel lover Steinlein os at holdet skal være 5-10 procent bedre - bliver vi slået af en ukendt klub - osmanilspor som vi BURDE KUNNE slå dem ud..
Altså, STOP nu med de 5-10% som vi skulle blive bedre i hvert transfer vindue. Det var dengang vi måtte handle. Juster til den virkelighed vi lever i nu - eller i hvert fald i dette vindue. Ingen kan jo sige at vi ikke kan få lov til at handle for en pæn sum skillinger i næste vindue eller til sommer.

Osmanlispor er iflg Transfermarkt værdisat til 3 gange så meget som FCM. De opererer med et større budget. Så medmindre vi per auto fastslår at "de tyrkere der, de aner intet om fodbold og betaler garanteret alt for meget for deres spillere" så var de altså favoritter mod os - ikke omvendt. Til at reducere den ulighed som der retteligt MÅ være mellem de to trupper tæller det at vi var det hold der havde erfaringen og de ikke var begyndt med deres liga endnu mens vi jo er i fuldt gang. Jeg vurderede det på forhånd til 60/40, måske 55/45 i deres favør og det tror jeg faktisk var meget rammende. At sige at det var et hold vi BURDE kunne slå ud er latterligt. Vi havde en god chance, men formåede ikke at tage den. Tør øjnene.

At vi ikke præsterer spillemæssigt og ligner et hold i krise er så en helt anden sag. Det er der hvor skoen trykker for mig.
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

974 skrev:
Vijen skrev:Vi trænger vel egentlig kun til at få en ny mental træner ind. Ring til bs igen, ham var spillerne rigtig glad for sidst. Nå nej ham har Glen også taget med til AGF.
Det var så vidt jeg husker kun frem til denne sommer - ved ikke om man har forlænget aftalen

Ved sgu heller ikke hvor pokkers godt det er med typer som BS, som dog sikkert kan gøre en del fine mentale ting ved nogle af spillerne
Nu ved jeg ikke om det er en forudsætning mental træneren skal have et navn man kan genkende, ellers er vi vist ok dækket ind med Lars Robl
https://www.youtube.com/watch?v=hccPJpVoSe8

henker

Indlæg af henker »

mousebreaker skrev:
henker skrev: alligevel lover Steinlein os at holdet skal være 5-10 procent bedre - bliver vi slået af en ukendt klub - osmanilspor som vi BURDE KUNNE slå dem ud..
Altså, STOP nu med de 5-10% som vi skulle blive bedre i hvert transfer vindue. Det var dengang vi måtte handle. Juster til den virkelighed vi lever i nu - eller i hvert fald i dette vindue. Ingen kan jo sige at vi ikke kan få lov til at handle for en pæn sum skillinger i næste vindue eller til sommer.

Osmanlispor er iflg Transfermarkt værdisat til 3 gange så meget som FCM. De opererer med et større budget. Så medmindre vi per auto fastslår at "de tyrkere der, de aner intet om fodbold og betaler garanteret alt for meget for deres spillere" så var de altså favoritter mod os - ikke omvendt. Til at reducere den ulighed som der retteligt MÅ være mellem de to trupper tæller det at vi var det hold der havde erfaringen og de ikke var begyndt med deres liga endnu mens vi jo er i fuldt gang. Jeg vurderede det på forhånd til 60/40, måske 55/45 i deres favør og det tror jeg faktisk var meget rammende. At sige at det var et hold vi BURDE kunne slå ud er latterligt. Vi havde en god chance, men formåede ikke at tage den. Tør øjnene.

At vi ikke præsterer spillemæssigt og ligner et hold i krise er så en helt anden sag. Det er der hvor skoen trykker for mig.
vi kommer jo ingen vegne hen med den emne - jeg fastholder min mening - og fcm har bare ikke være gode nok for mig for tiden.. DESVÆRRE!!

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:

er det ikke en fortolkning du selv har lavet vedr. at de 5-10 pct. kun gjalt dengang vi måtte handle, FCM har da også handlet i det her vindue eller tager jeg fejl. omend man kan diskutere de defensive mangler.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

FCM2000 skrev: er det ikke en fortolkning du selv har lavet vedr. at de 5-10 pct. kun gjalt dengang vi måtte handle, FCM har da også handlet i det her vindue eller tager jeg fejl. omend man kan diskutere de defensive mangler.
Fair spørgsmål. Jeg har ikke noget fra hestens egen mund, da der har været meget tavst omkring dette emne fra en ellers normalt åbenmundet ledelse, men det har længe været oppe på her på Graven at vi kun måtte købe forstærkning hvis vi kom i Europa League. Det på trods af at vi har et gabende sår i centerforsvaret. Halsti var transferfri og blev hentet til både centerforsvar og 6'er positionen, men så mishandlede vi jo Sparv som udmøntede sig i en skade, så det er kun som 6er han er blevet brugt)

Alle ledelsens handlinger i dette vindue underbygger den påstand som blev opmeldt herinde (kan ikke huske oprindelsen) om at pengekassen var lukket, så derfor tør jeg godt antage at det er 100% korrekt. Vi siger farvel til en masse spillere som har betydet en hel del i truppen og den eneste reaktion fra klubben er at rykke 8 talenter op fra u19 holdet. Det skete faktisk før rygterne om at kassen var blevet lukket her på Graven. Min første tanke dengang var også at det da lige var voldsomt nok og at der måtte ligge et eller andet til grund for dette som ikke var så godt, fordi det netop ikke harmonerede med tidligere udmeldinger om at stå stærkere fra vindue til vindue.

Sparv bliver skadet for efterårssæsonen men stadig er der bare helt stille fra Steinlein og Co, selvom Halsti nu bliver bundet til 6eren og centerforsvaret nu har mistet sin back up.

Van der Vaart bliver en mulighed, men trods relativt beskedne (iflg rygterne) beløbsstørrelser ifht hvad man kan få ind af erfaring, kvalitet og PR, så skal man ud og finde den største del af beløbet fra ekstra sponsor midler og ifølge pressen var det et lille 6-cifret beløb i Euro der længe manglede for at få det hele til at gå op. Det hele lugtede af det kun var pga af den ekstraordinære mulighed som VdV var, at Benham ville være med. Han ville formodentlig (jeg gætter her) have lokalområdet til at vise at de ville bakke op om projektet før han ville have at klubben brugte midler. Den lokale opbakning er noget han tidligere har efterlyst.

Europa League var meget realistisk at nå i år, specielt som seedet, alligevel er der slet ikke optræk til finde noget der kan give holdet de sidste procenter. Heller ikke selvom man sælger holdets bedste og mest kampafgørende spiller for et rekordstort beløb på et for mig vanvittigt tidspunkt. Det eneste man hører fra Steinlein og Co er hvor godt vores akademi er og at det lige er vores DNA at give de unge chancen. De toner har fuldstændig overtaget al kommunikation der kommer fra FCM i øjeblikket. Man forsøger at vinkle det over på det positive (akademiet, årgang 97) og fjerne opmærksomheden fra det negative (at vi ikke handler og synligt mister terræn ifht konkurrenterne).

Mærkeligt nok er der også helt fuldstændig ro på transferrygterne ifbm FCM. Kun da VdV pludselig var på banen så skete der noget, men det var Allan Hvedehaves (tror jeg han hedder) ide og arbejde der skabte den deal. Ikke noget der var foranlediget af FCM.

Med alt det in mente ville det logisk være rent Komiske Ali at stille sig op foran pressen og postulere at vi er kommet 5-10% stærkere ud af vinduet eller at det i det mindste var vores målsætning. Jeg har da heller ikke hørt det nævnt fra Steinlein (klogeligt nok) i dette vindue

Så du har helt ret i at det er en fortolkning som jeg kommer med. Indtil videre har jeg ikke set en eneste handling fra FCMs side der går imod den konklusion. Det ville da være fedt hvis der er nogle som har set/hørt noget der kunne forandre mit syn på tingene, eller overbevise mig om at jeg at jeg ligger for meget i klubbens åbenlyse passivitet. I det mindste kunne det skabe en debat :)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

De udmeldinger der har været ift dette vindue er, at de skulle spares 10-15% på lønbudgettet, hvilket harmonerer fint med den udmeldte strategi om at økonomien skal balancere over en 3-årig periode.

På den korte bane synes jeg, at dette transfervindue har været en katastrofe ift vores målsætning om EL-gruppespil. Vi har skippet spillere ud som kunne være med til at få os i gruppespillet og hentet spillere ind, som enten ikke var spilleberettigede eller i form til at spille.

Desuden værd at bemærke, at hverken Borring eller VdV er transfere vil har haft planlagt. Det er nogle halvtilfældige muligheder, der er opstået. Så hvad end strategien har været for dette vindue, så har det ikke båret frugt (medmindre en marlant svækkelse af truppen var planen).

Ift Sparv så er springerknæ jo noget, som opstår over en længere periode. Så den nuværende skadesperiode er for mig at se, den pris vi betaler for den kuldsejlede Singh-handel.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:De udmeldinger der har været ift dette vindue er, at de skulle spares 10-15% på lønbudgettet, hvilket harmonerer fint med den udmeldte strategi om at økonomien skal balancere over en 3-årig periode.

På den korte bane synes jeg, at dette transfervindue har været en katastrofe ift vores målsætning om EL-gruppespil. Vi har skippet spillere ud som kunne være med til at få os i gruppespillet og hentet spillere ind, som enten ikke var spilleberettigede eller i form til at spille.

Desuden værd at bemærke, at hverken Borring eller VdV er transfere vil har haft planlagt. Det er nogle halvtilfældige muligheder, der er opstået. Så hvad end strategien har været for dette vindue, så har det ikke båret frugt (medmindre en marlant svækkelse af truppen var planen).

Ift Sparv så er springerknæ jo noget, som opstår over en længere periode. Så den nuværende skadesperiode er for mig at se, den pris vi betaler for den kuldsejlede Singh-handel.
enig de ligner en tilfældig jagt, hvor en VdV fugl kom flyvende, samme siger du om Borring, samme kan man sige om Halsti.

Hvad angår Sparvs springer knæ, så undre jeg mig over selv forløbet, jeg har selv prøvet et par springerknæ skader, og de kommer jo ikke bare fra den ene dag til den anden, noget tyder på at man ikke har forstået eller ville forstå at der var en risiko ved at forsætte med at spille, det var jo det man gjorde i foråret, hvor Sparv ikke trænede meget, dermed løb man risikoen for at skaden blev kronisk, og det er jo det den er blevet når man taler om 1/2 - 1 års forløb, som man så ved Dahlin.

For mig er det et hovedrystende skadesforløb og ja for begge spillere.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

FCM2000 skrev:
Kent skrev:De udmeldinger der har været ift dette vindue er, at de skulle spares 10-15% på lønbudgettet, hvilket harmonerer fint med den udmeldte strategi om at økonomien skal balancere over en 3-årig periode.

enig de ligner en tilfældig jagt, hvor en VdV fugl kom flyvende, samme siger du om Borring, samme kan man sige om Halsti.

Hvad angår Sparvs springer knæ, så undre jeg mig over selv forløbet, jeg har selv prøvet et par springerknæ skader, og de kommer jo ikke bare fra den ene dag til den anden, noget tyder på at man ikke har forstået eller ville forstå at der var en risiko ved at forsætte med at spille, det var jo det man gjorde i foråret, hvor Sparv ikke trænede meget, dermed løb man risikoen for at skaden blev kronisk, og det er jo det den er blevet når man taler om 1/2 - 1 års forløb, som man så ved Dahlin.

Jeg har tidligere svinet trænerteamet til for at Sparv er blevet skadet. Den kritik fastholder jeg. Steinlein meldte efter at Sparv blev meldt ude et halvt år, at man havde kendt til Sparvs skade fra FØR SOMMERFERIEN. Vi snakker om en overbelastningsskade !!

Alligevel er Sparv med i opstarten og skal spille runde 1 og 2 i Europa som vi jo nok havde klaret os igennem uden ham. Det er komplet vanvittigt og uden nogen form for omtanke. Hvor er sundhedsstaben i det her spørgsmål? Har de bare givet grønt lys eller er de blevet overtrumfet af Thorup. For mig at se er det ikke prisen vi må betale for at Singh vendte hjem, men prisen vi betaler for tåbelige beslutninger. Det med at spille med halv skadede spillere gjorde vi også sidste år og endte med overbefolkning på lazarettet. Man kan selvfølgelig godt sige at hvis Singh var blevet i klubben så han kunne aflaste Sparv og så var Sparv måske ikke blevet overbelastet i første ombæring. Jeg vil så blot stille det spørgsmål: Man har i år brugt Rømer til at aflaste Halsti, hvorfor kunne man ikke gøre det sidste år??

Man ser den slags i sportens verden. Ingen tænker længere frem end sin egen næsetip. Spillerne vil bare gerne spille næste kamp uagtet at de må sidde ude de næste mange måneder (der sidder de så og undrer sig over hvorfor de gjorde det, men gør det så igen næste gang de kommer ud for det samme) og træneren vil bare have resultater nu og her. Jeg bliver så arrig når jeg tænker over de her ting fordi det er så åbenlyst tåbeligt. Så tåbeligt at det er ufatteligt at nogen betaler dem penge for at tage beslutninger.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

@mousebreaker

Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv.

henker

Indlæg af henker »

mousebreaker skrev:
FCM2000 skrev:

Jeg har tidligere svinet trænerteamet til for at Sparv er blevet skadet. Den kritik fastholder jeg. Steinlein meldte efter at Sparv blev meldt ude et halvt år, at man havde kendt til Sparvs skade fra FØR SOMMERFERIEN. Vi snakker om en overbelastningsskade !!

Alligevel er Sparv med i opstarten og skal spille runde 1 og 2 i Europa som vi jo nok havde klaret os igennem uden ham. Det er komplet vanvittigt og uden nogen form for omtanke. Hvor er sundhedsstaben i det her spørgsmål? Har de bare givet grønt lys eller er de blevet overtrumfet af Thorup. For mig at se er det ikke prisen vi må betale for at Singh vendte hjem, men prisen vi betaler for tåbelige beslutninger. Det med at spille med halv skadede spillere gjorde vi også sidste år og endte med overbefolkning på lazarettet. Man kan selvfølgelig godt sige at hvis Singh var blevet i klubben så han kunne aflaste Sparv og så var Sparv måske ikke blevet overbelastet i første ombæring. Jeg vil så blot stille det spørgsmål: Man har i år brugt Rømer til at aflaste Halsti, hvorfor kunne man ikke gøre det sidste år??

Man ser den slags i sportens verden. Ingen tænker længere frem end sin egen næsetip. Spillerne vil bare gerne spille næste kamp uagtet at de må sidde ude de næste mange måneder (der sidder de så og undrer sig over hvorfor de gjorde det, men gør det så igen næste gang de kommer ud for det samme) og træneren vil bare have resultater nu og her. Jeg bliver så arrig når jeg tænker over de her ting fordi det er så åbenlyst tåbeligt. Så tåbeligt at det er ufatteligt at nogen betaler dem penge for at tage beslutninger.
Ja så sandt..

Låst