Jess Thorup.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: Jess Thorup.

Indlæg af 974 »

ANSÆTTELSESBREV mellem FCM og Jess Thorup
Ikast søndag d. 12. juli

Hej Jess og velkommen til FCM

Du er ansat fordi vores tidligere træner er stukket af, da han ikke længere havde samme magt som før.
Det blev han lidt tøsefornærmet over.
Du skal vide at i den første tid som træner her, skal du også finde dig i at høre en masse fnidder mellem os i ledelsen og den tidligere, nu tøsefornærmede træner..
Du vil sikkert opleve at have en masse spillere, der ikke forstår en skid, men bare rolig - Du får den tidligere træners tro væbner ved din side det første halve år, ham skal du naturligvis samarbejde med også!

Vi har været så heldige at have et fasttømret hold, som gennem årene er blevet pumpet op med store investeringer, og vi har også sørget for at give kernespillere bedre kontrakter, så de bliver her lidt længere - dette har heldigvis givet os et dansk mesterskab, som vi er meget stolte af.
Disse spillere forventes dog at forsvinde snart, da vi har lovet dem, at de naturligvis skal kunne prøve sig af i udlandet (mon ikke de vender tilbage til Danmark, når de ikke kan klare mosten hehe..)
Vi kan dog berolige dig med at du stort set ikke får indflydelse på indkøb af nye spillere - vi har nemlig SMART ODDS !
Et genialt system, hvor du bare skal sætte dig roligt ned og tage imod de spillere, som vi vælger for dig ovre i England - fedt ikk?

Du får nu til opgave på 14 dage at lære spillerne og resten af staben at kende, og så skal den første kamp spilles i Europa
Du må forvente at vi ikke har samme tålmodighed som med tidligere trænere - nu har vi jo vundet det første mesterskab; så i de kommende år, så skal vi i europæisk gruppespil mindst hvert andet år.
Klubben går iøvrigt nok også konkurs, hvis vi ikke kommer det, og så er du medskyldig i at en masse mennesker mister deres jobs

Forhåbentligt kommer det ikke så langt - vi har lidt penge på kistebunden, og hvis det viser sig ikke at være nok, så skal du være med til at sætte hele vores U19 hold i spil. De er meget dygtige, og bliver let integrerede, da du jo ikke må ændre på noget som helst i forhold til det de tidligere har lært!

Men Jess, vi har brugt god tid på at finde ud af, at netop DU er den rette til jobbet, og vi byder dig derfor endnu engang velkommen i Klubben.
Vi er slet ikke i tvivl om det bliver DIG der skal stå på mål for vores beslutninger fremover

SAMMEN DYRKER VI DRØMMEN
Ledelsen i FCM

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Haha, ja så ville de fleste nok løbe skrigende væk :lol:

974

Indlæg af 974 »

ja - det skulle han nok have gjort dengang :-)

Matchet virkede jo som sådan fint nok med en U21 landstræner, og vores satsning på akademispillere
Det har bare ikke vist sig at holde, desværre
Tror ikke at FCM er en klub hvor det er nemt at komme til efter så stor en kulturændring, da Glen skred

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

At vi ryger ud af Europa før gruppespillet er for så vidt ikke en katastrofe i sig selv. Det vil vi gøre oftere end vi vil kvalle, også fremover. Nogle år vil vi ryge ud før playoff runden, også selvom vi skulle bevare vores seedning til gruppespillet for altid. Play off runden som seedet vil vi typisk ligge med et 40/60 til 60/40 match up. Useedet vil vi velsagtens kun stå med en 25-35% chance. Sådan er vilkårene nu engang, derfor er det også altafgørende at vi bevarer vores seedning.

Som seedet til gruppespillet vil jeg tro den realistiske frekvens for at ramme et gruppespil ligger på et sted omkring 35-40%, hvis man antager gennemsnitlig lodtrækningsheld. Hvis altså vi har en trup som vi havde sidste år - ikke som den i år.

Så klubbens målsætning minder mig meget om den virksomhed hvor jeg blev udlært. Vi havde en 95% markedsandel. Alligevel skulle alle sælgere øge deres omsætning med 10% hvert eneste år for at budgetterne kunne overholdes. Mærkeligt nok gik det ikke. På samme måde ser jeg FCMs situation i dag. Hvis det er altafgørende for klubbens økonomi at vi kvaller til Europa hvert andet år som målsætningen lyder på, så er vi i princippet allerede konkurs eller afhængig af indskud fra Benham. Vi ved det bare ikke endnu.

Shit, blev lige fanget i mine egne tanker og glemte at jeg skrev i en JT tråd :)

Back to topic.

Jess Thorup skal efter min mening ikke hænge i en tynd tråd fordi vi ikke kvaller til gruppespillet, da vi oftere vil misse end vi vil kvalle. Han skal derimod bedømmes på hvad han får ud af det materiale han har til rådighed. Vores trup er svagere end den var sidste år og forventningerne må justeres derefter.

Selv når jeg får mig overbevist om at det er den rigtige måde at anskue tingene på, så kan jeg slet ikke se hvad Thorup bringer positivt til klubben. Det er som om at ingen rigtig trives med den måde vi spiller fodbold på. At vi får det absolut minimale ud af spillerne. Det har været sådan længe offensivt, men nu er defensiven også faldet sammen. Jeg er sgu bekymret for hvordan det her fortsætter. Thorup har fra dag 1 været en torn i øjet på mig fordi jeg slet ikke kan se hans berettigelse som træner. Han siger en masse gode ting til pressen og har en rolig attitude udadtil. Men de hold han træner, u21 og nu os, har haft tendenser til opløsning i perioder, og det har altid virket som om spillerne aldrig rigtig blomstrer op.

Han virker som jeg har sagt hele tiden som en fejlansættelse.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Jeg har også bakket op om Thorup, han skulle have tid til at sætte sit præg på holdet. Nu har han så haft lidt over et år. Sidste sæson var godkendt, det må vi ikke glemme. Bronze og videre fra EL-gruppen, var en stor sæson.

Desværre er der så lige det med præget på holdet. Det er svært at se en udvikling, eller noget som kan sige "Ro på vi arbejder på det". Når det er gået dårligt i FCMs levetid, så har vi kunne falde tilbage på nogle enkle dyder, hurtige omstillinger og energisk fight. Fighten er der rimelig ok, omend vi vinder alt for få anden-bolden, men hvad er der dog blevet af vores omstillinger, det går alt for langsomt, gør det ikke?

Jeg må erkende at jeg har mistet troen på Thorup, de seneste kampe er prikken over i´et. Hvor er vi på vej hen, hvad er vores stil? Det er svært at huske FCM spille så uinspirerende. Hvis der skal noget nyt til, er min tanke: Jonas Dal. Ganske som med Glen, så kender Jonas FCM fra den ene ende til den anden. Jonas er også lidt som Glen en inspirator. Alternativet er en udlænding.
Men jeg tror nu ikke Thorup får "sparket", i hvert fald ikke før til vinterpausen. Der venter nogle vigtige kampe, allerede på søndag mod Viborg, et hold som for alt i verden vil slå os. Kan vi rejse os?

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

UlvenFraNord skrev:
Desværre er der så lige det med præget på holdet. Det er svært at se en udvikling, eller noget som kan sige "Ro på vi arbejder på det". Når det er gået dårligt i FCMs levetid, så har vi kunne falde tilbage på nogle enkle dyder, hurtige omstillinger og energisk fight. Fighten er der rimelig ok, omend vi vinder alt for få anden-bolden, men hvad er der dog blevet af vores omstillinger, det går alt for langsomt, gør det ikke?
du er inde på det rigtige, opspillet går alt for langsomt, spiltyper som Sparv, Poulsen, Olsson, Rømer og Halsti, samlet så varmer de bolden alt for meget, de kan ikke sætte en mand af ved et hurtig ryk.

Hassan og Borring er de eneste på midten der kan rykke fra, og i toppen har man Poul og pusic der har samme problem de kan ikke rykke fra en mand, det kan derimod Kadlec.

Så har vi en VdV som kan sætte boldomgangen en tand højere op, det kan rede spiltyper som Sparv, Poulsen og Olsson omend de ikke kan være på banen alle mand.

For mig ser det værst ud for Poulsen, Poulsen og VDV er samme type, omend VDV bare er en klasse bedre, så med det materiale man har må det stærkeste midtakse være Sparv, VDV og Olsson.

O

Indlæg af O »

Det har jo flere gange vist sig, at ledelsen læser med herinde - Thorup må være fortid! Han får jo nok kampen mod Viborg, men håber så sandelig, uagtet resultatet af den kamp, at han så bliver smidt på porten derefter. Det er netop den manglende udvikling og et ikke-eksisterende spilkoncept, som skal være udslagsgivende og ikke enkeltstående resultater. Vi er en skændsel at se på, og for nu at bruge en af flosklerne særligt Steinlein er så liderlig efter, så er alt hvad der minder om FCM-DNA i vores spillestil forsvundet.

I forhold til Olsson, som nævnes i indlægget ovenfor, forstår jeg ikke måden han bruges på. Han er i mine øjne en offensiv midt, hvilket han også var dygtig til under Glen - ikke en arbejdshest, som skal jagte samtlige bolde kampen igennem.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

O skrev:Det har jo flere gange vist sig, at ledelsen læser med herinde - Thorup må være fortid! Han får jo nok kampen mod Viborg, men håber så sandelig, uagtet resultatet af den kamp, at han så bliver smidt på porten derefter. Det er netop den manglende udvikling og et ikke-eksisterende spilkoncept, som skal være udslagsgivende og ikke enkeltstående resultater. Vi er en skændsel at se på, og for nu at bruge en af flosklerne særligt Steinlein er så liderlig efter, så er alt hvad der minder om FCM-DNA i vores spillestil forsvundet.

I forhold til Olsson, som nævnes i indlægget ovenfor, forstår jeg ikke måden han bruges på. Han er i mine øjne en offensiv midt, hvilket han også var dygtig til under Glen - ikke en arbejdshest, som skal jagte samtlige bolde kampen igennem.
Jeg er meget enig ang. Olsson han er elegant at se på, men skal bruges frem i banen. Jeg synes man så tegninger til igår at VDV kan være med til at løfte Olsson, da jeg tror Olsson har manglet nogen at spille sammen med.

Olsson, VDV og Kadlec trioen tror jeg kan blive rigtigt farlige for mange hold.

Brugeravatar
Stainalive
Geografisk sted: Herning Centrum

Indlæg af Stainalive »

Jess har i mine øjne det rigtige DNA til at være leder for ulveflokken.
Men vores ledelse er elendig! Hvad skal vi med en afdanket VdV der bare skal tjene sine sidste lønkroner og være tæt på kæresten.
Vi har brug for nogle unge spillere med mere energi, og jeg fatter stadig ikke Mabil er blevet sendt til Efb, han er i mine øjne den eneste der kan i øjeblikket kan tage over efter sisto...

Sahl

Indlæg af Sahl »

Jeg har været meget neutral i min holdning til Thorup da han blev ansat og jeg har været en af dem der synes han skulle have tid til, at bevise sig.

Men nu har han altså fået chancen og misset den! Som jeg også har nævnt i andre tråde herinde, så passer det system han vil spille bare ikke til os og han har formået at ødelægge alt lysten til fodbold for spillerne. Vi har brug for en træner der tror spille ud fra hvilke slags spillere vi har og kan motivere dem til, at gå 100% ind i kampen.

I går lavede han endnu engang et taktisk mismatch og det han har gjort langt de fleste gange.. Selv børn i folkeskolen kan se den er gal taktisk.....

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg tror ikke, Thorup bliver fyret i tilfælde af et nederlag til Viborg. Spillet er muligvis stagneret, men resultatmæssigt er det ikke en rigtig krise endnu. Ledelsen er næppe helt så trigger happy som folk herinde. Mit bud er, at hvis vi efter runde 10 er ude af top 6, så begynder der måske at ske noget i kulissen.

Når det så er sagt, håber jeg nu, vi slår Viborg og kommer ud af den påbegyndende negative spiral. Med lidt mere selvtillid i truppen, kan vi stadig nå gode ting i denne sæson. Truppen er muligvis svækket, men den burde stadig være med i den sjove ende af tabellen. Og med EL ude af billedet kunne man måske håbe på et pokalridt?

O

Indlæg af O »

Acebone skrev:Jeg tror ikke, Thorup bliver fyret i tilfælde af et nederlag til Viborg. Spillet er muligvis stagneret, men resultatmæssigt er det ikke en rigtig krise endnu. Ledelsen er næppe helt så trigger happy som folk herinde. Mit bud er, at hvis vi efter runde 10 er ude af top 6, så begynder der måske at ske noget i kulissen.

Når det så er sagt, håber jeg nu, vi slår Viborg og kommer ud af den påbegyndende negative spiral. Med lidt mere selvtillid i truppen, kan vi stadig nå gode ting i denne sæson. Truppen er muligvis svækket, men den burde stadig være med i den sjove ende af tabellen. Og med EL ude af billedet kunne man måske håbe på et pokalridt?
Du har desværre nok ret. Ufatteligt, hvis ledelsen vil pisse deres fans op og ned ad ryggen på de måde. For mit vedkommende bliver det ikke til flere besøg på stadion, før vi er i en noget anden forfatning, medmindre det er i logen med mad og øl :-D

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Det skal ikke kun være Thorup der skal være skydeskive, Hvad med steinlein ?

henker

Indlæg af henker »

FCM2000 skrev:Det skal ikke kun være Thorup der skal være skydeskive, Hvad med steinlein ?
der er også mange fans som skyder grundig på Steinlein OG Thorup.. faktiske begge to..

men hvad med at kalder Maciej Skorza ind som vores kommende cheftræner ?? eller er der en bedre byd på en som passer godt ind til fcm´s filsofi??

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Hvad tror i der sker hvis vi taber i Viborg ? Det er den eneste kamp i sæsonen vi ikke må tabe. Hvis vi taber vil medierne være rigtig meget efter Thorup, og så må RA og smiley vel begynde at få skyklapperne af.

Selvfølgelig udtaler CS ikke at vi sonderer terrænet for ny træner, men jeg håber de gør det for lige pludselig er behovet der. Jeg mener det er der allerede efter et år uden udvikling. Hvordan reagerede BIF fans sidste år da resultaterne ikke var der under Thomas Frank. Der blev Frank buhet ud flere gange, og man ønskede ham ud. Håber vi gør det samme hvis vi taber i Viborg.

Låst