Transfer sommer 2016
Re: Transfer sommer 2016
Ja alternativet til at bruge det nye kuld, er at de bliver solgt til andre klubber. Ligesom Fischer, Vigen osv. Selvfølgelig skal vi bruge dem. Spørgsmålet er vel blot hvor mange på én gang, det er nødt til at være i balance med rutinen. Mener Glen sagde det tager 100 kampe før man ved om en ung spiller slog igennem. Udlejning ville måske være sagen for nogle af dem?
Helt enig i forrige indlæg og det ER mega frustrerende at se på...
/Cortez
/Cortez
-
Steffen am
Var det ikke 50?Ravnen skrev:Ja alternativet til at bruge det nye kuld, er at de bliver solgt til andre klubber. Ligesom Fischer, Vigen osv. Selvfølgelig skal vi bruge dem. Spørgsmålet er vel blot hvor mange på én gang, det er nødt til at være i balance med rutinen. Mener Glen sagde det tager 100 kampe før man ved om en ung spiller slog igennem. Udlejning ville måske være sagen for nogle af dem?
Men god pointe.
Paul er på 76
Olsson 63 (for os)
Duelund er på 45 førsteholdskampe hvor han har fået spilletid.
(har ikke tjekket hvor mange gange han er blevet skiftet ind)
Rasmus NK er på 25.
Thycosen, David, Kairinen, Thomsen, Riis, Rutikanga, Munksgaard, Raahauge, Nicolaisen og Hagelskjær osv. har selvfølgelig lidt længere endnu.
http://www.transfermarkt.co.uk/fc-midtj ... bAuswahl=1
Men vi kan vel godt konkludere at de 4 førstnævnte alle er relevante for det fremtidige Midtjylland (hvis de da ikke bliver solgt for en god pris)?
De næste 10 er selvfølgelig lidt større spørgsmål, men nu er 3 af disse da også med i Tyrkiet. (i alt 5 fra årgang 97)
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... egnede-med
Izunna ikke helt tilfreds med at være i OB? Med Sparv ude var det da en nærliggende tanke at reagere på det, hvis OB heller ikke er helt tilfredse. Så kan Halsti evt. prøves af i midterforsvaret.
Skal vi samle trekløveret igen?
Izunna ikke helt tilfreds med at være i OB? Med Sparv ude var det da en nærliggende tanke at reagere på det, hvis OB heller ikke er helt tilfredse. Så kan Halsti evt. prøves af i midterforsvaret.
Ved godt det er tæt på helligbrøde, men jeg synes faktisk ikke, han var så god for os. Det var i hvert fald tydeligt, at vi lagde på vores spil, da Sparv overtog 6'eren. Så det bliver et nej tak herfra.Acebone skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... egnede-med
/Cortez
Nogen der ved hvordan trænermarkedet ser ud i øjeblikket?
/Cortez
/Cortez
Steinlein og Co find så pungen frem, I er nød til at finde en klasse midtforsvar, en der kan styrer forsvaret
-
mousebreaker
Ingen tvivl om at det mangler vi. Spørgsmålet er blot om elendigheden er så stor at vi alligevel får lov til at handle. Jeg tvivler. Får vi ikke det så kan skibet om europa 16/17 være sejlet inden vinter. Næste runde i Viborg. Vi er ikke favoritter lad mig sige det sådan. Endnu en gang er vi faldet sammen som hold. Ligner en tendens. Om det er JT eller fraværet af ledere på banen ved jeg ikke. Jeg tror det er en blandingFCM2000 skrev:Steinlein og Co find så pungen frem, I er nød til at finde en klasse midtforsvar, en der kan styrer forsvaret
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Jeg er ret sikker på at det var 100. Det er nemlig ofte der vi sælger dem, hvis de har slået igennem.Steffen am skrev:Var det ikke 50?Ravnen skrev:Ja alternativet til at bruge det nye kuld, er at de bliver solgt til andre klubber. Ligesom Fischer, Vigen osv. Selvfølgelig skal vi bruge dem. Spørgsmålet er vel blot hvor mange på én gang, det er nødt til at være i balance med rutinen. Mener Glen sagde det tager 100 kampe før man ved om en ung spiller slog igennem. Udlejning ville måske være sagen for nogle af dem?
-
Uldkraemmeren
Det er simpelthen nødvendigt at få sat en prop i det hold inden det går helt galt, der er ingen selvtillid og mod i holdet, og det stammer fra usikkerheden i forsvaret. Der skal købes en god, erfaren klasse midterforsvarer med mål i (gerne i 15 mio. kr. klassen, der skal virkelig ske noget) at stille ved siden af Kian, det kan redde hele sæsonen. Uden det kan vi kaste en mønt op i luften som afgør om det hedder slutspil eller ej, som jeg ser det. En rusten VdV fik på 15 min. sat mere power i både Hassan, Olsson og "Stein Poulsen" (Duelunds alias på tyrkisk TV) end der havde været i de resterende 75, det viser alt om hvor meget holdet bare skriger efter karisma og rutine og hvor stor betydning typer som Bak og Sviatchenko faktisk havde for det her hold.
Posen skal rystes og holdet trænger til et systemskifte, jeg tænker sæsonen skal bruges på at få spillet de unge spillere ind.
Opstilling:
Dahlin
Nissen, Kian, Ny profil, Novak
Halsti
VdV, Poulsen, Borring
Kadlec, Pusic
Bænk: Andersen, Riis, Duelund, Olsson, Kairinen, Hassan, Paul.
Banggaard og Rømer skal lejes ud sammen med Marco Larsen, de to førstnævnte har ganske simpelt ikke niveauet når der er så få profiler at læne sig op ad, de er blevet fuldstændigt udstillet de sidste 5-6 kampe.
Posen skal rystes og holdet trænger til et systemskifte, jeg tænker sæsonen skal bruges på at få spillet de unge spillere ind.
Opstilling:
Dahlin
Halsti
VdV, Poulsen, Borring
Kadlec, Pusic
Banggaard og Rømer skal lejes ud sammen med Marco Larsen, de to førstnævnte har ganske simpelt ikke niveauet når der er så få profiler at læne sig op ad, de er blevet fuldstændigt udstillet de sidste 5-6 kampe.
Fuldstændig enig!Uldkraemmeren skrev:Det er simpelthen nødvendigt at få sat en prop i det hold inden det går helt galt, der er ingen selvtillid og mod i holdet, og det stammer fra usikkerheden i forsvaret. Der skal købes en god, erfaren klasse midterforsvarer med mål i (gerne i 15 mio. kr. klassen, der skal virkelig ske noget) at stille ved siden af Kian, det kan redde hele sæsonen. Uden det kan vi kaste en mønt op i luften som afgør om det hedder slutspil eller ej, som jeg ser det. En rusten VdV fik på 15 min. sat mere power i både Hassan, Olsson og "Stein Poulsen" (Duelunds alias på tyrkisk TV) end der havde været i de resterende 75, det viser alt om hvor meget holdet bare skriger efter karisma og rutine og hvor stor betydning typer som Bak og Sviatchenko faktisk havde for det her hold.
Opstilling:
Dahlin
Halsti
VdV, Poulsen, Borring
Kadlec, Pusic
Hele problemet er faktisk kapslet ind i et interview med Bak i en af de første kampe: Forsvaret bakker for meget, og støder ikke op på modstanderne.
Det skaber plads "mellemrum" de de andre hold som de kan spille i. Og gør at presspillet ikke fungere "området" er for stort - det er simpelthen umuligt at lave ordentligt pres når ikke man kan regne med at forsvaret stempler op og hjælper i stedet for at bakke.
Man så det iøvrigt også i kampen igår!
Jeg håber og ber til at det sker, men jeg tvivler på at vi får lov til at købe noget - og slet ikke til 15 mio.
Jeg tror dog også vi kan finde en fin løsning til forsvaret for 5-10 mio.
-
Uldkraemmeren
De 15 mio. er ønsketænkning og uden EL er det reelt ikke en mulighed. Alternativt til en rutineret stopper tænker jeg faktisk at en spiller som Sanneh ville være en god signing. Han har vist at han har hele pakken, har scoret tre mål som midterforsvarerer for en oprykker, må kunne købes for 5 mio. og kunne sælges for 25 mio. om to år.Dondinho skrev:Fuldstændig enig!Uldkraemmeren skrev:Det er simpelthen nødvendigt at få sat en prop i det hold inden det går helt galt, der er ingen selvtillid og mod i holdet, og det stammer fra usikkerheden i forsvaret. Der skal købes en god, erfaren klasse midterforsvarer med mål i (gerne i 15 mio. kr. klassen, der skal virkelig ske noget) at stille ved siden af Kian, det kan redde hele sæsonen. Uden det kan vi kaste en mønt op i luften som afgør om det hedder slutspil eller ej, som jeg ser det. En rusten VdV fik på 15 min. sat mere power i både Hassan, Olsson og "Stein Poulsen" (Duelunds alias på tyrkisk TV) end der havde været i de resterende 75, det viser alt om hvor meget holdet bare skriger efter karisma og rutine og hvor stor betydning typer som Bak og Sviatchenko faktisk havde for det her hold.
Opstilling:
Dahlin
Halsti
VdV, Poulsen, Borring
Kadlec, Pusic
Hele problemet er faktisk kapslet ind i et interview med Bak i en af de første kampe: Forsvaret bakker for meget, og støder ikke op på modstanderne.
Det skaber plads "mellemrum" de de andre hold som de kan spille i. Og gør at presspillet ikke fungere "området" er for stort - det er simpelthen umuligt at lave ordentligt pres når ikke man kan regne med at forsvaret stempler op og hjælper i stedet for at bakke.
Man så det iøvrigt også i kampen igår!
Jeg håber og ber til at det sker, men jeg tvivler på at vi får lov til at købe noget - og slet ikke til 15 mio.
Jeg tror dog også vi kan finde en fin løsning til forsvaret for 5-10 mio.
Senest rettet af Uldkraemmeren 26. aug 2016, 10:56, rettet i alt 2 gange.
- UlvenFraNord
Godt indlæg. Banggaard og Rømer trækker alt for ofte ned, det er to unge gutter som har været her længe, derfor er vi selvfølgelig også beskyttende overfor dem, men deres niveau er simpelthen for lavt.
Vi skal have fundet en Jim Larsen/Sviat/Bodurov afløser. Vores defensiv hænger i laser :-/
Vi skal have fundet en Jim Larsen/Sviat/Bodurov afløser. Vores defensiv hænger i laser :-/
Det vigtigste for mig er at det er en spiller som er en god duel spiller, som er aggresiv og går frem og bryder spillet, og tager duellerne på forsiden af forsvaret.
Bodurov var god til det, det samme var Sviatchenko - sådan en type skal vi have igen, med så høj kvalitet så mulig til "billig pris".
Bodurov var god til det, det samme var Sviatchenko - sådan en type skal vi have igen, med så høj kvalitet så mulig til "billig pris".
-
mousebreaker
Og fremfor alt har fart i stængerne. Det er vigtigt hvis man vil spille med højt presDondinho skrev:Det vigtigste for mig er at det er en spiller som er en god duel spiller, som er aggresiv og går frem og bryder spillet, og tager duellerne på forsiden af forsvaret.
"There is a disconnect in what we know and what we do!