Steffen am skrev:Ja sådan er det desværre.
Nu har vi sådan rimelig fundet ud af hvor vi er enige og uenige omkring problemet.
Men hvad med løsning? Er nok ikke overbevist om en fyring er det bedste for klubben, men det er jo klart at noget skal ske.
En ny anføre, et kulturkursus/overlevelsestur og 10 timers strafrengøring hvis vi ikke vinder 3-0 over Brøndby?
En fyring er aldrig godt for en klub, da det koster penge og en ny træner, skal have lidt tid, spillere ligeså osv. Men sætter man det op overfor en træner, der måske ikke har respekten fra holdet, ikke kan tilføre holdet noget nyt eller noget 3,4 og 5. problem og det kun går ned af bakke. De forventede store salg man har regnet med, ser ud til at fuse ud i ingenting, fordi den enkelte spiller ikke kan præstere under en given træner, et kriseramt hold der er på vej til at smide alt det de har opnået i europa på gulvet osv. så ved jeg godt hvad jeg vælger at se som det mindst dårlige.
Til løsningen:
Hvis jeg havde den og det bare var en simpel ting, så sad jeg nok ikke her og skrev mine bud ned
Men Jeg var imod at ansætte Thorup, ikke fordi jeg har noget imod manden, men fordi jeg ikke syntes at han er nogen speciel god træner. Men jeg har alligevel ville give manden lidt tid til at overbevise mig om at jeg tager fejl og at han er den rette til at tage over efter Glen og videreudvikle holdet i en positiv retning. Det har han ikke gjort, tvært imod, så er min skepsis blevet forværet. Vores offensiv har ikke rykket sig overhovedet og i mange kampe har vi spillet med overdrevet mange lange bolde, selv på hjemmebane. Holdet er ikke blevet bedre som hold, men man ser at der satses på dødbolde og enkeltmands præstationer. Flere af vores profiler er blevet markant dårligere. Heri tænker jeg specielt Sisto og Poulsen og flere spillere falder ud i tide og utide i kampene og går og kigger bold, istedet fro at vise den vilje og fight der skal til. Jeg ser spillere som er ukoncentreret, måske endog på kanten til en arrogance og selvtilfredshed som ikke klæder nogen. Jeg ser spillere skændes indbyrdes, pege fingre og skyde skylden på alle andre end dem selv, når den enkelte fejler. Lauridsen bliver skubbet fra at spille fast på et stabilt godt niveau, ud på sidelinjen og væk fra start, for en Novak der ikke spiller bedre. Pusic holdes fra holdet grundet noget personligt imellem Thorup og Pusic som det ser ud og det ser ud til at Thorup prøver at markere sig og pisse territorie af. Han laver en imellem nogle underlige taktiske ændringer på nogle forkerte tidspunkter (efter min mening) som mest af alt virker som om han prøver at opfinde den dybe tallerken en gang til.
Jeg tvivler på om Thorup har den respekt der skal til i omklædningsrummet. Derud over ser jeg et problem i forhold til at sætte holdet op, samle holdet op fra hullet de er i og ikke mindst den enkelte spiller, som eks. Sisto der på intet tidspunkt har spillet godt under Thorup. Ja okay ManU spillede han godt i perioder, men det var primært hans soloture der lykkedes og så er vi tilbage til enkeltmands præstationerne. Jeg tror ikke at Thorup kan samle Sisto op som eks. Glen kunne og det er da også et overset problem, når nu Sisto er det kæmpe talent han nu engang er og er en spiller der kan vinde kampe, for os. Derud over en potentiel fremtidig landsholdsspiller og ikke at forglemme at han kan blive vores allerstørste salg, hvis ikke andet han når at falde endnu længere ned i hans personlige krise, så han bare ender som en fuser.
Så for at sige det kort. Jeg tror ikke på Thorup kan samle os op og tage os videre og jeg ser ingen fremskridt under Thorup og derfor er jeg nu nået til den konklusion at han skal væk, inden korthuset for alvor falder helt sammen.
Men Thorup er ikke det eneste problem efter min mening. Vi har et andet og et mindst lige så alvorligt et problem, så frem der er noget om rygterne ang. Steinleins og måske Ankersen der bestemmer "for meget" ang. holdet og set i forhold og ligeledes bevæger sig for meget ind over en træners "normale" job områder. For så vil vi have problemer fremadrettet uanset træner og vil evt. have store problemer med bare at finde trænere der reelt vil træne i vores klub. Men det må vi tage i en anden tråd