SL: FCM - Sønderjyske

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: SL: FCM - Sønderjyske

Indlæg af mousebreaker »

Noerum skrev:Kian er ikke en leder, og det er Banggaard heller ikke. Vi mangler en leder i det centrale forsvar, ligesom Erik var.

Jeg har mange gange nævnt hvem jeg mener ville passe perfekt ind. Jeg forstår ikke, at Steinlein og co ikke er obs på den position. De mener jo truppen er perfekt.

Der er også fint med Van der Vaart og en masse talenter, men så må man sænke ambitionerne.
Hvem siger de mener truppen er perfekt og hvem siger de ikke er obs på at der er hullet i truppen. Det er jo ligegyldigt hvor obs de er når de ikke har lov til at skrive nye kontrakter. Jeg er ret sikker på at vi allerede havde set en ny midterforsvarer hvis vi måtte hente.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Christian skrev: Jeg synes vi spiller ret godt for tiden, og tror på at marginalerne vender snart. Vi spiller ikke kun med lange bolde, men veksler mellem at kombinere os ud af problemerne og lange afleveringer frem af banen. Og vi formår begge dele.
Jeg tror ikke vi kan true FCK, og hvis vi ryger ud af EL på torsdag, kan det her højst blive en ok sæson som jeg ser det lige nu, men jeg ser os slet ikke ude af top 3.
Alt for tidligt at dømme os ude af noget som helst efter 6 af 36 runder (hvis vi er i top 6 efter 26) så det er jeg enig i.

Du siger at du mener at vi spiller ret godt for tiden, det er jeg til gengæld dybt uenig i. OK, vi dominerer Sønderjyske i dag, hvilket også var et krav. Sønderjyske måtte spare nogle nøglespillere pga europa league kampene, vi har en klart bedre og bredere trup og vi har hjemmebane. Men vi gjorde det og det er fint. Vi dominerede kampen fysisk og Sønderjyske stillede sig tilbage. Men hvor fedt er det at dominere en kamp hvis man ikke kan bruge den dominans til at skabe chancer? Jeg kender ikke dine standarder for hvornår man er godt spillende, de må dog afvige en hel del fra mine da jeg mener at vi er i en mindre spillemæssig krise. Vi skaber intet i offensivt i åbent spil og er rystende usikre i det defensive. Dårlig cocktail! Vi har kun dødboldene. Desuden laver vi en byge af tekniske fejl som selvfølgelig ikke gør det nemmere. Spillerne står bagefter hver kamp i øjeblikket og siger at de ikke er gode nok på bolden. Det harmonerer ikke rigtig med din iagttagelse.
Christian skrev:
Negativt:
-En række profiler på dette forum, hvor man på forhånd kender indholdet af deres indlæg, allerede inden man har læst dem.
[/quote]

Med fare for at være en af dem du hentyder til, så vil jeg sige at jeg er helt enig
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Steffen am skrev:
FCM2000 skrev: At sænke ambitionerne er også et emne, det er naivt at sige farvel til en masse erfarne, Andersson, Bak, Jim Larsen, Royer, bulgaren og Sisto, Sparv skadet og så er man stolt af sine U19 folk og flytter 7-8 af dem op i 1 holdstruppen og så går man efter toppen :D :roll:
Klubbens ambitioner eller fansenens?
Klubbens tænker jeg i hvert fald stadig virker sandsynligt.
JBT skrev:Christian: Jeg ved ikke om du har ondt i en vis legemsdel, men det er jo sådan set bare sandheden, uden de farvede briller, nogle (ligeså store) fans begynder at vise på denne grav.

Som alle andre ville man helst ønske anderledes, men faktum er, at vi er et hold i, lad os sige frit fald, siden opbygningen til mesterskabet, og derfra. Det er fint nok at være glad og positiv – det opvejer bare ikke det negative omkring det meste ved klubben og holdet for tiden, sorry.
Frit fald?
Sejr over Southamton, Man U, et knorhår fra at få sølv, 4-0 ude mod Nordsjælland, (indsæt selv flere).
Dommedag kommer tidlig i år.

Der skal selvfølgelig være plads til at være sur og skuffet, men derfra og til at alt er negativt går simpelthen over min forstand,
men kan selvfølgelig også være det er mig den er gal med.

Men kan da godt forstå hvis spillerne har svært ved at give den maks gas på banen, hvis fansene er holdt op med at tro på holdet og ikke bare kan se en lille smule glæde at vi har klaret os igennem 3 kvalrunder mod Suduva, Vaduz og Videoton,
som sagt smadret Nordsjælland på udebane(!!), holdt 3-3 mod Brøndby, som lige har smadret vores elskede Riddersholm med 7-0.
Desuden spillede vi lige op med Osmanlispor i den første kamp, men var desværre stolpe ud, ligeledes har vi lige domineret i 85 minutter mod et SønderjyskE hold, der har slået Strømgodset og fået 0-0 mod Sparta Prag og FCK.
Allerførst vil jeg sige at jeg tror at næsten alle på graven brænder for FCM, og håber at det går dem godt. Meen derfor må man godt være kritisk. Og dem der er det har i alle tilfælde ikke farvede briller på som nogle har. Vi bliver nødt til at forholde os til vores nuværende situation, og så lade være med at komme med alle de søde drømme som enhver kan se ikke fungerer lige nu.

Vi er nogle der ser store faresignaler i den måde vi håndterer kampene på. Vi spiller uden en plan ser det ud til. Det kan godt være at det er marginalerne der ikke er på vores side lige nu, men så må vi sgu da kæmpe os til det. Der er kun en der fighter vildt i hver eneste kamp, I ved hvem jeg tænker på, og hvis bare halvdelen af holdet gav sig ligeså meget ville vi nå langt og få flere sejre.

Vi er bare ikke kommet videre spillemæssigt siden Thorup tog over. De kampe du lister op Steffen er jo bare for at retfærdiggøre vores indsats indtil videre, det er sgu da ligemeget hvordan alle andre hold har klaret sig. Dette handler om FCM, så de sammenligninger du gør kan man ikke bruge til noget. Vi bliver da nødt til at se på vore egne modstandere, og vi skal slå Randers og Sønderjyske og også BIF hvis vi vil noget.

Som vi præsterer i ligaen lige nu kan vi sagtens komme i problemer med at komme i top 6, hvilket jeg ikke håber. Jeg ved ikke om I er klar over det, men der er kun 5 kampe efter jul inden slutspillet starter, og hvis vi ikke har fået sikret os top 6 inden da, kan det da blive svært.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Christian skrev:
Negativt:
-En række profiler på dette forum, hvor man på forhånd kender indholdet af deres indlæg, allerede inden man har læst dem.
Det samme kan så siges med modsat fortegn. Vi er trods alt nogle der forholder os til hvordan vi agerer i kampene for at kunne vurdere den enkelte spillers indsats.

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg tror ikke der er nogen, hverken fans eller i klubben, som synes det går fantastisk godt lige nu. Det gør jeg heller ikke.
Men at påstå at vi er i frit fald, eller at en del af holdet skal sælges eller gå på pension, synes jeg er skudt langt forbi.

Vi er det 3. mest scorende hold i ligaen, med et snit på 2,5 mål pr. kamp, og er samtidig, ifølge superstats, også det hold med 3. flest afslutninger. Det må da snart give nogle flere sejre hvis vi kan holde det snit.
Vi ligger nr. 5 i forhold til færrest skud imod, men nr. 9 i forhold til antal mål lukket ind. Det kan sikkert tolkes på flere måder, men konklusionen er vel at modstanderen oftere scorer på deres chancer mod os, gennemsnitligt, end mod de andre hold.

Andre tal fra Superstats efter de første 6 kampe:
Boldbesiddelse: nr. 4
Hjørnespark: nr. 5

Jeg synes vi er ramt af marginaler og uheld, blandt andet statueret i antal selvmål. Vi lavede 2 selvmål i ligaen i hele sidste sæson (Superstats, Kian og Sparv), og har allerede lavet 2 i denne efter de første 6 kampe.

Jeg håber også på forbedringer hele vejen rundt, men jeg synes altså ikke det går så skidt som enkelte for det til at fremstå.

@Mousebreaker: Du er ikke en af dem jeg havde i tankerne.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

tatoo skrev: Vi er bare ikke kommet videre spillemæssigt siden Thorup tog over. De kampe du lister op Steffen er jo bare for at retfærdiggøre vores indsats indtil videre, det er sgu da ligemeget hvordan alle andre hold har klaret sig. Dette handler om FCM, så de sammenligninger du gør kan man ikke bruge til noget. Vi bliver da nødt til at se på vore egne modstandere, og vi skal slå Randers og Sønderjyske og også BIF hvis vi vil noget.
Det var skam ikke for at retfærdigøre,
formålet var blot et forsøg at på nuancere debatten lidt. :)

Christian gjorde det bare med lidt mere stil.
Fremragende indlæg Christian :)

Banggaard på rundens hold:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... llerunde-0

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

jesus har ikke set Kian Hansens selvmål før nu. Fuck en klovn mand. Det er dog noget af det mest latterlige jeg længe har set. Nu må han krafteddeme komme ind i kampen

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det var fortvivlende at se selvmålet efterfølgende på video. Hold da op, Kian er slet ikke presset i situationen, 2 point farvel. Han har noget at revanchere i næste kamp ;-)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Det selvmål han lavede mod FCK er jo noget der bare skal ske engang imellem, sådan er det. Den her - det må simpelthen bare ikke forekomme. Det kan kun være mangel på koncentration

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Måske er Kian i virkeligheden vores løsning på Tim Sparvs skade? Kian spillede jo den plads med stor succes i Nantes.

Halsti var så vidt jeg husker købt til forsvaret?

Besvar