Rafael van der Vaart

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: Rafael van der Vaart

Indlæg af mousebreaker »

polars skrev:Her er hans aktioner fra hans indskiftning mod Barca efter 75 min tilbage 30. dec. Få aktioner, men sikke et potentiale, når han kommer rigtig i form....

https://www.youtube.com/watch?v=ifnODqJo834
Det er det her potentiale vi ønsker at se :D

https://www.youtube.com/watch?v=O67DoNDpGM4
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

mousebreaker skrev:
polars skrev:Her er hans aktioner fra hans indskiftning mod Barca efter 75 min tilbage 30. dec. Få aktioner, men sikke et potentiale, når han kommer rigtig i form....

https://www.youtube.com/watch?v=ifnODqJo834
Det er det her potentiale vi ønsker at se :D

https://www.youtube.com/watch?v=O67DoNDpGM4
Arjen Robben med hår på hovedet, der ligner han jo næsten Kahlenberg :D

MrWolf

Indlæg af MrWolf »

jeg har holdt mig tavs I lang tid om RvdVaart... men jeg er glad. Ja ja videoen med hans bedste mål er fantastisk men jeg tror at han løfter FCM op på næste niveau. Spillemæssigt? Ved det ikke. Det er jo det der er spørgsmålstegnet og derfor vi kunne få ham. Kommercielt? Ingen tvivl. PR? Ingen tvivl. Eksponering? Ingen tvivl. Hjælp til unge spillere? Ingen tvivl.

Så hvor er hagen?

Tror ikke at der er nogen for at være ærlig. Det er selvfølgelig noget totalt l... hvis han bliver skadet I første kamp, men alt andet lige forventer jeg ikke at hans niveau kan falde så meget at han ikke kan være en profil I superligaen... men der vil selvfølgelig være tårnhøje forventninger til ham som han skal leve op til.

Men det vil løfte FCM op. Folks antagelse om FCM vil ændre sig. Der vil være en større interesse om FCM og spillere vil være mere interesserede I at komme til FCM... alt dette forudsætter naturligvis at han spiller regelmæssigt.

Jeg har ikke fanget endnu hvordan Jess vil sætte holdet andet end jeg tænker det må koste Kristoffer Olson pladsen...

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg tror det har ret i at det kan øge interessen for at spille her. Der er ingen tvivl om at for udenlandske spillere der syntes "FC Midtjylland" er lidt svært at udtale og forholde sig til, så vil Rafael van der Vaart i truppen være interessant. Alle drømmer om at komme til at spille med de største stjerner, at kunne sige når karrieren er forbi "dengang jeg spillede sammen med". Så når vi næste gang går efter en "Kadlec", sådan en af de spillere der egentlig ikke nødvendigvis ser superligaen som attraktiv, så tror jeg bestemt ikke det trækker ned at sådan en kæmpe stjerne er i truppen :-)

Det næste er så, kan det trække flere af den slags spillere til Superligaen på sigt? Indtil nu har det kun været defensiv-spillere som Khalid Boulahrouz, Djemba-Djemba og den slags, måske det i fremtiden er offensive spillere som fx en aldrene Robin van Persie-type som foretrækker den danske superliga fremfor fx græske eller tyrkiske klubber?
Jeg tror heller ikke FCK og Brøndby har det så superfedt med at vi har ligaens absolutte stjerne i truppen, det kunne ændre tankegangen og åbne for større stjerner i ligaen fremover, for ikke at stå tilbage for os? Blot en tanke.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

MrWolf skrev: Så hvor er hagen?
Helt enig i dine mulige fordele

Spilmæssigt er det svært at spå om, virkelig spændende at følge. Tror ikke han kommer til at dominere stærkt, bl.a. pga. der vil være fokus og enhver superliga forsvars drøm at tackle en tidligere Ballon D'or nomineret. Men han kan formentlig bidrage med noget positivt og noget erfaring, og forhåbentlig give noget plads til nogen af de andre, med den opmærksomhed han tager.

Den eneste ulempe jeg kan se er tilgengæld stor, men forhåbentlig også usandsynligt. At han på en eller anden måde får splittet truppen.
Hvordan reagerer truppen på at få en ener ind, få en ind der tager opmærksomhed på blot hans tilstedeværelse, samt vil der være flere medier til træningen og vil det betyde noget?
Specielt her op til FCK kampen kommer der i hvert fald massiv mediedækning, kan så være de vælger at lukke træningen lørdag.
MrWolf skrev:Jeg har ikke fanget endnu hvordan Jess vil sætte holdet andet end jeg tænker det må koste Kristoffer Olson pladsen...
De har vel udmeldt rimelig diplomatisk so far.
VdV siger: Ser sig selv som 6'er eller 8'er, dvs. en af de 3 centrale pladser.
CS: Citerer VdV
Thorup, som jeg husker det, siger: At han vil prøve at vurdere hvad der er bedst, der er ingen der er over holdet.
Udgangspunktet er en af de centrale pladser og der ikke bliver ændret på systemet, men hvis han erfarer at VdV kan bidrage mere et andet sted, vil han være en dårlig træner hvis han ikke overvejer det.

Min konklusion er at han som udgangspunkt går ind på 8'erne i rotation med Poulsen og Olsson, der er jo trods alt nogen kampe og forhåbentlig snart flere.
Og så derfra må man se hvordan det hele udvikler sig.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Så lige denne, kan ikke rigtig bruges til noget, men meget sjovt.

Midtjyllands samlede værdi for spillere £12.09m
Og Kadlec næsten dobbelt så meget værd, som VdV
http://www.transfermarkt.co.uk/fc-midtj ... verein/865

Til gengæld da VdV var dyrest, var han 1,83 gange (£22,10m) så meget værd, som hele Midtjylland
http://www.transfermarkt.co.uk/van-der- ... read_id/85

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ganske morsomt at se Steffen :-)

Er Duelund ikke også vurderet lidt lavt?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Jo det vil jeg godt være med til at sige.
Tænker NK, Olsson, Duelund og nok også Paul er for lavt sat.

Men man skal tage det for hvad det er, en meget grov pejlemærke.
F.eks. blev Sisto solgt for £5.10m da han var vurderet til £2.98m.

Hvis man kigger i den anden tråd med Osmanlispor, tror jeg også den lægger noget til, baseret på liga, hvilket ikke nødvendigvis er helt retvisende. Men ændrer ikke på at det er sjovt at se og følge. :D

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Den største?
Tja.. er jeg i hvert fald for ung til at svare på, men sjovt at høre.
http://www.bold.dk/video/?id=18411

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Ravnen skrev:Jeg tror det har ret i at det kan øge interessen for at spille her. Der er ingen tvivl om at for udenlandske spillere der syntes "FC Midtjylland" er lidt svært at udtale og forholde sig til, så vil Rafael van der Vaart i truppen være interessant. Alle drømmer om at komme til at spille med de største stjerner, at kunne sige når karrieren er forbi "dengang jeg spillede sammen med". Så når vi næste gang går efter en "Kadlec", sådan en af de spillere der egentlig ikke nødvendigvis ser superligaen som attraktiv, så tror jeg bestemt ikke det trækker ned at sådan en kæmpe stjerne er i truppen :-)

Det næste er så, kan det trække flere af den slags spillere til Superligaen på sigt? Indtil nu har det kun været defensiv-spillere som Khalid Boulahrouz, Djemba-Djemba og den slags, måske det i fremtiden er offensive spillere som fx en aldrene Robin van Persie-type som foretrækker den danske superliga fremfor fx græske eller tyrkiske klubber?
Jeg tror heller ikke FCK og Brøndby har det så superfedt med at vi har ligaens absolutte stjerne i truppen, det kunne ændre tankegangen og åbne for større stjerner i ligaen fremover, for ikke at stå tilbage for os? Blot en tanke.
Jeg tror særligt FCK er helt og aldeles ligeglade - de vil måske gide grine i skægget, hvis det går galt.

Jeg er enig i, at VdV kan have en positivt effekt for brandet FCM i internationalt regi.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Tror at van der Vaart bliver en succes for os, hvis han kan få det til at fungere privat. Det må generelt blive noget af en omvæltning for ham at gå fra et liv i sydens sol og mange fristelser til en lejlighed i Esbjerg, hvor byen er halvdød efter klokken 19. For ikke at tale om en typisk grå novemberdag med en vind af kulingstyrke fra vest. ;-)

Han har jo været igennem lidt af hvert rent privat med en meget kendt model-kone, som fik kræft og senere havde en affære. Efter de blev skilt i 2012 er han vist gået fra forhold til forhold og haft svært ved at finde et fast ståsted igen. Det virkede også til, at det gik ud over hans præstationer på banen, i hvert fald havde han ikke meget succes i den sidste periode i Hamborg og specielt ikke i Betis.

Jeg tror faktisk, at det også har haft betydning for ham, at FCM har et godt ry som en familieklub, hvor man er gode til at tage imod nye spillere. Forhåbentlig kan det og Estavana hjælpe ham til at få ro på rent privat, så han kan fokusere på at spille fodbold igen.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Lægetjek
https://www.facebook.com/fcmidtjylland/?fref=ts

Godt at se der bliver gået grundigt til værks :)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
Ravnen skrev:Jeg tror det har ret i at det kan øge interessen for at spille her. Der er ingen tvivl om at for udenlandske spillere der syntes "FC Midtjylland" er lidt svært at udtale og forholde sig til, så vil Rafael van der Vaart i truppen være interessant. Alle drømmer om at komme til at spille med de største stjerner, at kunne sige når karrieren er forbi "dengang jeg spillede sammen med". Så når vi næste gang går efter en "Kadlec", sådan en af de spillere der egentlig ikke nødvendigvis ser superligaen som attraktiv, så tror jeg bestemt ikke det trækker ned at sådan en kæmpe stjerne er i truppen :-)

Jeg tror særligt FCK er helt og aldeles ligeglade - de vil måske gide grine i skægget, hvis det går galt.

Jeg er enig i, at VdV kan have en positivt effekt for brandet FCM i internationalt regi.
Fuldstændig enig at FCK er fuldstændig ligeglade. Uanset hvad har de bare den bedste trup som tingene er lige nu. Langt den bedste, både på kvalitet og bredde. De koncentrerer sig bare om sig selv, derfor er Ståle heller ikke ude med en masse stikpiller. Hvis de havde følt sig truet så er det helt sikkert at vi havde set en masse bredsider fra den kant hver gang han kunne se sit snit til det.

Rafael var der Vart har vel allerede været en økonomisk succes. På pressemødet blev der sagt at de ekstra kroner som gjorde handlen langt fra kun kom fra gamle og nye sponsorer. Der var kommet desuden kommet helt nye sponsorer til og halvdelen af det beløb der blev hentet ind kom uden for deres normale salgsområde. Der var kommet kroner ind fra stort set hele landet. Så mon ikke kassemesteren er fuldt ud tilfreds.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Dette er på alle måder en fantastisk signing! - Det er en af de transfers der vil blive husket, ligegyldigt om det bliver en kæmpe succes eller et megaflop. Det er jo vanvittigt, at manden har 1.5 millioner følgere på twitter - selvom han ikke har skrevet derinde i 2 år. Det er jo et navn og en profil, der er langt større end FCM, andre danske hold og den danske liga tilsammen.

Når man ser rundt i medielandskabet, så har en lang række såkaldte 'eksperter', der har det til fælles, at de aldrig har mødt Rafa (Morten Crone, Thomas Gaardsøe, Morten Bruun og Allan Olesen for bare lige at nævne 4) haft travlt med at fortælle hvor galt det går, og hvordan Rafa slet ikke passer ind i hverken FCM eller Herning. Må anbefale de herrer at spille noget mere lotto, for det er et område hvor evnen til at forudsige fremtiden uden nogen som helst form for reel kendskab til det man taler om, bliver rigt belønnet.

Et af de elementer, som jeg synes er druknet lidt i historierne om den potentielle verdensstjerne, der ikke tog sit talent helt seriøst nok og derfor ikke fik det forventede ud af det, er det faktum, at Rafa har været anfører eller viceanfører i de fleste af de klubber, som han har spillet i, startende i en meget ung alder i Ajax. Det indikerer klart, at man her har med en lederfigur at gøre, der er i stand til at samle en trup om sig. Han bliver også beskrevet som en meget social og udadvendt person - vel at mærke af folk, der kender ham, som fx Frank Arnesen (der hentede ham til HSV). Det tyder godt ift hans rolle i truppen og relation til de unge spillere.

En af de andre ting, som jeg har bemærket, er at Frank Arnesen i et interview sagde, at Rafa ikke kunne spille 30-35 kampe på en sæson. Steinlein udtalte noget af det samme til EB.tv, hvor han sagde, at det var en succes, hvis Rafe spillede 50-75% af kampene. Det er jo sådan set ret lavt sat, for en spiller, som man betaler 5 mio om året. Så er det nogle dyre kampe! Men det siger noget om, hvad det egentlig er, som vi skal forvente. Han er ikke en spiller til alle kampe. Men det er faktisk ikke uden fortilfælde. Grønkjær bliver ofte fremhævet som det allerbedste eksempel på en spiller, der kom hjem og dominerede ligaen. I sine 5 sæsoner i FCK var han dog max i startopstillingen 21 kampe på en sæson i SL-regi. Han spillede kun de store kampe - og noget lignende kan vi vel få at se med Rafa.

Bliver Rafa så en succes? Aner det ikke. Han er uden tvivl den udenlandske spiller med det flotteste cv, der nogensinde har spillet i ligaen (og af danskere er det imo kun Brian Laudrup der kan overgå i nyere tid). Så naturligvis har han et rå-talent som ligger 2-3 hylder over hvad vi normalt ser i ligaen. Har set folk skrive, at han skal vænne sig til den ekstra opmærksomhed han får, både på og uden for banen. Det vil jeg mene, er noget ævl. Han har prøvet det, der er langt værre end EB, 50 forkølede konfirmander på tribunen samt en hård tackling fra Christian Keller. Hvorvidt han præsterer handler ikke om de ting. Spørgsmålene er, hvor meget han har tilbage 'i tanken' og hvor meget han vil det. Indtil videre vil jeg rose ham for at have sagt og gjort alle de rigtige ting. Han siger, at han er sulten. At han vil modbevise kritikerne. Han har ikke taget trøje nr 23. Han har stillet op til pressen og til fansene. Det er stærkt. Men det hele handler om, hvad der sker, når han snører støvlerne. Det er der, han skal bevise det. Og det bliver spændende at se. Jeg forventer ikke det helt store af ham her i efteråret. Jeg tror vi kun glimtvis vil se potentialet - og det er helt normalt, at der skal bruges noget tid til at spille folk ind - især når man har spillet så lidt som han har, det sidste år. Til foråret skal han dog gerne stå knivskarp. Ud fra Wiki kan jeg se, at han i gennemsnit har scoret i ca. hver tredje kamp i karrieren. Det snit bør vi kunne forvente, at han holder i FCM. Personligt kunne jeg godt tænke mig, at se han i en Pirlo-agtig rolle, hvor han kontrollerer spillet fra en dyb midtbaneposition, men om det er der han skal spille, vil tiden kun vise.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:Dette er på alle måder en fantastisk signing! - Det er en af de transfers der vil blive husket, ligegyldigt om det bliver en kæmpe succes eller et megaflop. Det er jo vanvittigt, at manden har 1.5 millioner følgere på twitter - selvom han ikke har skrevet derinde i 2 år. Det er jo et navn og en profil, der er langt større end FCM, andre danske hold og den danske liga tilsammen.

Når man ser rundt i medielandskabet, så har en lang række såkaldte 'eksperter', der har det til fælles, at de aldrig har mødt Rafa (Morten Crone, Thomas Gaardsøe, Morten Bruun og Allan Olesen for bare lige at nævne 4) haft travlt med at fortælle hvor galt det går, og hvordan Rafa slet ikke passer ind i hverken FCM eller Herning. Må anbefale de herrer at spille noget mere lotto, for det er et område hvor evnen til at forudsige fremtiden uden nogen som helst form for reel kendskab til det man taler om, bliver rigt belønnet.

Et af de elementer, som jeg synes er druknet lidt i historierne om den potentielle verdensstjerne, der ikke tog sit talent helt seriøst nok og derfor ikke fik det forventede ud af det, er det faktum, at Rafa har været anfører eller viceanfører i de fleste af de klubber, som han har spillet i, startende i en meget ung alder i Ajax. Det indikerer klart, at man her har med en lederfigur at gøre, der er i stand til at samle en trup om sig. Han bliver også beskrevet som en meget social og udadvendt person - vel at mærke af folk, der kender ham, som fx Frank Arnesen (der hentede ham til HSV). Det tyder godt ift hans rolle i truppen og relation til de unge spillere.

En af de andre ting, som jeg har bemærket, er at Frank Arnesen i et interview sagde, at Rafa ikke kunne spille 30-35 kampe på en sæson. Steinlein udtalte noget af det samme til EB.tv, hvor han sagde, at det var en succes, hvis Rafe spillede 50-75% af kampene. Det er jo sådan set ret lavt sat, for en spiller, som man betaler 5 mio om året. Så er det nogle dyre kampe! Men det siger noget om, hvad det egentlig er, som vi skal forvente. Han er ikke en spiller til alle kampe. Men det er faktisk ikke uden fortilfælde. Grønkjær bliver ofte fremhævet som det allerbedste eksempel på en spiller, der kom hjem og dominerede ligaen. I sine 5 sæsoner i FCK var han dog max i startopstillingen 21 kampe på en sæson i SL-regi. Han spillede kun de store kampe - og noget lignende kan vi vel få at se med Rafa.

Bliver Rafa så en succes? Aner det ikke. Han er uden tvivl den udenlandske spiller med det flotteste cv, der nogensinde har spillet i ligaen (og af danskere er det imo kun Brian Laudrup der kan overgå i nyere tid). Så naturligvis har han et rå-talent som ligger 2-3 hylder over hvad vi normalt ser i ligaen. Har set folk skrive, at han skal vænne sig til den ekstra opmærksomhed han får, både på og uden for banen. Det vil jeg mene, er noget ævl. Han har prøvet det, der er langt værre end EB, 50 forkølede konfirmander på tribunen samt en hård tackling fra Christian Keller. Hvorvidt han præsterer handler ikke om de ting. Spørgsmålene er, hvor meget han har tilbage 'i tanken' og hvor meget han vil det. Indtil videre vil jeg rose ham for at have sagt og gjort alle de rigtige ting. Han siger, at han er sulten. At han vil modbevise kritikerne. Han har ikke taget trøje nr 23. Han har stillet op til pressen og til fansene. Det er stærkt. Men det hele handler om, hvad der sker, når han snører støvlerne. Det er der, han skal bevise det. Og det bliver spændende at se. Jeg forventer ikke det helt store af ham her i efteråret. Jeg tror vi kun glimtvis vil se potentialet - og det er helt normalt, at der skal bruges noget tid til at spille folk ind - især når man har spillet så lidt som han har, det sidste år. Til foråret skal han dog gerne stå knivskarp. Ud fra Wiki kan jeg se, at han i gennemsnit har scoret i ca. hver tredje kamp i karrieren. Det snit bør vi kunne forvente, at han holder i FCM. Personligt kunne jeg godt tænke mig, at se han i en Pirlo-agtig rolle, hvor han kontrollerer spillet fra en dyb midtbaneposition, men om det er der han skal spille, vil tiden kun vise.
Hvor megen mediedækning har FCM ikke fået de sidste 2 uger, det er netop det der bl.a. skal til hvis >FCM skal et trin op.

Mennnn Kent var du ikke skeptisk i starten ??? :D

Det Van der Vart oplever i DK, er ingenting i forhold til det han oplevede i udlandet.

Personligt så tror jeg slet ikke at Raffa er i så fysisk dårlig form, han har trænet med sin fysisk træner i Amsterdam i 2 mdr. her i sommerforløbet og Grønkjaer siger at Raffe altid har kunne komme hurtigt i boldform.

Låst