Rafael van der Vaart

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez

Re: Rafael van der Vaart

Indlæg af Cortez »

Steffen am skrev:
FCM2000 skrev:
Kent skrev: 'Analyse' er vist et meget gavmildt udtryk i den sammenhæng. Det er en stor gang tilsvining og fordomsfuldt ævl. Når man ikke en gang har styr på længden af vinterpausen i DK fodbold, så skulle man måske bare lade være at skrive noget.
Det er så typisk dansk
Hold da op, det blev da værre og værre jo længere man kommer ned, det slutter da af med at være en ordentlig gang lort.
Jeg undskylder jeg tog et link fra FB tråden for gode vare og postede den herinde.
Undskyldningen godtaget, men hold da op en gang crap.

Men ikke langt fra tonen i nogle danske kommentatorers og "eksperters" udsagn i løbet af dagen. Hurra for Jante - og den forsmåede københavnerpresse.

/Cortez

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Ja, Københavnerpresse med stort K.

Er da egentlig ret utroligt at så mage scouts har taget så meget fejl igennem årene.... Madrid, Tottenham, Hamburg x 2 osv. Han lader da til at have været en ringe spiller hele hans karriere.... Men denne voldsomt misundelige nedgørelse må jo skyldes, at det ikke var BIF eller FCK han signede med idag.....

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kan se der bliver skrevet at forfatteren er Torben Aakjær, bitter mand.
http://www.bt.dk/fodbold/manchester-uni ... ommentarer

I øvrigt samme facebook bruger der beskytter forfatteren og artiklen som sidst gang der var en håbløs artikel i omløb, kan desværre ikke huske hvilken.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Til alle dem der mener at rafa er en nobody og dårlig signing osv.....

http://www.bild.de/sport/fussball/rafae ... .bild.html

Historien er forsidestof i Tysklands største avis.... Til trods for at det er en transfer af en hollænder fra Spanien til Danmark...

Siger bare lidt om hvor stor han er.....

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Kom nu videre...
Der er vidst ingen herinde der mener at vdV er en nobody eller lign. Derud over er der vidst heller ingen der er i tvivl om hvorvidt at han er et godt brand/navn for FCM og DK som helhed.
Men jeg tillader mig at stille mig med lidt skeptisk overfor denne signing af grunde jeg efterhånden har forklaret til hudløshed. Så det ville være rart hvis folk kunne forstå at fordi man har en hvis skepsis, så er det ikke helt så sort og hvid og slemt som nogle (fans medier osv.) gerne vil gøre det til.
Det er som nævnt en million gange et stort navn og det er en stor transfer, der indeholder rigtig mange ting, så bare fordi der er enkelte ting ud af de mange, som man bryder sig knap så meget om, så er det ikke ensbetydende med at man er 100% imod.

Jeg syntes at det er en interessant signing og jeg syntes det er stort af FCM, (klassens frække dreng) og jeg håber at det bliver rigtig godt, men jeg vil som sagt tillade mig at kigge på med en hvis skepsis og det tror jeg personligt også er sundt nok.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Hold da op.... Jeg er længe kommet videre...

Er det ikke tilladt at informere om hvordan klubben pt bliver eksponeret i det store udland??

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jo send bare flere links på udenlandske historier :-)

Sikke en dag det var. FCM er sådan en trin-raket. Oprykningen. Den første medalje. Nyt stadion. Mesterskabet (endelig). Europa League og nu en rigtig stjernespiller på holdkortet. Jeg håber sådan at Rafa bliver et hit :-)

THenry

Indlæg af THenry »

Ravnen skrev:Jo send bare flere links på udenlandske historier :-)

Sikke en dag det var. FCM er sådan en trin-raket. Oprykningen. Den første medalje. Nyt stadion. Mesterskabet (endelig). Europa League og nu en rigtig stjernespiller på holdkortet. Jeg håber sådan at Rafa bliver et hit :-)
Ja. Det er bestemt en stor spiller, som vi har signet. Yderligere internationale medier, der bringer hans transfer til os, tæller USA, Frankrig og England.

USA
http://www.espnfc.com/story/2926738/raf ... idtjylland

Frankrig
http://www.lequipe.fr/Football/Actualit ... ark/715065

England
http://www.skysports.com/football/news/ ... -der-vaart

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg har lidt svært ved at få helt styr på økonomien i den aftale der er lavet.
Men ser jeg bort fra det, er jeg meget spændt på hvordan det kommer til at gå sportsligt, og jeg tror vi kommer til at se en del flere tilskuere både ude og hjemme.
Jeg glæder mig og håber virkelig at det her bliver en succes.

Jeg tror på det.

henker

Indlæg af henker »

og hvordan gik det med under træning ? gik det godt med van der vaart?

WBW

Indlæg af WBW »

henker skrev:og hvordan gik det med under træning ? gik det godt med van der vaart?
VdV trænede ikke idag, da han har fået fri til at ordne praktiske ting.

http://www.fcm.dk/nyheder/klubben/van-d ... ke-torsdag

ThomasJ

Indlæg af ThomasJ »

Alene den kommercielle effekt bør give FCM et økonomisk boost.. Se den opmærksom vi får pt. Det bør være guf for genforhandling af sponsoraftaler.

Alene fornyede/forlængede sponsoraftaler vil nemt kunne hente vdv's løn hjem (den del FCM skal betale). Der er markant øget eksponerig.. Derudover vil der helt sikkert komme mange imod Sønderjyske (som jeg tror er først kamp, han er realistisk at blive skiftet ind i).. Tvivler på han får spilletid allerede torsdag.

Der bør komme en del flere til Sønderjylland kampen end normalt, bliver spændende at følge billetsalget op imod den kamp.

Derudover vil der blive solgt markant flere trøjer. Jeg skal da have en Van der Vaart trøje.. Det er helt surrealistisk at have en FCM trøje med van der vaart (uden det er noget man blot har bedt trykkeren smide på :D).

Så det økonomiske i aftalen, ser jeg som et GIGA scoop. Derudover når han bliver fit, og i kampe hvor vi har bolden meget, tror jeg med hans fodbold intelligens han bliver guld værd på midten. Så spændende bestemt.

Og lad nu alle de negative medier være, de skal sælge aviser, og negativitet sælger bare bedst..

974

Indlæg af 974 »

henker skrev:og hvordan gik det med under træning ? gik det godt med van der vaart?
Det er sgu ret massivt at spørge til træningen allerede 20 timer efter han er startet :-)
Er det ikke noget med at de træner kl. 10 normalt

polars

Indlæg af polars »

Her er hans aktioner fra hans indskiftning mod Barca efter 75 min tilbage 30. dec. Få aktioner, men sikke et potentiale, når han kommer rigtig i form....

https://www.youtube.com/watch?v=ifnODqJo834

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

974 skrev:
Det er sgu ret massivt at spørge til træningen allerede 20 timer efter han er startet :-)
Er det ikke noget med at de træner kl. 10 normalt
Som der blev nævnt tidligere trænes der 10.15,
men VdV har fået fri i dag for at gøre praktiske ting, så første dag er i morgen for ham.

Låst