Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
christian1DK

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af christian1DK »

Det ser ud til Rafael van der Vaart er den Done Deal.

FC Midtjylland inviterer onsdag den 10. august klokken 15.00 til pressemøde på MCH Arena i Energi Midt Loungen, hvor klubben præsenterer en ny topspiller

http://www.fcm.dk/nyheder/klubben/fc-mi ... ressemoede

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jesper BW1100 skrev:
henker skrev:Forhåbentlig bliver han en god admastør for FCM efter karrieren.. Evt træner.. :-)
Ahhh skulle vi nu ikke lige lade manden præstere på grønsværen før der snakkes ambassadør og træner (sidstnævnte ville i øvrigt nok alligevel først ske den dag helvede frøs til is)??
Jeg er overordentlig lunken ved denne transfer, som jeg i hovedtræk ser som en ren penis-transfer fra klubbens side. Jeg har intet set hos VdV de seneste år der har overbevist mig om han har mere i tanken.
Indtil han forhåbentlig overbeviser mig om det modsatte ser jeg dette som en dyr investering, hvor valget for VdV i høj grad er bundet op på forholdet til kæresten og sønnen frem for motivationen til at spille for FCM. Det forstår jeg fuldt ud på det menneskelige plan, men som FCM-fan er det alarmerende.
Lad os bare sige jeg ikke kommer i bukserne over denne signing, men i stedet nærer en sund skepsis
Helt sikkert sundt at forholde sig kritisk. Jeg vil dog sige at det ikke lader til at klubben kommer til at bruge ret meget på det her. Det er primært investorer der betaler langt den største bid. Hvis vi taler om 7-8 mio kroner totalt for 2 år og klubben står for de 2-3 mio så mener jeg at det er en no-brainer.

Hvis klubben selv skulle punge ud med 7-8 mio, så ville jeg også være lunken ved det hele - eller rettere - jeg ville hade det. Selv hvis VdV ender med at være et flop hvad det sagtens kan ende med, så vil jeg påstå at det ikke koster os noget økonomisk (nok nærmere en pæn gevinst) og rent sportsligt vil det have kostet på den korte bane fordi han vil naturligvis få meget lang snor. Til gengæld vil han få en indflydelse på de unge spillere og akademiet som på lang sigt vil være en gevinst. Den slags er dog ikke målbar men det betyder ikke at værdien ikke har været der.

Så prisen der rygtes er helt rigtig i mine øjne, pga velvillige sponsorer og derfor er jeg henrykt over denne transfer.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg vil på ingen måde forhindrer dig i at være positiv. Jeg håber vitterligt også han bliver en gedigen succes, da mit hjerte brænder for FCM.
Men jeg tillader mig at stille mig skeptisk overfor denne transfer med udgangspunkt i ovenstående. Og så har jeg ikke engang medtaget det faktum, at jeg ikke ser ham passe særlig godt ind i vores nuværende spillestil. Men lad ham endelig modbevise mig og tage ligaen med storm.
Jeg skal helt sikkert også have vores nye trøje; men der skal uden nogen diskussion 43 og Nissen bagpå, uanset om vi så signede Pogba.....

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Jesper BW1100 skrev:
Ahhh skulle vi nu ikke lige lade manden præstere på grønsværen før der snakkes ambassadør og træner (sidstnævnte ville i øvrigt nok alligevel først ske den dag helvede frøs til is)??
Jeg er overordentlig lunken ved denne transfer, som jeg i hovedtræk ser som en ren penis-transfer fra klubbens side. Jeg har intet set hos VdV de seneste år der har overbevist mig om han har mere i tanken.
Indtil han forhåbentlig overbeviser mig om det modsatte ser jeg dette som en dyr investering, hvor valget for VdV i høj grad er bundet op på forholdet til kæresten og sønnen frem for motivationen til at spille for FCM. Det forstår jeg fuldt ud på det menneskelige plan, men som FCM-fan er det alarmerende.
Lad os bare sige jeg ikke kommer i bukserne over denne signing, men i stedet nærer en sund skepsis
Som jeg har forstået det er FCM's eneste reele udgift en løn der svarer til det Daniel Royer fik. Resten betales af sponsorer og Betis selv. Altså er Vdv regnskabsmæssigt et bytte med Royer, der alligevel ikke har været aktuel omkring start 11 det seneste halve år. Derfor ser jeg det lidt som en gratis lottokupon, som vi selvfølgelig skal take ja til.

Der er selvfølgelig en overordentlig stor risiko for, at Vdv ikke får den spillemæssige betydning vi alle håber på, men med de begrænsede udgifter vi har ved transferen synes jeg bestemt det er en risiko der er værd at løbe.

Om han er motiveret eller ej, ved vi jo ikke noget om. Han må alligevel foretrække at spille for FCM fremfor at stoppe karrieren og derved hællige sig sit barn og sin kæreste fuldt ud. De penge han får hos FCM er desuden håndører ift. hvad han kunne tjene andre steder. Selvom jeg fuldt ud forstår din skepsis, og jeg langt hen ad vejen deler den, synes jeg dog at vi skylder os selv, bare at glæde os over denne transfer og tro på det bedste.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

mousebreaker skrev:
Jesper BW1100 skrev:
henker skrev:Forhåbentlig bliver han en god admastør for FCM efter karrieren.. Evt træner.. :-)
Helt sikkert sundt at forholde sig kritisk. Jeg vil dog sige at det ikke lader til at klubben kommer til at bruge ret meget på det her. Det er primært investorer der betaler langt den største bid. Hvis vi taler om 7-8 mio kroner totalt for 2 år og klubben står for de 2-3 mio så mener jeg at det er en no-brainer.

Hvis klubben selv skulle punge ud med 7-8 mio, så ville jeg også være lunken ved det hele - eller rettere - jeg ville hade det. Selv hvis VdV ender med at være et flop hvad det sagtens kan ende med, så vil jeg påstå at det ikke koster os noget økonomisk (nok nærmere en pæn gevinst) og rent sportsligt vil det have kostet på den korte bane fordi han vil naturligvis få meget lang snor. Til gengæld vil han få en indflydelse på de unge spillere og akademiet som på lang sigt vil være en gevinst. Den slags er dog ikke målbar men det betyder ikke at værdien ikke har været der.

Så prisen der rygtes er helt rigtig i mine øjne, pga velvillige sponsorer og derfor er jeg henrykt over denne transfer.
Kommercielt set kan transferen uden tvivl vise sig at blive en noget større succes end inde på banen. Vi har allerede fået en masse omtale på nuværende tidspunkt. Så når det kommer dertil kan jeg sagtens følge dig.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Super sympatisk skridt af vdv allerede.... Ikke at kræve nr. 23!!! Sådan! Nr. 8

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Jesper BW1100 skrev:
Helt enig.
Jesper BW1100 skrev:Jeg vil på ingen måde forhindrer dig i at være positiv. Jeg håber vitterligt også han bliver en gedigen succes, da mit hjerte brænder for FCM.
Men jeg tillader mig at stille mig skeptisk overfor denne transfer med udgangspunkt i ovenstående. Og så har jeg ikke engang medtaget det faktum, at jeg ikke ser ham passe særlig godt ind i vores nuværende spillestil. Men lad ham endelig modbevise mig og tage ligaen med storm.
Jeg skal helt sikkert også have vores nye trøje; men der skal uden nogen diskussion 43 og Nissen bagpå, uanset om vi så signede Pogba.....
Og igen fuldstændig enig.

THenry

Indlæg af THenry »

Fantastisk arbejde af Steinlein og Co!

Det er en vild transfer. Det er svært at kende hans nuværende niveau og hvor lang tid, der går før han kan levere på banen, men det er en super handel uanset dette, hvis der er hold i de økonomiske tal, der er på bordet. Hvis EBs tal er nogenlunde korrekte, så "risikere" vi 3-4 mio kr. over en to årig periode. Så lad os sige VDV koster 2 mio. kr. om året.

"Rafael van der Vaart får en to-årig aftale i FC Midtjylland. I første omgang var ulvene opsat på kun at betale omkring seks mio. kr. i aftalens løbetid, men det beløb er hævet en smule i løbet af forhandlingerne. Halvdelen af det beløb dækkes af sponsorer."
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... nd/6231236

Tilsammenligning gav vi vist ca. 4 mio. for Royer og 4,5 mio kr. for Urena bare i transfersummer. Derudover er der næppe tvivl om, at VDV kan genere langt større kommercielle indtægter end disse to, og vel også mere end alle andre tidligere FCM-spillere?

Det ligner en handel vi ikke kan tabe på rent økonomisk. Et godt udtryk for hans kommercielle værdi er vel også at pressemødet afholdes på engelsk. Således forventes international presse tilstede.

Så må tiden vise, hvor meget han kan bidrage med på banen, men jeg er foreløbig fortrøstningfuld ift. dette. Flere kilder har berettiget om en spiller, der er sulten og ærgerrig. Min største bekymring er nemlig om han kan finde motivation ved at spille i Horsens, Lyngby og Hobro osv. sammen med hans skadesfrekvens. Dog er det klart værd at tage denne risiko, hvis den økonomiske indsats er så lav, som alt tyder på.

Han har måske ikke spillet meget i Spanien i sidste sæson og var måske ikke god i den sidste tid i HSV, men han fik stadigvæk regelmæssig spilletid i Bundesligaen for få år siden, og vi hører sjovt altid, hvor stor niveauforskel der er mellem La Liga, Bundesligaen osv. og Superligaen, når danske spillere skifter den modsatte vej - senest med Sisto. Den samme niveauforskel må jo gøre sig gældende, når en spiller - højest overraskende - skifter den modsatte vej? ;)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Man kan i hvert fald sige, at det ikke er pengene, der trækker. Han kunne have fået langt mere, hvis han havde prioriteret en eksotisk destination frem for familien. Uden yderligere sammenligning var det også familiemæssige forhold, der gjorde, at vi kunne signe Kian. Og til dels Borring. Sådan er fodboldverdenen.

Jeg vil sige varmt velkommen til Rafael van der Vaart! Det er et kæmpestort navn, og den økonomiske risiko er til at overse, så for mig er det helt klart værd at prøve det. Det er i øvrigt den slags, der gør mig glad for at holde med og af FCM.

Der sker ting i den her klub, der rækker tunge af al logik og sund fornuft - på godt og ondt. Sådan har det snart været i en del år, og sådan skal det fortsætte. Det er det, der gør, at klubben kan hæve sig over den grå masse i Superligaen. Der står #EverythingIsPossibleInFCMidtjylland til pressemødet. Kikset? Ja. Fantastisk? Ja. Man ved bare, at det er sådan noget, der får diverse VFF'ere, AaB'ere og andet godtfolk til at se rødt. Det er det hele værd.

Elsker FCM!

ThomasJ

Indlæg af ThomasJ »

Det kom vidst frem at vdv skal have 8m for 2 år, hvor sponsorer betaler halvdelen.. Dvs FCM betaler 4m for 2 år, hvilket ikke er særlig meget, vil tro vi har en del spillere i truppen der overgår det. + de 4m formentlig nemt kan hente i øget eksponering, øget billetsalg, merchandice etc. Kommercielt vil det helt sikkert give mere end det koster.

Det sportslige må vi finde ud af.

Tror vi kommer til at se en del Van der Vaart trøjer på stadion, og mange der skal ud og "se giraffen" :)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Acebone skrev:Der sker ting i den her klub, der rækker tunge af al logik og sund fornuft - på godt og ondt. Sådan har det snart været i en del år, og sådan skal det fortsætte. Det er det, der gør, at klubben kan hæve sig over den grå masse i Superligaen. Der står #EverythingIsPossibleInFCMidtjylland til pressemødet. Kikset? Ja. Fantastisk? Ja. Man ved bare, at det er sådan noget, der får diverse VFF'ere, AaB'ere og andet godtfolk til at se rødt. Det er det hele værd.

Elsker FCM!
Det er smukt og rigtigt skrevet Acebone. Det er jo dét der gør FCM speciel. Det er også det der gør at vi fx har distanceret lokalrivalerne fra Silkeborg og Viborg så voldsomt. Vi har hele tiden sat barren højere, satset, turdet og ville.

Rafael van der Vaart til FC Midtjylland er i den grad signalværdi på rigtig mange måder.

Kunne man have forestillet sig Rui Costa, Zinedine Zidane eller andre stjerner på dette niveau, skifte til en dansk klub for år tilbage? Det kan godt være baggrunden er familien, men signalværdien er enorm både for os og for dansk fodbold.

henker

Indlæg af henker »

Kunne det være en ide at leje ødegaard.. Real Madrid vil udleje Martin ødegaard.. Er han angriber eller offensiv midtbane?? Og spare en del af punge ved at leje end at handle flere ind..?

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

pr0j3ct skrev:
Jesper BW1100 skrev:
Helt enig.
Jesper BW1100 skrev:Jeg vil på ingen måde forhindrer dig i at være positiv. Jeg håber vitterligt også han bliver en gedigen succes, da mit hjerte brænder for FCM.
I er da helt forkert på den, det er stort set sponsorerne der har punget ud, de kan bruge ham i deres virksomhed til PR af deres virksomhed.

Her har Nissen altså intet at komme efter, Van der Vaart er bare flere hylder over hvad Nissen kan bidrage med på den front.

Helt ude i hampen det i kommer med

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

FCM2000 skrev:
pr0j3ct skrev:
Jesper BW1100 skrev:
Helt enig.
I er da helt forkert på den, det er stort set sponsorerne der har punget ud, de kan bruge ham i deres virksomhed til PR af deres virksomhed.

Her har Nissen altså intet at komme efter, Van der Vaart er bare flere hylder over hvad Nissen kan bidrage med på den front.

Helt ude i hampen det i kommer med
Nu køber man jo ikke kun fodbold trøjer fordi et navn kan skabe PR i en sponsors virksomhed. Men primært fordi man evt. godt kan lide en spiller. Desuden bringer eks. Nissen noget på banen, noget vdV ikke gør for os "endnu" (så man kan sige er der er Nissen flere hylder over vdV) så måske det er dig der er helt ude i hampen og ikke kan se forbi Rafael van der Vaart og se alt det andet der rent faktisk har med fodbold at gøre.

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Vores lille debat om Vdv er simpelthen blevet til en artikel på EB... http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/6231666

Låst