Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.
-
mousebreaker
Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.
Synd for Mabil og latterlig kendelse af fjerde dommeren. Der er dog nok af små ting i situationen til at de med garanti stadfæster deres kendelse. Komplet vanvittigt og synd for Mabil. Men dejligt at se han fik en startplads
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Direkte pinligt, at 4. dommer kan finde på at foreslå en stor straf, uden tilsyneladende at have set hele situationen. Havde han set hele optrinnet skulle spelmann også have været ude.
-
Steffen am
Fremragende podcast med Benjamin Leander, der taler lidt om dommergerningerne.
Ikke helt ny, men tager lige lidt tid at høre.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/domm ... emragende/
Kunne godt lyde som om en man kunne håbe rykker op til superligaen snart.
Ikke helt ny, men tager lige lidt tid at høre.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/domm ... emragende/
Kunne godt lyde som om en man kunne håbe rykker op til superligaen snart.
-
mousebreaker
Som fortsættelse til afsporingen i Vs Esbjerg kamptråden.
Jeg kan simpelthen ikke forstå at man ikke gør brug af de billeder man har til rådighed via tv. Sæt 5. dommeren op i et bur eller ud i en OB vogn hvor de kan se TV billeder lynhurtigt. Spar pengene på 6. dommeren og brug dem på kameraer i stedet. Dommerne er under mere pres end nogensinde før i den danske superliga pga den nye struktur. Tænk jer lige frem til sæsonafslutningen hvor en forkert dommerafgørelse med stor sandsynlighed kan være afgørende for op- eller nedrykning. Det er playoff kampe, så det vil med stor sandsynlighed ske, hvis kampene er tætte.
Der skal ikke så meget fantasi til for at få det til at fungere. Jeg synes det fungerer fremragende i NFL eksempelvis. Man skal bare holde det til kampafgørende situationer. Direkte røde kort, off side eller ej (har dommeren føjtet så kan man ikke se den igennem selvom der skulle blive scoret bagefter), er bolden inde over målstregen, som allerede nu bliver brugt i de store ligaer. Man kan lave et meget klart regelsæt for disse ting.
Når vi kommer til playoff kampene i nedrykningsspillet og playoff kampen om Europa, så vil jeg vædde på at der er mindst et udfald som bliver afgjort af en fejlagtig, måske endda horribel dommerkendelse. Det vil endda være nådigt sluppet. Når det så er sket så vil vi bruge næste sommer på at læse om alle de tiltag DBU vil foretage for at det ikke skal ske igen. Jeg håber at de på det tidspunkt beslutter sig for at bruge teknologien fremfor at øge til 7,8 eller 9 dommere......
Jeg kan simpelthen ikke forstå at man ikke gør brug af de billeder man har til rådighed via tv. Sæt 5. dommeren op i et bur eller ud i en OB vogn hvor de kan se TV billeder lynhurtigt. Spar pengene på 6. dommeren og brug dem på kameraer i stedet. Dommerne er under mere pres end nogensinde før i den danske superliga pga den nye struktur. Tænk jer lige frem til sæsonafslutningen hvor en forkert dommerafgørelse med stor sandsynlighed kan være afgørende for op- eller nedrykning. Det er playoff kampe, så det vil med stor sandsynlighed ske, hvis kampene er tætte.
Der skal ikke så meget fantasi til for at få det til at fungere. Jeg synes det fungerer fremragende i NFL eksempelvis. Man skal bare holde det til kampafgørende situationer. Direkte røde kort, off side eller ej (har dommeren føjtet så kan man ikke se den igennem selvom der skulle blive scoret bagefter), er bolden inde over målstregen, som allerede nu bliver brugt i de store ligaer. Man kan lave et meget klart regelsæt for disse ting.
Når vi kommer til playoff kampene i nedrykningsspillet og playoff kampen om Europa, så vil jeg vædde på at der er mindst et udfald som bliver afgjort af en fejlagtig, måske endda horribel dommerkendelse. Det vil endda være nådigt sluppet. Når det så er sket så vil vi bruge næste sommer på at læse om alle de tiltag DBU vil foretage for at det ikke skal ske igen. Jeg håber at de på det tidspunkt beslutter sig for at bruge teknologien fremfor at øge til 7,8 eller 9 dommere......
-
mousebreaker
Hvad fanden sker der lige for nogle af dommerne. I kampen mellem SønderjyskE og åb, bliver en åb spiller SAVET over i feltet. Der er ingen der dækker udsynet for nogen af dommerne. Det KAN simpelthen ikke være rigtigt at den slags ikke bliver dømt - der er andre situationer hvor man kan komme dommerne i møde - men ikke den der. Det er simpelthen for vildt. Det eneste gode i den situation er at det var åb det gik ud over
-
Steffen am
Endnu en ret væsentlig dommerfejl.
Et mål af Silkeborg mod Viborg der fejlagtig bliver dømt offside.
Heldigvis bliver det ikke kampafgørende da Silkeborg vandt 3-1, men ser aldrig godt ud med forkert underkendt mål.
Men kan egentlig godt lide kommentaren fra Peter Sørensen, hvis dommeren er i tvivl skal han ikke dømme.
En væsentlig dommerfejl er altid en for meget, uheldig for spillet og man ønsker sig videodommer, ydermere når det er en linjedommer der får hoveddommeren til at se dum ud.
Men hvis det nu skal være som det PT fungerer,
vil jeg hellere se en millimeter offside der ikke bliver dømt og evt. mål,
end en onside mål der bliver underkendt for offside.
Hva' siger i?
Et mål af Silkeborg mod Viborg der fejlagtig bliver dømt offside.
Heldigvis bliver det ikke kampafgørende da Silkeborg vandt 3-1, men ser aldrig godt ud med forkert underkendt mål.
Men kan egentlig godt lide kommentaren fra Peter Sørensen, hvis dommeren er i tvivl skal han ikke dømme.
En væsentlig dommerfejl er altid en for meget, uheldig for spillet og man ønsker sig videodommer, ydermere når det er en linjedommer der får hoveddommeren til at se dum ud.
Men hvis det nu skal være som det PT fungerer,
vil jeg hellere se en millimeter offside der ikke bliver dømt og evt. mål,
end en onside mål der bliver underkendt for offside.
Hva' siger i?
-
Steffen am
I øvrigt også en relevant diskussion omkring der ikke skulle have været straffe til Robert Skov,
men der må jo stå et sted i reglerne at der ikke kan være en forseelse, hvis man ikke falder.
men der må jo stå et sted i reglerne at der ikke kan være en forseelse, hvis man ikke falder.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Jeg væmmes når der i den danske superliga, hver eneste weekend begås tydelige og graverende fejl. Nu gik det igen ud over Fcm, men i hver runde er der tydeligvis andre hold der bliver decideret snydt pga. dårlige dommer kendelser, ja nogle kendelser endda skriger til himmelen, så ringe er de.
Lav nu for pokker et spilstop og lad 4 dommeren i op-vognen afgøre disse tilsyneladende svære beslutninger, som dommeren samt liniedommerne tilsyneladende har så svært ved at dømme. Gerne fra starten af forårssæsonnen tak, så vi kan slippe for disse urimelige kendelser.
Lav nu for pokker et spilstop og lad 4 dommeren i op-vognen afgøre disse tilsyneladende svære beslutninger, som dommeren samt liniedommerne tilsyneladende har så svært ved at dømme. Gerne fra starten af forårssæsonnen tak, så vi kan slippe for disse urimelige kendelser.
-
Steffen am
Forkerte og uretfærdige domme udligner sig over en sæson?
Ved det ikke, men tror Lyngby ønsker endnnu en gang videohjælp til dommeren.
Klar straffespark Lyngby bliver stjålet for mod FCK
https://www.youtube.com/watch?v=3PXdIAXmWB4
Der er lavet masser af statistik på, at sætningen "Forkerte og uretfærdige domme udligner sig over en sæson" ikke holder stik.Steffen am skrev:Forkerte og uretfærdige domme udligner sig over en sæson?
Logisk nok. Hvis man antager vi begge kaster terninger og alt under 3 er fejl domme, så kan man ikke regne med, at det bare udligner sig over 10 eller 50 kast.
Der er til gengæld lavet mange undersøgelser omkring, at det ofte er de hold og spillerer der favoriseres af dommere i diverse sports grene (ikke kun fodbold) ofte også ligger øverst i tabellen. Problemet er vel kun når disse fejl domme og favorisering er beviste og det ser jeg lidt af i den her sæson i superligaen, men jeg er også lidt halv negativ omkring superligaen i år.
-
Steffen am
Tror du har helt ret, dog med den undtagelse at jeg er mere bekymret for de mere eller mindre ubevidste.Sahl skrev:Der er lavet masser af statistik på, at sætningen "Forkerte og uretfærdige domme udligner sig over en sæson" ikke holder stik.Steffen am skrev:Forkerte og uretfærdige domme udligner sig over en sæson?
Logisk nok. Hvis man antager vi begge kaster terninger og alt under 3 er fejl domme, så kan man ikke regne med, at det bare udligner sig over 10 eller 50 kast.
Der er til gengæld lavet mange undersøgelser omkring, at det ofte er de hold og spillerer der favoriseres af dommere i diverse sports grene (ikke kun fodbold) ofte også ligger øverst i tabellen. Problemet er vel kun når disse fejl domme og favorisering er beviste og det ser jeg lidt af i den her sæson i superligaen, men jeg er også lidt halv negativ omkring superligaen i år.
Det er bare nemmere at dømme med topholdet og en spiller som Delaney er bare svær at smide ud hvis kendelsen bare er en lille bitte smule tvivlsom.
Som dommer man læser avis dagen efter er de bare mindre slemt hvis man har snydt Lyngby end hvis man har snydt FCK (osv. osv.)
-
Steffen am
Tror jeg ville være semi rassende hvis jeg var Horsens fan
https://youtu.be/OVeV33Vb8VI?t=1m15s
Smart nok af Labotka bare at holde op med at løbe.
Dommeren hjælper så heller ikke sig selv ved at stå så langt væk.
https://youtu.be/OVeV33Vb8VI?t=1m15s
Smart nok af Labotka bare at holde op med at løbe.
Dommeren hjælper så heller ikke sig selv ved at stå så langt væk.
-
Steffen am
Randers snydt for 'halvanden' straffespark mod Brøndby :/
Bittert
http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/ny ... dering-her
Bittert
http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/ny ... dering-her
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Endelig gøres der nu noget for at undgå fejlkendelser. Måske vi så også snart får det indført.
http://www.bt.dk/fodbold/tyskland-indfo ... ndesligaen
http://www.bt.dk/fodbold/tyskland-indfo ... ndesligaen
-
Steffen am
Det fungerer allerede i den hollandske pokalturnering,
Ifølge vores gamle spiller Francis Dickoh afgjorde det en pokalkamp nu her (korrekt), så det er helt sikkert positivt. Hvis man har twitter kan han stærkt anbefales at følge.
Det fungere der også på en bedre måde end det format jeg forstår man brugte til klub VM
Ifølge vores gamle spiller Francis Dickoh afgjorde det en pokalkamp nu her (korrekt), så det er helt sikkert positivt. Hvis man har twitter kan han stærkt anbefales at følge.
Det fungere der også på en bedre måde end det format jeg forstår man brugte til klub VM